[SPECS] Nieuwe Aldi PC?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.038 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik weet dat er over 2 week weer een nieuwe pc bij de ALdi te koop zal zijn, net als vorige jaren, dus ik dacht ik kijk ff beetje rond bij Medion of er wat is dat het zal kunnen zijn... en volgens mij is dit een goede kandidaat, namelijk zelfde soort systeem als vorig jaar:

http://www.medionshop.de/...1471&ArtDetail.curritem=2

Afbeeldingslocatie: http://www.medionshop.de/articleimages/large/10001707.jpg
1049,00 euro

Intel P4 Prozessor mit 2.4 GHz, 512 kB Cache, 533 MHz Front-Side-Bus
256 MB Arbeitsspeicher 266MHz DDR-RAM (PC2100)
80 GB Festplatte (Seagate U6 ST 380020A)
40x20x48x CDRW (Mitsumi 485CTE)
16x/48x DVD-ROM (Lite-On LTD-163)
Internes PCI 56K V.90 Modem
nVidia GeForce 4 MX440 Grafikkarte mit 64MB DDR-RAM und TV-out / Video-In
Dolby Digital 6 channel Audio on board
10/100MBit LAN on board
IEEE1394 Fire Wire on board
3,5" Diskettenlaufwerk
Microsoft Intelli Wheel-Maus inkl. Mauspad
PS/2 Tastatur mit MultiMedia HotKeys

ConnectX – Das clevere Anschlussmodul an der Frontseite, incl. Anschlüsse: 1 Firewire, 1 Composite In, 1 S-Video In, 1 Audio In, 1 Mic in, 2 USB 2.0

Anchlüsse:

4 Universal Serial Bus (USB 2.0 – 2 Vorderseite, 2 Rückseite)
1 Line Out, 1 Rear Out, 1 Subwoofer/Center Out
1 Mic In (wahlweise Vorderseite oder Rückseite)
1 Line In (wahlweise Vorderseite oder Rückseite)
1 Parallel, 1 Seriell, 2 PS/2 (Tastatur/Maus)
1 Ethernet (RJ45) / LAN
3 Firewire (IEEE 1394 – 1 Vorderseite, 2 Rückseite)

Software:

Microsoft WINDOWS XP Home Edition (OEM Version)
vorinstalliert und als Recovery-CD ROM *nutzbar nur auf diesem erworbenen Computersystem Medion PCs - mit Original Microsoft® Windows® vorinstalliert www.microsoft.com/piracy/howtotell
Microsoft WorksSuite2002 (OEM Version) vorinstalliert und auf einer DVD ROM, bestehend aus:
- Microsoft Works Standard 6.1 (OEM Version)
- Microsoft Word 2002 (OEM Version)
- Microsoft AutoRoute 2002 (OEM Version)
- Microsoft Encarta Encyclopedia 2002 (OEM Version)
- Microsoft Picture It! Photo (OEM Version)

Power Cinema Suite (OEM Version), bestehend aus:
- PowerDVD (OEM Version)
- PowerDirector (OEM Version)
- PowerVCR II (OEM Version)
- MediaShow (OEM Version)
- VideoLive Mail (OEM Version)
- MusicMatch (OEM Version)
- Nero Burning ROM 5.5.x

kan niet missen lijkt me... ongetwijfeld volgende week woensdag in de folders :)

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, alleen jammer van die Seagate u6 serie....die's zo traag als de neten.....

Netjes veel software erbij, 3x firewire (niet nodig maar toch meegenomen) schrijver erbij is ook netjes, pc2100 mwah...mocht pc 2700 zijn.....

Overall geen slechte pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt super goedkoop toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 07:55

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

wat voor mobo?
256mb pc 2100 is ook nie alles
schijt vga-kaart voor games.

voor dat geld bouw ik liever zelf wat, maar net zoals elke keer; leuk bakje voor huis-tuin-en-keuken-gebruik...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Doen ze niet, hij is nog slechter als mijn huidige pc, de vorige aldi pc. Ik heb tenminste nog een MX-460 en die is best wel goed te klokken, mijn proc loopt ook op 2,4 Ghz en in benches ben ik net zo snel als een niet ge-ocde. Ik geloof niet dat dit hem wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:59
Ziet er wel goed uit! Maar helaas ben ik alwel voorzien :P

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 14-08 14:08

EXX

EXtended eXchange

Volgens mij gaat er een DVD writer in komen. De prijs komt dan uit in de buurt van de vorige PC, zo pakweg €1250

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
NIET KOPEN! Daar is een vriend van mij ook in getrapt. Dat systeem werkt voor geen meter! Het is gewoon een systeem wat niet te overklokken is, en dus een rot systeem. Ze beloven de echte Windhoos XP home cd, maar die krijg je niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hij lijkt wel een beetje op die van de AH, vooral de kast. Dat was een P 2.53 ghz, 512 ram 2700, 120 GB, GF 4 TI 4200. Voor 1300 Euro... Dis dus niet echt een koopje :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 08:54

Bergen

Spellingscontroleur

Plofkotje schreef op 07 november 2002 @ 16:39:
NIET KOPEN! Daar is een vriend van mij ook in getrapt. Dat systeem werkt voor geen meter!
Wat werkte er dan niet?
Het is gewoon een systeem wat niet te overklokken is, en dus een rot systeem.
Welk deel van het systeem is te over te klokken dan?
Ze beloven de echte Windhoos XP home cd, maar die krijg je niet!
Hecht je daar waarde aan dan?

Beetje meer uitleg graag, de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem niet kopen omdat er erg weinig ram inzit en een redelijk trage videokaart voor zo'n systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

NIET KOPEN! Daar is een vriend van mij ook in getrapt.
Beetje rustiger mag ook wel hoor :)
Waar ingetrapt :?
Dat systeem werkt voor geen meter!
Wát werkt er niet dan?
Het is gewoon een systeem wat niet te overklokken is, en dus een rot systeem.
Dat is imho wel een erg kromme redenatie. Omdat een systeem niet te overklokken is, is het meteen een rotsysteem :? Onthoud wel dat dit soort systemen niet in de eerste instantie voor tweakers zijn bedoeld. De gewone thuisgebruiker heeft er een perfecte pc aan :)
Daar komt bij dat hij weldegelijk te overklokken is, maargoed...
Ze beloven de echte Windhoos XP home cd, maar die krijg je niet!
So what? Naar ik heb begrepen staat die cd op de hd, en krijg je keurig netjes een licentie bijgeleverd. Men neme 1 cd-r, men stopt die in de cd-brander, klikt op branden et voila, een volledig functionerende WinXP cd :)

correct me if i'm wrong wbt het winxp gedeelte, ik weet het niet 100% zeker, maar dacht dat het zo zat

