• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ondanks dat ik altijd benieuwd ben na de nieuwe Nokia`s, vindt ik persoonlijk dat Nokia de telecom markt erg verneukt (respecteer aub mijn mening). En voor dat jullie gaan klagen over mijn post, hier die redenen die mijn mening onderbouwen)

Maar, voor dat ik mijn redenen vermeld, wil ik ook zeggen dat ik het wel slim (eigenlijk achterbaks) van Nokia vindt.

- Denk je een perfecte telefoon gekocht te hebben (6310) komen ze kort daarna met de 6310I uit, omdat ze zogenaamd wat vergeten zijn.

- Je betaal 1/2 van de prijs voor de telefoon en de ander helft, weer verdeeld in 5 stukken respectiefelijk voor de "N", de "O", de "K", de "I" en de "A"

- Stel Nokia wilt de 8410 :? op 1-11-2003 releasen.
Halverwege realiseren ze zich dat dit echt te vroeg is en stellen het met 2 maanden uit ----> 1-1-2004...
Nokia heeft de software nog niet goed getest, maar gooit gewoon de prijs omhoog omdat ze de eerste 50.000 nokia die ze onder garantie moeten update terug moeten financieren.
hum,... ik ga echt niet betalen omdat een bedrijf een grote fout maakt!!!!

- Nokia steeds hun connector/aansluiting blijft veranderen, dus dat je steeds weer een nieuwe oplader/headset/auto-oplader/carkit/datakabel enz.... moet kopen (dit bedoel ik nou met slim maar eigenlijk achterbaks)
Ze zouden een voorbeeld moeten nemen van Ericsson _/-\o_ of Siemens..

- Het allemaal massa producten zijn waar geen 1 hand meer aan te pas komt, dus er flink wat fouten in kruipen..

- Nokia een oogklep-effect aan het creëren is. De mensen kijken niet meer verder dan het merk Nokia, terwijl er andere merken zijn die je misschien veel meer kunnen bieden dan Nokia. Bijv. een betere prijs/kwaliteit verhouding

en al laatste, om er maar een eind aan te breien:

- Nokia al een half jaar van te voren de mensen loopt op te geilen met een nieuw modeletje, die zeker de releas-date niet kan halen..

Dus, Nokia automatische ook de koopkracht na beneden haalt.
Want iedereen wacht met het kopen van een GSM tot dat die mooie :r Nokia uit is, dus nu niets koop...

En als doel van dit verhaal:

Wie is het er met mij eens en wie niet? Graag onderbouwen met redenen

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
ach, ik maak me er niet druk over. zij verdienen geld, prima, ik kan kiezen of ik er een wil (nu even geen nokia, maar misschien later wel weer), prima. Zij verzinnen mooie dingen, de concurrentie moet er ook mee komen, prima.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:47
Tja, ik bel met mijn telefoon, andere opties zoals een halve gameboy heb ik niet nodig. Dus mijn telefoon gaat pas weg als ie versleten is. Wat zal het mij dan uitmaken of er een nieuw model uitkomt?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Aangezien ik nog steeds de Swing 240 heb ben ik het eens met THEF_Pino en maak ik me nergens druk over.

Verwijderd

Ik heb nu voor het eerst een Nokia .. voorheen altijd Ericsson ...

en ik had eigenlijk meteen al het "sjit toch te vroeg gekocht" gevoel... elke keer als je de nieuwste lijkt te hebben gaan ze je meteen bestoken met de volgende generatie ... nu die nieuwe gameboy versie weer .. aarrgg

Verwijderd

Ik denk dat je toch iets over het hoofd ziet, ik en ik denk anderen ook, gaan echt niet naar de winkel ofzo om te kijken naar de Nokia's. Maar gewoon kijken naar mooie telefoons en helaas is het zo dat Nokia veel mooie modellen heeft die bij veel mensen in de smaak vallen.

Wat betreft de connectors ben ik het helemaal met je eens, dat is iets wat mij ook zeer frustreerd.

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik begrijp je prima, het is irritant. Maar ik vrees dat het niet alleen Nokia is die deze techniek hanteert... Neem nou bijvoorbeeld het 6310 principe; Erricson heeft precies hetzelfde gedaan met hun t68(i)... De hype is eveneens een tool die gebruikt wordt. Het verschil zit hem in de markt benadering die Nokia hanteert, beetje persoonlijkheid mix toevoegen aan hun producten. Ik geef toe dat Nokia producten nog al eens ontwerpfouten hebben, schermpjes, stofgevoeligheid, software, maar ook dat kom je tegen bij de andere merken... Nokia heeft de ontwikkeling van kleine veelzijdige mobieltjes ook bij de concurrentie gestimuleerd toch? Klanten worden door alle producenten in zekere zin 'genaaid', altijd, overal...

En indeed, JIJ bent de klant, vergelijk en kies... Jij niet blij met Nokia? Kies een ander merk en koop vooral GEEN Nokia, andere klanten denken weer zo over een andere producent.... enz enz enz...

Frustreer je er iig niet te veel aan :)

Gravity sucks...

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:35
- Denk je een perfecte telefoon gekocht te hebben (6310) komen ze kort daarna met de 6310I uit, omdat ze zogenaamd wat vergeten zijn
Siemens c35i, SonyEricsson t68i, op dit punt te vergelijken. De lifecycle van een produkt verlengen, is niet Nokia alleen hoor. En bovendien, jij hebt toch al voor een foon gekozen, wat boeit het dan dat er een nieuw model uitkomt. Je hoeft toch niet altijd maar het nieuwste van het nieuwste te hebben?
- Je betaal 1/2 van de prijs voor de telefoon en de ander helft, weer verdeeld in 5 stukken respectiefelijk voor de "N", de "O", de "K", de "I" en de "A"
Je betaalt voor een merk ja. Dat is echter vrij standaard. Nike schoenen, B&O hifi-apparatuur, allemaal maken ze zich er schuldig aan. Oplossing: merkloze spullen kopen of van kleinere merken.
ik ga echt niet betalen omdat een bedrijf een grote fout maakt!!!!
toch kopen de mensen die dingen keer op keer weer. En in het geval van Nokia; ik zie continu mensen met problemen met die dingen, en elke keer kopen ze weer zo'n kreng, ik begrijp dat gewoon niet. Maar je kan moeilijk verwachten dat Nokia z'n extra kosten op zichzelf gaat verhalen :? Ze zijn een commercieel bedrijf dan gaat het zo.
- Nokia een oogklep-effect aan het creëren is. De mensen kijken niet meer verder dan het merk Nokia, terwijl er andere merken zijn die je misschien veel meer kunnen bieden dan Nokia. Bijv. een betere prijs/kwaliteit verhouding
Ligt dat aan Nokia of misschien gewoon aan de mensen? Als je je zo makkelijk laat beinvloeden door reclame en "peer-pressure" ben je toch al niet goed bezig. Kan je Nokia moeilijk verwijten dat ze willen dat zij de meeste foons verkopen.
- Nokia al een half jaar van te voren de mensen loopt op te geilen met een nieuw modeletje, die zeker de releas-date niet kan halen..
Marketing heet dat.
en ik had eigenlijk meteen al het "sjit toch te vroeg gekocht" gevoel... elke keer als je de nieuwste lijkt te hebben gaan ze je meteen bestoken met de volgende generatie ... nu die nieuwe gameboy versie weer .. aarrgg
Hier begrijp ik dus echt geen snars van he. So what? Je hebt niet de nieuwste...nou, en...belt ie minder goed? Gaat het dan echt alleen maar om patsen :? Waar komt die drang vandaan om het nieuwste te willen hebben? Je kan ook gewoon de oude blijven gebruiken tot ie kapot gaat ofzo.

En als je zo graag een gameboy wil......juist koop een gameboy. Is waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Mijn fotografie en videografie

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
1-0-Ed schreef op 06 november 2002 @ 00:59:
Ik begrijp je prima, het is irritant. Maar ik vrees dat het niet alleen Nokia is die deze techniek hanteert... Neem nou bijvoorbeeld het 6310 principe; Erricson heeft precies hetzelfde gedaan met hun t68(i)...
Bij de Ericsson T68m ------> SE T68I is het een iets ander verhaal dan dat met de 6310 ----> 6310I.

Toen Sony en Ericsson samen gingen hebben ze hun (ericsson`s) parade-paardje opnieuw onder de naam Sony-Ericsson uitgebracht!!

Ze zijn niet iets vergeten zoals bij de 6310 (Tri-band, is wel makkelijk als je een telefoon op de markt gooi die bij uitstek bestemd is voor de zakelijke klant, die natuurlijk ook wel eens voor een vergadering naar de USA moet)

Ze hebben alleen er een nieuwere software-versie opgezet en een ander frontje.

-

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:05
ik baal er gewoon alleen van dat ringtones enz alleen voor Nokia's te krijgen zijn. Verder zijn het kuttelefoons. Ik heb niets dan slechte ervaringen met Klotia's.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Borduif81
  • Nu online
Hier ben ik het wel mee eens.

Alleen heb ik voor het eerst nu een nokia 3 a 4 maanden geleden gekocht (6510) Dit is een toestel wat goed bevalt, hiervoor heel wat andere merken versleten en er is geen betere
Swing. heeft het heel lang uitgehouden. alleen batterij viel er steed uit (een zeer goed toestel).
Motorola: 3 keer in een jaar kapot, niet een al best ontvangst
Ericcson: batterij kon maar 2 a 3 dagen mee, gevoelige antenne
Siemens: ik vond het menu niet alles. batterij na 3 maanden stuk. nieuwe gekregen, en toen een beetje te hard laten vallen.
Een van de eerste sony toestellen, dit ding was toch kut zwaar groot, langzaam, k*t kwaliteit.
en nu dus een nokia, het enige wat ik daar niet goed aan vind is dat de smsjes zo langzaam geladen word maar tot nu toe het fijnste toestel wat ik heb gehad, dit is natuurlijk ook te wijten aan de omstandigheden en pech van de andere merken. maar "tot nu toe heb ik niks "vervelends meegemaakt met nokia. beter ontvangst heb ik nog niet gehad, menu werkt heel lekker, geen software bug gevonden.
Het moraal van me verhaal: als ik over 8 maanden net zo tevreden ben over dit toestel wordt het weer een nokia.

