8500 pro 128 dvi-dualhead wil nie werken

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
ok ik heb nu een weekje me nieuwe hercules en ik had hiervoor een gts pro met een savage 4 kaart dualhead ..

Nu dus met deze kaart zou dat niet nodig moeten zijn .. ik een dvi-vga converter gehaald aangekoppeld .. monitor er aan ... EN ........... EN ..... * PIEP *

Advanced options verteld me dat er geen 2e monitor aangesloten is .. nou op dat moment had ik nog de standaard cd drivers geinstalled en hydravision nog niet ...

ik weer een beetje gecalmeerd en de drivers gedownload met wel 0.1 k-sec ( thank you K**sema )

de nieuwste catalist drivers geinstalled en hydravision ...

1000 3dmarks meer maar geen 2e display :(

is me dvi-vga mischien gaar ?

Ik heb alles nieuw gekocht en de monitoren doen het bijde gewoon op de vga aansluiting ...

[ Voor 0% gewijzigd door Maku op 05-11-2002 10:58 . Reden: vuil taalgebruik geminimaliseerd :P ]

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
volgende keer een beetje positiever een topic openen, denk niet dat mensen je zo wil helpen met kut dit gvd dat.

Jouw vraag is al eens gesteld in voorgaande topics, moet je ff search gebruiken.

Staat de optie extend to monitor aan?

[ Voor 0% gewijzigd door Kakaroto op 05-11-2002 10:32 . Reden: je beide poorten werken al dus daar ligt het niet aan ]

• Maku
ja die optie staat aan en ik search me helemaal de tandjes maar kan het niet vinden ..

• Maku
Ik heb iets gevonden over dvi-d en dvi-i het zou kunnen dat ik een dvi-i naar vga verloopstekker heb en een dvi-d stekker op me videokaart heb zitten ..

• Kakaroto
001Michael schreef op 05 november 2002 @ 10:59:
Ik heb iets gevonden over dvi-d en dvi-i het zou kunnen dat ik een dvi-i naar vga verloopstekker heb en een dvi-d stekker op me videokaart heb zitten ..
Dat zou niet uitmaken, je zei dat beide monitoren het doen op beide connectors, dus aan dvi-d/i ligt het niet aan.

Misschien heb je hier wat aan:

[url] DVi/VGA adapters [/url]

• Maku
nee beide monitoren doen het op de "gewone vga aansluiting" niet de dvi naar vga aansluiting

• Kakaroto
is je converter niet kaduk? krijg je ook geen beeld als je alleen je monitor aansluit op de converter?

• Maku
nee er is geen beeld uit de dvi te krijgen en ik heb geen dvi monitor om het te testen

• Kakaroto
dan is je converter waarschijnlijk kapot, of breng je videokaart eens naar een pc zaak ofzo, kunnen ze m misschien testen op een DVI TFT monitor

• Maku
ja dat gaat me weer extra geld kosten .. ik leen vanavond een dvi-d -> vga stekker en dan post ik wel weer wat .. ik HOOP ECHT !!!!!!! dat het die *piep* stekker is en niet me kaart ...

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 23:03
Vergeefse moeite.

Sinds vorige week heb ik dus dezelfde kaart en ook ik heb me gruwelijk vergist met die DVI-aansluiting.

Als je de originele doos nog hebt: op de linkerzijkant staat in het kadertje met specs bij Output options onder andere DVI-D. Dat slaat op een DVI-aansluiting die enkel en alleen geschikt is voor de aansluiting van digitale (TFT-)schermen (D staat voor digitaal). CRT-schermen zijn dat per definitie niet, dus kun je er alleen een digitale TFT aan hangen (nou ja... je kunt d.m.v. een verloopstekker wel een analoge monitor eraan hangen, maar je krijgt geen beeld. Alleen connectoren van het type DVI-I zijn in staat om zowel digitale als analoge signalen door te geven - het gaat dus om het signaal dat afgegeven wordt).

Buiten dat mist de Hercules een 2e RAMDAC die noodzakelijk is om 2 analoge schermen onafhankelijk van elkaar aan te sturen.

De kaart geeft dus een enkel analoog signaal af dat via de standaard VGA-connector loopt, een digitaal signaal middels de DVI-D-connector en een TV-out-signaal via de gelijknamige connector. Je kunt dus wel een dual-monitor opstelling creëren, maar niet met 2 analoge monitoren.

Dus bespaar een verloopkabeltje en koop een digitale TFT :)

• Maku
Dubbelpost

• Maku
Ok ik ben dus terug geweesd vandaag naar die zaak en die zeggen dat me verloopstuk gewoon goed is .. en dat de dvi connector op me kaart naar de klote is

Nou willen ze m opstuuren en dan kan ik m binnen 3 weken weer terug ver8en..

