• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Fear-factoR:

Deze hoesjes zijn niet van nokia zelf, deze maken ze ook niet zelf.
Dit zijn allemaal namaak dingen, die niet goed vast zitten en na 2 weken in 20 stukken breken. :)

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

[Airwolf] schreef op 13 December 2002 @ 15:06:
Fear-factoR:

Deze hoesjes zijn niet van nokia zelf, deze maken ze ook niet zelf.
Dit zijn allemaal namaak dingen, die niet goed vast zitten en na 2 weken in 20 stukken breken. :)
weet ik, maar het laat alleen maar zien dat al die nokia's één dezelfde zijn...
allemaal hetzelfde binnen werk... andere housing er om, ff flashen naar een ander model... en hopa je hebt een nieuwe nokia :)
probeer jij maar eens van een SE t68i een P800 te maken :)

• Attilla
Probeer jij maar eens hardwarematig van een 3310 een 7210 te maken.
Het interne verschil is er wel degelijk, kijk maar bij de specificatie.

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Natuurlijk, het is een beetje kort door de bocht...
Ik bedoel alleen maar dat de verschillen zo klein zijn tussen alle nokia's dat het weinig moeite voor nokia moet zijn om vanuit het ene model weer een ander nieuw model te ontwikkelen... zonder al te veel ontwikkelingskosten te maken... hoe kan het anders dan dat nokia in één jaar 30 verschillende type's op de markt brengt...

Verwijderd

Ik krijg sterk de indruk dat het steeds minder en minder wordt met de kwaliteit van Nokia toestellen en dan met name de software. Mijn eerste Nokia was een 6150, prima toestel, nooit problemen mee gehad.

Op een gegeven moment heb ik me laten overhalen tot de aanschaf van een 7110, daar kon ik meer gegevens in kwijt en voor mij de belangrijkste reden; meerdere telefoonnummers per "entry". Het geval zat echter regelmatig vast en reageerde erg traag op diverse menu-functies.

Mijn drang naar informatie in mijn telefoon stouwen werd groter en groter, en dus heb ik daarna een 9110 aangeschaft. Op zich een leuk toestel, beetje koelkast model, maar heel bruikbaar. Vooral het toetsenbord was heerlijk bij veel SMS-en. Softwarematig echter een regelrechte ramp. Faxje lezen en tegelijk een SMS ontvangen? Toestel vast! Snel achter elkaar velden uit een contact wissen? Toestel vast! Handsfree bellen en tegelijk een telefoonnummer opzoeken? Toestel vast (en gesprek weg). Kortom, tijd voor weer een ander toestel...

Nu heb ik een Nokia 7650. Tot mijn supergrote verbazing kwam deze compleet met Nokia PC Suite, welke ook meteen via de IR werkt zonder eerst verplicht een dure data-kabel te moeten kopen. Ik heb het echter alweer binnen een week voor elkaar gekregen het toestel vast te laten lopen en ik kan vreselijk weinig instellen. Bovendien is het standaard niet mogelijk bijvoorbeeld nieuwe ringtones erin te stoppen, anders dan ze "downloaden" voor 1 of 2 Euro per crappy klinkend deuntje.

Kortom; dit is echt definitief mijn laatste Nokia geworden. Op zich maken ze leuke dingen met veel mogelijkheden en bovendien heeft elke Nokia bij mij al stuiter-partijens overleeft waarvan ik dacht dat het toestel er zeker kapot aan zou gaan (inclusief mijn nieuwe 7650), maar de software in de toestellen is regelrechte bitbagger. Volgens mij zetten ze de mensen die er bij Microsoft wegens wan-prestaties uitvliegen meteen bij Nokia achter de ontwerp-tafel, echt vreselijk.

Maar goed, niemand heeft mij gedwongen Nokia trouw te blijven, dus uiteindelijk is het allemaal eigen schuld. :-)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:30
hmm, nou klaag maar een eind heen, ik vind dat de Nokia game het merk Nokia genoeg recht van bestaan geeft _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 19:59

Whuzz

Dodgeball!

Schaapje_BlaaT schreef op 16 December 2002 @ 11:51:
hmm, nou klaag maar een eind heen, ik vind dat de Nokia game het merk Nokia genoeg recht van bestaan geeft _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Jij vind de marketing rond een merk dus belangrijker dan de prijs/kwaliteit/functionaliteit van een telefoon :?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Ik ben nu aan mijn 6e GSM bezig en heb al diverse merken gehad o.a: panasonic,nokia,sony,motorola en siemens.

