Verschil in kabels voor home cinema

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil in kabels bij home cinema systemen?

Normaal krijg je bij complete systemen van die standaard dunne kabeltjes bij.

Is het verschil tussen dure kabels met vergulden aansluitingen en standaard kabels nou zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Als je audiofiel bent wel. Koop je een home cinema systeem dan ben je geen audiofiel en zal je het verschil toch niet horen.(of in ieder geval héél weinig)

[ Voor 0% gewijzigd door thejoker80 op 05-11-2002 20:47 . Reden: Met de nadruk op heel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het ene persoon vind van wel, de ander weer van niet, gewoon proberen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

nope vrijwel geen verschil.. een goede coaxkabel doet zijn werk even goed. Mensen die zeggen wel het verschil te horen, zijn dezelfde mensen die blokjes onder hun kabels leggen omdat ze van mening zijn dat er dan geen electrostatische interferentie meer optreedt ^.- yeah right ...

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat draden met een zilveren kern het hoog 'scheller' weer geven, wat dus ook slecht uit kan pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
nope vrijwel geen verschil.. een goede coaxkabel doet zijn werk even goed. Mensen die zeggen wel het verschil te horen, zijn dezelfde mensen die blokjes onder hun kabels leggen omdat ze van mening zijn dat er dan geen electrostatische interferentie meer optreedt ^.- yeah right ...
Als jij dat denk joh...

Het hangt erg van de set af. Als je een goedkoop HT setje koopt dan is de kans zeer groot dat je het verschil niet hoort. Heb je echter kwalitatief goede componenten staan, reken dan maar dat je verschil hoort.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben namelijk van plan om een receiver (pioneer vsx-d511) aan te schaffen samen met de pioneer dv454 dvd speler. Dus of je het verschil nou hoort met dit systeempje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
ehm, correct me if I'm wrong, maarre ehm... als je een digitaal signaal gewoon 100% foutloos ontvangt, dan kun je wel duurdere kabels gaan kopen en zo, maar bij digitale audio-transport is kwaliteit niet subjectief, kan gewoon worden uitgedrukt in procenten, en alles onder de 100% is dus slecht.

Net zoals mensen die beweren dat ze het verschil tussen originele en gekopieerde cd's kunnen horen, dat kan alleen als er fouten op de cd gebrand zijn of als de cdr van lage kwaliteit is en niet goed wordt gelezen door je speler. Want een fragment als bijvoorbeeld "1001010110110101101" klinkt niet warmer op een originele cd, als er op de gekopieerde cd exact dezelfde reeks staat, dan klinken ze exact hetzelfde, audiofiel of niet.

Ik heb een keer een discussie gehad met zo'n audiofiel die beweerde dat een kopie van een cd nooit zo warm of goed zal klinken als het origineel, zelfs niet als je de kopie niet eens brand, maar op je harde schijf zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Dat van gecopieerde CDs ben ik met je eens, van kabels echter niet. Kabels zijn nl. onderhevig aan interferentie uit de omgeving. Een signaal, digitaal of analoog, wordt dus aangetast door electromagnetische velden uit de omgeving. Goede kabels hebben daarom meestal ook een dikke isolerende laag.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga maar eens naar htforum.nl voor leuke discussies over kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een hoge tonen speaker is volgens mij minder gevoelig voor dunne kabels dan een full range speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11
Voor analoge signalen kan ik er best wat voor voelen, moet je wel een set hebben met een dergelijke gedetailleerde weergave dat je die 'foutjes' eruit kunt halen (in een directe vergelijking, niet een week later een andere kabel testen en zeggen van, goh, die klinkt wel wollig...).
Maar voor digitale interlinks geloof ik er niet zo in. Een kabel is inderdaad onderhevig aan interferentie uit de omgeving. Echter gaat er door een digitale interlink een puls, een dikke puls en geen golf. De interferrentie moet wel heel erg extreem zijn wil je deze puls kunnen onderbreken. Dan heb je wel een wat groter probleem lijkt me :7. Of de kabel moet wel van zulke slechte zelfgebouwde knutselkwaliteit zijn dat een deel van de data (of een ander deel) er gewoon niet door komt, maar het is niet zo dat het dan opeens 'minder warm' gaat klinken (dan zou de hele pulsreeks op logische wijze moeten worden veranderd), je krijgt eerder een onderbreking of hickups.
Verder wil ik je nog verwijzen naar eerdere kabeltopics welke allen tot niks hebben geleid dan iedereen die z'n eigen zegje doet :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

TheJoker: ehrmmm... Er zijn natuurlijk ook audiofielen die daarnaast van home-cinema houden... Niet allemaal over een kam scheren! ;-)

Bille: Okay zeg maar wanneer je tijd hebt en kom gerust eens langs voor een demonstratie. Ik word een beetje moe van de mensen die nog steeds roepen dat het verschil niet hoorbaar is terwijl ze dit nog nooit daadwerkelijk hebben uitgeprobeerd.