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 15:21

CoolHead621

Enjoy every moment

Ben het er niet mee eens, Ik heb zelf altijd Nokia telefoons gehad, bevielen mij prima.
Nu heb ik een Ericsson T68I ook een prima telefoon. Alleen is hij niet zo sterk qua behuizing als mijn voor ganger de Nokia 6210.
De consument heeft genoeg keuze qua telefoons.
Alleen willen heel veel mensen er gewoon mee patsen, maar moet je daarom zo veel uitgeven aan een telefoon???

Ik heb nu de Sony/Ericsson T68I gekocht omdat daar features in zaten die ik voor mijn werk erg handig vind.

Mijn antwoord op je stelling: NEE Nokia verziekt de markt niet.
Zij zorgen er juist voor dat andere merken mooiere en betere telefoons gaan maken.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-02 12:46

sHELL

VR "connoisseur"

Een beetje respectabele mobiel eigenaar steekt z'n finger in de lucht voor ringtones _/-\o_ Die ringtones komen vaak zo achterlijk over en als ik m'n Sony CMD-J70 bij de radio leg heb in binnen 10 seconden de nieuwste ringtone in een heel wat betere kwaliteid dan de gemiddelde NOKIA, dat kost me trouwens geen cent :z Eigenlijk onzin wat ik nu lul want ik heb em altijd op standje viberator :o

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• KroontjesPen
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Zou liever zien dat Nokia niet zoveel nieuwe toestellen meer maakte maar betere service gaf.
Krijg het idee dat als je een toestel gekocht heb je niet meer mee telt.
Ben het dus eens met topic starter. Teveel modellen en geen service.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• MacDokie
  • Laatst online: 12-02 22:05
sHELL schreef op 06 november 2002 @ 01:27:
Een beetje respectabele mobiel eigenaar steekt z'n finger in de lucht voor ringtones _/-\o_ Die ringtones komen vaak zo achterlijk over en als ik m'n Sony CMD-J70 bij de radio leg heb in binnen 10 seconden de nieuwste ringtone in een heel wat betere kwaliteid dan de gemiddelde NOKIA, dat kost me trouwens geen cent :z Eigenlijk onzin wat ik nu lul want ik heb em altijd op standje viberator :o
[CRAP]
Helemaal mee eens. Ik heb ook een Sony J70. Niet kapot te krijgen. Kheb er zelfs in de bios al een paar halve liters bier mee opengemaakt.
Conclusie: Een telefoon is om te bellen..meer niet. En om bier open te maken natuurlijk :*) En die ringtones, tja het blijft jammer maar ik ben er niet rouwig om, ik betaal er toch niet voor als het zou kunnen. Maar daarom baal ik er wel van dat het alleen voor nokia's is. Markt discriminatie ofzo.
[/CRAP]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Oefening
  • Niet online
k7of9 schreef op 06 november 2002 @ 01:02:
[...]

Je betaalt voor een merk ja. Dat is echter vrij standaard. Nike schoenen, B&O hifi-apparatuur, allemaal maken ze zich er schuldig aan.
Geef eens een relevant voorbeeld dan, namelijk van een telecombedrijf. Ik kan er geen één bedenken, hooguit (sony)ericsson maar zelfs daar betaal je nauwelijks voor de naam.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:50

Scighera

swim-bike-run

Nokia wordt op het gebied van ringtones en wallpapers inderdaad voorgetrokken. Ik heb nu een Panasonic GD93 en die heeft een stuk betere pijskwaliteit verhouding dan die Nokia's.

Nokia brengt ook teveel verschillende modellen uit zodat het voor de gemiddelde consument behoorlijk onoverzichtelijk wordt.

www.triathlete.nl

Verwijderd

En eigenlijk geef ik je ook gelijk. Maar kwa relasedates niet, dat is met heel veel mobieltjes om maar over de p800 te zwijgen (aug 2002) maar kom kom, leven gaat door... sinds een jaar voor mij geen nokia meer!. Dat is voor het klootjes volk (geen flame) ik heb liever iets bijzonders als in P800 :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39
ginz2002 schreef op 06 november 2002 @ 00:37:
Tsjah, ook ik heb ooit een ericsson gehad. Een T28S om precies te zijn, en aangezien het deze bij lange na niet haalde (qua batterij leven en gebruiksgemak bijvoorbeeld) ben ik direct weer overgestapt naar Nokia. De P800 lijkt me ook wel een leuk foontje, maar aangezien ericsson zich nu schuldig maakt aan hetzelfde als nokia volgens jou (het belachelijk ver uitstellen van release-datums) is er best kans dat ik binnenkort een winkel binnenstap en een 7650 ga halen....

Verwijderd

Ik heb nogal een lijst met toestelletjes achter de rug, de meeste ervan waren sony's (ik werkte immer bij het bedrijf om die toestelletjes te repareren). Verder heb ik Siemens, Nokia, Alcatel, Ericsson, Panasonic, en Nokia gehad. Ik kan redelijk spreken van ervaring op GSM gebied, en eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit van de Nokia's gewoon middelmatig. Bevatten bovengemiddeld veel softwarefouten en constructiefouten, voldoen vaak niet aan spec's en zijn naar mijn mening gewoon leluk. Ik ben het niet eens met de stelling dat Nokia de markt verziekt, het feit dat de consument (wij dus) daar over beginnen betekend al dat de marketing van Nokia slecht is. Het valt teveel op. Nokia is teveel bezig met verkoop en niet met after-sales service, dit zal ze op de lange termijn zeker de nek omdraaien. Ik heb hier voorbeelden van de slechte service.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
dominator schreef op 06 november 2002 @ 10:00:
[...]
Tsjah, ook ik heb ooit een ericsson gehad. Een T28S om precies te zijn, en aangezien het deze bij lange na niet haalde (qua batterij leven en gebruiksgemak bijvoorbeeld)
Maar weet jij ook hoe dat komt dat de kwaliteit van de BUS-10 (de batterij) zo matig was?
De reden is: Ericsson is de eerste die Li-polymer batterijen gebruikte.
En dus weinig ervaring er mee had, maar de service die speciaal op de batterij van de T28 is gezet is weer goed!
Zelfs na de garantie kon je bij Ericsson een nieuwe batterij krijgen.

Conclussie: Ericsson maakt ook fouten, maar nemen die fouten voor hun eigen rekening en zijn ze dus weer eerlijk en innovatief (li-polymer) _/-\o_
De P800 lijkt me ook wel een leuk foontje, maar aangezien ericsson zich nu schuldig maakt aan hetzelfde als nokia volgens jou (het belachelijk ver uitstellen van release-datums) is er best kans dat ik binnenkort een winkel binnenstap en een 7650 ga halen....
En eigenlijk geef ik je ook gelijk. Maar kwa relasedates niet, dat is met heel veel mobieltjes om maar over de p800 te zwijgen (aug 2002) maar kom kom, leven gaat door... sinds een jaar voor mij geen nokia meer!. Dat is voor het klootjes volk (geen flame) ik heb liever iets bijzonders als in P800
Volgens mij heeft dat een andere reden :?

verbeter mij als ik het fout zeg maar, volgens mij ligt dit aan de slechte verkoop resultaten onder de Sony-Ericsson samenwerking.

-

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zolang mensen een modieuse trend volgen verandert er niets en brengen producenten uit wat de consument vraagt. Dat consumenten door een producent "gestuurd" worden is duidelijk. Dat heet marketing.

Een telefoon is een apparaat waar je mee moet kunnen telefoneren, doodsimpel toch? Mijn NOKIA 3210 heb ik al jaren, werkt prima en ik heb er geen problemen mee. Gaat het ding kapot en is reparatie te duur? Koop ik gewoon een nieuwe simpele.

Wil je lekker pochen? Dan koop je om het half jaar toch gewoon een nieuwe? Noodzakelijk of nuttig is het niet maar ja, je valt wel op (met een telefoontoestel onzichtbaar in je zak :+ ..... oh nee.... in je hand, zwaaiend naar je vrienden...

jongen belt vriend die 5 meter verder staat... hij doet het goed joh....... nuttig

ARME AOW’er

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-02 18:02
Ik ben ooit begonnen met een Motorola (CD920), daarna twee jaar met een Ericson T28s gedaan en nu ook maar eens aan een Nokia (8310) begonnen.

Ik denk dat Nokia de markt niet verziekt, maar gewoon veel beter is in marketing dan zijn concurrenten. Zij positioneren hun toestellen als hip/jeugdig en dat valt nou eenmaal goed bij veel consumenten.
Ik hem Ericson, Sony, Motorola nog nooit activiteiten als de Club Nokia, de Nokia Game e.d. zien regelen. Niet dat ik er op te wachten zit, maar het is wel goede marketing.

Dat ze elke keer connectoren etc wisselen is idd een beetje 'flauwe' truuk om elke keer weer op gadgets en accesoires te verdienen. Al moet ik zeggen dat mijn 8310 nu prima werkt met een 8210 baterij en een 8210 oortje.

Trust me - I'm a lawyer!

Verwijderd

Ik ben het er ook niet mee eens. Nokia buit haar naamsbekendheid gewoon goed uit. Ik heb zelf meerdere nokia's gehad (3210/6210/8310) maar ook motorola's (v3690 / v66) en siemens (c35) maar niets beviel me zoals een Nokia. De combinatie design / gebruiksvriendelijkheid (menu, etc.) / geen antenne bevalt me als beste. Met name het menu vind ik erg makkelijk.
Er zullen best ook andere goede telefoons zijn die vergelijkbaar zijn maar voor mij gaat er op dit moment boven mijn 8310. Het ding is klein / mooi / makkelijk / lange standby-tijd en heeft mijn voorkeur. Voor de frontjes en ringtones doe ik het niet want dat boeit me totaal niet. Daarnaast heb ik nog geen enkele problemen gehad what so ever met een Nokia.

