Toon posts:

Breedband in Nieuwland?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 12:02

TheFruitNerd

iets met fruit

Mochten mensen nog geïnteresseerd zijn in meer info over de wijkcentrale dan is hier een link. Dit is geen link naar mezelf, dus geen spam.
Alleen probeer ik behulpzaam te zijn.
Me pa en ma wonen in Hoogland en daar schiet het ook helemaal niet op.
Vandaar dat ik dit topic wel met interesse zal blijven volgen.

Update:
Zoals eerder vermeld in dit topic is het (voor sommige adressen) inderdaad mogelijk om vanaf eind dit jaar, begin volgend jaar, via BBNed ADSL te krijgen.
Zie ook deze url voor meer info.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30
bazs2000 schreef op 05 november 2002 @ 11:56:
[...]

Technische specificaties please? Het is niet te duur voor KPN maar het kan gewoon niet. ADSL gaat niet over glasvezel naar de klant. Zou dit wel het geval zijn dan heette het ook geen ADSL. Trouwens, de KPN gebruikt de DSLAM's van Nokia en Alcatel.

Geef maar eens een link naar een document dat jouw verhaal ondersteund, ik geloof er op dit moment niet veel van, mocht het blijken dat je wel gelijk heb dan zal ik uiteraard mijn excuses aanbieden maar eerst bewijs. ;)
madmatt heeft in 1 ding wel gelijk: het is mogelijk om een DSLAM mogelijk te maken op het punt waar de conversie glasvezel-koper plaatsvindt, dus bij de wijkverdeler ipv bij de centrale. Theoretisch is ADSL dus wel mogelijk, maar vanwege het geringe aantal potentiele klanten waarschijnlijk niet interessant genoeg voor KPN.

Zie deze link in Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Klopt wel een beetje maar je moet er nog steeds een echte DSLAM voor zetten, anders heeft het geen nut omdat die Cisco6000 alleen maar routeert (en nog wat andere dingen doet maar dat is nu niet van belang). :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 21:41
TheFruitNerd schreef op 05 november 2002 @ 22:56:
Me pa en ma wonen in Hoogland en daar schiet het ook helemaal niet op.
Hoe kom je daar bij :? Mijn pa & ma en schoonfamilie wonen ook in Hoogland en die hebben allemaal een ADSL aansluiting :). Mijn Ouders hebben BBned :9~ en schoonfamillie KPN.

Volgens mij is de centrale van Hoogland volledig geschikt voor ADSL van zowel BBned als KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 12:02

TheFruitNerd

iets met fruit

TAMW schreef op 06 november 2002 @ 10:28:
[...]

Hoe kom je daar bij :? Mijn pa & ma en schoonfamilie wonen ook in Hoogland en die hebben allemaal een ADSL aansluiting :). Mijn Ouders hebben BBned :9~ en schoonfamillie KPN.

Volgens mij is de centrale van Hoogland volledig geschikt voor ADSL van zowel BBned als KPN.
Ze kunnen inderdaad wel ADSL krijgen, maar dat is elke keer na een week of wat weer uitverkocht.
Afgelopen zomer zitten wachten tot er weer ruimte was (werden zelfs op een wachtlijst gezet), maar weer lukte het niet. Nu is het wachten tot eind dit jaar, dan is het wel weer mogelijk. Hopelijk staan ze nu bovenaan de lijst.

Het kan zijn dat jou pa en ma aan de andere kant van Hoogland wonen, want bij mijn pa en ma kan er pas aan het eind van dit jaar BBNed genomen worden.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Concluderend kunnen we dus stellen dat het "nieuwe" deel van Nieuwland nog geen breedband verbindingen heeft. Tevens zijn de mensen die er wonen blijkbaar niet genegen om de handen ineen te slaan om zodoende daadwerkelijk te proberen om iets te bereiken. In plaats daarvan blijven de meeste lekker zitten en hier hun gal spuwen. 8)7

Zelfs mijn oma zaliger wist het al; "wil je iets gedaan krijgen dan zal je er zelf iets voor moeten doen". O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 15:00:
Concluderend kunnen we dus stellen dat het "nieuwe" deel van Nieuwland nog geen breedband verbindingen heeft. Tevens zijn de mensen die er wonen blijkbaar niet genegen om de handen ineen te slaan om zodoende daadwerkelijk te proberen om iets te bereiken. In plaats daarvan blijven de meeste lekker zitten en hier hun gal spuwen. 8)7

Zelfs mijn oma zaliger wist het al; "wil je iets gedaan krijgen dan zal je er zelf iets voor moeten doen". O-)
Amen ;)

Maar waarom ga je niet zélf een 'actiegroep ADSL in NLN' oprichten ofzo? Maak je een databeestje met iedereen die als het beschikbaar is ADSL zou willen, je stuurt een stukje tekst naar Amersfoortse Courant/De Stad Amersfoort Noord met een website waarop geinteresseerden zich kunnen 'inschrijven' om je petitie te kunnen ondertekenen... misschien wordt het nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 19:51
ff de titel iets ontschreeuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 06 november 2002 @ 15:11:
[...]

Amen ;)

Maar waarom ga je niet zélf een 'actiegroep ADSL in NLN' oprichten ofzo? Maak je een databeestje met iedereen die als het beschikbaar is ADSL zou willen, je stuurt een stukje tekst naar Amersfoortse Courant/De Stad Amersfoort Noord met een website waarop geinteresseerden zich kunnen 'inschrijven' om je petitie te kunnen ondertekenen... misschien wordt het nog wat?
Ik heb hier op dit forum al eerder gemeld dat ik hier best aan mee wil werken om dit samen met anderen op te zetten. Echter niemand voelt zich blijkbaar geroepen om er enige moeite voor te doen en alleen begin ik er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 15:40:
[...]

