Linux max 600 mb

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:11
Ik ben op zoek naar een versie van Linux met een install van max 600 mb (te kleine schijf en geen geld=geen goede combo). Ik wil als het kan wel photoshop 6, illustrator, Office, MSN en quarkXpress blijven draaien... En natuurlijk ook internet.
Heb ook nog nooit met Linux gewerkt, dus als het niet te moeilijk kan...

Wie heeft tips voor me?

paul

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:35
Slackware, Debian, FreeSco... same old shit all over again 8)

Verwijderd

Ten eerste, de groeten doen hoeft niet, zie de faq (ben te lui om de link op te zoeken).
Linux kan je best draaien op een 600MB schijf, maar met zo'n kleine schijf zal je ook wel een niet al te grote/snelle computer hebben. Een minimale installatie van Debian met alleen X-Windows zou nie boven de 200MB moeten komen. Neem daar nog Gimp (Photoshop), OpenOffice of Abiword (office), gabber (msn) bij, en dan heb je afhankelijk van je keuze bij office (openoffice is 150MB, abi is nog geen 20), toch wel ongeveer meer dan de helft van je schijf vol (zitten veel extra libs bij).
Voor Quark en Illustrator heb ik zo ff geen idee wat de linux vervangingen zijn.

En inderdaad het grote distro topic is makkelijker...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
photoshop draait sowieso niet onder linux.. een met maar 600mb zal je sowieso wel niet veel soeps krijgen.. een leuke windowmanager alleen is al 300-400 MB...

Verwijderd

Palomar schreef op 07 november 2002 @ 10:03:
photoshop draait sowieso niet onder linux.. een met maar 600mb zal je sowieso wel niet veel soeps krijgen.. een leuke windowmanager alleen is al 300-400 MB...
Mwah, ik weet niet wat jij draait, maar als ik vroeger 300 tot 400 MB nodig had voor een windowmanager, dan had ik nooit aan linux kunnen beginnen.. Kijk es naar Fluxbox, Enlightenment, blackbox, etc...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:02

FastBunny

Give it the Works !

Palomar schreef op 07 november 2002 @ 10:03:
:D
Lekker dubbelzinnig.

Maar ben bang dat het je niet gaat lukken op zo'n kleine schijf en dan moet je nog linux programma's hebben aangezien je niet zomaar windows proggies kan gebruiken, wel weer met emulators, maar je kan denk ik beter een heel kale Windows 95 installeren :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:40

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

debian
Xfree 86
fluxbox
mozilla
the gimp

Hmm.. het word krap op 600Mb.. Je hebt ook nog een swap partitie nodig. Maar het kan denk ik wel.

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 07-11-2002 10:13 . Reden: 60Mb tsk tsk.. das niet goed.. |:( ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 10:05:
[...]

Mwah, ik weet niet wat jij draait, maar als ik vroeger 300 tot 400 MB nodig had voor een windowmanager, dan had ik nooit aan linux kunnen beginnen.. Kijk es naar Fluxbox, Enlightenment, blackbox, etc...
ja vroeger.. maar dan krijg je zo'n windows 3.1 look waar de topicstarter gok ik toch niet tevreden mee is..

• Paultje3181
Heb een schijf met 1,7. Maar moet ruimte houden om te branden en om win progs te installen...

Verwijderd

Palomar schreef op 07 november 2002 @ 10:16:
[...]

ja vroeger.. maar dan krijg je zo'n windows 3.1 look waar de topicstarter gok ik toch niet tevreden mee is..
Kom jij hier maar es kijken, niks geen Windows 3.1 look hoor, en toch is mijn windowmanager zeker geen 300MB (Zelfs veel minder dan 50, exclusief XFree zelf natuurlijk)

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Binnekort HCC, koop je daar een 4.3 Quatum Bigfoot voor 2 euro knaak 50 ;)

Verwijderd

Palomar schreef op 07 november 2002 @ 10:16:
[...]

wake up call.
small things don't have to be ugly.
voorbeeld van een relatief kleine WM http://www.stratos.mirrorz.com/screen.jpg
nou wou ik dat niet gaan vergelijken met windows 3.11

persoonlijk vind ik zelf KDE en Gnome lelijker dan de wat kleinere WM's.
de kleinere WM's zijn over het algemeen wat strakker en wat schooner.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52

Cybje

First Post!

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 10:36:
voorbeeld van een relatief kleine WM http://www.stratos.mirrorz.com/screen.jpg
nou wou ik dat niet gaan vergelijken met windows 3.11
To be honest is het enige wat die screenshot mooi maakt het background plaatje. Ik houd het toch maar fijn bij gnome hoor, heb nu een vrij rustige professionele look, werkt wel relaxed vind ik :)

Even edit: kijk ook eens naar http://www.peanutlinux.org/ ... dat is een Linux in een paar honderd MB, gewoon met KDE enzo. Heb ooit een keer een oudere versie 1-2 jaar terug geprobeerd, maar het werkt wel goed :)

[ Voor 0% gewijzigd door Cybje op 07-11-2002 10:58 . Reden: Peanut Linux bla toegevoegd ]

Wat ruist er door het struikgewas

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06
Je kunt linux draaien op een diskette, maar fotosoep e.d. draaien uberhaupt niet onder linux (Met Wine zal het ook wel niet veel wezen), laat staan als je slechts 600 MB ruimte hebt in totaal.

Helaas dus...dat gaat je zelfs met Windows 98 nog niet lukken - photoshop en windows en al die andere dingen in 600 MB.

Tot slot: ja, dit hoort in het 'welke distro'-topic :)

• Paultje3181
staat ie ondertussen ook... Sorry

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

met de gimp wil het wel denk ik hoor zal niet superuitgebreid zijn allemaal maar het aps t vast wel

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Kee dan.
Ander topic enzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.