Tja, de prijs is weliswaar wat duurder maar als je het slim aanpakt, krijg je hem toch voor een goede prijs. Ik laat Ben gewoon een aanbieding doen voor het verlengen van mijn contract en dan komen ze met een leuke aanbieding voor o.a. een Nokia (eerst me 6210, nu mijn 8310) Ik had hem net toen hij uitkwam voor best een nette prijs.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:09
Ik heb het ook niet zo op Nokia en heb dan ook een Sony J70 en ben er zeer tevreden over....Rekenmachine die gewoon lekker werkt (met currency-convertor) , agenda die prima overzicht biedt, ringtones (3x10 seconden opnemen :*)) , en natuurlijk als je een kabeltje hebt wisselbare volledige 4-tint achtergrondjes, en voor de J5/J6 voor zover ik weet tools om de complete GUI te veranderen :D

Ik ben het eens met de stelling...Model na model komt uit zonder enige vorm van innovatie of verbetering (de nieuwe MMS telefoon daargelaten)...pure hype...volgens mij leeft er onder de jeugd het idee dat als je geen nokia hebt je "er niet bij hoort"...:+ :X

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
ginz2002 schreef op 06 november 2002 @ 10:19:
[...]

<knip>

Conclussie: Ericsson maakt ook fouten, maar nemen die fouten voor hun eigen rekening en zijn ze dus weer eerlijk en innovatief (li-polymer) _/-\o_
Tja de 6310 die ik alweer bijna 1 jaar heb die is toch ook al al die tijd uitgerust met een Li-polymeer accu. Ideaal, nog kleiner en lichter en past ook perfect op een 51xx, 61xx 7110 enzo. Al meerdere vrienden van me hebben deze accu ook aangeschaft als vervanger van hun NiCd of NiMh batterij. De 1e serie 6110 had zelfs nog geen NiMh. de 5110 heeft nog steeds alleen NiCd en wat is het mooie.

Ik beschouw deze eigenlijk nog steeds als de beste nokia's. Ik heb HEEL veel plezier gehad van mijn 6110. De 6210 vond ik een knaken toestel (want tergend langzaam in alles, een soort xp op een p133 met 64mb geheugen)... nu de 6310 bevalt ook al weer een jaar goed en heeft er al weer 250 uur bellen opzitten.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Nokia speelt gewoon handig in op al die pubers die zo nodig moeten patsen met de nieuwste en duurste telefoon.
Dat is de markt waar het snelst weer een nieuwe gsm gekocht wordt. Zakelijke gebruikers doen veel langer met een gsm.
Vandaar dat ze snel nieuwe modellen uitbrengen die misschien veel te duur zijn voor wat je ervoor krijgt. Maar snel en veel ontwikkelen van nieuwe toestellen kost centen en die willen ze we terug verdienen. En zolang al die pubers en schoolkinderen lekker blijven binken met hun gsm verdient Nokia flink centen aan het geheel.

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
Doen zakelijke gebruikers echt langer met hun telefoons? Ik doe altijd maar 1 jaar met een telefoon daarna is ie gewoon versleten. Wat ik al eerder heb gezegd ik heb een soort regel dat doorgaans de telefoons zijn versleten met 300 uur bellen. Dat heb ik al meerdere malen meegemaakt. Het enige toestel dat ik tot op heden ECHT slecht heb gevonden was de 7110 die heb ik ook heel snel vervangen. Verder ben ik tot op heden wel behoorlijk tevreden en ik doe eigenlijk m.u.v. de 2110 al al die tijd met dezelfde lader. 6110,6210,8850,7110,6310. Okay laat ik eerlijk zijn de de lader van de 6110 wel de ene kant op gaat maar niet die van de andere de andere kant op. Ik heb altijd OVERAL laders liggen dus hoef er ook nooi een te zoeken :).

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ten eerste: creëert Nokia dat oogklepeffect, of doen de consumenten dat zelf?

Ten tweede: net zo irritant als de mensen die blindelings voor een Nokia gaan, omdat ze denken dat dat goed of stoer is, zijn de mensen die bij voorbaat niet voor Nokia gaan omdat ze het stoer vinden om er een hekel aan te hebben of iets dergelijks.

Ik ben het met je eens dat de kwaliteit van de telefoons nogal wat te wensen overlaat. De Ericssons die ik gehad heb hadden een ongekende kwaliteit. Maar als iemand een beetje daarvan wil inleveren voor nieuwe functies, waarom zou je het diegene kwalijk nemen?

Je kunt Nokia moeilijk verwijten dat ze de concurrentie tegenhouden of de ontwikkeling van de markt tegenhouden. In tegendeel. Ze bereiden de consumenten voor op wat er komen gaat en kweken een vraag die nodig is om meer mobieltjes te kunnen verkopen. Deze vraag is ook voor de concurrenten nodig!

Ik vind jouw verhaal dan ook erg kortzichtig en meer overkomen als een doelloze frustratieuiting dan als degelijke, goed onderbouwde kritiek

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ErectionJackson

ErectionJackson

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 10:40:
Nokia speelt gewoon handig in op al die pubers die zo nodig moeten patsen met de nieuwste en duurste telefoon.
Dat is de markt waar het snelst weer een nieuwe gsm gekocht wordt. Zakelijke gebruikers doen veel langer met een gsm.
Vandaar dat ze snel nieuwe modellen uitbrengen die misschien veel te duur zijn voor wat je ervoor krijgt. Maar snel en veel ontwikkelen van nieuwe toestellen kost centen en die willen ze we terug verdienen. En zolang al die pubers en schoolkinderen lekker blijven binken met hun gsm verdient Nokia flink centen aan het geheel.

De pubers kopen juist de goedkope telefoons (3x10) en de zakelijke gebruikers de duurdere versies.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

topicstarter
Geheel mee oneens. Iedere merk kondigd z'n nieuwe mobieltje ver van tevoren aan. Sony Ericsson P800 ?

Nokia verdient niet vooral aan die pubertjes hoor. Bedrijven kopen 6210's en 6310's bij honderden. Passen ook allemaal nogsteeds in dezelfde carkit

...gamen blijft leuk...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de 5110 rules ...... praktisch onversluitbaar

Iperf

Verwijderd

ach, laat de meute nou maar gewoon van die nokia's kopen. Lekker meelopen. Het gaat trouwens al zo ver dat het smsdeuntje van Nokia overal wordt gebruikt als men een sms wilt suggeren (let maar eens op, bv de radio).

Mensen die wat verder kijken dan hun neus lang is, komen vaak bij een andere telefoon uitr als een nokia.

ach en zo blijft mij LG510w lekker exclusief..

Verwijderd

fish schreef op 06 november 2002 @ 10:57:
Ik ken 3 mensen die hem wegmoesten doen omdat hij verrot was. Batterij maakte slecht contact, softwarefouten en het scherm werkte niet meer. :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 10:58:
ach, laat de meute nou maar gewoon van die nokia's kopen. Lekker meelopen. Het gaat trouwens al zo ver dat het smsdeuntje van Nokia overal wordt gebruikt als men een sms wilt suggeren (let maar eens op, bv de radio).

Mensen die wat verder kijken dan hun neus lang is, komen vaak bij een andere telefoon uitr als een nokia.

ach en zo blijft mij LG510w lekker exclusief..
Als je denkt dat iedereen een Nokia koopt omdat het een Nokia is, heb je het toch echt verkeerd. Natuurlijk zijn er wel genoeg bij die zo denken maar er zijn meer mensen zoals ik die een Nokia kopen omdat die voor hen een ideale telefoon vormen. Ik ben zeker geen meeloper, ik koop een telefoon naar mijn wensen en laat dat nou net een Nokia zijn. Er zullen best andere mensen problemen hebben gehad met een Nokia maar ik iig niet.

Waar slaat dat verder kijken dan je neus lang is op? Ik kijk verder dan mijn neus lang is en ik kies voor een Nokia. Maak ik dan een ondoordachte keuze? Nee juist niet, een doordachte keuze. Dat ding is zoals ik graag een mobieltje wil en niet omdat iedereen er 1 heeft. Als een Ericksson helemaal was zoals ik een mobieltje wil, neem ik toch een Erikson, ook al heeft 100 miljoen man een Nokia... Dat interesseert me totaal niet

Dit is juist een kortzichtige gedachte van jou. Zoveel telefoons, zoveel mogelijkheden, zoveel keuzes...

Verwijderd

helemaal mee eens, domme mensen die in een telecomwinkel kijken zien bijna alleen maar nokia's en als je een verkoper vraagt naar een goed toestel zullen ze waarschijnlijk altijd zeggen: Nokia.

Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Nokia brengt wel veel toestellen op de markt maar de kwaliteit vind ik echt (N) vooral die frontjes die ik had. (3210/3330)

Of van die mensen die zien dat je een nieuwe telefoon hebt en dan zeggen: ow geen nokia? dat is helemaal iritant.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de software... ach ik stop hier wel met commentaar.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

ff off-topic:
Waar koop je eigenlijk die high-capacity accu's en/of li-polymer accus voor nokia's?

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij de consument. Als niemand meer een Nokia zou kopen was het snel gedaan. Nokia speelt gewoon handig in op de behoefte en overspoelt de markt met heel veel modellen die vaak bijna alleen op design onderling verschillen. Overigens is Nokia zeker niet innovatief op technisch gebied hoor, alleen misschien op puber gebied (polyphonic ringtones enzo). Maargoed, dat is Nokia's goed recht lijkt me.

(ik heb een Siemens S45 trouwens :))

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 11:00

BrZ

ErectionJackson schreef op 06 november 2002 @ 10:53:

[...]

De pubers kopen juist de goedkope telefoons (3x10) en de zakelijke gebruikers de duurdere versies.
Hmm, ik denk eigenlijk dat de meeste dure telefoons worden verkocht aan jongeren die werken (fulltime dus)
fish schreef op 06 november 2002 @ 10:57:
Moet je er es mee in een zwembad springen :X

• golfdiesel
  • Laatst online: 20:35
connectors veranderen? de 6210, 6250, 7210, 5110 en 3210 die hier in huis aanwezig zijn werken allemaal met dezelfde voedingsconnector en uigezonderd van de 3210 met dezelfde datakabel.