Wat mij opvalt is dat voor heel veel merken geldt dat de kwaliteit van de huidige toestellen niet opkan tegen de oudere generatie.

Voorbeeld: ik heb een nokia 3210 gehad (nu bij mijn moeder), dat toestel is al 3 jaar oud en werkt nog steds perfect.
Pak tegenwoordig een dure nokia (6310i , 8310 etc.. ) en wat zie je enorm veel problemen (stof onder display,software fouten bout accu's).

Dit geld niet alleen voor nokia maar voor wel meer merken echter bij nokia gaat de kwaliteit echt als een speer omlaag.

Dit komt volgens mij gewoon doordat nokia zich zoveel richt op constant nieuwe modelen en toeters en bellen, dat de kwaliteit er echt onder begint te lijden.
Laat staan dat ze ook maar iets doen aan ondersteuning en reperatie (soms gewoon 8-12 week gsm kwijt)
Ik heb niks tegen nokia, maar ik snap niet dat mensen bereid zijn meer voor een toestel te betalen dat minder kan dan een concurerend model van een ander merk wat meer kan en minder kost, puur omdat er nokia opstaat.

Ik denk dat ze in dit tempo hun reputatie gaan verspillen.
De meeste mensen willen toch een degelijk toestel en niet iets dat na een jaar al uit elkaar valt (niet dat dit altijd geldt voor jongeren maar meer de zakelijke markt).

Dus ik vind wel dat nokia de markt verziekt niet omdat ze 100 modellen per jaar uitbrengen maar omdat ze zich teveel op marketing richten ipv kwaliteit en service, vandaar dat ik dus ook voor een motorola T720 heb gekozen ipv een 6310i (kleuren scherm/poly ringtones bovenop de features van de 6310i voor dezelfde prijs).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 12:34 ]

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik heb in totaal een stuk of 8 nokia's gehad en de enige waar ik echt helemaal gestoord van werd was de 7110. Dat was ECHT een k-toestel.

Nu heb ik de 8910, leuk toestel lijkt ook goed te werken. Ik had hiervoor de 6310 en die heeft me toch ook 1 jaar trouwe dienst bewezen en doet het eigenlijk nog helemaal perfect. Mijn 6110 van tijden terug deed tot aan paar maanden geleden nog gewoon dienst als telefoon van een kennis van me daar is echt minimaal 700uur in totaal mee gebeld. Verder 3310 die nog steeds werkt (door vriendin gebruikt). Mijn 8850 was na 1 jaartje wel redelijk versleten maar had er ook 3a 400 uur bellen op zitten dat jaar (incl. gebeld worden). etc. etc. Ik ben eigenlijk nog steeds te spreken over die dingen. En ze zien er nog steeds verreweg het beste uit (vind ik). 2210i ook nog gehad was mijn 1e GSM ook goed toestel, heeft het altijd gedaan en was opeens na ongeveer 3 jaar hard werken DOOD. (doodsoorzaak onbekend maar vond het niet zo interessant).

Kortom, een ZEER tevreden nokia gebruiker.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Mensen,

Begrijp dat er 2 belanrijke redenen zijn voor het crappy worden van toestellen:

1) Time to market: de ontwikkelingen op mobiles gaan zeer snel en de concurrente ie moordend.
2) kortere levensduur, waardoor mensen sneller een nieuw toestel kopen.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:30
Whuzz schreef op 16 december 2002 @ 12:01:
[...]

Jij vind de marketing rond een merk dus belangrijker dan de prijs/kwaliteit/functionaliteit van een telefoon :?
eh nee, ik vind de nokia game gewoon een erg leuk idee van Nokia, bovendien heb ik ook nog eens zo'n toffe telefoon gewonnen (nokia 3650) dus dan hoor je mij niet klagen, met de prijs/kwaliteit zal het ook wel goed zitten als ik niks hoef te betalen maar wel met mijn telefoon kan fotograferen, filmen en doomen

bovendien ken ik veel mensen die tevreden gebruikers van Nokia telefoons zijn, dus het valt volgens mij allemaal nog wel mee. Tot nu toe vond ik die Nokia telefoons erg makkelijk in het gebruik, vergeleken met bijvoorbeeld een Samsung of zo'n swing geval
En wat betreft verzieken van de markt, als andere merken betere telefoons maken zal Nokia gedwongen zijn te volgen want anders gaan mensen uiteindelijk overstappen op andere merken.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 13:21

liberque

Vrijzinnig!

