Ik ben nu aan mijn 6e GSM bezig en heb al diverse merken gehad o.a: panasonic,nokia,sony,motorola en siemens.
Wat mij opvalt is dat voor heel veel merken geldt dat de kwaliteit van de huidige toestellen niet opkan tegen de oudere generatie.
Voorbeeld: ik heb een nokia 3210 gehad (nu bij mijn moeder), dat toestel is al 3 jaar oud en werkt nog steds perfect.
Pak tegenwoordig een dure nokia (6310i , 8310 etc.. ) en wat zie je enorm veel problemen (stof onder display,software fouten bout accu's).
Dit geld niet alleen voor nokia maar voor wel meer merken echter bij nokia gaat de kwaliteit echt als een speer omlaag.
Dit komt volgens mij gewoon doordat nokia zich zoveel richt op constant nieuwe modelen en toeters en bellen, dat de kwaliteit er echt onder begint te lijden.
Laat staan dat ze ook maar iets doen aan ondersteuning en reperatie (soms gewoon 8-12 week gsm kwijt)
Ik heb niks tegen nokia, maar ik snap niet dat mensen bereid zijn meer voor een toestel te betalen dat minder kan dan een concurerend model van een ander merk wat meer kan en minder kost, puur omdat er nokia opstaat.
Ik denk dat ze in dit tempo hun reputatie gaan verspillen.
De meeste mensen willen toch een degelijk toestel en niet iets dat na een jaar al uit elkaar valt (niet dat dit altijd geldt voor jongeren maar meer de zakelijke markt).
Dus ik vind wel dat nokia de markt verziekt niet omdat ze 100 modellen per jaar uitbrengen maar omdat ze zich teveel op marketing richten ipv kwaliteit en service, vandaar dat ik dus ook voor een motorola T720 heb gekozen ipv een 6310i (kleuren scherm/poly ringtones bovenop de features van de 6310i voor dezelfde prijs).
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 16-12-2002 12:34
]