Je betaald de helft voor de naam? mwa dat is bij alle merken wel zo denk ik. Maar ik moet de eerste telefoon nog tegen komen die qua degelijkheid de 6250 overtreft, de ericsson heavy duty telefoons vallen al af omdat ze een externe antenne hebben die wil ik niet van een trap ofzo af zien vallen, hetgeen met mijn 6250 al meedere malen is gebeurd.

Menustructuur van Nokia is ook nog door niemand geevenaard, neem een siemens m35 als voorbeeld die zitten compleet onlogisch in elkaar...

Hier komt niets anders dan Nokia binnen als telefoon. En ja de goedkope modelletjes (de 3310,3330 etc) zijn minder qua kwaliteit maar als je een fatsoenlijke koopt (de business serie zoals nokia zelf zegt) betaal je meer maar krijg je ook meer.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• golfdiesel
  • Laatst online: 20:35
BrZ schreef op 06 november 2002 @ 11:42:

Moet je er es mee in een zwembad springen :X
neem je de 6250, dan gaat ie in ieder geval niet kapot :)

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Verwijderd

Huh? kopen juliie allemaal 2x per jaar een andere telefoon ofzo? Ik heb mijn koelkast al 3 jaar (toevallik ook een nokia) maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om ook maar te kijken naar een andere....

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:06
golfdiesel schreef op 06 november 2002 @ 11:47:
[...]

Menustructuur van Nokia is ook nog door niemand geevenaard, neem een siemens m35 als voorbeeld die zitten compleet onlogisch in elkaar...

[...]
Grapjas! :o . Ik had een een hele tijd een m35 (postbank) en toen ik een nokia 8210 kreeg toen begreep ik daar helemaal niks van. Het is maar waar je mee opgegroeid bent denk ik zo.

Mijn mening over nokia: ja, laat ze maar lekker hun gang gaan. Als zij er veel omzet mee kunnen draaien met hun strategie dan zal het allemaal wel best zijn...

https://github.com/atoomnetmarc/

Verwijderd

- Nokia steeds hun connector/aansluiting blijft veranderen, dus dat je steeds weer een nieuwe oplader/headset/auto-oplader/carkit/datakabel enz.... moet kopen (dit bedoel ik nou met slim maar eigenlijk achterbaks)
Ze zouden een voorbeeld moeten nemen van Ericsson _/-\o_ of Siemens..
Klopt niet helemaal sterker nog eigenlijk helemaal niet, Nokia is juist degene die een standaard heeft. zo werkt heel de 6*** serie met 1 soort carkit headset etc etc.
en de laadsnoeren zijn voor alle types hetzelfde

en wat betreft het uistellen.... wat er tegewoordig niet uitgestelt.
en je koopt toch zeker wel wat je zelf wilt? Ik in ieder geval wel op het moment dat ik iets wil hebben koop ik het of het Nokia is of niet? ik wil, ik koop wordt uitgesteld dan wacht ik, komt er ondertussen iet ander wat ik wil dan koop ik dat wel en dan boeid het mij niet welk merk het is (zolang het maar geen bagger is)

dat is ff heel simpel zoals ik er over denk. ik beslis zelf wel wat ik koop en nu kunnen al die fabrikanten (in jouw ogen) trukjes uithalen maar daar heb ik geen boodschap aan.

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Eigenlijk vind ik dit een zinloze discussie. De topicstarter vindt Nokia waardeloos. Koop lekker een ericsson of wat dan ook. (Ik persoonlijk vind ericsson niet echt relaxed omdat de verf of wat dan ook zeer snel van de telefoons afslijt.) Het is eigenlijk net als met auto's of mobo's de een kiest ervoor om een epox te nemen(ik niet dus) en de ander wilperse een asus of msi. Persoonlijk zal ik niet gauw meer voor een abit kiezen.

Maar om weer ff on-topic te gaan. Ik ben de gelukkige bezitter van een Nokia 8210. Het is mijn tweede.(ik heb de vorige laten stuiteren en daarna istie 3 meter naar beneden gepleurt zo op de straat. :( ) De softwarefouten in deze modellen. Daar heb ik dus weer geen last van gehad. Ook geen uitvallende display's enz.

Laat een ieder dus gewoon kopen waar hij of zij zich lekker bij voelt. Wel vind ik dat je bij aanschaf van een telefoon critisch moet kijken wat je van je mobiel verwacht. En dat dus niet van 1 merk af laat hangen. Ik ben zelf op zoek geweest naar een kleine telefoon zonder antenne. Dan kom je dus gauw op de 8210.

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 22:52

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Ik heb al een jaar een tweedehands Nokia 7110 en ik moet zeggen dat ik er helemaal geen problemen mee heb gehad, vorige toestellen (lees: Panasonic gb52, philips savy, ericsson type ?? en een Model koelkast van philips) waren vrijsnel kapot (lees: antenne los, batterij dood, schermpje kapot en ofcourse software fouten)

Maar met deze heb ik helemaal geen last, heb er een datakabel bij en gebruik hem gewoon als complete agenda, telefoonboek en notitieblok. O-)

Over de stelling van de topicstarter wil ik alleen zeggen dat: tegenwoordig heb je dat met alle spullen ga eens kijken in de pc wereld als je daar gaat kijken wordt ook de heleboel iedere keer duurder en mooier.
Daar ontkom je toch niet aan de consument wil dit schijnbaar hebben en het bedrijfsleven stapt daar heerlijk op in.

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Het zit je wel diep zeg... koop dan gewoon geen Nokia maar een ander merk, er zijn er zat op de markt. Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met mijn telefoons (Mitsubishi Trium, Nokia 3210, 3310, 6210, 5510, en nu 8850).

Verwijderd

Wie welke telefoon koopt is gelukkig nog de keuze van de consument. Momenteel vindt er een grote malaise plaats in de telecom sector. Netwerkproviders zullen in de toekomst de dienst uitmaken. Zij bepalen wat een toestel moet bieden dus wat fabrikanten als Nokia, Motorola, Siemens, etc. hebben hier aan te voldoen, anders verliezen zij netwerkproviders als klant. Fabrikanten doen er alles aan om mobieltjes te verkopen (uitrusten met de meest onzinnige zaken). Onfatsoenlijk vind ik bijvoorbeeld het laten betalen van services, bijvoorbeeld firmware updates. (Ik heb deze discussie al eens gevoerd en kreeg hiervoor een Officiele Waarschuwing.) Toestelfouten, maakt niet uit of het hardware- of softwarefouten zijn, horen door fabrikanten kostenloos hersteld te worden.

Persoonlijk ben ik van mening dat Nokia's echte gadgets oftewel kindertelefoons zijn. Niet onaardig, omdat mobieltjes een statussymbool onder de jeugd of infantiele volwassenen zijn. Dit is een heel grote markt, en dus bijzonder interessant. Het gaat immers om centen. Van wie die afkomen is onbelangrijk. Zelf ben ik een liefhebber van Siemens. Die doen ook moeilijk met de service. Firmware updates zijn kostenloos, maar daarvoor moet je wel naar Zoetermeer. Als je daar woont, leuk. Minder leuk is dat je je toestel moet opsturen als je ver weg woont. In Duitsland ga je naar de dichtstbijzijnde dealer en klaar is Kees.

Dat Nokia voor ieder model andere accessoires heeft is zeer nadelig voor de klant, maar levert voor Nokia veel op. Ook wordt je niet goed van alle modellen die je door je strot geduwd krijgt. Ik kan er niets van zeggen. Het is voor de toko waarvoor ik werk een grote klant. Hoe meer van deze crap, hoe beter voor ons. Maar goed. Ik hou het bij Siemens.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 10:35
Eingelijk is alles al gezegd, en ben blij dat het geen dom intel-amd spelletje is geworden.
Ik denk dat de "slimme" klant zowiezo niet voor Nokia had gekozen. Puur uit het feit dat er vaak wel een beter alternatief was. Het was vaak zo dat en Nokia toestel lekker goedkoop/voor niks erbij zat. Als je dan z'n situatie gecreerd hebt en de hype van de beltonen en pic erbij komt, die alleen in het begin op een Nokia konden, ja dan is de keuze voor de consument gauw gemaakt. Dat heet inderdaad slimme marketing. Maar goed de concurrentie komt steeds sneller en soms eerder met een beter toestel dan Nokia en als ze daar niet snel een betere service tegenover stellen zal het minder worden met Nokia.

no comment

Verwijderd

Martinus schreef op 06 november 2002 @ 13:18:
Ik denk dat de "slimme" klant zowiezo niet voor Nokia had gekozen. Puur uit het feit dat er vaak wel een beter alternatief was. Maar goed de concurrentie komt steeds sneller en soms eerder met een beter toestel dan...
Definieer jij eens een beter toestel. Jij ziet een bepaald toestel misschien als een beter alternatief omdat hij beter aansluit op JOUW wensen maar dat hoeft niet per se ook MIJN wensen te zijn. M.a.w. SUBJECTIEF.

Ik zeg niet dat ik alleen voor Nokia ga en dat de rest bagger is; ik zeg dat imo Nokia voor mij de beste keuze is. Althans 1/2 jaar geleden toen ik de 8310 kocht. Wat er nu aan nieuwe toestellen is, doet er nu niet toe. Op dat moment was en is die 8310 nog steeds voor MIJ de beste keuze. Onzin dus om te zeggen dat de "slimme" klant niet kiest voor Nokia.

Voor mij kan een Nokia een goede keuze zijn maar voor een ander een Siemens of een Samsung of whatever. Wat ik probeer duidelijk te maken: Zoveel telefoons, zoveel keuzemogelijkheden... Er is dus NOOIT een verkeerde keuze wat betreft een telefoon zolang die telefoon in jouw opzicht het beste bij je past. Daarom zijn die discussies van: welke telefoon zo nutteloos: de aanbevingen die je dan krijgt zijn namelijk subjectief en zelden objectief...