Even nog over de vergelijking Nokia 6310i en SE t68i op de eerste page van dit topic: True /// heeft na de nieuwe joint-venture een T68i uitgebracht. ECHTER!!! Bestaande T68m bezitters konden/kunnen GRATIS bij een Ericsson Service Point (verspreid door heel nederland en belgie) hun software laten upgraden zodat hun T68(m) een volwaardige T68i wordt. Dat heb ik Nokia niet zien doen!

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
zo, 1-0

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 09:42
ik koop nooi nokia.
1. iedereen heeft zo'n ding. t'is niet leuk meer.
2. software is af en toe echt brak en heeft teveel updates nodig
3. vind ze lelijk.

ben zeer tevreden over siemens. zal ik voorlopig wel zo houden.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben het eens met de stelling van de topicstarter, maar volgens mij is dit van toepassing op zoveel andere bedrijven. Je kunt je beter afvragen: welk bedrijf doet dit nou niet? En dan is Microsoft natuurlijk de topper.

Wat aankondigen van nieuwe modellen en prijsbeleid betreft kun je weinig doen. Het enige dat je kan doen is je niet gek laten markt. Als jij model A mooi vindt, en je weet dat over een half jaar mode B uitkomt, maar je vindt model A toch mooi, dan koop je toch model A en zal het je een worst wezen dat een half jaar later model B op de markt is?

Wat ik wel vind is dat het gedoe met kabeltjes aangepakt moet worden. En dat is niet moeilijk: Een overheid die hier hard tegen optreedt (bijvoorbeeld via een afdeling van de NMA) kan dit probleem oplossen. Gewoon gesloten systemen in producten waarvoor ook open alternatieven zijn verbieden, en klaar. Alleen standaard kabels, standaard adapters, etc.. En de consument is van het gezeik af.

Verwijderd

sharkzor schreef op 18 december 2002 @ 00:05:
ik koop nooi nokia.
1. iedereen heeft zo'n ding. t'is niet leuk meer.
2. software is af en toe echt brak en heeft teveel updates nodig
3. vind ze lelijk.

ben zeer tevreden over siemens. zal ik voorlopig wel zo houden.
1. ---> alsof er geen mensen zijn die ook een Siemens hebben....
2. ---> wees blij dat er uberhaupt software updates komen, kan sowieso gratis laten updaten (wanneer je een brake software versie hebt en er is een betere)
3. ---> oke, kwestie van smaak

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 12:59:
[...]

1. ---> alsof er geen mensen zijn die ook een Siemens hebben....
2. ---> wees blij dat er uberhaupt software updates komen, kan sowieso gratis laten updaten (wanneer je een brake software versie hebt en er is een betere)
3. ---> oke, kwestie van smaak
1.: Nokia op Siemens staat als 10 op 1
2.: Nee, daar ben ik niet blij mee, software moet gewoon meteen goed zijn...
3.: Totaal mee eens.

-

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik heb zelf nog nooit een nokia gehad, wel veel mee gespeeld.

Een van de reden waarom ik nooit een nokia heb gehad is omdat ze geen automatische keyboard lock hadden (tenminste kon ik er niet op vinden). Mischien dat ze die ze nu wel ingebouwd hebben. Toch moet ik ook bekennen dat ik graag zelf eens wat anders probeer omdat de veel andere mensen een nokia hebben.

De menustructuur vind ik op de meeste Nokia's gewoon wel zeer goed. Gewoon duidelijk en simpel. Je moet gewoon vergelijken denk ik per telefoon. Het is een praktische, maar voor veel mensen ook een emotionele aankoop. Ik heb nu een Sagem MY 3026, waarvan vooral het sms-gedeelte goed scoort Verder voelt de telefoon wel minder degelijk aan dan een Nokia.

Het is gewoon een persoonlijke keus. Elk merk heeft zijn voor- en nadelen. Liever kijk ik naar de modellen zelf in plaats wat voor merk er opstaat.