Overigens denk ik dat, zoals J0YR1D3R als zei, dit niet het systeem zal worden wat Aldi binnenkort zal gaan verkopen. Lijkt me niet echt logisch dat ze nu een minder snel systeem gaan leveren als de vorige aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de aldi pc van april dit jaar, en daar zit een officiele windows xp cd bij, de processor is een p4 2.0 (echt waar joyrider) en die mx460 zit er wel in. de specs staan dacht ik op www.lifetec.be er zit een medion mobo in. enige verschil met een normaal mobo is digitale audio in-out en een soort combo pci slot. is btw wel over te klokken. die pc die albert heijn laatst had was ook gewoon een aldi pc, want hij was qua specs bijna hetzelfde, en er zat ook een medion mobo (aldi huismerk duz) in. op zich zijn de aldi computers gewoon goedkoop. het feit dat het een mega lage prijs zou zijn geldt alleen als je dat power cinema pakket wil hebben, want dat krijg je nergens anders bij en kost normaal een godsvermogen. de nieuwe aldi pc heeft waarschijlijk een gf4 ti4600 want medion had 400.000 chipsets daarvan gekocht ik denk dat als je dus een officiele xp cd wilt en dat power cinema pakket ook officieel, dat geen zelfbouwer hier qua prijs tegenop kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Laatst online: 13-08 11:57
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 14:52:
enige verschil met een normaal mobo is digitale audio in-out en een soort combo pci slot.
Hey en ik maar denken dat ik een normaal mobo heb maar ik heb ook zo'n combo slot en ook dig in-out ;) |:(

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de niet officiele specs zijn inmiddels gelekt, ik zou zeggen, kijkt en kwijlt... vooral die prijs...
de kritiekpunten van de vorige (die ik dus heb) zoals harddisk en vga kaart zijn grotendeels verholpen http://www.pcwelt.de/news/hardware/27227/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bobsnl: het komt wel vaker voor, maar niet bij de meeste huis-tuin en keuken pc's (dat bedoelde je denk ik ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mx kaartje
okeej niet kopen dus he

mischien is ie als office pc goed, hoewel 2.4 gig overkill is
en als game pc is ie ook schijt
die mx kaartjes hebben niet een direct x8
videokaart is hier dus duidelijk een bottenlek.
Niet kopen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me pa heeft de 1,8 Ghz versie toen gekocht, en er zat wel een XP cd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Laatst online: 13-08 11:57
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 14:59:
@ bobsnl: het komt wel vaker voor, maar niet bij de meeste huis-tuin en keuken pc's (dat bedoelde je denk ik ook)
:) Yup.... meeste mobo'tjes van ASUS, MSI (en regelmatig ook AOpen) krijgen meer en meer van die nette features.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:00:
mx kaartje
okeej niet kopen dus he

mischien is ie als office pc goed, hoewel 2.4 gig overkill is
en als game pc is ie ook schijt
die mx kaartjes hebben niet een direct x8
videokaart is hier dus duidelijk een bottenlek.
Niet kopen dus
in de vorige ja, de nieuwe schijnt een ti4200 te hebben, maar omdat medion 400 duizend ti4600 chips heeft gekocht wordt het denk ik een ti4600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bobsnl: ik heb nog ff gekeken, en mijn mobo is idd medion build, maar met msi chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:05:
[...]

in de vorige ja, de nieuwe schijnt een ti4200 te hebben, maar omdat medion 400 duizend ti4600 chips heeft gekocht wordt het denk ik een ti4600
ti4600 werd tog niet meer gemaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op 07 november 2002 @ 18:44:

So what? Naar ik heb begrepen staat die cd op de hd, en krijg je keurig netjes een licentie bijgeleverd. Men neme 1 cd-r, men stopt die in de cd-brander, klikt op branden et voila, een volledig functionerende WinXP cd :)

correct me if i'm wrong wbt het winxp gedeelte, ik weet het niet 100% zeker, maar dacht dat het zo zat

Overigens denk ik dat, zoals J0YR1D3R als zei, dit niet het systeem zal worden wat Aldi binnenkort zal gaan verkopen. Lijkt me niet echt logisch dat ze nu een minder snel systeem gaan leveren als de vorige aanbieding.
Die cd kun je overal vandaan halen en branden, want je krijgt er wel een licentie bij. Er zijn nog altijd mensen die het verschil niet kennen tussen een cd en een licentie. Die cd is echt helemaal niets waard, het gaat alleen om het stuk papier dat er bij zit, de licentie dus. Oftwel je mag een gekopieerde cd hebben met een goede licentie. Maar je mag geen originele cd hebben zonder licentie.

Wat betreft deze pc lijkt het me sterk dat de Aldi deze gaat omdat de vorige Medion pc die ze verkochten al beter was dan deze. Ik gok meer dat er iets komt met een ti 4200, zoals de Lidl van de week in de aanbieding had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:07:
@bobsnl: ik heb nog ff gekeken, en mijn mobo is idd medion build, maar met msi chipset
is dat nieuw een MSI chipset? :+

je bedoelt waarschijnlijk dat het een MSI build moederbord is met een Medion stickertje erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 15:07:
MSI chipset? :P
Volgens mij maken die geen chipsets ;)

Tis gewoon een MSI die undercover is gegaan 8)

Fuck, net te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok jullie hebben gelijk, sysoft sandra zat ernaast. volgens een onofficiele hadleiding is hij wel build medion, maar met een Intel i845 DDR Chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:11
Thuis hebben wij zo'n Aldi pc uit april. M'n ouders en zusje gebruiken dat ding meestal, ik zit er niet zo vaak achter. Het is een prima pc alleen de haadee is om te :'( :'( :'( . Echt bruut traag. Je merkt echt dat dat de bottleneck is. Dat is een minpunt, maarja, wat kost een 40 gig 7200 rpm nou nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXKLUSIV:So sieht der nächste Aldi-PC aus

Der Aldi-PC wird laut Informationen, die der PC-WELT vorliegen, ab Mittwoch, dem 20. November in den Aldi-Nord und einen Tag später in den Aldi-Süd-Filialen zum Verkauf angeboten werden. Eine offizielle Bestätigung dieser Informationen seitens Aldi und Medion liegen uns nicht vor. Aldi soll den Rechner diesmal als ein "12 in 1"-Gerät bezeichnen, das folgenden Aufgaben gewachsen sein soll: "Multimedia Internet PC", "Office PC", "High Performance Spiele Center", "DVD Dolby Digital Home Cinema System", "Stereo TV Tuner", "Stereo Radio Tuner", "Digitaler Videorekorder mit Time Shift Funktion", "Mutifunktions-Kopier-Center", "Netzwerk Power Station", "Multifunktions-MP3-Maschine", "Music Power Center" und "Video-/Bildbearbeitungsmaschine". Eins vorneweg: Ein DVD-Brenner ist - trotz hartnäckiger Gerüchte - im neuen Discounter-PC nicht enthalten. Über die Gründe kann nur spekuliert werden, vielleicht bietet Aldi den nächsten Aldi-PC im März 2003 inklusive DVD-Brenner an. Sind Sie neugierig auf die Ausstattung des Aldi-PCs? Auf den folgenden Seiten lesen Sie, was alles enthalten ist.
Prozessor & Speicher