• stylezzz
Het is ook een beetje jezelf afzetten tegen de 'standaard' denk ik. Vroeger toen 3DFX nog heer en meester was en Nvidia met z'n producten om de hoek kwam kijken kreeg je ook zo'n groepje 'rebellen' die 3DFX af gingen zeiken en Nvidia gingen aanschaffen. Nu Nvidia marktleider is geld hetzelfde verhaaltje weer met ATI, de toekomst zal het uitwijzen wie gaat winnen....

(Het is natuurlijk stoer : 'DARE TO BE DIFFERENT' :) )

Verwijderd

Wat ik zo irritant vind van Nokia is dat het zolang heeft geduurd voordat ze eindelijk (als allerlaatste van de grote GSM-fabrikanten) met tri-band-phones kwamen. Ik had mezelf voorgenomen dat als ik een nieuwe telefoon zou kopen, dat ik er dan een zou kiezen die ik gewoon op zoveel mogelijk plaatsen kon gebruiken, ook als ik weer een keer richting de States zou gaan. En Nokia had (naar mijn mening) ook wel de mooiste telefoons, maar ze lieten het wat deze feature betreft om een of andere reden altijd afweten. (De 8890 was niet interessant voor mij, omdat die weer niet met 1800MHz werkte en ik was gehecht aan mijn Ben intro-abbonement.) En uiteindelijk wilde ik dan ook nog eens een model die voorbereid zou zijn op GPRS.

En toen kwam Ericsson met de T68... En later in samenwerking met Sony de T68i... En toen dacht ik: kijk. Een telefoontje die compact is, er een beetje stijlvol uitziet, tri-band is en nog een kleurenschermpje ook! En daarnaast nog andere interessante features zoals Bluetooth.

Pas recentelijk (6310i, 7210 en binnenkort de 6610) is Nokia met telefoons gekomen met enigzins vergelijkbare features, al is het een raadsel waarom de nieuwste modellen opeens weer geen Bluetooth hebben. :?

Nokia: leuk spul, maar altijd wel weer een nadeel. Ook de 7650: heel leuk dingetje, maar die is dus weer niet tri-band. Komt er binnenkort een 3650 uit die wel tri-band heeft en waar zelfs MMC-flashkaartjes in kunnen: ziet die er weer lelijk uit! Als die 3650 dezelfde (of een betere) vormgeving had gehad als 7650, misschien dat dat dan eindelijk de perfect phone is geweest.

Dan is er de Ericsson P800 die binnenkort uitkomt. Maar dat klepje! :X En op de plaatjes is er iets aan dat apparaat wat me niet bevalt. Hij komt gewoon niet degelijk over... :{

Dus... Altijd wat... Op dit moment? Ik twijfel een beetje tussen de t68i en de 6610... |:(

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:24
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 13:36:
Dus... Altijd wat... Op dit moment? Ik twijfel een beetje tussen de t68i en de 6610... |:(
misschien enigszins offtopic maar:
ik twijfelde ook tussen t68i / 7210 /6610:

de oplossing:
Siemens S55

mooie telefoon met kleurenscherm en bluetooth en IRda. met alles wat je wil
POP3, kalender functie enz enz...
komt eind dit jaar uit

t68i wil ik niet omdat die ontzettend vee bugs heeft
een vriend van mij ergert zich er dood aan

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Als Siemens liefhebber geil ik natuurlijk op de S55, maar heb pas enkele maanden een S45i. Wat mij betreft is de S55 helemaal compleet voor mij (camera hoeft van mij [nog] niet), ondanks het scherm maar 256 kleuren biedt.

Voor de mensen die denken dat duurdere modellen (6xxx, 7xxx, 8xxx van Nokia) beter in elkaar zitten, hebben het volledig mis. De telefoons worden op dezelfde crappy manier in elkaar gezet als de low-budget toestellen (3xxx series). Alleen de (sub)modules in de toestellen voldoen aan technologisch hogere eisen, hetgeen de toestellen alleen duurder maakt. Dit wil niet zeggen dat de kwalitatief beter zijn, behalve als deze technologieen ook strengere duurproeven succesvol doorlopen. Alle ontwerpen van alle telefoonfabrikanten zijn zo ontworpen dat de met Chinese dameshandjes in elkaar worden gezet, voornamelijk in Shanghai.

Een toestel is echter net zo betrouwbaar als de zwakste schakel. Als de modules (display, PCB, etc) niet goed geinterconnect worden blijft het gewoon een kuttoestel, onafhankelijk van het merk.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb 2 jaar een Nokia 6210 gehad en heb alleen maar problemen gekend.

Na 12 maanden en 4 dagen begaf het display het. Volgens het Nokia service center was dat geen probleem, want ik had schijnbaar recht op 15 maanden garantie. Desondanks moest ik toch fl. 195,- betalen om het display te laten maken :?

Oke, laten maken dus het ding deed het weer. Een week of 4 erna kreeg ik een nieuwe Nokia 6210 van m'n vriendin (zij kreeg die van mij, nouja...leuke deal). Dit toestel is 8 maanden meegegaan en toen startte ie niet meer op. Terug gegaan naar Nokia service center en ook dat was geen probleem. Het toestel werd opgestuurd en kreeg het na 8 weken ongerepareerd van Nokia terug. "Ze" konden er niets meer aan doen, er was vocht in gekomen. Niet te begrijpen, ik draag altijd een hoesje en bel nooit in de regen. Maargoed, het Nokia service center heeft het toestel wegens wanservice van Nokia zelf maar weer teruggestuurd naar Nokia. Na 5 weken kreeg ik weer het toestel ongerepareerd terug, met de mededeling dat het toestel kapot was.

Na talloze uitvallen (batterijcontact van Nokia is 10x niks), gebreken en defecten ben ik genoodzaakt een nieuwe GSM te kopen. Van Nokia krijg ik geen korting en ook al heb ik nog 4 maanden recht op garantie....ook dat maakt voor Nokia geen bal uit. Wat een belabberde service.

Jaren heb ik Panasonic gehad en nu met een 2jarig KPN abo durf ik het niet meer aan om Nokia te kiezen. Die dingen gaan (hoe voorzichtig ik er ook mee omga) bij mij niet langer dan een maandje of 8-12 mee. Daarom heb ik nu voor Ericsson T68i gekozen. De service van dit merk schijnt velen malen beter te zijn, en hopelijk is dit ook zo.

Kortom, Nokia is in alle opzichten een zeer slecht merk, ik heb er vreselijke ervaringen mee gehad.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Sheik schreef op 06 november 2002 @ 15:03:Kortom, Nokia is ik vind in alle opzichten een zeer slecht merk, ik heb er vreselijke ervaringen mee gehad.

Verwijderd

Inderdaad, eindelijk iemand die ook inziet dat 1) dit soort topics alleen maar subjectieve reacties oplevert en 2) dingen niet meteen zo zijn zoals iemand ze ervaart in zijn eigen denkraam

• stylezzz
Dan vraag ik me af wat ik toch verkeerd doe met m'n telefoons....

1ste GSM : Panasonic EBGD-600 ---> Na een jaar verkocht aan m'n vader die er tot dit voorjaar mee gebeld heeft, toen was de batterij versleten.
2de GSM : Nokia 6110 ---> Nooit problemen mee gehad, te zijner tijd geruild tegen een ericsson T28S omdat ie wat kleiner was. (en lichter)
3de GSM : Ericsson T28S ---> Op zich een leuk toestel echter de batterij ging zienderogen achteruit en de bediening was ronduit klote. Verkocht....
4de GSM : Nokia 8210 ---> De rampenfoon aller tijden als ik het zo hoor. Na een jaar verkocht aan m'n moeder die er nog steeds tevreden mee is. (toestel is nu 2 jaar oud)
5de GSM : Nokia 6510 ---> Aangeschaft na de 8210. Tot op heden geen problemen mee....

Soms heb ik het idee dat ik voor het geluk geboren ben..... :)

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 10:43
ik ben gisteren "begonnen" aan mn 6e telefoon en ik heb nog nooit een NOKIA gehad, en zo ken ik wel meer mensen, ik denk dat het wel meevalt dat nokia de martk verziekt.
NOKIA is een beetje een massa telefoon geworden en dat vind ik niet zo leuk.
Verder zijn er genoeg andere leuke(re) telefoon te koop.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 15:33:
[...]

Inderdaad, eindelijk iemand die ook inziet dat 1) dit soort topics alleen maar subjectieve reacties oplevert en 2) dingen niet meteen zo zijn zoals iemand ze ervaart in zijn eigen denkraam
Dat is toch percies wat ik wil, de reactie dus de mening van verschillende mensen horen..

En tuurlijk moet je bij een mening altijd " Ik vind" vermelden

-

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Je hebt op zich wel gelijk, maar bij Nokia hebben ze gewoon super veel kaas van marketing gegeten. Die lui hebben heel goed aangevoeld wat de markt wil en hebben een naam gevestigd. Momenteel brijen ze een beetje verder op hetzelfde, veel modelletjes met dezelfde inhoud, maar andere looks.

Ben zelf geen Nokia fan, ken te veel mensen met software/hardware problemen en vind de meeste modellen veels te blij. Mijn broertje heeft een 8310 die uitvalt bij het sms-en. Ken twee mensen met een 6310 die random uitvalt. En mijn moeder heeft een 5110 gehad met een kappot scherm. Servicepunten(Arnhem en Duiven) hebben altijd last van crashende pc's waardoor een software update vaak maanden kan duren.

• JvS
  • Laatst online: 20:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is gewoon concurrentie op de markt en zij spelen het slim. Als je het niet kan hebben dat er snel een nieuwe model uit kan komen, is dat geen marktverpesting maar ligt dat aan je eigen "ik moet het nieuwste hebben"... Voor mij had (moet eerlijk zijn) een telefoon maar 1 doel: Bellen zonder lastig te zijn als ik er niet mee bel (dus klein, licht en een trilalarm). Ik heb nu mijn telefoon al bijna 3 jaar en hij begint nu een beetje rare kuren te vertonen, dus ga ik eens kijken naar een model zonder antenne en ik moet eerlijk gezegd toch toegeven dat een nokia 6510 of 6310i me dan fijne toestellen lijken.