Ik heb hier op dit forum al eerder gemeld dat ik hier best aan mee wil werken om dit samen met anderen op te zetten. Echter niemand voelt zich blijkbaar geroepen om er enige moeite voor te doen en alleen begin ik er niet aan.
Maar jij bent toch de enige in dit topic uit Nieuwland-Noord? (correct me if I'm wrong). Dan loopt het natuurlijk niet zo storm.
Volgens mij zijn de meesten die hier reply'den Nieuwland-Zuiderlingen die al lang en breed ADSL hebben (waaronder ikzelf).
Overigens: als ik in dit opzicht toch wat voor je kan betekenen... best. Laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 06 november 2002 @ 15:45:
[...]

Maar jij bent toch de enige in dit topic uit Nieuwland-Noord? (correct me if I'm wrong).

Overigens: als ik in dit opzicht toch wat voor je kan betekenen... best. Laat maar horen.
I'll correct you: madmatt is dit Topic begonnen en komt volgens mij ook uit Noord.

Alvast bedankt voor je aanbod ik houd hem heel even in mijn achterhoofd en kom er wellicht binnenkort op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 15:50:
[...]

I'll correct you: madmatt is dit Topic begonnen en komt volgens mij ook uit Noord.

Alvast bedankt voor je aanbod ik houd hem heel even in mijn achterhoofd en kom er wellicht binnenkort op terug.
Je hebt helemaal gelijk... maar 'k had geen zin om het topic nog weer helemaal door te lezen.
Mail staat in m'n profile :Y) en ik ben ook MSN sletje onder dat emailadres B)

* Korakal Jeeeeee 1000e post 8) *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's dan lekker, binnnenkort verhuizen wij naar Nieuwland. Vorig jaar nog gekeken of ADSL mogelijk zou zijn. Volgens de postcodecheck geen probleem, totdat ik er inderdaad vandaag achter kom, dat toevallig onze postcode last heeft van het glasvezel-probleem. Ik kan echt niet begrijpen waarom je in een wijk zoals deze het onmogelijk maakt om gebruik te maken van adsl.
Je zou die lui van de KPN toch willen...

Anyway,

Is iemand al iets wijzer geworden over mogelijke alternatieven, of dat we alsnog een stuk koper in de grond krijgen bv...

... ben een beetje bang om voor de komende jaren gedoemd te zijn om ISDN te gebruiken. En dat valt niet mee als je kabel al gewend bent.

Groet,

Turi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ik heb het idee dat het helemaal stil ligt... ook van Vathorst (Telecom Utrecht Breedband over glasvezel) hoor ik helemaal niks meer :(

Ik ben bang voor je dat het maximaal ISDN zal blijven ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen kreeg ik een alternatief onder ogen: WIFI !
Kijk eens op wifi.itslogic.nl
Bij 25 aanmeldingen uit een regio/wijk komen ze een zendmast plaatsen. Ondanks negatieve verhalen over WIFI, put ik hier wel hoop uit. Zoiezo omdat je een soort ontvanger op je huis geplaatst krijgt, die een veel groter bereik kent dan de standaard WIFI insteekkaartjes.

Hopelijk komen er snel voldoende aanmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
Korakal schreef op 21 January 2003 @ 23:31:
Ik heb het idee dat het helemaal stil ligt... ook van Vathorst (Telecom Utrecht Breedband over glasvezel) hoor ik helemaal niks meer :(

Ik ben bang voor je dat het maximaal ISDN zal blijven ;(
Hmmm, ik had eigenlijk gehoopt dat ze in Vathorst ook meteen zouden beginnen met ADSL (aangezien ik over 1,5 jaar naar Vathorst ga verhuizen) maar blijkbaar dus niet? Damn... heb ik net een jaar ADSL in Nieuwland, zal ik straks waarschijnlijk weer zonder breedband zitten :(

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, dat glasvezel gebeuren is echt heel erg kut... Denk je mooi in de nieuwbouw te zitten, heb je dat probleem weer...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

DenMan schreef op 28 January 2003 @ 12:45:
[...]

Hmmm, ik had eigenlijk gehoopt dat ze in Vathorst ook meteen zouden beginnen met ADSL (aangezien ik over 1,5 jaar naar Vathorst ga verhuizen) maar blijkbaar dus niet? Damn... heb ik net een jaar ADSL in Nieuwland, zal ik straks waarschijnlijk weer zonder breedband zitten :(
Stuur anders eens een mailtje naar Telecom Utrecht; die verzorgen de infrastructuur in Vathorst. (ik kan hier @ work niet op die site komen... zeurt over flash enzo, terwijl ik die wel heb :/)
Ze leggen daar dus geen ADSL netwerk aan, maar een breedbandig glasvezelnet waar ieder huis een aansluiting op kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 23:04

Joppy

Ajuparaplu!

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 12:39:
Vanmorgen kreeg ik een alternatief onder ogen: WIFI !
Kijk eens op wifi.itslogic.nl
Bij 25 aanmeldingen uit een regio/wijk komen ze een zendmast plaatsen. Ondanks negatieve verhalen over WIFI, put ik hier wel hoop uit. Zoiezo omdat je een soort ontvanger op je huis geplaatst krijgt, die een veel groter bereik kent dan de standaard WIFI insteekkaartjes.

