Toon posts:

Koelers gezocht voor AMD's in 2U 19" rack

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeempje :)

Tyan Thunder K7X Pro mobo :9~
2* AMD Athlon MP 2200+
2* 512MB DDR-SDRAM PC2100 ECC Registered
Enermax 550W voeding
3* Seagate Cheetah 15K.3 18,4GB (15.000rpm)
LSI Logic MegaRAID SCSI 320-1 Single Channel
SuperMicro SC822S-400LP (CSE-0051)* 2U rackmount
ATi Radeon 7500LE VGA PCI 64MB

Ik zoek nu alleen nog koelers, welke adviseren jullie?
Moet dus wel passen in een 2U rackmount.

Verwijderd

wat ga je met die machine doen??? heheh
:P

Verwijderd

Topicstarter
Als www server inzetten, tevens draait er een database op.

Verwijderd

watercooling :P hehehe

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 20:32
Kijk naar de coolers op de best buy guide bij de webserver. Goede prestaties en vrij laag.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT topicstarter !
C@m!k@z3 schreef op 06 november 2002 @ 14:12:
Het ouwe liedje, wie zingt er mee? :O
Flauw. Maar wel begrijpelijk.

Poster: wat hij bedoelde is dat je gewoon even zelf wat topics moet zoeken die dit zeer uitgebreid behandelen. Ook de FAQ's zit boordevol met tips. Daarnaast zijn er prima reviews te vinden op andere sites. Google is ook een fijne vriend in noodgevallen.

Succes

ARME AOW’er

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Waarom is dit het oude liedje?? Gaat om een rack server hier, dus speciale koeling is nodig.
Waterkoeling lijkt me geen optie. Stop met blaten en geef serieuze reply's ofzo... |:(

Volgens mij zijn de boxed koelers van AMD hier niet echt geschikt voor. Ik denk dat je het beste bij je rack fabrikant kan vragen wat voor koelers zij aanraden voor AMD met de kast die jij ervoor hebt..

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was dee vergeten en zag het pas na de eerste reply

Verwijderd

Topicstarter
Dick schreef op 06 november 2002 @ 14:16:
Welkom op GoT topicstarter !

[...]

Flauw. Maar wel begrijpelijk.

Poster: wat hij bedoelde is dat je gewoon even zelf wat topics moet zoeken die dit zeer uitgebreid behandelen. Ook de FAQ's zit boordevol met tips. Daarnaast zijn er prima reviews te vinden op andere sites. Google is ook een fijne vriend in noodgevallen.

Succes
Ik had al even rond gekeken maar omdat er haast bij zit denk ik ik post even.

Verwijderd

Topicstarter
-=MOL=- schreef op 06 november 2002 @ 14:17:
Waarom is dit het oude liedje?? Gaat om een rack server hier, dus speciale koeling is nodig.
Waterkoeling lijkt me geen optie. Stop met blaten en geef serieuze reply's ofzo... |:(

Volgens mij zijn de boxed koelers van AMD hier niet echt geschikt voor. Ik denk dat je het beste bij je rack fabrikant kan vragen wat voor koelers zij aanraden voor AMD met de kast die jij ervoor hebt..
Tja helaas op de site staat niets. En ik denk als ik naar ze ga mailen dat ik niet echt verder kom of dat ik dagen op een mailtje moet gaan zitten wachten en daar heb ik helaas geen tijd voor..,..... :'(

Verwijderd

oke geen geblaat meer kun je niet zo`n soort koeler kopen van zalman van de videokaart ?? met zo`n koper buisje eraan enzo zijn niet zo hoog en ook nog en mooi ..
het is maar een optie :P weet niet of het kan hoor hehe igg zowiets.
heatpipe of hoe heet dat andere ??? wat dabit ooit gemaakt heeft of mee bezig is..

onduidelijk verhaal he? snap um zelf ook nie meer.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Twee berichten na elkaar is eem vorm van vervuiling. Je kunt een posting editten met het meest linkse icon in de betreffende posting.

En jouw haast mag geen reden zijn om anderen ermee te belasten lijkt me. Elkaar helpen is ok, maar afschuiven is minder leuk.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Dick schreef op 06 november 2002 @ 14:21:
Twee berichten na elkaar is eem vorm van vervuiling. Je kunt een posting editten met het meest linkse icon in de betreffende posting.

En jouw haast mag geen reden zijn om anderen ermee te belasten lijkt me. Elkaar helpen is ok, maar afschuiven is minder leuk.
Ik geef toe dat ik geen verstand heb van koelers, is het dan afschuiven van iets?

Dus als ik voortaan een vraag heb moet ik er eerst verstand van hebben alvorens ik er een vraag over mag stellen want anders is het afschuiven. Kijk en die haast, tja zo is het nu eenmaal, kan er zelf ook niets aan veranderen.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
offtopic:
Lees de FAQ _/-\o_ eerst even voordat je een topic opent, daar staat o.a. in "hoe-en-wat" in dit forum. Dan krijg je later ook geen geblaat zoals hier nu ff :(

Zit er bij je 19"rack geen koeling meegeleverd dan? Voorbeeldje: Afbeeldingslocatie: http://www.appro.com/1124%20images/1124new.jpg
(Komt sommigen dit plaatje bekend voor? Ja, dit is dus 1 van de 2 nieuwe servers van Tweakers.net B.V. >:) )

Verwijderd

mod-> titel fix

Verwijderd

Topicstarter
Swop1200, wat is dat voor systeempje(linkje,spec)? Misschien voldoet deze ook wel aan onze 'eisen'! ;)

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Mag ik vragen welke soort enermax voeding je hebt ? De superstille versie? zo ja hoe bevalt die ?