Wie in den vergangenen Jahren setzt Aldi erneut auf Intel als Prozessor-Lieferant. Diesmal wird der Rechner den derzeit zweitschnellsten Pentium 4-Prozessor enthalten: den Intel Pentium 4 mit 2,66 Gigahertz. Schneller ist derzeit nur noch der Pentium 4 mit 2,8 Gigahertz. Der Northwood-Prozessor wird in der 0,13-Mikron-Technologie gefertigt. Der Front-Side-Bus (FSB) beträgt 533 Megahertz (4 x 133 Megahertz) und der Second-Level-Cache ist 512 Kilobyte groß. Das Mainboard trägt das Medion-Label, könnte aber, wie so oft in der Vergangenheit, von MSI stammen. Als Chipsatz kommt nur der SiS 648 von Silicon Integrated Systems in Frage. Grund: Die Grafikkarte nutzt 8fach AGP und der SiS 648 bietet derzeit als einziger Pentium-4-Chipsatz die Unterstützung von 8x-AGP an (weitere Infos zum SiS 648.) Der Rechner ist außerdem mit 256 Megabyte DDR 333-Speicher von Siemens bestückt.
Grafikkarte

Wie bereits erwähnt besitzt der kommende Aldi-PC eine 8fach AGP-Grafikkarte. Diese ist ausgestattet mit dem Geforce 4 Ti 4200 Grafikchip von Nvidia. Im PC-WELT Test hinterließ der Grafikchip einen guten Eindruck. Unser Testurteil: "Eine schnelle Grafikkarte für den Einstieg in den Profibereich". Den ausführlichen Test können Sie hier nachlesen. Die Variante im Aldi-Rechner ist mit AGP 8x-Unterstützung und 128 Megabyte DDR-Speicher ausgestattet. Der Grafikchip ist mit 250 Megahertz getaktet und der Speicher wird mit 2 x 250 Megahertz also 500 Megahertz angesprochen. Dank AGP 8x wird die Bandbreite im Vergleich zu AGP 4x auf 2,1 Gigabyte pro Sekunde nahezu verdopellt. Dadurch können beispielsweise noch detailliertere Texturen verwendet werden.
Festplatte und weitere Laufwerke

Spendabel zeigt sich Aldi dieses Mal bei der Festplatte. Diese kommt aus dem Hause Seagate und bietet Platz für 120 Gigabyte Daten. Die Festplatte ist 7.200 U/Min schnell. Die Zugriffszeit liegt bei 9,4 Millisekunden. Der im Aldi-PC enthaltene CD-Brenner kommt auch dieses Mal von Sony. Das Gerät beschreibt CD-Rs mit 40facher Geschwindigkeit, CD-RWs können mit 12facher Geschwindigkeit wiederbeschrieben und normale CDs mit 48facher Geschwindigkeit gelesen werden. Um welchen Sony-Brenner es sich genau handelt, ist nicht bekannt geworden. Diese Information liegt spätestens dann vor, wenn PC-WELT einen Blick ins Gerät werfen kann. Von der Spezifikation her müsste es sich aber um den "CRX195A-RP" von Sony handeln, den PC-WELT bereits testen konnte. Der Sony-Brenner bietet eine kleine Überraschung: er kommt - anders als andere Sony-Brenner - blendend mit kopiergeschützten CDs zurecht und kopiert problemlos CDs im Raw-DAO-Modus mit 96 Subchannel-Byte und auch EFM. Den kompletten Test des CD-Brenners können Sie hier nachlesen. Anders als zunächst gemunkelt, enthält der neue ALDI-PC keinen DVD-Brenner. Dafür ist aber ein DVD-Laufwerk enthalten, das die Medien mit 16facher Geschwindigkeit liest.
Weiteren Komponenten & Anschlüsse

Eine kleine Premiere feiert der Aldi-PC bei den weiteren enthaltenen Komponenten: erstmals befindet sich im Rechner eine Stereo TV- und FM-Tunerkarte. Das Gerät besitzt einen Antenneneingang, so dass der Besitzer am PC fernsehen kann und Radio hören darf. Die Schnittstellen des Geräts: Vorne: 3 x USB 2.0, 1 x Firewire IEEE 1394, 1 x Kopfhörer, 1 x S-Video-in, 1 x Composite-In, 1 x Gameport, 1 x Mikrofon, 1 x Audio-In. Die Anschlüsse verstecken sich hinter einer Frontblende, die sich per Tastendruck öffnet. An der Rückseite befinden sich zusätzlich folgende Anschlussmöglichkeiten: Tastatur, Maus, COM, LPT1, digitaler Audio-Eingang, 2 x USB 2.0, Netzwerkanschluss (10/100 Mbits), 2 x Firewire IEEE 1394. Audio-Ausgang (Front, Rear, Center/Subwoofer), Mikrofoneingang, zwei Monitor-Anschlüsse, TV-Out (S-Video), TV-Out (Composite) und ein Antenneneingang. Wie schon so oft befindet sich im Gerät auch ein 56K V.90 PCI Daten-Fax-Modem inklusive passender Fax-Software. Die enthaltene Soundkarte beherrscht 6-Kanal-Audio. Weiteres Extra: Der Rechner besitzt einen integrierten Flash-Karten-Leser, mit dem alle gängigen Flashkarten (beispielsweise Compact Flash, Smart Media Card, SD Cards, Micro Drive, etc.) gelesen und beschrieben werden können. Als Eingabe-Geräte liegen dem Rechner eine Intellimaus von Microsoft und eine Multimedia-Tastatur von Medion bei. Übrigens: Aldi verspricht ein besonders leisen Rechner dank Verwendung des "AIRXL"-Belüftungssystems.
Software-Ausstattung & Preis

Beim Betriebssystem (vorinstalliert) handelt es sich um die Home-Edition von Windows XP. Eine Recovery-CD liegt bei. Zusätzlich bringt der Rechner folgende Multimedia-Anwendungen mit: Power DVD, MediaShow SE, Video Live Mail, Power Director 2.0 ME (alle von Cyberlink), Musicmatch Jukebox und die Brennsoftware Nero 5 von Ahead. Aus dem Hause Microsoft kommt zusätzlich die 2003er Version von Works Suite bestehend aus Word 2002, Works 7.0, Picture It! Photo 7.0, Encarta Enzyclopädie Standard 2003 und Autoroute 2002. Einen ausführlichen PC-WELT Test der Bürosuite können Sie hier nachlesen . Aldi wird den Rechner ab Mittwoch, dem 20. November in allen Aldi-Nord und einen Tag später auch in den Aldi-Süd-Filialen in den Regalen stehen haben. Der Rechner wird 1.199 Euro kosten. Die Garantiezeit inklusive "Vor-Ort-Service" beträgt drei Jahre. Aldi bietet über den Hersteller eine 365 Tage im Jahr erreichbare Hotline an.
PC-WELT meint:

Zum gleichen Preis wie im März legt Aldi im November ordentlich drauf. Die Intel-CPU ist mit 2,66 Gigahertz superflott und kann die 256 Megabyte DDR-Speicher gut nutzen. Sicherlich könnte gemäkelt werden, dass Aldi dem Rechner nicht gleich 512 Megabyte DDR-Speicher spendiert hat, aber die Hälfte tut es auch. Im Gegensatz zum März-Rechner beträgt der FSB auch schnellere 4 x 133 Megahertz statt 4 x 100 Megahertz. Ebenfalls positiv: Im Frühjahr verwendete Aldi noch eine Geforce 4 MX-460-Grafikkarte. Diesmal hat es für die flottere Ti-Variante gereicht, die dem schnellen Prozessor auch eher gerecht wird. Die Festplatte wurde ebenfalls von 80 Gigabyte auf 120 Gigabyte vergrößert und ist zudem auch 7.200 U/Min schnell. Den Käufern präsentiert sich auch ein topmoderner und gleichzeitig anschlussfreudiger Komplett-PC: fünf USB 2.0-Schnittstellen und die drei Firewire-Schnittstellen sorgen dafür, dass der Rechner auch in den kommenden Monaten nicht den "Anschluss" an dem Stand der PC-Technik verliert. Praktisch für Besitzer einer Digitalkamera ist der integrierte Flash-Karten-Leser. Wer den PC auch zum Fernsehen oder Radiohören nutzen möchte, wird sich über die entsprechende TV-/Radio-Tuner-Karte freuen. Ein kleines Manko beim Aldi-PC im März war seine Betriebs-Lautstärke. Ob Aldi dieses Problem mit Hilfe des "AirXL-Belüftungssystems" in den Griff gekriegt hat, werden wir erst feststellen könne, wenn ein Test-Gerät vorliegt und die entsprechenden Messungen vorgenommen werden können. Hinweis:Die hier vorgestellte Konfiguration ist inoffiziell und kann sich noch von dem verkauften Aldi-PC unterscheiden.Eine ausführliche Vorstellung des Aldi-PCs im März können Sie hier nachlesen. Discounter-News auf PC-WELT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn dus de gelekte (onbevestigde) specs op de site van pc welt: http://www.pcwelt.de/news/hardware/27227/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 14:52:
ik heb de aldi pc van april dit jaar, en daar zit een officiele windows xp cd bij, de processor is een p4 2.0 (echt waar joyrider) en die mx460 zit er wel in. de specs staan dacht ik op www.lifetec.be er zit een medion mobo in. enige verschil met een normaal mobo is digitale audio in-out en een soort combo pci slot. is btw wel over te klokken. die pc die albert heijn laatst had was ook gewoon een aldi pc, want hij was qua specs bijna hetzelfde, en er zat ook een medion mobo (aldi huismerk duz) in. op zich zijn de aldi computers gewoon goedkoop. het feit dat het een mega lage prijs zou zijn geldt alleen als je dat power cinema pakket wil hebben, want dat krijg je nergens anders bij en kost normaal een godsvermogen. de nieuwe aldi pc heeft waarschijlijk een gf4 ti4600 want medion had 400.000 chipsets daarvan gekocht ik denk dat als je dus een officiele xp cd wilt en dat power cinema pakket ook officieel, dat geen zelfbouwer hier qua prijs tegenop kan
Ja dúh ik weet ook wel dat het een 2,0 is, ik heb hem zelf hier staan B) :P en hij draait op 2,4 Ghz, dus issie evensnel nu :P Verder heb ik er 512 meg bijgemikt, wat hier ook zeker nodig is. MX-460 heeft 3,8 ns geheugen en is goed te klokken tot iets van 325/300...... [600 eff voor geheugen] Verder verwachtte ik ook een ti-4200 en geen 4600, aangezien die toch nog te duur is en het te kort dag is om ze te modden naar medion. De pc krijgt vast wel een msi mobo dat gemod is, icm een sis chip zal dat best wel goed gaan. Eigenlijk zou ik met alleen die 4200 al blij zijn in me huidige pc, nix tegen die mx 460, maarja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 09-08 16:10

markvt

Peppi Cola

deze pc zal het zeker niet zijn, deze is namelijk bijna hetzelfde als die van vorig jaar en ze zullen echt geen noobs zijn met een zelfde pc.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heb een hekel aan ALDI pc's kweet niet hoe het komt (mischien de buurman met zun 1ghz bak van medion ? ) k bouw liever zelf :)

niet dat er iets met Medion op zich is alleen die pctjes zijn :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
het lijkt me op zich een lekker pc-tje, als opvolger van mijn Aldi P4 1800:

2,66 GHz
256MB DDR-RAM
GeForce 4 Ti 4200
Sony CD-RW 40x12x48
TV/Radio kaart
Frontpanel:
-3x USB2.0
-1x Firewire
-1x koptelefoon
-1x S-VID in
-1x Composite in
-1x Gameport
-1x Microfoon
-1x Audio-In
Achter:
-2x PS/2
-1x COM
-1x LPT1
-1x Digital Audio In
-2x USB2.0
-Netwerk 10/100
-2x Firewire
-Audio Front/Rear/Center
-1x Microfoon
-2x monitor-aansluiting
-TV-out S-VID
-TV-out Composite
-1x Antenne-ingang
56K PCI Modem
Geintegreerde Flashcard lezer

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over het overclocken.
De proc is goed over te klokken hoor, een vriend van me heeft ook een PC van de Aldi en heeft m fatsoenlijk over kunnen klokken zonder extra koeling (2,0@2,2). Is natuurlijk vrij netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op 08 november 2002 @ 17:11:
[...]

Ja dúh ik weet ook wel dat het een 2,0 is, ik heb hem zelf hier staan B) :P en hij draait op 2,4 Ghz, dus issie evensnel nu :P
sorry, ik dacht dat je met overklokken alleen op de videokaart doelde, snapte het al niet. als jij denkt dat in de nieuwe pc een ti4200 komt, waarom heeft medion dan 400 duizend ti4600 chipsets gekocht? misschien gaan ze daar wel losse kaarten van maken voor een spotprijs :9 ik vind de videokaart namenlijk ook de bottelneck van het systeem. van de trage hd heb ik nog geen last, maar er kan altijd nog een snellere hd in. heeft dat extra ram veel zin? (hoeveel sys of 3d marks extra is dat) want ik heb nog gewoon de 256 en hij swapt nauwelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 19:57:
Even over het overclocken.
De proc is goed over te klokken hoor, een vriend van me heeft ook een PC van de Aldi en heeft m fatsoenlijk over kunnen klokken zonder extra koeling (2,0@2,2). Is natuurlijk vrij netjes ;)
duh zonder koeling! die koeling van mij is zo sterk (ik heb duz ook de 2.0), daar is meenig stofzuiger jaloers op. de koeler die erin zit is gewoon overdreven goed. de herrie komt btw van de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 23:32:
[...]