Hopelijk komen er snel voldoende aanmeldingen.
OK, ADSL en kabel gaat dus niet lukken. Dan maar WIFI! Ze adverteren met aandige snelheden al weet ik niet wat daar van over blijft...
Ik heb net in ieder geval twee aanmeldingen geregeld in Nieuwland! Meer!!!...meer!!!...meer!!! :*)

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:05
zijn de jongetjes weer aan het bakkeleien.......
sjonge zeg, beetje tweakers onwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Joppy schreef op 05 november 2002 @ 15:29:
Die-hard Nieuwlanders! ;)
Komende maandag 8 jaar! (waarvan ruim 7 jaar zitten inbellen... )
ahum... Ik zit er trouwens een klein jaartje naast... (ééntje maar!) Kwam er in nov 1995 wonen en 2002 - 1995 is ehh.. 7?
Afbeeldingslocatie: http://backup.hwigroup.com/hardwareforum.nl/images/smiles/icon_redface.gifAfbeeldingslocatie: http://backup.hwigroup.com/hardwareforum.nl/images/smiles/icon_redface.gifAfbeeldingslocatie: http://backup.hwigroup.com/hardwareforum.nl/images/smiles/icon_redface.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Probleem van Nieuwland:

Er is tussen de centrale in Amersfoort Nieuwland en de lokale verdeelstations in de wijken glasvezel gelegd. Van de lokale verdeelstations naar de huizen ligt gewoon koper. Dit maakt ADSL simpelweg TECHNISCH ONMOGELIJK aangezien deze techniek gebaseerd is op een koperverbinding van de centrale naar het huis. In gedeelten van Nieuwland (om en nabij de centrale waar koper direct van de centrale naar de huizen ligt) is WEL ADSL mogelijk, want de centrale zelf is voorbereid. Als je een aanvraag doet voor ADSL en ze zeggen "nee" vanwege de glasvezel situatie, hou er dan rekening mee dat je wel eens zou moeten verhuizen voor breedband :(

Je zult dus voor breedband afhankelijk moeten zijn van een andere infrastructuur dan ADSL. Voor zover ik weet is Casema de kabelprovider aldaar en zij leveren o.a. een premium abonnement dat met 768 kbit/s kan downloaden. Naar horen zeggen is dit best een goed abonnement.....

[ Voor 10% gewijzigd door maartena op 28-01-2003 20:17 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:35
weet iemand waar Barbarakruid onder valt (Noord- of Zuid) en of het daar verglaast is ja of nee.. het wordt me niet echt duidelijk van 't kaartje. dit ivm een kennis die daar woont :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

maartena schreef op 28 januari 2003 @ 20:16:
Je zult dus voor breedband afhankelijk moeten zijn van een andere infrastructuur dan ADSL. Voor zover ik weet is Casema de kabelprovider aldaar en zij leveren o.a. een premium abonnement dat met 768 kbit/s kan downloaden. Naar horen zeggen is dit best een goed abonnement.....
Casema is gestopt met het aansluiten van nieuwe abonnees in Amersfoort... dus forget about that.
-ScuL- schreef op 28 January 2003 @ 20:16:
weet iemand waar Barbarakruid onder valt (Noord- of Zuid) en of het daar verglaast is ja of nee.. het wordt me niet echt duidelijk van 't kaartje. dit ivm een kennis die daar woont :{
Barbarakruid is Lage Hoven, één van de twee noordelijke kwartieren. Aangezien vanaf het zuiden tot pak 'm beet het winkelcentrum deels koper ligt, denk ik dat het Barbarakruid pech heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Mjah als ik de hele posting zo eens lees heb je in Nieuwland dus een aantal keuzes:

1) Verhuizen.
2) Modem.
3) ISDN.
4) Satelliet.

Overigens is "24/7 flatfee" landelijk beschikbaar in de vorm van een 64 kbit/s ISDN lijn.... het kost wel een flinke bom duiten, ik geloof iets van €200 per maand. Dus eigenlijk alleen een alternatief als de telefoonrekening ook ergens in die buurt ligt per maand.....

En dan is er nog de wireless optie. Deze is erg populair in de kleinere plaatsen, maar ik weet niet of een plaats waar Casema en ADSL beschikbaar is, en waar OF de KPN OF Casema wellicht binnenkort weer begint te rollen er een financiele grond is voor die wireless optie...

Als je dit jaar nog breedband wil hebben dan wordt het denk ik verhuizen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let op mijn post van gisteren !:

WIFI is een serieus alternatief (althans dat lijkt me zo), vanaf 25 gebruikers kan IT's logic al een breedband verbinding mogelijk maken. Dus schrijf je in zou ik zeggen. Inmiddels staat de teller voor Amersfoort al op 32. Nu maar hopen dat er van deze groep al 25 mensen uit Nieuwland zich hebben opgegeven. Maar de kans lijkt me groot, omdat Nieuwland (een groot deel van) en Vathorst volgens mij de enige twee wijken in Amersfoort zijn waar geen ADSL mogelijk is?

Groet,

Turi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:17
DenMan schreef op 28 January 2003 @ 12:45:
[...]

LOL, het wordt steeds 'aantrekkelijker' om in Vathorst te gaan wonen.. Aan de ene kant een vuilstort, met een beetje pech komt er aan de andere kant ook nog een baggerberging en ook al geen ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie net op de site van it`s locig www.itslocig.nl dat ze gaan beginnen met een haalbaarheids onderzoek dus er zit volgens mij wel schot in de zaak ik vind alleen die data limiet een beetje aan de krappe kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een voortgangs-email van it's logic geeft aan dat er inmiddels 43 aanmeldingen zijn geweest op de web-site en dat van deze groep 5 mensen zich ook concreet hebben aangemeld door het aanvraag-formulier ondertekend per post terug te sturen. Mooi ! Nog 20 mensen te gaan dus en dan maar hopen dat het technisch allemaal haalbaar wordt. Hopelijk groeit het definitieve aantal inschrijvingen snel !
Nog even en we hebben ADSL helemaal niet meer nodig ;-)

Op de faq van It's logic, las ik trouwens dat ze een soort fair-use model kennen, dus 10 gb downloaden zonder problemen en daar af en toe over heen gaan, lijkt dus geen probleem. Overigens is bij het All-in pakket inclusief vast ip-adres een limiet van 20 gb inbegrepen. Daar kan je heel veel voor downloaden, lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
sverzijl schreef op 29 January 2003 @ 10:23:
[...]

