Toon posts:

Windows XP Install problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van windows XP NL op mijn broers PC. Het probleem is dat hij na het laden van de cd en de drivers van diverse SCSI en IDE controllers, een zwart beeld geeft met een knipperende cursor links boven in de hoek. Ik heb vervolgens alle hardware eruit gehaald behalve: mobo, HD, CDrom, mem en videokaart. Toen opnieuw geprobeerd, maar het probleem blijft.

Nou vind ik dit heel vreemd want het is een oude pc van mij geweest en ik heb er zonder problemen toch heel lang XP kunnen draaien. Alleen heeft mijn broer er eem andere videokaart ingezet. (GF2) en ik had een Matrox G450.

Windows 2000 installeerd hij zonder problemen. En bij mijn oude config hoefde ik dus ook niet eerst alles eruit te gooien voordat ik kon gaan installeren.

Ik heb echt van alles al geprobeerd: meerdere windows XP cd's, andere HD. andere CD-Rom drive. Schone install (vanaf boot cdrom) en upgrade vanuit windows 2000.

Iemand nog sugesties?

Oja de config:

ABIT KT7
128 MB + 2x 64 MB mem.
AMD TB 1 GHz. ( non overclock)
Powercoler GForce 2 MX 100/200 32MB
WD 20 GB 5400 RPM
Lite-on CDR
10/100 el cheapo netwerk kaart. ( Realtek chipset)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 07:39
FAQ of search
Is zeker weten al eens langs gekomen.

Verwijderd

Master__R schreef op 05 november 2002 @ 15:17:
FAQ of search
Post dan de link waar het staat of post gewoon niks :|

Ontopic: probeer eens een andere geheugenmodule of plaats er tijdelijk die Matrox kaart in... kijken of het helpt.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 12:33
Ben ik nou gek of heb ik deze soortgelijke post 15 minuten ook niet gelezen :?

Win 2k wil niet installeren

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Master__R schreef op 05 november 2002 @ 15:17:
FAQ of search
Hoi Master__R

Wat Xceed al zei: post een nuttig antwoordt of post niks :|

Zie ook Onzinnige replies en dan deze quote eruit:
Elke reactie die geplaatst wordt en niet voldoet aan de bovenstaande beschrijving, zal als nutteloos geblaat worden gezien. Replies die dus niks toevoegen. Denk hierbij aan reacties als:
UTFS!, RTFF!, RTFM!, SLOTJUH! enz

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
ramonp schreef op 05 november 2002 @ 15:25:
Ben ik nou gek of heb ik deze soortgelijke post 15 minuten ook niet gelezen :?

Win 2k wil niet installeren
Deze had ik al gelezen, maar bij mij wil hij juist wel win2k gewoon installeren, zonder problemen. Alleen Bij de windows XP install kaait hij aan het begin vast.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is een andere videokaart. Maar ik sloop liever niet mijn matrox uit mijn pc. dus ik kijk eerst nog uit naar andere oplossingen.

Verwijderd

Dat heb ik bij mij ook gehad, en het lag wel degelijk aan de videokaart. En inderdaad, windows 2000 wou wel installen, maar winXP niet.

Maar als je al die hardware er al een keer uit gesloopt hebt, waarom is het dan zo'n probleem om (tijdelijk) de videokaart eruit te halen? Je kunt hem toch later terugzetten?

Verwijderd

Topicstarter
probeer eens een andere geheugenmodule of plaats er tijdelijk die Matrox kaart in... kijken of het helpt.
Er zitten 3 modules in de pc en ik heb ze allemaal 1 per keer gebruikt, dus daar ligt het denk ik niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 16:02:
Maar als je al die hardware er al een keer uit gesloopt hebt, waarom is het dan zo'n probleem om (tijdelijk) de videokaart eruit te halen? Je kunt hem toch later terugzetten?
dan zou ik dus de matrox kaart uit mijn eigen pc moeten halen en dat doe ik liever niet. Er zit waarschijnlijk niets anders op.

Kan ik dan wel NA de installatie gewoon de GF2 terug zetten en die gebruiken?

Anders zorg ik wel voor een el cheapo 4 mb pci kaartje om tijdelijk te installeren.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

andere videokaart er even inzetten met installeren :)
winXP heeft afentoe last met installeren als je een gf2mx erin hebt zitten, waarom :?
ik zou het niet weten, maar dit komt vaker voor :)
na de installatie kan je de gf2mx gewoon weer erin rammen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

inderdaad, er is namelijk een verschil tussen text-mode en gui-mode. De installatie is in text-mode en het kan zijn dat de videokaart daar niet mee compatible is. Ik heb dat bij mij ook gehad en opgelost door hem er later terug in te zetten. Dus tijdelijk een el-cheapo pci kartje kan een oplossing zijn.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
OK thanx allemaal. dan ga ik effe opzoek naar een andere videokaart en laat jullie nog wel horen hoe het afgelopen is.
Pagina: 1