duh zonder koeling! die koeling van mij is zo sterk (ik heb duz ook de 2.0), daar is meenig stofzuiger jaloers op. de koeler die erin zit is gewoon overdreven goed. de herrie komt btw van de videokaart
Videokaart valt me best nog wel mee, heb ook nog een blueorb liggen, maybe dat ik die erop zet ofzo :) Verder is de proc zonder extra koeling goed te oc-en, al heb ik zelf een 80 mm outtake gemonteert omdat de warmte in de kast blijft hangen en nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vs versie is inmiddels on line: http://www.aldifoods.com/pr1118_19.htm
Medion Titanium MD 8000 Multimedia PC

• Intel® Pentium 4® 2.66Ghz Processor with 533KB Front Side Bus & 512KB Second Level Cache

• nVidia Ge Force 4 8X AGP Ti4200 Graphics Card with 128MB DDR SDRAM

• Seagate 120GB Hard Drive

• Samsung 256MB DDR SDRAM 333MHz Memory (expandable to 2GB)

• Sony 40x 12x 48 max CD Burner

• 16x DVD-ROM

• 6 Channel Audio Controller for Digital Home Cinema

• Fast Ethernet 10/100 MBit Card

• 56K V.90 PCI Data Fax Modem

• P/S 2 Keyboard

• Creative Labs Multimedia Speakers

• MS® Intellimouse® (pad included)

• Connect XL, 5USB 2.0 Ports, 3 IEEE 1394 Ports, Integrated Memory Card Reader, 2 Audio In, 2 Audio Out, Game Port in Front, 1 S-Video, 2 Monitor/TV Out, 1 Serial Port, 1 Parallel Port

• Over 10 Audio/Video Software Programs Included

• MS® Windows® XP Home Edition pre-loaded and on recovery CD

• MS® Works Suite 2003 package original software, pre-installed and on CDROM (OEM Version)

• MSN® pre-loaded

• AOL® 7.0 pre-loaded and on CD ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor iedereen die mijn nieuwe sig niet vindt kloppen met de (mobo) specs die ik eerst had gepost: verschillende handleidingen en verschillende diag progjes geven steeds een andere uitkomst, dus ik heb me nu maar gebaseerd op wat er echt op het mobo staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIET KOPEN! Daar is een vriend van mij ook in getrapt. Dat systeem werkt voor geen meter! Het is gewoon een systeem wat niet te overklokken is, en dus een rot systeem. Ze beloven de echte Windhoos XP home cd, maar die krijg je niet!
klopt je krijgt altijd een 'recovery' cd erbij, nooit de real version oid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ligt het nou aan mij, of ontbreekt er een 3,5" diskettedrive??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 14-08 14:08

EXX

EXtended eXchange

ImPrEzA schreef op 12 November 2002 @ 22:53:
ligt het nou aan mij, of ontbreekt er een 3,5" diskettedrive??? :?
Hmmm, dat zou kunnen. Er zit een flashcard reader in, misschien is dat de vervanging van de FDD.

We hebben op het werk hetzelfde verschijnsel. Dell levert ook geen FDD meer in hun PC's.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 21:23:
[...]

klopt je krijgt altijd een 'recovery' cd erbij, nooit de real version oid :(
niet helemaal..
je krijgt een er cd bij die het recoveryprogramma op de hd (retten.exe) kan aanroepen. je krijgt er ook nog een officiele windows xp cd bij, die kan je gebruiken om windows xp op een andere pc te zetten (ik heb het zelf uitgeprobeerd, dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.supermarktcomputer.de/news/messages/822.html
is de belgische, dus dezelfde als in nederland
zo op het eerste oog dezeflde als die in de vs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHOOOOO khem et blaadje v den aldie ook gekregen
echt abnormaal :9~
1299€ hmm is echt wel zalig (op den achterkant van het blaadje staat een
19 inch voor 219€
de spec
-0.26mm(0.22mm horizontaal) fine-pitch gaatjesmasker
-ideaal voor grafische afbeeldingen, multimedia en bureautoep.
-milieuvriendelijk en stralingsarm conform TCO99
-zichtbare beeldbuis 46cm
-beeldres. tot 1600x1200
-lijnfreq. 300-98 KHZ
-beeldfreq. 50-120 HZ
-max beeldfreq. 202.5 MHZ
-DCC-compatibel
-power management
-met VDE/GS certificaar
-universele netvoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 13:17
oftwel dis de holandse prijs? 1080€ voor de pc en 219 voor de monitor?
cant wait no more, but dont have enough cash

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

M1lamb3r schreef op 13 November 2002 @ 21:19:
oftwel dis de holandse prijs? 1080€ voor de pc en 219 voor de monitor?
cant wait no more, but dont have enough cash
waar heb je die 1080 vandaan ???

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02 19:54
Ieder in zijn eigen waarde gelaten, wil ik zeggen, ga nu niet in discussie over wat wel en niet goed is, wat er wel beloofd wordt en niet gegeven volgens de mensen die niet goed lezen.
Tweakers halen geen pc bij de Aldi of de Lidle of noem nog maar en andere cheap grossmarkt.
Tweakers bouwen zelf, en voor kennissen en vrienden bouwt een Tweaker een pc uit onderdelen, gekocht bij zijn of haar eigen leverancier.
Maar houdt er rekening mee dat er mensen zijn die een goed systeem willen, die software willen dat licensie heeft, of Oem versies, mensen die een systeem willen met een goede on-site garantie, mee kunnen met de snelheid van tegenwoordig, maar toch net niet aan het geld kunnen komen om boven de 1200 euro een systeem te kunnen kopen.
Er zijn ook nog heel veel mensen, die niet van die kennissen hebben die dit voor hen in elkaar kunnen zetten, ZEKER niet met de software die hier bij geleverd wordt.
En van overklokken hebben die ook niet gehoord.
Het moet werken, en als het stuk is, zo snel mogelijk weer werken.
En dat kan bij deze systemen.
De zekerheid van de Aldi (Medion) garantie is er degelijk, de service is zonder meer goed, dit heb ik van meerdere personen ervaren.
De systemen zijn gewoon goed, de software ook.
Dus persoonlijk vind ik de jaarlijkse Tweakers Discussies over het wel of niet goed zijn van deze akties totaal overbodig.
Zo, ik heb gezegd, en dat lucht op.
Ik zal dit topic ook niet meer terugkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 15:00:
WHOOOOO khem et blaadje v den aldie ook gekregen
echt abnormaal :9~
1299€ hmm is echt wel zalig (op den achterkant van het blaadje staat een
19 inch voor 219€
de spec
-0.26mm(0.22mm horizontaal) fine-pitch gaatjesmasker
-ideaal voor grafische afbeeldingen, multimedia en bureautoep.
-milieuvriendelijk en stralingsarm conform TCO99
-zichtbare beeldbuis 46cm
-beeldres. tot 1600x1200
-lijnfreq. 300-98 KHZ
-beeldfreq. 50-120 HZ
-max beeldfreq. 202.5 MHZ
-DCC-compatibel
-power management
-met VDE/GS certificaar
-universele netvoeding
zou je dan de pc zijde normaal willen inscannen iig het gehele plaatje want op die website missen we nog een deel van de 'folder'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijke pc, maar dan met DVD +R/+RW brander van Ricoh en een Radeon 9000 Pro All in Wonder (64mb DDR)

Heb ik €1199 voor betaald bij MediaMarkt Arena

Hier zit overigens een SiS chip op, verder zit er op het front panel alleen 2x USB.