LOL, het wordt steeds 'aantrekkelijker' om in Vathorst te gaan wonen.. Aan de ene kant een vuilstort, met een beetje pech komt er aan de andere kant ook nog een baggerberging en ook al geen ADSL.
Ach... ik zit precies in het midden van Vathorst in een mooie groene wijk en een alleenstaand huis, dus ik zal daar weinig last van hebben. :*) En eigenlijk denk ik dat het ook wel goedkomt met ADSL, want in het begin zou dat ook "onmogelijk" zijn in Nieuwland, maar nu zit ik er ook achter.

Dus ik maak me _nog_ geen zorgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Denman op 03-02-2003 12:07 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 10:22:
Een voortgangs-email van it's logic geeft aan dat er inmiddels 43 aanmeldingen zijn geweest op de web-site en dat van deze groep 5 mensen zich ook concreet hebben aangemeld door het aanvraag-formulier ondertekend per post terug te sturen. Mooi ! Nog 20 mensen te gaan dus en dan maar hopen dat het technisch allemaal haalbaar wordt. Hopelijk groeit het definitieve aantal inschrijvingen snel !
Nog even en we hebben ADSL helemaal niet meer nodig ;-)

Op de faq van It's logic, las ik trouwens dat ze een soort fair-use model kennen, dus 10 gb downloaden zonder problemen en daar af en toe over heen gaan, lijkt dus geen probleem. Overigens is bij het All-in pakket inclusief vast ip-adres een limiet van 20 gb inbegrepen. Daar kan je heel veel voor downloaden, lijkt me ?
Net even met ze gebeld, aangezien m'n casema dealerschap toch opgezegd is door casema, dan ga ik wel met hun in zee. Ze sturen informatie op, als alles met betrekking tot het haalbaarheidsonderzoek goed gaat, plaatsen van de mast etc. dan kunnen ze gaan uitrollen over een maand of 3 _/-\o_

En die definitieve inschrijvingen komen er wel hoor 8) (daar ga ik wel voor zorgen O-) )

edit:
Nog maar even ter informatie dan, de laatste berichten van KPN geven aan dat ze pas ergens in augustus de centrale voor Nieuwland gaan aanpassen. Casema sluit al bijna 2 jaar geen mensen meer aan in Amersfoort en hebben broadband pas aan het eind van het jaar op de planning staan (en de casema planning kennen we onderhand wel!). Het is niet voor niks dat mijn dealerschap is ingetrokken door casema zelf, zodat ze mijn gratis basic account kunnen afsluiten want dat kost casema teveel geld 8)7 |:( 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door NightHawk4 op 13-02-2003 14:10 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DenMan schreef op 03 February 2003 @ 12:06:
[...]

Ach... ik zit precies in het midden van Vathorst in een mooie groene wijk en een alleenstaand huis, dus ik zal daar weinig last van hebben. :*) En eigenlijk denk ik dat het ook wel goedkomt met ADSL, want in het begin zou dat ook "onmogelijk" zijn in Nieuwland, maar nu zit ik er ook achter.

Dus ik maak me _nog_ geen zorgen :)

Ze hebben het probleem met de glasvezel opgelost? Hebben ze nu de buurtcentrale dan geschikt gemaakt voor adsl? :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 21:29

inXs

known as inXs

JvS schreef op 13 februari 2003 @ 12:54:

[...]

Ze hebben het probleem met de glasvezel opgelost? Hebben ze nu de buurtcentrale dan geschikt gemaakt voor adsl? :)
Vathorst heeft geen problemen met de glasvezel, daar ligt alleen maar glasvezel.. In nieuwland is die glasvezel aangesloten op koperdraad (dacht ik) dus dan is en geen adsl mogelijk en geen glasvezel internet dus...

Casema is kabel en die hadden eerst niet genoeg capaciteit, maar die is nu beter dus kunnen ze Nieuwland erbij betrekken (ben ik ff blij dat ik in zielhorst woon :P )

superB

• Korakal

Korakal

Up up up!

JvS schreef op 13 February 2003 @ 12:54:

[...]

Nee, in een deel (zuid) ligt koper, daar is sinds vorig jaar al ADSL beschikbaar. In het noordelijk deel ligt glasvezel en dat zal nooit wat worden ook met ADSL.
bl!kje schreef op 13 februari 2003 @ 13:06:
[...]

Casema is kabel en die hadden eerst niet genoeg capaciteit, maar die is nu beter dus kunnen ze Nieuwland erbij betrekken (ben ik ff blij dat ik in zielhorst woon :P )
Volgens mij gaat Casema helemaal nooit meer wat nieuws doen in Amersfoort had ik begrepen uit hun persbericht...

[ Voor 33% gewijzigd door Korakal op 13-02-2003 13:13 ]

• ScuL
Casema zijn een stelletje ***. Ze erkennen het dorp waar ik woon nog steeds niet als zijnde een dorp in de provincie Utrecht en schuiven het naar Noord-Holland. Noord-Holland zegt vervolgens dat ze niet in Utrecht mogen opereren en zo wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Stelletje nitwits bij de Casema :r

Gelukkig heb ik nu ADSL :P

[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 13-02-2003 13:16 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hey -Scul- toen ik je berichtje las, dacht ik "dat MOET gewoon over home town Eemnes gaan" :P. Gelukkig woon ik daar al jaaaaaaaaaren niet meer ;). * JvS zit aan de adsl in utrecht centrum :P.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 13-02-2003 14:41 ]

• ScuL
ik weet het. het is een bende z**k hier met de casema dat wil je niet weten :) gelukkig heb ik er nu geen last meer van (alleen nog wat TV betreft) maar ik heb medelijden met Amersfoort :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vrijdag weer een mail gekregen met de status er zijn inmiddels 31 def. inschrijvingen
Dus ze gaan nu echt beginnen met uitrollen.
Ik heb vandaag ook even gebeld om te vragen hoe en wat, ze zijn op zoek naar een mooie plek waar de mast kan komen te staan( lijkt me niet zo moeilijk die flat bij de zonnewijzer)
Dus er komt nu echt schot in de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik toch maar niet met its logic in zee ga ik krijg net deze mail
Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw verzoek om op de hoogte te worden gehouden
betreffende de beschikbaarheid van Demon DSL Express op uw locatie,
kunnen
wij u met genoegen mededelen dat Demon DSL Express nu leverbaar is op
uw
adres.