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik weet niet of ik het hier mag vragen maar het gaat wel over nokia.. :7

Ik heb een 3510 maar nu wil ik graag via mijn datakabel een polytune naar mijn telefoon sturen.. Maar ik kan zelf het progje niet vinden heb logomanager wel maar die kan alleen maar normale ringtunes verzenden.... :(

Weet iemand raad, alvast bedankt...

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
_VooDooMen_ schreef op 18 December 2002 @ 16:05:
Ik weet niet of ik het hier mag vragen maar het gaat wel over nokia.. :7

Ik heb een 3510 maar nu wil ik graag via mijn datakabel een polytune naar mijn telefoon sturen.. Maar ik kan zelf het progje niet vinden heb logomanager wel maar die kan alleen maar normale ringtunes verzenden.... :(

Weet iemand raad, alvast bedankt...
Dit lijkt mij niet het gepaste topic om je vraag te stellen.

En zoek eens op google.

-

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:03
ginz2002 schreef op 18 December 2002 @ 16:41:
[...]

Dit lijkt mij niet het gepaste topic om je vraag te stellen.

En zoek eens op google.
Dank U

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 23:53
Nokia heeft gewoon een makelijk te gebruiken interface alleen is bij somige telefoons een beetje erg crasch gevoelig voor de rest ik heb nu een siemens sl45 al 1,75 jaar zo lang heb ik nog nooit met een nokia gedaan (daarvoor 2 nokia's gehad) Nokia heeft een beetje de Windows software onder de telefoons Makelijk maar brak

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

svdmeer schreef op 18 December 2002 @ 00:39:
Ik ben het eens met de stelling van de topicstarter, maar volgens mij is dit van toepassing op zoveel andere bedrijven. Je kunt je beter afvragen: welk bedrijf doet dit nou niet? En dan is Microsoft natuurlijk de topper.
Dat is heel wat anders. Daar gaat het om microsoft producten die alleen met microsoft producten werken, en waarbij je ook nog eens "gratis" vanalles en nogwat door je strot geduwd krijgt (en geen keuze hebt uit een "kale" windows voor 75 euro ofzo.

Nokia heeft z'n marktaandeel verdiend door prijs/kwalitatief goed bezig te zijn en door goede marketing en door goed trends te volgen en/of te zetten. Ze verzieken de markt niet.... De markt verzieken doen ze als ze iets gaan verzinnen waardoor hun telefoons alleen met die van hunzelf werken ofzo. Nu doen ze gewoon netjes en als iemand er niet tegen kan dat er nieuwe modellen komen of dat veel mensen ze kopen, sja dan moet diegene dat zelf weten.

Het staat elke fabrikant vrij om concurrerende modellen te maken, die goed werken, betaalbaar zijn, er goed uitzien en lang meegaan qua batterijen enzo. Dan moeten ze ook nog een imago opbouwen (sony/ericson is nu goed bezig denk ik) en dan kunnen ze prima meekomen.

* JvS heeft trouwens net zijn totaal uit vrije wil aangeschafte 6310 binnen, bij een ben verlenging. Ik kon ook een t68i nemen, maar vond deze toch fijner werken (ik had een panasonic dus beide menu's ken ik niet maar ik vond deze gewoon fijner en da's niet omdat nokia de markt verziekt heeft ofzo hoor..:)).
Wat ik wel vind is dat het gedoe met kabeltjes aangepakt moet worden. En dat is niet moeilijk: Een overheid die hier hard tegen optreedt (bijvoorbeeld via een afdeling van de NMA) kan dit probleem oplossen. Gewoon gesloten systemen in producten waarvoor ook open alternatieven zijn verbieden, en klaar. Alleen standaard kabels, standaard adapters, etc.. En de consument is van het gezeik af.

Dat zou wel relaxed zijn ja :). Alleen is het niet juist zo dat dat bij nokia al behoorlijk gelijk is? Mijn panasonic snapte iig alle andere "EB-GD30/50/70/90" laders wel :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:14

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mja... Ik heb al sinds 1995 een GSM en moet zeggen dat de markt eerder verziekt wordt door de telecom aanbieders.
Ze bieden allerlij GSM's aan met nieuwe contracten ed. maar iemand met een bestaande contract verder helpen.... HO MAAR !!! :(

Talkline heeft mij div keren afgesloten omdat ze geen geld van mijn rekening konden trekken. Hoewel alle gegevens klopten en er ook geld op mijn rekening stond lukte ze het niet, alleen komen ze pas na 7 maanden achter.

