Ik heb mijn moederbord (Gigabyte) geflashed met een verkeerde bios (stom natuurlijk
, is een lang verhaal). Ik heb ff gechecked op het bord en er zit geen chippie voor de reserve bios, kan ik nu uitzien naar een nieuw bord of is er nog wat aan te doen?? De chip van de bios zit vast dus vervangen wordt moeilijk denk ik.
dan gaat hotflashen ook niet dus 
al lijkt het me sterk dat ie echt vast zit, dus ik denk dat je best ff mag gaan zoeken naar 'hotflashen'
al lijkt het me sterk dat ie echt vast zit, dus ik denk dat je best ff mag gaan zoeken naar 'hotflashen'
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:51
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
jah, zoek ff op hoe dat moet
Wat doet je PC nu
Start ie wel op? Zoekt ie naar floppies? Hangt hij ergens? etc..etc..
Meer info graag..
[search=bootblock]
[search=hotflashen]
Meer info graag..
[search=bootblock]
[search=hotflashen]
nee, hij doet niks meer. Hij gaat gewoon aan maar er volgt geen beeldsignaal, en geen gezoek naar floppies. Dus het moederbord reageert niet.
Ik heb namelijk een siemens computer met een gigabyte moederbord, maar aangezien daar een akelige siemens bios opzit wilde ik een ander. En ik kon die bios niet vinden en heb toen een bios genomen van een typenummer die er op leek, ik dacht van dat zal hem wel zijn. Niet echt slim dus
Ik heb namelijk een siemens computer met een gigabyte moederbord, maar aangezien daar een akelige siemens bios opzit wilde ik een ander. En ik kon die bios niet vinden en heb toen een bios genomen van een typenummer die er op leek, ik dacht van dat zal hem wel zijn. Niet echt slim dus
Volgende keer eerst met een Tooltje als Sandra oid even kijken WAT voor mobo je PRECIES hebt en DAAR een bios van zoeken 
Kun je een pic maken van je bios chip?
Ok BalusC, als ie NU met een pic van z'n northbridge aan komt zetten dan..
Kun je een pic maken van je bios chip?
Ok BalusC, als ie NU met een pic van z'n northbridge aan komt zetten dan..
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Hey fellows, ik heb me bios verneukt. Dat is mooi kut en hij leest geen floppy, maar wel cd-rom. Weet iemand daar iets vanaf? Of woont er iemand in Zutphen die wel wil hotflashen??? Het mobo = L7VMM2
Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?
Eenzelfde verhaaltje van de floppy zal ook van CD werken, als je systeem deze truck alleen van CD wil doen (dan maak je b.v. op een andere PC eerst een complete floppy en daarna brand je met de opstartcd optie van Nero b.v. een bootable CD, met als source die floppy). Verder is dit een redelijk ouwe
en gaat zodoende dicht
Eenzelfde verhaaltje van de floppy zal ook van CD werken, als je systeem deze truck alleen van CD wil doen (dan maak je b.v. op een andere PC eerst een complete floppy en daarna brand je met de opstartcd optie van Nero b.v. een bootable CD, met als source die floppy). Verder is dit een redelijk ouwe
[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 06-02-2004 19:32 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()