Om Demon DSL Express te bestellen of voor aanvullende informatie
verwijzen
wij u naar onze website: www.dslexpress.nl

Met vriendelijke groet,

--
Customer Service
Demon Internet
})
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 00:45:
ik denk dat ik toch maar niet met its logic in zee ga ik krijg net deze mail
Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw verzoek om op de hoogte te worden gehouden
betreffende de beschikbaarheid van Demon DSL Express op uw locatie,
kunnen
wij u met genoegen mededelen dat Demon DSL Express nu leverbaar is op
uw
adres.

>:)
Niet te vroeg juichen.
Die mail had ik ook gekregen, een paar dagen later gevolgd door deze van ADSLMetacrawler:
Naar aanleiding van uw Demon ADSL aanvraag sturen wij deze e-mail.

De centrale van Demon is in uw regio gereed gemaakt, maar van de KPN
krijgen wij de melding dat er glasvezel ligt op deze postcode.
Omdat glasvezel en ADSL niet samen gaan is de kans groot dat de aanvraag
afgewezen word.

Als u toch wil proberen om ADSL te krijgen verzoeken wij u om een nieuwe
aanvraag in te dienen.
:( :(

Dankzij deze thread ben ik nu op de hoogte van mede-lotgenoten, en van IT's Logic. :)
Ik ga me hier zeker voor aanmelden. Aangezien ik nu lang genoeg off-line ben geweest.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Lang leve de remmende vooruitgang.... :( Ze hadden Nieuwland maar meteen tot "Kenniswijk" moeten uitroepen met glasvezel tot de deur ofzo....

Hoe zit het eigenlijk met Casema? Van hun website begrijp ik dat Internet via de Kabel in heel Amersfoort beschikbaar is....

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een aanvraag voor adsl van demon uit de deur gedaan maar rechtstreeks bij demon (24-03-03) ik heb nog geen melding gekregen of het kan of niet. Zo snel ik iets meer weet zal ik het hier gelijk posten.

Ik heb nu casema maar meer als 7 kb/sec haal ik niet.
Ze hebben trouwens een aanname stop, ik weet niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( het wordt toch itslogic kreeg net deze mail :(

Geachte heer ,

Van onze DSL partner hebben wij het bericht ontvangen dat uw Demon DSL
Express order is afgewezen. Uw order met nummer 4670 is automatisch
geannuleerd.

Reden afwijzing:

Uw order is afgewezen omdat het door u opgegeven telefoonnummer:
1. geen enkelvoudig analoog of enkelvoudig ISDN nummer is, of
2. is afgesloten, of
3. niet in gebruik is, of
4. over glasvezel loopt, of
5. niet tot het vaste net behoort, of
6. geen KPN lijn is.

Oplossing:

Helaas kan Demon DSL Express niet worden geleverd op uw telefoonnummer.

Foutcodes:

DSL Partner : 56
Demon Internet : 5

Met vriendelijke groet,

--
Customer Service
Demon Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walinsky
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:24
Eindelijk breedband in Nieuwland? _/-\o_
IT's logic stuurde vandaag een _zeer_ hoopgevend status-emailtje:
Regio: Amersfoort-Noord (oa. Nieuwland, Schothorst, Langenoord, Hoogland, Vathorst) verwachting: mei 2003
( Amersfoort-Noord )

Het is ons een genoegen u te kunnen melden dat er inmiddels voldoende aanmeldingen zijn voor WiFi in uw regio, tevens is het haalbaarheidsonderzoek zo ver gevorderd dat wij nu ook een datum hebben staan voor de levering van ons product in uw regio: verwachting: mei 2003.

Let op! voorbehoud
De verwachtingsdatum is altijd onder voorbehoud, concreet betekent dit dat wij ons WiFi breedband product in uw regio willen gaan leveren omdat er voldoende inschrijvingen zijn en het technisch goed haalbaar is. Echter, tot het moment dat onze apparatuur ook daadwerkelijk op een lokaal (hoog) punt is geplaatst voelen wij ons verplicht dit voorbehoud aan u te maken.

Voor de duidelijkheid willen wij ook nogmaals melden nooit levering op iedere locatie te kunnen garanderen. Bij draadloos internet is de werking afhankelijk van uw specifieke woonsituatie. Factoren als hoogte, afstand en eventuele obstakels zijn bepalend. Dit wordt ter plekke per aansluiting getest door een monteur (de veldmeting). Overigens is onze ervaring dat ruim 90% leverbaar is.

Wanneer wordt WiFi bij mij geinstalleerd?
Als het product in uw regio definitief beschikbaar is kunnen wij overgaan tot installeren bij gebruikers. Dit laatste deel verloopt zeer snel in volgorde van inschrijvingen. Er wordt telefonisch een afspraak met u gemaakt.
draadloos 2 megabit lijkt zo slecht nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg vandaag deze mail
_/-\o_

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij berichten wij u met wat meer concrete informatie omtrent de voortgang van de uitrol in Amersfoort-Noord.

Alhoewel dit met enige weekjes uitloopt gaat dit nog zeker voorspoedig. Technische ingenieurs van Eneco werken aan berekeningen voor oa. de windbelasting, en maken de gedetailleerde tekening van onze antennes binnen de elektramast. Om er zeker van te zijn dat er een goede constructie komt.