Na 3x ellende hebben ze de boel definitief afgesloten en heb ik een KPN abbo genomen via Cellway wat nu Debitel heet. Mooie GA628 erbij en later vervangen door een T10 (krijgertje). Vele accesoires gekocht tot een IR modem aan toe en gebruik dat vaak. Alleen begint nu de telefoon moeilijk te doen en ben ik op zoek naar een vervanger. De T68, T200, T600 maar ook de 6310 vallen in mijn smaak. Nu kan je deze toestellen bijna gratis krijgen bij een nieuw 2 jarig abbo maar bij nummerbehoud lijkt dat bijna gratis in heel duur te vallen en dat terwijl ik veel waarde hecht aan nummerbehoud :( .

Als ze nu eens modellen voor een veel langere tijd en in grote aantallen gingen produceren zou dat de prijs ervan wel eens omlaag kunnen duwen zodat een vervangende telefoon zonder al die poespas van een abbo enzo betaalbaar wordt.

Wat ik nog steeds zie gebeuren wat ik met mijn eerste abbo al meemaakte is dat je een 2-jarig contract afsluit en je maar 1 jaar productgarantie krijgt. Ik vind dat productgarantie zeker minimaal de contactsduur moet zijn om de shit van een defecte telefoon buiten garantie maar binnen contractduur niet meet te hoeven maken.
Nu kan je voor dit vaak een soort verzekering afsluiten, dat zou per definitie verplicht aangeboden moeten worden.

Dus ja, ik leg de schuld bij de telecom aanbieders die wel zieltjes werven maar daarna ze niet verder helpen.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Sinclair schreef op 18 December 2002 @ 18:58:
Dus ja, ik leg de schuld bij de telecom aanbieders die wel zieltjes werven maar daarna ze niet verder helpen.....
De enige die zieltjes werft is Debitel*, en een goeie winkel (lees: personeel) zal jou altijd een verzekering aanbieden.

*Debitel is ontzettend duur als je je contract wil verlengen. overstappen naar Vodafone of KPN direct. (3 mnd. opzegtermijn)

-

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
JvS schreef op 18 December 2002 @ 18:25:
Dat zou wel relaxed zijn ja :). Alleen is het niet juist zo dat dat bij nokia al behoorlijk gelijk is? Mijn panasonic snapte iig alle andere "EB-GD30/50/70/90" laders wel :)
Merk en types met de zelfde aansluitingen:

Siemens: C25, 35, 45, S25, 35, 45, M(E/T)35, 45, 50, A30 en de A40 etc.....

(S) Ericsson: T20, 200, 28, 29, 300, 39, 600, 65, 66, 68, R250, 310, 320, 380, 600 en natuurlijk de Heilige P800 etc....

Motorola: V3688, 3688, 50, 51, L7089, P7389 etc... en nu de V60, 66, 70 en de T720

kijk, Siemens en Ericsson doen het na mijn mening het best.
Motorola doet het eigenlijk ook wel redelijk..

En ik denk dat als je een lijstje ga maken van alle nokia`s die qua aansluiting en accessoires het zelfde zijn, dat je dan snel klaar ben....

[ Voor 29% gewijzigd door Ginz op 18-12-2002 20:00 ]

-

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39
Ach ja, er zit altijd een groepje mensen wat de instelling heeft van ' Owh, iedereen heeft nokia. Dus ik moet het ZEKER NIET hebben'. Ik ben in ieder geval blij met m'n huidige 7650 (welk toestel heeft er meer mogelijkheden??? Kom nou niet aan van P800!!, want die zie ik nog niet bij BC of T4T liggen), en gezien mijn eerdere ervaringen met dit merk zie ik echt geen reden om over te stappen. M'n eerste GSM was een panasonic (EBG600), maar toen ik tegen een leuk prijsje een 6110 kon overnemen moest ik niet lang nadenken. Wat een gebruiksgemak zeg, daar was die panasonic maar prehistorisch bij! Tijdje later heb ik nog een T28S gehad wat ook zo'n nokia killer moest zijn. Nounou, 1,5 regel ruimte om je sms in af te lezen geweldig hoor. Batterij was ook na 3 maanden al moe dus ik ben maar snel weer naar nokia overgestapt. (8210 BTW, een ramptoestel volgens velen. Na 2 jaar heb ik hem 100% werkend verkocht aan m'n moeder die er tot op heden dolgelukkig mee is... :P )

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geen idee of dit met markt verzieken te maken heeft, wat mag deze wel niet gaan kosten? Ik zou het zelf nooit gaan kopen, maar blijkbaar is er markt voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia-asia.com/apc/images/phones/img_lrg_8910i.jpg

Nokia 8910i

Eerst mensen een foon met b/w lcd-tje aansmeren voor een astronomisch bedrag (alleen bedoeld voor die-hard gadgetfreaks), om vervolgens met de échte versie te komen....