Ik kon m niet omruilen voor een nieuwe want die hadden ze niet liggen en de gigabyte hadden ze ook niet liggen ... ze wilde ook geen nieuwe bestellen en dan omruilen zodra ze m binnen hadden 8)7

Bij hun op de facturen staat :

Tot 1 maand garantie na aanschaf directe omruil garantie bij defecten, indien vooradig speciaal bestelde of afgeprijsde artikelen worden niet geruild en/of gecrediteerd deze artikelen zijn met * gemarkeerd...

Nou op de factuur staat er geen *

Dus volgens mij MOETEN ze m dan omruilen ... dus dan mogen ze lekker een nieuwe voor me bestellen en dan ruil ik m om !! >:)

Nou goed wat denken jullie hier van ?? is me kaart nou stuk of KAN het gewoon niet een analoge monitor op me Ati Radeon 8500 Pro 128MB ddr ( hercules )

Er staat op de doos dat het DVI-D is maar de aansluiting is I tevens de aansluiting van de converter is DVI-I... het zou toch moeten werken :'(

• Gideon
Dat ding van jou is niet stuk... hij mist gewoon een tweede RAMDAC, ongeacht de vorm van de connector. Zonder een tweede RAMDAC (of althans: ééntje die in verbinding staat met de DVI-connector) geen analoog signaal via de DVI-connector.

Vorige week ook zo'n DVI-VGA adaptertje bij de winkelier gehaald met de verzekering van de importeur dat m'n analoge beeldscherm erop zou werken. Maar zoals ik stilletjes al vermoedde, werkte het niet, dus gaat dat ding weer terug naar de winkel (dat zegt overigens ook wel wat over de technische kennis van de importeur van zijn eigen producten; ik vraag me sterk af of ze wel van dit 'probleem' afweten).

Jammergenoeg voor mij dus geen dual-monitor (maar goed dat de 3D-prestaties weer een hoop goedmaken :) )

• Maku
Hmm dan ga ik m omruilen voor de maya .. die moet dat wel kunnen ..

• Maku
Hoi Michael,

Op de kaart zit wel degelijk de functie om twee analoge schermen aan te
sturen. Dit vond ik op de Hercules site:

FLEXIBLE ADVANCED MULTIMEDIA FEATURES
High-quality TV encoder (RAGE THEATER™) offering resolutions of up to
1024x768 in NTSC & PAL
Integrated DVI transmitter for displaying on digital flat panels in 16
million colors
VIDEO IMMERSION™ II: highly optimized DVD playback with iDCT & Motion
Compensation
Display enhancement with Enhanced Adaptive Per Pixel De-Interlacing &
Temporal De-interlacing
DUAL DISPLAY with HYDRAVISION™: flexible display and extended desktop
mode (different display on 2 screens): VGA + TV or VGA + DVI or DVI +
TV.

Alle Ati radeon 8500 kaarten of ze nou van ATI of van Hercules komen
werken met twee display's. Je kaart is dus gewoon stuk.

Met vriendelijke groet,

Gerben Janssen
gerben@sww.nl

Ze geloven niet dat ie heel is ... ik mag m niet omruilen :(

• Gideon
Waar staat ergens dat de Hercules twee analoge beeldschermen aan kan sturen? Ik lees nergens VGA + VGA. En juist dát wil je, nietwaar?

Wat inderdaad wel kan, is zowel een monitor als een tv (die in feite ook analoog aangestuurt wordt) naast elkaar laten functioneren. Maar ik vraag me af of dat wel gewenst is. Waarschijnlijk niet.

Als ik jou was, zou ik een oude pci-kaart in je kast prikken en proberen daarmee een dual-screen opstelling te creëren. Dan heb je iig wat.

• Maku
Ok nou ik heb me een ongeluk gebeld met hercules en sww computers .. nu geven ze toe dat de kaart niet kapot is en ze nemen m terug ... aleen wordt ie eerst terug gestuurd naar de distributeur waar er geconteroleerd wordt of alles compleet is ed... daar na kan ik een nieuwe kaart bij hun bestellen ... nou dan ga ik maar voor de maya ...

PLEASE PLEASE vertel iemand me of het iig met de gygabite wel kan PLEASE PLEASE

Ik ben dit gezijk echt helemaal zat .... kzit hier nu ook nog met een pctv pro die maar niet van zijn ruis afkomt .. kben al de hele bekabeling langs gelopen en heb superduure kabels aan moeten schaffen :( en hij doet het nog niet .. volgens mij ligt het aan dat kutsema kastje beneden ... hopen dat informatique hardware terug neemt en dat ik me geld terug kan vragen :(
Pagina: 1