Toon posts:

[XP] CD-Rom "refresht" niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sky Computer thuis staan van mn zus met een "52x Max" CD-Rom speler. Hij zit in een railsysteem en kan hem er niet uitkrijgen :o

Dat is het probleem niet. Ik zal het probleem aan de hand van een voorbeeld uitleggen. Ik stop cd A in de drive. Installeer wat, en haal 'm er uit. Ik stop cd B erin, en wat zie ik? Hij blijft de inhoud van cd A aangeven. Klik je dan op de setup die op cd A stond, runt hij heel even een klein MS-dos promptje, en gaat ie weer terug. Wat op cd A staat, blijft hij dus tonen.

Klik ik in Windows XP op eject, gaat t laadje open, doe ik hem dan dicht, dan laadt ie wel de nieuwe inhoud...

Ik hoop dat jullie het nog snappen :P

Waar kan dit aan liggen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's een sotfwarematig probleempje dus.. En dat hoort niet in een hardwareforum hé ;)

[OM] > [WOS]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat voor hardware is het? Als het van toepassing is moet je misschien bijvoorbeeld even de nieuwste 4-in-1 drivers installeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Geef idd eens wat meer informatie: systeem specificaties, chipset de hele rataplan.

Daarnaast: probeer toch eens te kijken of de cd speler goed gejumperd is (master / slave), is de IDE kabel goed :?

Is de PC nog in de garantie ga terug naar je leverancier en laat hem het oplossen :)

En verder: heb je foutmeldingen in je eventviewer, misschien is het een software probleem :?

Wat heb je verder zoal gedaan om het probleem te tackelen, zie ook onder andere het Policy beleid van Windows Operated Systems wat hier te vinden is:
Windows Stappenplan

Kortom: geef ons meer info :)

Suc6 met bughunting.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

is idd een software probleem.. XP is de boosdoener.. ik heb dat ook en ik ben dat al eerder tegengekomen.. geen idee wat de oorzaak is btw.. zal wel iets te maken hebben met wijzigen van cache-instellen oid..