Een leuk nieuwtje dat we voor u hebben is dat Amersfoort-Noord als enige WiFi-locatie in Nederland wordt voorzien van een 90Mbit/s 'backbone'! Verder is de apparatuur dusdanig dat eenvoudig bandbreedte bijgeschakeld kan worden. Op korte termijn zult u hier nog niet ontzettend veel van merken, daar alle verbindingen nog gelimiteerd staan op 2Mbit/s. Echter zo'n zware 'backbone' plaatsen wij natuurlijk niet voor niets. Zoals u misschien al weet is er ook al een 54Mbit/s WiFi-techniek, de zogenoemde 802.11g standaard. De betreffende 'backbone' stelt ons in staat om dit als eerste in Amersfoort-Noord aan te bieden, en daarmee zou dit een absolute primeur worden in Nederland. Daarmee vergroten wij onze voorsprong op ADSL nog verder!

( NB. voor bedrijfsaansluitingen kunnen wij op offerte-basis nu ook al snellere (dedicated) verbindingen leveren in de regio Amersfoort, optioneel met S.L.A. Neem contact op info@itslogic.nl voor het opvragen van een offerte. )

Veel vragen krijgen wij over installatie-data. Omdat er momenteel nog berekeningen moeten worden uitgevoerd is dit concreet nog moeilijk te zeggen. Maar globaal verwachten wij te starten over enkele weken. U krijgt dan een telefoontje van onze installatie-partner, die de antenne bij u zal installeren. U kunt dit dus binnenkort verwachten!

Met vriendelijke groet,

IT's Logic WiFi
Postbus 357
3770 AJ, Barneveld
Telefoon : 0342 42 37 41
Fax : 0342 42 38 51
http://www.itslogic.nl
info@itslogic.nl

Deze e-mail is tot stand gekomen in een geautomatiseerd proces en heeft betrekking op door u opgegeven aanvragen. Indien deze e-mail verkeerd geadresseerd is of onjuistheden bevat gelieve ons dit zo spoedig te laten weten via info@itslogic.nl. Wij lossen dit dan zo spoedig mogelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Joppy schreef op 05 November 2002 @ 10:27:
Dé oplossing: verhuizen naar Vathorst!
Vanaf januari 2003 worden daar huizen opgeleverd met "Fiber to the home" NAAST de traditionele KPN en Casema lijntjes.
Dus niet vrees ik. In Vathorst is de glasvezel ook gecancelled.

Groeten van een breedbandende Hooglander in bouwplan Kattenbroek op weer de telefooncentrale van Hoogland (snapt u het nog? ik niet!). Kattenbroek zit doorgaans op de centrale van Zielhorst, het "hok" naast Piet Klerxx. Een klein deel zit op Hoogland, daar woon ik gelukkig.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Ik kreeg vandaag dit bericht van It's Logic:
Lange tijd was de wijk Nieuwland in Amersfoort-Noord verstoken van breedband internet. Helaas was er geen ADSL leverbaar in dit gebied. Overigens niet omdat er te weinig aanmeldingen zouden zijn, maar omdat de wijk is voorzien van glasvezel. ADSL is uitsluitend mogelijk over koperlijnen.

De oplossing is inmiddels gevonden, en ook al gerealiseerd. IT's Logic biedt vanaf heden draadloos internet in de betreffende wijk, er waren namelijk ruim voldoende getekende verklaringen. In het gebied zijn een aantal WiFi-basisstations geinstalleerd op een elektramast van Eneco. Vanaf de elektramast is er een zeer snelle straal-verbinding naar het kantoor van IT's Logic. Op een snelheid van 2Mbit/s kan een gebruiker in deze wijk nu draadloos internet afnemen, met behulp van een WiFi richtantenne tot op enkele kilometers afstand van de elektramast. Er zijn inmiddels ruim 70 aanmeldingen, IT's Logic verwacht dat dit kan oplopen tot enkele honderden eind dit jaar. IT's Logic verwacht eveneens dat het niet bij deze wijk alleen blijft, en wil graag doorgroeien naar meer (nieuwbouw-)wijken in Amersfoort, ook waar ADSL al wel beschikbaar is. IT's Logic is ervan overtuigd dat veel mensen willen overstappen naar het snellere WiFi.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de medetweakers hier.

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreemd eigenlijk dat ADSL niet over glasvezel kan. Kabel internet werkt met eenzelfde soort infrastructuur. Dus Huis <==> Koper <==> verdeelpunt <==> Glas <==> Internet. (even simpel gezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een wifi kaartje gekocht met een acces point voor me zelf.
Tot mijn grote verbazing was er nog een acces point aanwezig (www.wireless-amersfoort.nl).
Blijkt dit van een non profit organisatie te zijn
Ik heb dus nu gratis internet wat wil je nog meer
Als er nou wat meer mensen deelnemen kunnen we een mooi netwerk op bouwen in nieuwland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 16:38
Glas is niet PER DEFINITIE internet hoor. Het kan erover heen, maar hoeft niet :P

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 14:15:
Tot mijn grote verbazing was er nog een acces point aanwezig (www.wireless-amersfoort.nl).
Daar staat vandaag een stukje over in de Amersfoortse Courant:
link naar 't bericht
Draadloos internet in Nieuwland

Door Maaike Kooistra

AMERSFOORT - In de Amersfoortse wijken Zielhorst, Kattenbroek en Nieuwland bestaat sinds kort gratis, draadloos internet. Via het computernetwerk Wireless - Amersfoort kunnen bewoners en bedrijven surfen op het web.

Initatiefnemer van het draadloze netwerk is volgens R.Verwer ‘een stelletje ongeregeld uit Nieuwland’. ,,In andere steden bestaan ook al wireless netwerken. Het idee ontstond hier om de internetnood in Nieuwland een beetje te verzachten,’’ zegt hij.