Als ik dan begrijp dat je met een 6510 ook een radio'tje hebt (wel hoofdtelefoontje vinden en kopen), vind ik dat eigenlijk wel heel erg leuk :). Ik heb bij ben een garantieplan, dus ik heb geen last als mijn telefoon stuk is (dat is mijn panasonic ook een keer gegaan en toen was-ie gewoon gratis gerepareerd :)). Ik hoor over de 6510 niet echt veel negatieve geluiden (over de 8210 alleen maar zo ongeveer :P) behalve de noodzakelijke uitzonderingen die altijd pech hebben :).

Ik ga dus toch na anderhalf jaar sony CMDx1000 en een bijna drie jaar panasonic gd-90 over op Nokia :P.

Overigens kopen jonge pubers inderdaad eerder de standaard 3310, maar de echte patsers kopen toch echt die dure dingen, om maar het allerduurste en nieuwste te hebben en om ermee te patsen. De kleinste mp3 speler, de mooiste telefoon, de duurste gympen, het gebeurt allemaal. Ook hier: mensen die toch maar mooi exclusief een P800 hebben (wat is dat? :P), mensen die het erg vervelend vinden dat er een nieuw model komt en dat persé willen hebben... Ik vind dat persoonlijk vrij kansloos :o

Nee ik vind dus niet dan nokia de markt verpest, omdat er gewoon concurrentie is, en je de telefoon ZELF kan kiezen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar m'n vijfde gsm, en ik moet er eerlijk bij zeggen: hoe verleidelijk de mogelijkheden van nokia's ook zijn, ik zal die écht niet zomaar gaan kopen. Het is niet zo dat ik ze allemaal lelijk vind ofzo, de marketingmachine is mij gewoon te agressief.

Ze zijn wel verschrikkelijk slim, bijvoorbeeld door te roepen dat je binnenkort films kan kijken op je gsm of door berichten over 9 super-gsm's vrij te geven. Bovendien moet de hele wereld weer meedoen aan de nokiagame...

Hardstikke leuk allemaal, maar door een enorm assortiment, massaproductie en veel haast bij het ontwikkelen gaat de kwaliteit er niet op vooruit. Zo leek de 8310 mij best een leuk toestel, maar de software bleek vreselijk instabiel en vol bugs. Bovendien kan het ding niet tegen stuiteren of vocht, en ik ga nog wel eens surfen... Gelukkig had ik die dus niet gekocht.

Persoonlijk vind ik de nieuwe nokia's er uit zien als kinderspeelgoed in belachelijke kleuren, maar blijkbaar is daar vraag naar. En als mensen er nog steeds heilig in geloven dat nokia de beste is, moeten ze dat vooral blijven doen. Ze komen er vanzelf achter.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt het nu over een 8310 en zegt dan dat alle nokia's kinderspeelgoed zijn :P.

Daar is een woord voor: Generaliseren :o

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
JvS schreef op 07 November 2002 @ 00:31:
je hebt het nu over een 8310 en zegt dan dat alle nokia's kinderspeelgoed zijn :P.

Daar is een woord voor: Generaliseren :o
Nee, Epoman meldt percies wat ik wil horen. En dat is zijn meningen!!

Wat Epoman doet is niet generaliseren maar zijn mening geven!!
Kijk maar eens goed naar de eerste 3 woorden van de laatste alinea
epoman schreef op 07 november 2002 @ 00:14:

Persoonlijk vind ik [....]

-

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja dus? Dat hij precies zegt wat jij wil horen, betekent niet dat het niet dat het geen generaliseren is :P. Hij vindt ze allemaal kinderachtig omdat er een paar modellen zijn die lelijk zij :D.

Dat is generaliseren, en dat is niet ineens niet generaliseren omdat het jouw mening onderstreept (geeft verder niet hoor ;))

Verwijderd

Misschien heeft de topicstarter wel een beetje gelijk.
Ik begon met een motorola 520d, daarna een nokia 3210.
Die 3210 beviel me zo goed dat je denkt, ik wil nog wel weer een nokia.
Dit werd de 6210, ook mooi ding... groot display. Alleen de accu liet los :(
Daar heb ik dus dan rekening mee gehouden bij het kopen van mn huidige toestel, de 6510.
En deze bevalt al helemaal goed, ze zijn inderdaad wel erg duur maar goed ik ben tevreden over Nokia. Nu is het dan een beetje mijn merk geworden, buiten het feit dat ik ze gewoon zeer mooi vindt :)

Edit: die 6510 kreeg ik gratis bij een voda abbo (was t for telecom actie)

Verwijderd

epoman schreef op 07 november 2002 @ 00:14:
Zo leek de 8310 mij best een leuk toestel, maar de software bleek vreselijk instabiel en vol bugs. Bovendien kan het ding niet tegen stuiteren of vocht, en ik ga nog wel eens surfen... Gelukkig had ik die dus niet gekocht.
Is dit niet GENERALISEREN dan? Misschien kent hij een paar mensen die problemen met de 8310 hebben en in zijn denkraam ziet hij de 8310 als slecht. Ik heb er zelf ook 1 en een aantal mensen die ik ken ook. Maar ik heb geen enkel probleem met dat ding gehad in de 6 maanden dat ik hem heb en uit mijn omgeving heb ik ook geen klachten erover gehoord. En ja ik hem hem ook wel eens laten vallen en ik loop er in de regen mee te bellen en nee, ik neem hem niet mee in het water zoals jij als je surft.
Zeg ik dan dat de 8310 allemaal goede telefoons zijn? Nee want dat is generaliseren. Omdat jij in jouw omgeving er slechte ervaringen mee hebt, wil niet zeggen dat de rest dat ook heeft. En vice versa ook.

En daarom VIND ik dit soort topics een beetje nutteloos omdat er mensen zijn met goede EN slechte ervaringen. En de kans is imo groot dat er alleen maar geluisterd naar de mensen die het hardst schreeuwen over hun ervaringen i.p.v. gewoon objectief kijken naar zowel de goede en slechte ervaringen en die tegenover elkaar te zetten om zo een keuze te maken. Zoveel telefoons, zoveel ervaringen, zoveel klachten, zoveel keuzes...

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

IK heb dik 1,5 jaar geleden een 3310 gekocht en aangezien dit model nog altijd te koop is zal dit wel een van de best verkochte Nokia's zijn. Of er een nieuw model bijkomt dat net iets meer kan dan de vorige intresseert me geen hol. Als je zo over producten denkt dan moet je niets meer kopen want alles verouderd. Een nu splinternieuwe pc is over 3 weken alweer volledig achterhaald, auto's verbeteren, cd-spelers verbeteren. Dus maak je er niet zo druk om en welkom in de digitale revolutie :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Dan heb jij gelukkig zeker nog nooit een siemens of ericsson gehad 1 grote elende die dingen. Ik heb er tegenwoordig een hekel aan!

I ALLWAYS HAVE A NOKIA 4-EVER

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
murphy01, daar kom je nog wel achter. De eerste maanden ondervind je nog geen problemen, maar dan komt het....uitval gsm, loslatende accu, kapot / storend display, krakende luidsprekers....misschien ook wel niet, maar dan heb je geluk gehad.

I ALLWAYS HAVE A NOKIA 4-EVER --> kapot of niet kapot, maar je hebt hem voor altijd :7

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
*schop*

Ik wil graag nog meer meningen van GoT users krijgen

Heb ik niet eerder vermeld maar ik gebruik de meningen, anoniem voor een onderzoekje

-

Verwijderd

Phusebox schreef op 06 November 2002 @ 13:49:
[...]

misschien enigszins offtopic maar:
ik twijfelde ook tussen t68i / 7210 /6610:

de oplossing:
Siemens S55

mooie telefoon met kleurenscherm en bluetooth en IRda. met alles wat je wil
POP3, kalender functie enz enz...
komt eind dit jaar uit

t68i wil ik niet omdat die ontzettend vee bugs heeft
een vriend van mij ergert zich er dood aan
Ik heb de specs van die S55 gelezen en ik moet zeggen dat dit model er zeker veelbelovend uitziet. Deze telefoon heeft de voordelen van de t68i (bluetooth, formaat) gecombineerd met de voordelen van de 6610 (grote toetsen, Java, polyphonic). Het enige nadeel is dat het schermpje een iets lagere resolutie heeft, maar dan is het nog steeds een kleurenscherm!

Alleen heb ik nog niet kunnen vinden wanneer dat toestel hier in de winkels ligt en hoeveel het dan zou gaan kosten. Aangezien het volgens Siemens "competitively priced" zal zijn, neem ik aan dat het in de buurt van 400 Euro zal liggen...

Nog maar even wachten dan...

IIG bedankt voor de tip. Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/newlayout/i/c/14.gif

Verwijderd

beetje zielige stelling, je kan toch zelf kopen wat je wilt ??
Ieder heeft zijn eigen smaak dus een discussie daarover starten is gewoon bull !
Val andere mensen dus niet lastig met jouw smaak 8)7

Verwijderd

[quote]epoman schreef op 07 November 2002 @ 00:14:

Ze zijn wel verschrikkelijk slim, bijvoorbeeld door te roepen dat je binnenkort films kan kijken op je gsm of door berichten over 9 super-gsm's vrij te geven. Bovendien moet de hele wereld weer meedoen aan de nokiagame...
quote]

Ik kan je vertellen dat dit het komende jaar NIET zal kunnen. Hoogstens crappy mpegjes die je download via GPRS of zo. Gaat je erg veel geld kosten. Je telefoon als videocamera gebruiken (opnemen) zal niet voor 2005/6 mogelijk zijn. Uiteindelijk is dit wel het doel. MPEG4 compressie op je mobiel zit wel de roadmap bij ons!!!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 15:54:
beetje zielige stelling, je kan toch zelf kopen wat je wilt ??
Ieder heeft zijn eigen smaak dus een discussie daarover starten is gewoon bull !
Val andere mensen dus niet lastig met jouw smaak 8)7
Volgens mij zitten we hier op discussie site!!!! |:( |:(

Dus hou jij jouw zielige reactie`s maar bij je als je zo begin
Ondanks dat ik altijd benieuwd ben na de nieuwe Nokia`s, vindt ik persoonlijk dat Nokia de telecom markt erg verneukt (respecteer aub mijn mening. En voor dat jullie gaan klagen over mijn post, hier die redenen die mijn mening onderbouwen)
Kan jij niet lezen ofzo? :?