• stylezzz
Ik denk dat dat soort toestellen puur verkopen omdat ze exclusief zijn. Als het om features of andere dingen gaat zijn er tig andere en zelfs betere toestellen te bedenken....

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
epoman schreef op 18 December 2002 @ 21:36:
Geen idee of dit met markt verzieken te maken heeft, wat mag deze wel niet gaan kosten? Ik zou het zelf nooit gaan kopen, maar blijkbaar is er markt voor:

[afbeelding]

Nokia 8910i

Eerst mensen een foon met b/w lcd-tje aansmeren voor een astronomisch bedrag (alleen bedoeld voor die-hard gadgetfreaks), om vervolgens met de échte versie te komen....
En wat heb je nu aan een Nokia 8910I met kleuren-display als er geen camera in zit????

ze zullen dus ook wel weer met de 8910II gaan uitkomen, met al extra:

- Digitaal geïntergreerde camera....

-

Verwijderd

Tja het blijft natuurlijk marketing he!!!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 23:12:
Tja het blijft natuurlijk marketing he!!!
Daarom heb ik ook enorm veel respect voor Nokia qua marketing.......
al het andere van Nokia is na mijn mening K*T....

weet je wat de perfect combinatie is?

Audio/Video: Sony
Hardware: Philips
Software: Ericsson/Siemens/Philips
Aansluiting: Ericsson
Marketing: Nokia
Menu: Nokia (terwijl ik persoonlijk de menu besturing van Ericsson prevereer.)

Wie help mij mee de perfect combinatie te maken?

-

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 20:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Naar mijn mening blijft het vooral een kwestie van smaak en de doordachtheid van het toestel en hoe je het ook went of keert: Nokia heeft met zijn toestellen een standaard op de markt gezet. Volgensmij eenvoudigweg omdat zij de eerste waren die een brede afzetmarkt voor zichzelf veroverden.
Wat die smaak betreft: daar valt niet over te twisten. Ik vind persoonlijk dat Nokia nog steeds de mooiste toestellen ontwerpt. De 7110, de 8850, de 8910: imho de meest stijlvolle toestellen in omloop.
Maar ze slaan ook wel eens de plank mis: 92xx series: te groot, wellicht een groot gadget gehalte, maar veels te groot; 83xx series, te klein en naar mijn idee niet echt stijlvol (smaak ;) ); 72xx series, wel mooi vormgegeven, maar niet mjin smaak; 76xx en de 55xx series, leuk gevonden, aardig concept, maar te breed en te lomp.
De 3xxx series daarentegen zijn kwa marketing een van de slimste vindingen naar mijn mening. Er zit van alles op en aan, waar jongeren, die vooral modebewust zijn, gek op zijn. Dit verkoopt dus. Voor mij vind ik het echter niks, want ik geef meer om mooie vormgeveing dan om al die toeters en bellen.

Nog even een antwoord op het onbegrip van sommige personen die niets snappen van het "net te vroeg gekocht-gevoel: Ik kan het wel begrijpen. Er zijn nu eenmaal mensen die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Wellicht is dit lichtelijk obsessief, maar ik kan het me wel voorstellen. Ik kan me het gevoel dan ook indenken, maar ik zal het zelf niet snel hebben.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Attilla
ElCondor schreef op 19 december 2002 @ 16:11:
Naar mijn mening blijft het vooral een kwestie van smaak en de doordachtheid van het toestel en hoe je het ook went of keert: Nokia heeft met zijn toestellen een standaard op de markt gezet. Volgensmij eenvoudigweg omdat zij de eerste waren die een brede afzetmarkt voor zichzelf veroverden.
Wat die smaak betreft: daar valt niet over te twisten. Ik vind persoonlijk dat Nokia nog steeds de mooiste toestellen ontwerpt. De 7110, de 8850, de 8910: imho de meest stijlvolle toestellen in omloop.
Maar ze slaan ook wel eens de plank mis: 92xx series: te groot, wellicht een groot gadget gehalte, maar veels te groot; 83xx series, te klein en naar mijn idee niet echt stijlvol (smaak ;) ); 72xx series, wel mooi vormgegeven, maar niet mjin smaak; 76xx en de 55xx series, leuk gevonden, aardig concept, maar te breed en te lomp.
De 3xxx series daarentegen zijn kwa marketing een van de slimste vindingen naar mijn mening. Er zit van alles op en aan, waar jongeren, die vooral modebewust zijn, gek op zijn. Dit verkoopt dus. Voor mij vind ik het echter niks, want ik geef meer om mooie vormgeveing dan om al die toeters en bellen.