In het grootste deel van Nieuwland is het nog steeds alleen maar mogelijk om via de telefoonlijn te internetten. De ‘gedupeerden’ daarvan vonden elkaar via internet. Vrijwilligers en geïnteresseerden bouwen, beheren en onderhouden het netwerk. Verwer financiert de zaak. ,,Gewoon, omdat ik graag zo’n netwerk wilde.’’

Bereik

Iedereen die bereik heeft van Wireless-Amersfoort mag daar vrij een verbinding mee maken. De antennes van het netwerk staan in Zielhorst op het Dwarsfluitpad, in Kattenbroek aan Stuurboord en in Nieuwland aan de Vergulde Paarden en Libellen. Wie uitzicht heeft op zo’n mast moet met de juiste apparatuur (een eigen antenne) verbinding kunnen maken. Via de website.www.wireless-amersfoort.nl zijn daarvoor aanwijzingen te vinden.

De bedoeling is om het netwerk uiteindelijk in heel Amersfoort uit te rollen. Maar een alternatief voor een internetaansluiting is het volgens Verwer niet. ,,Je kunt grenzeloos gratis surfen, bellen, spelletjes met elkaar spelen en bestanden uitwisselen, maar dingen als e-mailen of downloaden kunnen niet.’’

De handicap van het systeem blijft volgens Verwer bovendien dat een antenne van het systeem zichtbaar moet zijn vanaf de plek waar wordt geïnternet.

Momenteel wordt er gewerkt aan uitbreiding van Wireless-Amersfoort met Hoogland en Vathorst. Daar bestaat volgens Verwer grote belangstelling. Voor die uitbreiding is het nodig om in die wijken nieuwe basisstations (met antenne) te plaatsen. Gezocht wordt naar bedrijven en particulieren die zo’n station wel op hun dak willen. In Nieuwland maken inmiddels zo’n 25 mensen gebruik van het netwerk. In de andere wijken zijn dat er nog maar weinig.

[ Voor 78% gewijzigd door Korakal op 08-08-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:17
Zijn hier inmiddels al mensen die concrete ervaringen met WiFi van itslogic hebben ?
Collega van me (in Nieuwland) heeft het net een week. Performance is tot nu toe zeer goed (180-220KB/s), maar de verbinding valt erg vaak weg voor een paar minuten. Nog geen idee waarom precies.
Volgens de monteur die het zaakje bij hem geinstalleerd heeft, waren er op op het moment ongeveer 25 aansluitingen uitgerold op het access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb sinds 1,5 week nu WIFI van It's Logic en ik heb geen enkele keer nog normaal kunnen internetten. Verbinding valt steeds voor een paar minuten weg en daarna doet hij het weer. It's Logic is er mee bezig. Ik heb al een ander IP adres gehad maar dat heeft ook geen enkel resultaat tot nu toe. Ik heb een vrij zicht op de antenne in de electriciteitsmast dus dat moet het probleem niet zijn. Volgens mij weet It's Logic er ook geen raad mee. Ze krijgen nog even de tijd van me en anders mogen ze de boel komen ophalen. Ik heb inmiddels ook een aanbieding gekregen van Wanadoo die mijn oude Basic Wanadoo kabel abonnement per 1 oktober niet meer wil ondersteunen en daarvoor mij tegen gunstige condities laat overstappen naar BROADBAND. Ik moet wel zeggen dat als mijn WIFI het doet, de download niet tegenvalt, Ik zit ruim op de 100 met uitschieters naar 150 of hoger. Zijn er meer wifi gebruikers van It's Logic die dezelfde problemen hebben (gehad) en zo ja, wat was daar de oorzaak van? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Wifi van It's Logic sinds 21 aug. Een paar dagen pas dus. En het werkt niet of slecht. De eerste paar uur nadat ik was aangesloten haalde ik max 8 kb/sec ! Gisteren ging het beter met uitschieters tot 75, 80 kb/sec. Maar de snelheden waar anderen (inclusief It's logic) het over hebben heb ik nog nooit gehaald dus. Daarnaast heb ik hetzelfde probleem dat mijn verbinding iedere 5 a 10 minuten voor een aantal minuten volledig wegvalt. Pingen geeft dan alleen maar time-outs. Ik hoop dat It's logic het snel oplost, want echt goedkoop was de installatie nu ook weer niet...

Samengevat ben ik tot nu toe dus erg ontevreden.

Vr.gr.

Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Tonski en awoestij, in welke straten wonen jullie?
Een kennis van mij op de Tuinslak overweegt ook om van It's Logic gebruik te maken, maar als ik die verhalen zo hoor zou ik er niet echt happy van worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in de buurt van de Kruidendreef en heb vrij zicht op de mast. Heb vanmorgen nog met de mensen van It's Logic gebeld om aan te geven dat ik niet tevreden was en er werd aangegeven dat er vandaag - maandag 25 aug een en ander zou worden vervangen. Oorzaak van het wegvallen van de verbinding is It's Logic ook nog niet bekend. Ik zie het maar als een aanloopprobleem. Maar verwacht wel dat ze met een oplossing komen anders komen ze de boel maar weer ophalen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon zelf in de kruidenbuurt en werd vanmorgen door It's Logic gebeld dat ze dingen hadden vervangen in de zendmast. Een eerste test toonde aan dat mijn downloadsnelheid zo ongeveer verdubbeld is: van max 70 kb/sec naar max 150 kb/sec _/-\o_ !
Ik had niet de tijd om te controleren of de verbinding nog steeds wegvalt, maar we zullen zien, hopelijk is dat nu dus opgelost.