-

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Er zijn gewoon te veel kudde dieren die allemaal de nokia halen. Ik zelf heb nog nooit de nokia gehad. Eerst de siemens <---- perfect ding en nu de Sony z7 <---- sleek maar ik ga wel een keer een nokia halen. De 7210 denk ik. Die is wel mooi en het is niet zo dat de halve wereld 'm heeft net als bij de 3310.

Ik vind die panasonic in de Vodafone Live reclame veel cooler als die baksteen met camera van nokia

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Nokia.
Breek me de bek niet open.

Op m'n werk wilde iedereen een Nokia.
Goed, 50 3210's aangeschaft. 38 (!!!) Stuks konden binnen 3 maanden retour ter reparatie.

Toen maar 3330's aangeschaft. Is zeker geen zakentoestel maar baas wilde niet te veel geld uitgeven.
Binnen 4 maanden kon de helft terug vanwege defecte displays en speakerproblemen.

Tja, toen wilde de baas wel geld uitgeven en besloot tot de aanschaf van 6210's.
Van de 50 zijn er nu nog welgelteld 37 in goede conditie.

Een aantal medewerkers wilde geen Nokia-toestel van de zaak en hun privé GSM's gebruiken. Deze mensen hebben zich suf gelachen (en terecht) en zijn tevreden met wat ze hebben, ook al zijn die toestellen soms 3 jaar en ouder.

Dit was geen mening van mij maar een waargebeurd verhaal over Nokia-toestellen.

• Alpha-sphere
Nokia is alleen maar eyecandy.

• stylezzz
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 19:08:
Toen maar 3330's aangeschaft. Is zeker geen zakentoestel maar baas wilde niet te veel geld uitgeven.
Binnen 4 maanden kon de helft terug vanwege defecte displays en speakerproblemen.
Werk jij bij een sloop bedrijf ofzo? Als er nou een toestel degelijk is dan is het wel de 3310...........

• ErectionJackson

ErectionJackson

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 17:02:

[...]

Ik kan je vertellen dat dit het komende jaar NIET zal kunnen. Hoogstens crappy mpegjes die je download via GPRS of zo. Gaat je erg veel geld kosten. Je telefoon als videocamera gebruiken (opnemen) zal niet voor 2005/6 mogelijk zijn. Uiteindelijk is dit wel het doel. MPEG4 compressie op je mobiel zit wel de roadmap bij ons!!!
Na goed, streaming video heb ik met eigen ogen op de 7650 gezien met Realone player, dus het is al mogelijk ;) En met mijn 7650 kan ik ook filmpjes opnemen en versturen in MPEG4-formaat dus het is al mogelijk :) Ik snap ook niet waar jij jouw wijsheid vandaan trekt eigenlijk :?

• sigma01
  • Laatst online: 12-02 11:27
Heeft er al iemand gesproken over de "ontvangstkwaliteiten" van een nokia en de accu-duur? De nokia's zijn qua ontvangst duidelijk inferieur aan Alcatels, sony-ericssons, Sagems en Philips'en. In het centrum van Tilburg valt bijvoorbeeld ben weg met een nokia maar met mijn alcatel 512 kan ik nog gewoon bellen :). Ook qua accuduur zijn ze een stuk slechter, vergelijk een nokia 6310i maar eens met een Philips xenium....

Conclusie:
Veel 'fun' en 'design' maar weinig technische kwaliteiten!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Ik vind dat nokia gewoon teveel geld vraagt voor wat ze geven. De vormgeving van de telefoons is ronduit saai, en dan het ik het nog geeneens over de menu's. Elke nokia die ik tot nu toe in de handen heb gehad had op een paar kleine dingetjes na hetzelfde menu. Als je extra geld betaal voor bijv een 8210 dan wil je toch ook dat die wat exclusiever is dan de eerste de beste 3310. Het is zelfs al zo dat als mensen dezelfde nokia hebben dat het gewoon geeneens opvalt omdat iedereen hem toch al heeft. Als iemand bijv dezelfde ericsson heeft dan valt dat op. Dat is ook voor mij een reden geweest dat ik dus geen nokia heb gekocht maar een ericsson. Binnenkort komt er een siemens die net zoals ericsson en vele anderen wel spannende telefoons maakt.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Kijk,

Dit is weer een voorbeeldje....

7650 (8)7) mist toch duidelijk een uitbreidings mogelijkheid en waarom ze geen BT voice en Li-Poly batterij in de 7650 geplaatst hebben is mij nu eindelijk duidelijk......

GELDKLOPPERIJ

Ze, komen weer met de 7650I uit.. en je raad het al.... SD uitbreidbaar, Li-Poly batterij en BT voice ondersteuning......

Sorry hoor.....
Maar hier zakt mijn broek toch echt van mij kont af, gaan mijn haren overeind staan en krijg ik kippenvel van......BAHHHHH.

-

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ginz2002 schreef op 27 november 2002 @ 23:01:
Ze, komen weer met de 7650I uit..
Waar heb je dit gezien ?
Ik heb alleen geruchten hiervan gehoord, maar nog geen daadwerkelijke melding.

En dit topic is mij helemaal ontschoten, ik zal morgen dit topic even grondig doorlezen om een reply te schrijven. Ik ben namelijk zeer pro Nokia :P

• doubleduh
  • Niet online
veel verkopers helpen er ook graag aan mee om andere merken niet 'mee te laten doen'...

een kpn-gast vertelde mij (lang geleden :z) dat de T68 niet geschikt was voor gprs en dat ik beter kon wachten op de nokia's...

bij zo'n vodafone winkel paar weken geleden ff gevraagd hoe je mms instelt op een T68i... verkoper: "ja zou je dat nou wel doen want de t68i heeft zo'n slecht scherm en blablabla" ik: "ja maar ik heb al een gprs-abo en een T68i en hoef het alleen maar ff in te stellen als het goed is" hij: "ooh. eeuh nou de T68i heeft een ander soort mms dan vodafone ondersteunt. als het goed is kan het over een paar weken (niet dus!). ik kan je wel aanraden om zo'n live-telefoon aan te schaffen (waaronder nokia-baksteen dus :/)."

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
doubleduh schreef op 27 november 2002 @ 23:23:
veel verkopers helpen er ook graag aan mee om andere merken niet 'mee te laten doen'...
Sorry, maar als je dat doe, dan ben je geen echte verkoper |:(

En nee, ik ben geen verkoper

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 27-11-2002 23:36 ]

-

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
[Airwolf] schreef op 27 november 2002 @ 23:16:
En dit topic is mij helemaal ontschoten, ik zal morgen dit topic even grondig doorlezen om een reply te schrijven. Ik ben namelijk zeer pro Nokia :P
Mja goed, ik ben gewoon heel erg nokia fan. Maar dan hou ik wel meer van de duurdere modellen (zie sig).

De keuze van een mobiele telefoon is heel erg persoonlijk, je kiest iets wat bij je past.

1) Je zal aller eerst kijken naar het uiterlijk van de telefoon.
2) Je kijkt naar de mogelijkheden van het uiterlijk
3) Je gaat lezen wat de functies/specificaties van de telefoon zijn en of deze bij je passen of dat je eventueel iets anders nodig heb.
4) Je gaat kijken hoe duur de telefoon is, eventueel met abonnement.
5) Je berekent of je budget genoeg voor de betreffende telefoon is.

Je kan wel zeggen dat niet iedere consument op deze manier een telefoon kiest, maar toch in je hooft gaat het wel er zo een beetje aan toe naar mijn mening.

Vervolgens kan je laag of hoog springen, dat je je vreselijk ergert aan een bepaalde fabrikant van gsm's echter daar schiet je heel weinig mee op. Maar zoals al vaker in dit topic wordt gezegd, er is genoeg keuze.
Nu moet ik wel zeggen dat bij nokia de Rintones etc. wel wat voordelen heeft, omdat dat meer te verkrijgen is. Maar dit is bij elke marktleider van iets, dit is wel een rare vergelijking maar we weten dat dit in de praktijk allemaal zo werkt.

Hiermee komen we tot de opmerking van de "oog kleppen", dan kan naar de bovenstaande uitleg verwezen worden. Er is namelijk keuze genoeg voor de consument, dat de consument daar niks mee doet of zichzelf laat inpalmen is het probleem van de consument niet van de leverancier.

Ik wil graag ook even reageren op het feit dat er veel fouten in Nokia toestellen zitten, hier kan ik het als nokia fan alleen maar mee eens zijn. Dat is gewoon slecht, echter de afhandelingen daarvan gingen allemaal goed van wat ik heb vernomen.
De nieuwe toestellen die nu allemaal uitkomen heb ik nog geen fouten van gezien/gehoord.
Maar je moet je er natuurlijk wel bij bedenken dat als iets "klein" is dat je er minder van hoort dan dat als iets "groot" is. Nokia is de marktleider qua mobiele telefoons op dit moment, dus als hun een productie fout maken dan is dat veel sneller bekend en veel sneller in de media dan een relatief gezien kleinere fabrikant.