Edit: Type PC MT5

Ze hebben bij MM nu een Medion pc met een PIV 3Ghz, kost alleen wel €2400 :o

Verwijderd

Gem1e schreef op 13 november 2002 @ 22:26:
Ieder in zijn eigen waarde gelaten, wil ik zeggen, ga nu niet in discussie over wat wel en niet goed is, wat er wel beloofd wordt en niet gegeven volgens de mensen die niet goed lezen.
Tweakers halen geen pc bij de Aldi of de Lidle of noem nog maar en andere cheap grossmarkt.
Tweakers bouwen zelf, en voor kennissen en vrienden bouwt een Tweaker een pc uit onderdelen, gekocht bij zijn of haar eigen leverancier.
Maar houdt er rekening mee dat er mensen zijn die een goed systeem willen, die software willen dat licensie heeft, of Oem versies, mensen die een systeem willen met een goede on-site garantie, mee kunnen met de snelheid van tegenwoordig, maar toch net niet aan het geld kunnen komen om boven de 1200 euro een systeem te kunnen kopen.
Er zijn ook nog heel veel mensen, die niet van die kennissen hebben die dit voor hen in elkaar kunnen zetten, ZEKER niet met de software die hier bij geleverd wordt.
En van overklokken hebben die ook niet gehoord.
Het moet werken, en als het stuk is, zo snel mogelijk weer werken.
En dat kan bij deze systemen.
De zekerheid van de Aldi (Medion) garantie is er degelijk, de service is zonder meer goed, dit heb ik van meerdere personen ervaren.
De systemen zijn gewoon goed, de software ook.
Dus persoonlijk vind ik de jaarlijkse Tweakers Discussies over het wel of niet goed zijn van deze akties totaal overbodig.
Zo, ik heb gezegd, en dat lucht op.
Ik zal dit topic ook niet meer terugkijken
ik ben het helemaal met je eens. alleen, mijn vorige pc was ook zelfbouw. dus mijn nieuwe pc wou ik ook weer zelf bouwen. maar toen ben ik eens gaan rekenen en kwam erachter dat als je windows, works en dat power cinema pakket officieel wilt hebben, dat je zo'n zelfde pc dan onmogelijk voor 1200 euro zelf kan bouwen. ik heb dus maar zo'n aldi pc gekocht, en als ik hem te traag vind worden ga ik dan zelf wel aan de slag (schijnt probleemloos op 2,4 ghz te draaien). beetje ram, snelle hd en een betere videokaart doet wonderen

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De lidl heeft voor volgende week woensdag (20e) ook een soortgelijk systeem maar dan met een AMD XP 2.4+ 256mb 120gig ATI 9000 AIW (dus ook TV kijken op je pc) verdere specs bijna gelijk, ook met zo'n frontaansluiting systeem met cardlezers voor 1249 euro
ASUS oem moederbord!

Verwijderd

De aldi heeft zo te zien wat erin wel weer een net pctje opgezet vindt de kast ook een heel stuk mooier geworden lijk wel een klein beetje op dell

Verwijderd

ik heb en aldi pc als server draaien en dat werkt echt perfect .
PIII 450@500 384 mb sd ramm sis 8 mb videokaart 3x pci 1x agp
8 gig 5400 western digital chaintech moederbord
tot nu toe geen problemen mee gehad en geen helpdesk erbij gehad,omdat er nog niks kapot is gegaan in de drie jaar dat hij oud is

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ehm maar waarom wel een folder en niet op de site? Want op de Belgische site staat hij er bij de aanbiedingen vanaf 20 november niet tussen... vaag

http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/home.htm

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

best een stevige pc, en de kast ziet er ook gelikt uit (wat is dat zwarte ding aan de zijkant?)

maar ik wil beslist de radeon 9700 en RAID en anders hoeft et voor mij niet. ook het modem, de brander (ik heb de liteon 48x), , netwerkkaart, speakers, keyboard en de software kan ik zo wegmieteren

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:46
Nu staat hij eindelijk ook op de nederlandse aldi site. (heb de andere aanbiedingen er ook maar even bijgezet aangezien er zeer veel elektronica bij is deze keer!

ALDI PC op NL ALDI SITE
TFT Plat kleurenbeeldscherm
Kleurenbeeldscherm met flatscreen beeldbuis
HP kleurenprinter HP 3816
Flatbed USB scanner
Mobiele digitale (USB)camera
PC 5.1 Aktiv soundsystem
Draadloos Toetsenbord en muis

Zoals je ziet is het weer raak bij de ALDI.
Zal me weer een rij staan volgende week!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:35

Wallie

Herr

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/BILDCOMP.JPG

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat eigenlijk met de andere bijgeleverde software ?
Staat die als apparte software op cd's of behoren die ook tot de restore partitie ?
Ik stel namelijk de vraag omdat ik zelf nu een officiele XP PRO ENG draai en die zou ik dan graag op de Medion instaleren. Maar wat dan met bijgeleverde software, wazige drivers etc :?

En dan die onboard sound, ik heb tot nu toe steeds zelf mijn systemen gemonteerd en steeds ver weg van onboard sound gebleven omdat die overhead zou geven, tot 20 % cpu time, is dat zo ?

Dan nog een vraagje over hun garantie voorwaarden (ik weet het steeds maar vragen). Indien ik hem koop pleur ik er zo nog een extra reepje RAM in, nemen ze je dat dan kwalijk indien je garantie moet claimen voor een ander probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 00:01

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Op zich een leuk sysyteem; alles geintegreerd en aanwezig
niet specifiek voor de tweaker maar wel errug bruikbaar

alleen; geen floppydisk te bekennen!?

----------------------------------------------------------------

wat een foto zeg, toch liever net iets kleiner graag
iemand nog links naar de aanbiedingen van Lidl?

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 14:27:
Staat die als apparte software op cd's of behoren die ook tot de restore partitie ?
Ik stel namelijk de vraag omdat ik zelf nu een officiele XP PRO ENG draai en die zou ik dan graag op de Medion instaleren. Maar wat dan met bijgeleverde software, wazige drivers etc :?