Pianoman: Ik ben het 99% met je eens maar mijn oude Yamaha brandertje (2speed) maakte minder goede kopieen dan mijn huidige plextor. Ik weet zeker dat audioliefhebbers verschillen kunnen horen als ik met die Yamaha brand, maar bij die Plextor blijft de kwaliteit (volgens mijn oren) gelijk aan het origineel.

d_v_Pelt: Watvoor speakers ga je bij je set kopen?

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mensen! hallo! er lopen 2 discussies door elkaar heen hier!

1. Kabel voor digitaal signaal
2. Kabel voor analoog signaal

En dan zal ik eens ff zegge waar het op staat: :X

1.Kabel voor digitaal signaal:
De kabel doet het wel of hij doet het niet, duur of goedkoop maakt dan niet uit. Hoge of lage kwaliteit ook niet... Als hij het doet, dan doet hij het...
Er kan onmogelijk verschil zitten tussen een dure en goedkope kabel waardoor digitale signalen gaan... Heb je wel verschil? Laat dan je oren maar eens uitspuiten of breng je set terug naar de winkel want: het maakt echt niets uit.
Met als aantekening dat goedkope kabels meer last kunnen hebben van storing van buiten af waardoor de audio -kan- gaan hikken, maar slechter klinken is uitgesloten. Dat hikken heb ik overigens nog nooit meegemaakt.

2. Kabel voor analoog signaal
Het maakt wel degelijk uit wat voorkwaliteit kabel je hebt. Afhankelijk van je set valt dat op of niet. Dat verschil moet je zelf zien te ontdekken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het zit zo:

Ik ben bezig m'n prologic set te verkopen om dat ik een DTS receiver met dvd wil hebben.
M'n prologic reveiver is deze http://www.aaacamera.com/sony_mhcnx3av_bookshelfsystem.html

Hiervan wil ik alleen de receiver van verkopen en niet de speakers (gewoon nog geen geld voor andere speakers). Ik weet dan ook niet of ik wel nieuwe speakers met kopen, want ik vind deze wel goed klinken (heb nog nooit verschil gehoord tussen verschillende speakersets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11
Die pro-logic set verkoop je veel beter met speakers en al erbij. Een hele computer levert ook 3 keer zo veel op als een halve computer, zo moet je het een beetje zien.
Verder kan ik je aanraden een hier in daar in de betere winkels achter de verschillen tussen speakers te komen. Het zal je denk ik verbazen hoe anders speakers kunnen klinken. Enig nadeel is dat als je een hele set wilt vervangen, het aardig wat geld kan kosten :{

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moet dan maar, want het geld groeit helaas niet op m'n rug :'(

Ik denk dat ik dan ga voor speakers bij conrad, deze lijken me wel goed (heb hier zo'n dikke catalogus). Of ik ga zelf speakers bouwen aan de hand van tekeningen.

Dan zit ik meer te denken aan een Mivoc satelite speaker set €319
200w voor front (zuilen), rear, center
300w active subwoofer

http://www.mivoc.com/htmlfiles/e_Mhtt.htm (front)
http://www.mivoc.com/htmlfiles/Mhtr.htm (rear)
http://www.mivoc.com/htmlfiles/Mhtc.htm (center)
http://www.mivoc.com/htmlfiles/Msw1000.htm (sub)

Maar dan alles 1 kleur grijs/beuken

Of full range speakers, weet nog niet welke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahum ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
euhm conrad speakers?

Koop je een mooie amp, zulke speakers. Ga pleeease luisteren ergens en ga voor goede speakers. Die vormen toch het uiteindelijke geluid.

Wel mooie receiver, ikzelf heb de VXS d-711, gewoon strak in Home Cinema maar ook super als stereo versterker.
Speakers: Infinity Reference 81 mkII
center zelfde maar dan de 100
surround, een set Infinitesimal (? leer het nooit spellen of uitspreken :P )

Heeft wat gekost maar klinkt ook echt super! _/-\o_

Divide and conquer.

Pagina: 1