Nog even een antwoord op het onbegrip van sommige personen die niets snappen van het "net te vroeg gekocht-gevoel: Ik kan het wel begrijpen. Er zijn nu eenmaal mensen die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Wellicht is dit lichtelijk obsessief, maar ik kan het me wel voorstellen. Ik kan me het gevoel dan ook indenken, maar ik zal het zelf niet snel hebben.
_/-\o_ Amen _/-\o_

Ik vind het zoiezo erg om te zeiken op een leverancier van iets, omdat ze iets fout doen.
Dan koop je het product toch niet ?

En ik durf om 500E te wedden dat als Ericsson de grootste leverancier was geweest, de titel van die topic "Stelling: Ericsson verziekt de markt!!" was geweest.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 19 December 2002 @ 16:20:
[...]

_/-\o_ Amen _/-\o_

Ik vind het zoiezo erg om te zeiken op een leverancier van iets, omdat ze iets fout doen.
Dan koop je het product toch niet ?

En ik durf om 500E te wedden dat als Ericsson de grootste leverancier was geweest, de titel van die topic "Stelling: Ericsson verziekt de markt!!" was geweest.
Daar zou je misschien wel gelijk in kunnen hebben.....

Maar "als" bestaat niet.
"Als" staat net zo ver van de reäliteit af als tijdreizen, bestaat niet

-

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

St@m

@ Your Service

Ik had tot vorige week een 6210, hartstikke fijn toestel (IMO) het enige nadeel was dat de batterij losliet, maar dat was ook weer zo opgelost met een papiertje. Nu is dat ding dus gejat, en ik moet het nu voorlopig doen met een motorola (model koelkast) maar strax is het weer het einde van de maand en dan koop ik zeker weer een 6210, 2e hands waarschijnlijk. Bevalt me gewoon goed..

offtopic:
Dus als iemand nog een 6210 heeft liggen in goede staat
mail me

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Whuzz schreef op 16 December 2002 @ 12:01:
[...]

Vind iedereen die Windows gebruikt dat ook niet? :P

• stylezzz
:)

Quote van mezelf :
Ach ja, er zit altijd een groepje mensen wat de instelling heeft van ' Owh, iedereen heeft nokia. Dus ik moet het ZEKER NIET hebben'.
Quote van Airwolf :
Ik denk dat je hier de 2 hoofdredenen van dit topic wel hebt..... :P

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

mjah ik vind dat nokia met name zichzelf verziekt met de "nieuwste" designs, kan aan mij liggen maar GEEN van volgende nieuwe Nokia's vind ik er ergens ook maar een beetje mooi:

NOKIA 3650:
http://ai0.be/wa/link.s?l...3E34A3BFBB5F&i=288316&f=0

NOKIA 5100:
http://ai0.be/wa/link.s?l...40563E2B867B&i=288316&f=0

NOKIA 7250:
http://ai0.be/wa/link.s?l...6419CDE72279&i=288316&f=0

NOKIA:6800
http://ai0.be/wa/link.s?l...B0E6D6349820&i=288316&f=0

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Ik vindt het een beetje een vage stelling als ik eerlijk moet zijn, wat je eigenlijk zegt is dat als je een telefoon koopt (nokia)er weer een nieuwe uitkomt die nog mooier is. Tja!!

En volgens mij past de headset van de 5110 ook op de 6310i en de headset van de Ericsson 768 die past nie op de T68 of wel? nou ja, ik wacht nog ff een paar maanden op de P800!

Ik snap wel dat je het kl#te vind maar zo gaat het met alles kul
Pagina: 1 2 Laatste