En dan die onboard sound, ik heb tot nu toe steeds zelf mijn systemen gemonteerd en steeds ver weg van onboard sound gebleven omdat die overhead zou geven, tot 20 % cpu time, is dat zo ?

Dan nog een vraagje over hun garantie voorwaarden (ik weet het steeds maar vragen). Indien ik hem koop pleur ik er zo nog een extra reepje RAM in, nemen ze je dat dan kwalijk indien je garantie moet claimen voor een ander probleem ?
ik heb de vorige pc, en daar is op de hd een image van alle voorgeinstalleerde software beschikbaar, maar van alle software krijg je ook aparte installatie cd's (windows, works, power cinema, encarta, etc). alleen van de software die je ook gratis kunt downloaden (nero, acrobat reader) heb ik geen installatie cd's (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel® Pentium 4® 2.66Ghz Processor with 533KB Front Side Bus & 512KB Second Level Cache

FSB in KB's? 8)7
Cool :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, als je wel verstand hebt van dat soort zaken werk je niet bij de aldi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe dat blijkt maar weer.. Maar wel mooi systeempje opzich.
Dat ie stil is is ook wel mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 14:27:

niet als je het eruit haalt als je hem opstuurt naar de servicedesk :D anders vinden ze het iig niet leuk weet ik uit ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 20:36
ehmm, wil niet veel zeggen maar volgens mij komt deze alleen in duitsland hoor. Want op de site van Belgie en nederlan zie je hem niet....

En op de duitse aldi site staat hij er wel :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bono...ik garandeer je dat Medion er geen probleem van zal maken als je er een reepje ram bij knalt. :)

On board geluid, kun je bij mijn weten in de bios uitzetten en er daarna een geluidskaart naar keuze in zetten. Normaal gesproken zijn er 2 PCI slots vrij voor uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij staat wel op de nederlands site, alleen moet je ff spelen met de url:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/COMP.HTML
garantie is uitmuntend, en zelf uitbreiden mag gewoon, daar is een computer tenslotte voor bedoeld. het enige voorbehoud wat ze maken is dat het door 'gekwalificeerd personeel' moet gebeuren, maar dat wil iedere fabrikant. dat wil alleen maar zeggen dat als je er een nieuwe videokaart oid in zet, en je schiet met een schroevendraaier keihard over het mobo heen, dat zei dat dus niet vergoeden. vind ik wel fair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
briljant :D : ik vanmiddag naar de local Aldi,
- "ik heb gehoord dat jullie volgende week een pc hebben, maar ik zie geen folders".
* "Nou... ja... even vragen hoor, we hebben de folders al wel, maar ze mogen nog niet in de winkel."
Bedrijfsleider:
+ "Ja, ze mogen pas maandag in de winkel wegens concurrentie"
- "Hm, das wel laat eigenlijk"
* Ik heb ze gezien, ik kan je wel de prijs vertellen"
- "Ow dat zou wel mooi zijn natuurlijk"
* Twaalf en een half

:P dus maandag de folder in de winkel, vandaar dat ze ook onzichtbaar op de site staan...

( zullen ze met concurrentie de Lidl bedoelen ofzo?? die is hier namelijk niet in de buurt, maar wel in NL natuurlijk, en op dezelfde dag een pc... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 15:15:
Intel® Pentium 4® 2.66Ghz Processor with 533KB Front Side Bus & 512KB Second Level Cache

FSB in KB's? 8)7
Cool :*)
Nee deze dan...links boven op het plaatje...
Moederbord met 3PCI sleuven Grafische kaart kan uitgebreid worden dankzij AGP-moederbord met 8 sleuven
:? 7(8)7 :?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
edit:

he, ze hebben deze keer maar liefst 3 jaar garantie, was eerst altijd 2

ik ben trouwens niet geinteresseerd in een pc, dan moet ik m'n huidige Aldi 1,8 GHz teveel afschrijven, maar wel in die 5.1 set... daar wilde ik op de HCC Dagen sowieso naar gaan kijken, maar nou ben ik benieuwd:

is dit een redelijke prijs voor deze dingen, en lijken ze een beetje goed?

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/BILD08.JPG

PC 5.1
Aktiv soundsystem

• 5 sateliet luidsprekers
+ 1 power subwoofer
• geïntegreerde versterker
in Subwoofer
• surround sound
• 450 Watt PMPO
• incl. kabels

• minimum systeemeisen:
PC met geluidskaart met 5.1 uitgang
en Dolby Digital decoder 5.1

per set
39.99

Opgelet: Deze artikelen verkopen wij tijdelijk
Zet- en drukfouten voorbehouden

[ Voor 0% gewijzigd door ImPrEzA op 15-11-2002 21:03 . Reden: specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 20:43:
hij staat wel op de nederlands site, alleen moet je ff spelen met de url:
garantie is uitmuntend, en zelf uitbreiden mag gewoon, daar is een computer tenslotte voor bedoeld. het enige voorbehoud wat ze maken is dat het door 'gekwalificeerd personeel' moet gebeuren, maar dat wil iedere fabrikant. dat wil alleen maar zeggen dat als je er een nieuwe videokaart oid in zet, en je schiet met een schroevendraaier keihard over het mobo heen, dat zei dat dus niet vergoeden. vind ik wel fair
Dat is idd zo. Bij m'n PII 266 was de kast verzegeld.
Toch vreemd dat je geen garantie krijgt als je met een schroevendraaier je moederbord molt. Ik ben het met B3NN0 eens dat het vreemd is dat erg geen diskette station te zien is. Maar misschien zit dat ook verborgen achter een of ander klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, er zit zo'n geintegreerde flash kaart lezer op, en ze verkopen wel eens zo'n digitale camera, en daar kun je dan losse flash kaarten bij kopen van 128 mb voor plm 60 pleuro. misschien dat ze de verkoop daarvan willen stimuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, das een nette prijs :)

Ik heb zelf ook een Medion pc, sjeck me specs pagina voor details, te lui om over te schrijven :P

Was BTW €1199, met 2j garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 21:58:
nee, er zit zo'n geintegreerde flash kaart lezer op, en ze verkopen wel eens zo'n digitale camera, en daar kun je dan losse flash kaarten bij kopen van 128 mb voor plm 60 pleuro. misschien dat ze de verkoop daarvan willen stimuleren
Die flash card readers zijn in de mode. In de Lidl pc's zitten ze ook allemaal en als je een pc winkel binnenstapt word je er ook mee dood gegooid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09-2024

chux

...

iemand enig idee wat voor geluidskaart er nou in zit (kan zijn dat ik er overheen lees ofzo), ik zie alleen staan "6 kanaal audio voor een digitaal thuisbioscoopeffect met optimale klank", maar ik wil eigenlijk best weten wat voor kaart er dan in zit..

weet iemand nou iets meer over dat 5.1 speaker setje? Is het crap, of is het wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in die van mij zit een
CMI 8738/C3DX onBoard incl. dig. In-/Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zin de specs van de nieuwe Aldi PC:

Pentium 4 2.66 GHz, 533 FSB,
Brander (Sony), DVD, 120 GB HD 7200rpm (Seagate)
nVidia Ti 4200 128 Mb
256 Mb DDR333 (Samsung)
TV kaart (Medion)

FireWire (3x)
USB 2.0 (5x)
6 kanaals audio Dolby Digital
Geintegreerde flash geheugenkaartlezer voor 6 typen

Bij de ALDI:) . Zodra hij er is gaat ik hem halen :p :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
hm niet echt toevoegende waarde he die laatste post... topic wel doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen slechte specs...lang niet..alleen jammer van die hdd en het beeldplankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 23:44
Kreeg vandaag dat krantje in de bus en er stonden leuke beeldbuizen in. 19 " CRT voor 209 euro, 17 " TFT voor 509 euro :P

Specs van de 17" TFT:

Beeldscherm 17 inch

• zichtbare beeld-buis: 43 cm.
• beeldresolutie 1280 x 1024
• horizontale zichtshoek: 150º
• verticale zichtshoek: 125º
• contrast: 500:1
• reactietijd: 20ms typ
• (l x h x d) 410 x 407,5 x 147 mm.
• gewicht: ca. 5,8 kg.

per stuk
509.-

[ Voor 0% gewijzigd door kleinelievewolff op 16-11-2002 16:53 . Reden: specs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
Ik ben ook niet echt geintereseerd in de pc maar in de digitale camera, en de crt monitoren.

Monitor:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/OFF03.HTM

Camera:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/OFF07.HTM

Is dat wel goede kwaliteit?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 16:08:
Geen slechte specs...lang niet..alleen jammer van die hdd en het beeldplankje
Wat is er mis met de HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WimB schreef op 16 november 2002 @ 17:40:
[...]

Wat is er mis met de HDD?
Veel mensen vinden Seagate niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
damn, gelive te verwijderen :/ sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerider
  • Laatst online: 17-06-2024

Bladerider

Speed Freak

Ik zie t al, een hoop verwende tweakers hier!
met die pc's van de aldi is volgens mij niks mis!
veelal merk spul (samsung, liteon, seagate enz.... (volgens mij ook wel is asus??))
kortom veel en goed voor weinig!
(mijn mening :P

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij geen Asus, alleen MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Gem1e - Wednesday 13 November 2002 22:26
een lap tekst
volledig mee eens, mijn vader heeft ook nog een Medion PIII staan en hij heeft er nooit problemen mee gehad. Prima oplossing voor de niet-tweakers.
MUSTIS schreef op 14 november 2002 @ 20:42:
best een stevige pc, en de kast ziet er ook gelikt uit (wat is dat zwarte ding aan de zijkant?)

maar ik wil beslist de radeon 9700 en RAID en anders hoeft et voor mij niet. ook het modem, de brander (ik heb de liteon 48x), , netwerkkaart, speakers, keyboard en de software kan ik zo wegmieteren
same for me, als ik het geld had dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

kunnen we deze threat ok mergen met deze Repost: Aldi PC 21/22 Nov specs zijn niet verkeerd... ?
gaat over hetzelfde tenslotte!

Verder, wat voor mobo zou hier in zitten??

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Als ik die laatste aanbieding niet had gekocht, dan had ik de nieuwe van komende woensdag wel gekocht. Ben super tevreden met mijn medion pc. Voor hetzelfde geld kan je zelf geen vergelijkbare pc tweaken.

Service van medion is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same4me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Service is idd goed, jammer genoeg begaf mijn videokaart het laatst, 5 dagen later pc trug en nieuwe videokaart er in natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Laatst online: 18-08 15:02
Ik ben wel van plan om deze pc te kopen, maar dan wil ik wel een paar upgrades gaan doen (bijv. de videokaart) of bijvoorbeeld overplaatsen naar een andere pc hier in huis (bijv. de tv/radio tuner). Mag dat zomaar of moet ik dan de oude onderdelen ook houden voor het geval ik het zooitje terug moet brengen naar de Aldi als ie kapot gaat?
Ik ben ook wel benieuwd of er een officiele licentie bijzit van die softwarepaketten en dan vooral van Windows XP... Weet iemand dat?

En dan heb ik nog een paar vragen. Ik ben niet van alles op de hoogte maar misschien weten jullie of ik er bij de volgende onderdelen op vooruit ga:

(1) Nu in de pc
(2) In de Aldi pc

Videokaart:
(1) Geforce 3 Ti200 (64 mb, 4x AGP)
(2) Geforce 4 Ti4200 (128 mb, 8x AGP)

TV-Kaart:
(1) Pinnacle PCTV Rave (alleen TV, mono geluid)
(2) Medion (TV en Radio, stereo geluid)

Verder vind ik die memorystick e.d. sleufjes wel relaxt want ik heb sinds kort een Sony dig. camera en voor die usb sloten idem dito. Alleen voor de geluidskaart zou ik dan mijn huidige SB Live! Player 1024 wel effe overzetten of misschien de nieuwe Audigy2 halen. En het geheugen moet natuurlijk (minimaal) 256 mb bij... :+
Verder vroeg ik me óók nog af of iemand weet hóe geruisloos die cooler nou is. Zou dat zo rond de 30 decibel liggen of is dat effe wat teveel wishful thinking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
volgens de ad is ie extreem stil... en aangezien mijn Aldi pc van november vorig jaar al vrij rustig is denk ik dat je iig niet echt veel geluid hoeft te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

ImPrEzA schreef op 15 November 2002 @ 15:37:
[...]

niet als je het eruit haalt als je hem opstuurt naar de servicedesk :D anders vinden ze het iig niet leuk weet ik uit ervaring
nou dan heb je rare ervaringen, heb de vorige keer gewoon alleen een onderdeel kunnen opsturen ipv. hele pc :)
En de andere keer incl alle aangebouwde poespas en ook weer geen probleem.

(ik heb dus al verscheidene aldi pc's versleten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er maar 256 MB Ram in zit, de nieuwste spellen draaien al een stuk beter op 512 en het scheelt ook bergen in opstart tijd. Verder een prima pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Hmm, ik zou 'em zo kopen, maar ja, ik heb de april 2002-versie al...
Specs (foldertje):

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik ook, en toen ik mijn vader gister toch lief aankeek vond hij me erg brutaal (hij heeft die vorige dus ook al betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic [rml][ Aldi] Nieuwe PC aanbieding 20-11-2002[/rml] vraagt mr_petit zich af waar de floppy-drive zit.

Eerlijk gezegd kan ik 'm ook niet terugvinden in http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/COMP.HTML

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 13:17
ach mijn pa wou me wel de 250€ die ik tekort kom voorschieten maar dat wou ik zelft niet (hoe moelijk het ook is :'( ) ik hou niet van geld lenen

[edit] btw ik w8 gewoon op de volgende aldi pc dan koop ik meteen monitor + 5.1 setje erbij

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.