Hiermee wil ik niet de productie fouten van Nokia goed praten (kan ik ook niet), maar je moet je wel in het achterhoofd houden dat die fouten ook wel te maken hebben met de verwachtingen van de consument en het marktleider van een product zijn.
Een leuke vergelijking is hierbij Microsoft/Andere OS'en, je zal over een fout bij microsoft veel sneller en op een heel andere manier iets horen dan een fout in linux. Nu ga ik de statistieken niet weerleggen dat er wel meer fouten in zitten, maar ik bedoel er wel mee te zeggen dat je op die manier toch een bepaalde naam opbouwt bij een bepaalde consument. Die consument mag dan lekker een andere fabrikant gaan zoeken, maar dat hoort bij het feit makrtleider zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik het met je eens ben over het feit dat ze steeds aansluitingen wisselen, dat is heel onhandig. Maar daarin tegen komen we ook hier terecht bij het feit dat Nokia marktleider is. Nokia wil graag dat jij maximaal om de 2jaar een nieuw toestel koopt, maar ze willen meer verdienen dus dan ook maar een andere car-kit.
Echter ze hebben nu toch wel beter na gedacht dat het toch wel handig is om 1 standaard te hebben, als ik me niet vergis. Als het goed is hebben alle telefoons die nu uitkomen dezelfde aansluiting.
En jij zet heel veel kots smilies neer bij de fouten van Nokia in hun soft-/hardware, dan zou ik dit juist op de koop toe nemen. Als jij 2 maanden langer op een toestel moet wachten, maar dat je er zeker van weet dat het goed is .... maj lijkt me duidelijk.
- Denk je een perfecte telefoon gekocht te hebben (6310) komen ze kort daarna met de 6310I uit, omdat ze zogenaamd wat vergeten zijn.
Ligt dit aan jou of aan Nokia, dat deze ergernis bestaat ?

Als je naar het lijstje kijkt op de manier hoe je een telefoon uitkiest dan heb je toch een precies een telefoon die jij wil ?
Waarom zou je je dan druk gaan maken om het feit dat er een andere uitkomt, je heb dan zelf een fout in je denkwijze gemaakt.

Daarbij vind ik het juist goed van Nokia. Ze brengen een toestel op de markt wat naar hun mening aan de verwachtingen voldoet, dit blijkt na reacties van consumenten niet zo te zijn en dan brengen ze een nieuw toestel op de markt die dat wel heeft.

Ik zie hierin totaal het probleem niet.
Dit is dus al eerder uitgelegd in het topic, dit heb je namelijk in elk markt segment.

Daarbij zijn de kosten van een Sonyerricson netzo hoog als die van een Nokia, echter dan komen we weer op het verhaal van markleider zijn. :P
Sonyerricson die wil klanten winnen, met als gevolg hun gooien de prijzen lager want hun willen graag meer klanten. Dus hun geven veel subsidie aan providers en winkel als die hun telefoons verkopen.

• doubleduh
  • Niet online
fuck hee :+

das idd ook mijn gemiddelde :*)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 14:26
Weet je wanneer je geen last hbt hiervan?
Als je geen neigingen hebt om jezelf te bewijzen dmv een telefoon..

Ik loop al 2 jaar met een 3310, en ik durf te wedden dat ik gelukkiger ermee ben dan de meeste met de neiwuste telefoons...

• Fear-factoR
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

ik snap mensen die roepen dat Nokia mooi is niet, al die toestellen lijken op elkaar... maar dat is misschien ook wel de kracht van Nokia... mensen die de winkel binnen lopen herkennen deze telefoons als eerste want ze hebben de buurman er ook mee zien bellen, dus dan kopen ze die ook maar...

het gaat uiteindelijk om de grote massa (of die nou jong of oud is) waaraan verkocht wordt (en winst opgemaakt wordt), en niet om de 50 kritische (die eerst wat verder kijken dan hun neus lang is) posters die hier hun zegje doen... het kan de meeste mensen simpelweg niet schelen wat voor telefoon ze aan hun keycoord hebben hangen

Ik vind alles best zolang ik m'n P800 maar krijg

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Nou vooruit Cute, naar aanleiding van: algemeen nokia
vindt ik een groot probleem...
Als je zoveel voor een toestel neerleg dan wil ik wel iets goeds.
En 3x een software fout is 3x te veel

Ik zeg maar zo:

"Beter voorkomen dan genezen"
dat is waar, maar waar haal je dan de voldoening uit? het blijft een top toestel. 3x op een dik jaar... valt nog mee, ik heb een klant een S45 verkocht, die ze nu al voor de 4e keer op moet laten sturen. ik vroeg dr of het toestel (op de problemen die ze ermee had na dan) wel fijn vond, qua software enzo, maar dat wist ze niet, ze heeft het toestel nooi langer als 4 dagen gehad. das ook zonde toch? (zat ik dus nog lekker met maar 3x een softwarefout)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
als ze hem nog nooit langer dan 4 dagen gebruikt heeft dan geeft je haar toch een nieuwe mee!!!!

Het kan gewoon zijn dat er een slechte S45 gemaakt is.......puur toeval

-

Verwijderd

Ja zo bekijk ik het ook... (naar minn mening vindt ik het gewoon "stomme" telefoons.
Toen Siemens zo'n shockvaste en spatwaterdichte foon op de markt had gebrach kwam Nokia er ook met een. En die Lithium batterijen van Nokia zijn al helemaal waardeloos. Nooit meer een Nokia! Geef mij maar Siemens. Nu heb ik de S45 en dat is echt een superding.

• Cannondale
  • Laatst online: 19:19
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben al jarenlang een tevreden gebruiker van nokia. Ik heb veel plezier gehad van m`n 7110, geloof me dat ding heeft het zwaar te verduren gehad. Ik laat op de een of andere manier vaak dingen uit m`n handen vallen (iets met motoriek ofzo), zo gaat het dus ook met m`n telefoon.

Sinds een paar weken heb ik een 5210 (toch voor de zekerheid maar een iets stevigere genomen nadat ik op die 7110 was uitgekeken ) en deze bevalt me ook prima.
Het grootste voordeel aan nokia is imho toch nog steeds het menu. Ik vind de menu - structuur van nokia 100% idiot-proof en iedereen kan er snel goed mee overweg. Tot op heden ben ik nog geen gsm`s tegengekomen die net zo`n slim menu als nokia hadden.

Wat betreft die uitval en defecten e.d. : ik zou weleens wat cijfers willen zien van gsm merken in verhouding tot het marktaandeel. Let`s face it: nokia is verreweg de grootste speler op het gebied van mobiele telefonie. Des te meer telefoons van een bepaald merk je hebt des te meer uitval je in verhouding tegen zal komen denk ik. Iedere fabrikant laat weleens een steekje vallen.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Verwijderd

Al die technische snufjes waarom zijn ze toch nodig? Waarom maakt men nog digitale (foto)camera's, tv's, tv afstandbedieningen, horloges, faxen en computers, wafelijzers??? Koop gewoon de nieuwste NOKIA 55849781 en je hebt dit allemaal ineen toestelletje van 110 g....

zie je het al voor je? wacht ff Frankie ons ma vraagt om de VTM oep te zetten, nee Jos u wafels zen nog nie klaar, en Marcel uwe fax is er nog nie..... en zegt tegen den buurman da em zen frequenties van zen tv afstandsbediening laat veranderen want da stoort menne GSM radio ....

euhm nu zitten we in het jaar 2010 of zo als zulke commercials op de televisie komen - sorry mensen maar waarom heb je een camera nodig in uwe gsm?? toch voor nix? stel der is een functie kapot ... uw wafelijzer is door gesmoord bye bye radio tv en faxmachien en de playstation is er ook af

ok dit klinkt allemaal wel ff vrij ludiek en belachelijk maar naar zo'n hilarische toestanden evolueren we wel.... }:O

(sorry voor men accent en maffe woorden mor ik zen van antwerpen, belgie, kwenie of gelle da wet liggen mor da ligt zo wa ergens tussen frankrijk en nederland) >:)

Verwijderd

Helemaal mee eens Cannondale!!

• E-Rick
  • Laatst online: 14-02 22:08

E-Rick

I love it :7

Daar staat een link naar de site met die cijfers, hoeveel nokia's er terug moeten voor reparatie (procentueel ook) ten opzichte van andere merken

hier een (brakke) vertaling, de resultaten staan beknopt helemaal onderaan de pagina

Choose life

• Alpha-sphere
Cannondale schreef op 10 December 2002 @ 23:01:
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben al jarenlang een tevreden gebruiker van nokia. Ik heb veel plezier gehad van m`n 7110, geloof me dat ding heeft het zwaar te verduren gehad. Ik laat op de een of andere manier vaak dingen uit m`n handen vallen (iets met motoriek ofzo), zo gaat het dus ook met m`n telefoon.

Sinds een paar weken heb ik een 5210 (toch voor de zekerheid maar een iets stevigere genomen nadat ik op die 7110 was uitgekeken ) en deze bevalt me ook prima.
Het grootste voordeel aan nokia is imho toch nog steeds het menu. Ik vind de menu - structuur van nokia 100% idiot-proof en iedereen kan er snel goed mee overweg. Tot op heden ben ik nog geen gsm`s tegengekomen die net zo`n slim menu als nokia hadden.

Wat betreft die uitval en defecten e.d. : ik zou weleens wat cijfers willen zien van gsm merken in verhouding tot het marktaandeel. Let`s face it: nokia is verreweg de grootste speler op het gebied van mobiele telefonie. Des te meer telefoons van een bepaald merk je hebt des te meer uitval je in verhouding tegen zal komen denk ik. Iedere fabrikant laat weleens een steekje vallen.
Ik heb zojuist de 7210 aangeschaf en de menu structuur is makkelijker als ik had verwacht. De menu structuur van siemens is trouwens ook best begrijpelijk

• Fear-factoR
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

de grootste giller :D :D :D die ik tot nu toe over Nokia gezien heb was gisteren...
in de T-for telecom folder die in m'n brievenbus lag, stond een adv. van www.mjoy.nl... hierin staan nokia housings om van je 3310 een 7210 te maken en van je 8210 een 5210 te maken... nu vraag ik je |:( |:( |:(
Ik begrijp iniedergeval hoe Nokia 30 modelen in een jaar op de markt kan brengen :)
Pagina: 1 2 Laatste