• Swop1200
Hier lees je het artikel over de 2 nieuwste servers >:) van Tweakers.net en hier vind je meer informatie over de servers op de site van de fabrikant zelf. Anders moet je iemand van het management team ff erover vragen, als je idd ge-intresseerd bent in hun ervaringen hiermee. Wie dat zijn, dat vind je boven in het artikel ;)
Succes met je aankoop :)

Verwijderd

Topicstarter
n0kn0k schreef op 06 november 2002 @ 14:42:
Mag ik vragen welke soort enermax voeding je hebt ? De superstille versie? zo ja hoe bevalt die ?
We moeten het systeem eerst nog kopen, we wachten een offerte af.
Maar dat systeempje dat Swop1200 noemt klinkt ook wel lekker even kijken naar de prijs....

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 08:02

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

zorg iig dat je per cpu meer dan 1 fan hebt voor geval dat er een uitvalt je niet een gebakken amd hebt

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Modbreak:
Doe nou eens even niet allemaal zo kinderachtig zeg. Zo belachelijk is de vraag nog helemaal niet. Ik heb dan ook een aantal replies getrashed.

Topicstarter: Haast hebben is geen excuus voor het niet verrichten van wat standaard zoekwerk. En je had bijvoorbeeld even kunnen vermelden hoeveel ruimte je had (meten, rekenen, whatever).

Iedereen: En nu ontopic graag.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Wat vind je van deze ??
http://www.thermaltake.co...rackmount/1uSocket370.htm (past ook op socket A's).

• Carnivorous1
  • Laatst online: 21-01-2025
Is de ThermalTake Volcano 8 iets misschien?

• kutkip
  • Laatst online: 23-12-2025
De vraag is hoe hoog mag ie zijn? (ik ga ervan uit dat het zo'n ding is wat Swop1200 postte) En het beste is misschien wel om de fans horizontaal te hebben omdat ie al zo laag is.

Lage koelers: Vele, o.a. Alpha FC-PAL15, Bitspower NP13D, Bitspower NP15S, Bitspower NP18MCS, Thermal Integration TI-V77L

Koelers met fans horizontaal: Alpha PEP66, Just Cooler P-5500, Microplex Silent Twin, Sibak Tech AC-01-625B, TS Heatronics Zen CPU Radiator

Vergelijk ze op: http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Ik zou zeer zeker gaan voor een koeler met de fans horizontaal, zoals kutkip ook al zei...

Dit bevordert de airflow in de kast, en zorgt er voor dat de warmte van je proc dus goed weg kan...

Zelf zou ik dan kiezen voor de Alpha PEP66, vanwege zijn "bewezen kwaliteiten"...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03
Ben eigelijk wel benieuwd naar de resultaten van die twee nieuw aangeschafte servers van Tweakers.net (de "opvang-servers"). Ik ben werkzaam in hetzelfde bedrijf als Trevi, en denk dat als zo'n kant-en-klaar aan te schaffen systeem enigszins betaalbaar is met goede resultaten men niet moeilijk zal doen om hiernaar uit te wijken.....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Swop1200
Er zijn net als bij desktopcomputers, ook gewoon dealers die zulke servers kant-en-klaar kunnen leveren. Bijvoorbeeld Dell en natuurlijk de fabrikant van de nieuwe servers van Tweakers.net

Verwijderd

Topicstarter
Aesculapius schreef op 06 november 2002 @ 16:24:
Ben eigelijk wel benieuwd naar de resultaten van die twee nieuw aangeschafte servers van Tweakers.net (de "opvang-servers"). Ik ben werkzaam in hetzelfde bedrijf als Trevi, en denk dat als zo'n kant-en-klaar aan te schaffen systeem enigszins betaalbaar is met goede resultaten men niet moeilijk zal doen om hiernaar uit te wijken.....
Werkzaam is een groot woord ofniet soms Aesculapius?? ;)
Maar goed ik heb de offerte aangevraagd en even aan Femme gevraagd of ie wat info wil geven mbt de nieuwe server van Tweakers...

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03
werkzaam moet je gewoon letterlijk opvatten trevi :7

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Verwijderd

Ik heb in mijn 19" kast 2 grote 4 kante gater gedremeld, daar gingen de coolermasters op:)
werkte prima, nu heb ik weer water cooling en kwam dat eigelijk meteen mooi uit :)

Verwijderd

Aesculapius schreef op 07 november 2002 @ 18:25:
werkzaam moet je gewoon letterlijk opvatten trevi :7
Ben je de "senior assistent of the catering on the second floor" (koffiemiep dus...) of zo ;) :p
Pagina: 1