Het is goed om te horen/zien dat It's Logic iets met de problemen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon op het Tasjeskruid en heb sinds 1 week Wifi.
De afgelopen dagen steeds verbroken verbindingen.
Ik had ze gebeld maar kreeg geen respons.
Vanmorgen wel.
Ze hebben zoals hier boven staat een aantal dingen veranderd in de mast.
En nu maar hopen dat de afgebroken verbindingen voorbij zijn.
Je mag toch wel wat verwachten voor dat geld.
De snelheden varieren tussen 40 en 180 kb/sec.
Ik meet het nu dagelijks na bij www.speedtest.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, de WIFI gebruikers beginnen toe te nemen en gelukkig dat de klachten overeenkomen. Inderdaad hebben ze gisteren een en ander vervangen en ik werd vandaag door een dame gebeld dat dat was gebeurd. Netjes. Ik moet wel zeggen dat ze toch wel iets met klachten doen en verbinding is nu op dit moment ok. Maar niet te vroeg juichen! Ik blijf kritisch.

Verwijderd

Zou iemand van de de wifi gebrukers mij kunnen vertellen of het mogelijk is om de verbinding te delen?
Ik bedoel dus of ik de pc's van mij en mijn vrouw allebei het internet kan laten gebruiken.
Ik ben een redelijke nieuweling in het pc en internet gebruik,dus a.u.b niet te technisch.

Verwijderd

WIFI ook in Hoogland, artikel op www.webwereld.nl

Wifi-aanbieder It's Logic ook in adsl-gebied
Donderdag, 28 augustus 2003 - Het aanbieden van draadloos internet in het Amersfoortse Nieuwland is zo succesvol, dat It's Logic de stap waagt naar wijken waar wél adsl ligt.

Door Laurens Verhagen

Eerder deze zomer kwam het Barneveldse bedrijf met draadloos internet voor inwoners van de Amersfoortse nieuwbouwwijk Nieuwland. Hier is het voor de meeste bewoners niet mogelijk om gebruik te maken van adsl, ondanks de schrijnende aanwezigheid van hoogwaardig glasvezel.

It's Logic heeft in een maand negentig inschrijvingen ontvangen, naar eigen zeggen boven verwachting. Het bedrijf kijkt inmiddels verder en wil binnen enkele maanden de stap wagen naar een andere nieuwbouwwijk in Amersfoort, Hoogland.

Op dit moment voert It's Logic hiervoor nog gesprekken met partijen voor het plaatsen van een antenne, zo zegt Anthony Potappel van It's Logic. Groot verschil met de situatie in Nieuwland is dat in Hoogland wel adsl beschikbaar is.

Grote voordeel van wifi is volgens Potappel de snelheid. "Wij bieden nu al 1,5 Mbps effectieve snelheid, wat veel hoger is dan de in prijs vergelijkbare adsl-abonnementen." Obstakel voor veel mensen is echter nu nog de hoge aanschafprijs van de wifi-apparatuur. It's Logic hoopt met kleine stapjes de prijzen te kunnen verlagen door voordeliger in te kopen.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 09:18:
[...] naar een andere nieuwbouwwijk in Amersfoort, Hoogland. [...]
Sure 8)7
Laat die Hooglanders dat maar niet horen :+ Hoogland is een dorp uit 1282

Hoe zit het eigenlijk met de pings van de mensen die van It's Logic gebruik maken?

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 09:08:
Zou iemand van de de wifi gebrukers mij kunnen vertellen of het mogelijk is om de verbinding te delen?
Ik bedoel dus of ik de pc's van mij en mijn vrouw allebei het internet kan laten gebruiken.
Ik ben een redelijke nieuweling in het pc en internet gebruik,dus a.u.b niet te technisch.
Kijk maar eens op http://wifi.itslogic.nl/php/faq.php:

Krijg ik een vast ip-nummer en is het toegestaan om eigen servers te draaien?

Bij een Home All-in- of Business- pakket krijgt u 1 vast ip-nummer en is het toegestaan om eigen servers te draaien. Bij het Home pakket is dit dus niet mogelijk!

Mag ik meerdere users aansluiten op mijn WiFi aansluiting?

U mag meerdere computers op een netwerk binnen uw eigen pand aansluiten. Echter het doorlussen naar anderen (bijv. uw buurman of een andere organisatie) is niet toegestaan.

Ja dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er dan iemand zijn wifi verbinding gedeeld door middel van een router?
Ik ben er nu een dag mee bezig,maar ik krijg het niet aan de gang?
Router is een LevelOne FBR-1405TX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gistermorgen m.b.t het bovenstaande even gebeld naar Its'Logic.
Was niet echt een prettig gesprek.
Heb ze toen maar een mailtje gestuurd.
Ben benieuwd of ik daar wat van hoor.
Aan: info@itslogic.nl
Onderwerp: Beschamend !!!!!!

Goede morgen,

Hedenmorgen om 09.00.Uur heb ik uw bedrijf gebeld omdat ik met een aantal vragen zat.
Ik had in de bijgaande brieven met betrekking tot de instellingen van de wifi Internet gelezen dat uw bedrijf geen ondersteuning verleent bij netwerken e.d.
Mijn vragen waren echter niet op ondersteuning gericht maar enkel op de mogelijkheden en onmogelijkheden.
De ene vraag was of het mogelijk was om de computers van mijn vrouw en mij, welke aan elkaar verbonden zijn ook beide op het Internet te gebruiken.
Aangezien mijn vrouw (ze wordt volgende maand 55) niet erg onderlegd is met Internet leek het mij een leuk idee om dat op deze manier samen te doen, waardoor ik haar alles wat makkelijker uit kan leggen.
De enige reactie van uw medewerkster was: “ Wij geven geen ondersteuning bij netwerken” en zij deed dat op een manier waar de honden geen brood van lusten.
Door de vriendelijke manier waarop ze dit zei begon mijn beeldscherm spontaan te scheuren.
Ook op mijn vraag of alle routers ( mijn 2e optie) geschikt waren voor wifi kreeg ik hetzelfde antwoord.
Ik heb geprobeerd deze dame uit te leggen dat ik geen ondersteuning wilde, maar alleen wilde weten wat er bij mijn wifi aansluiting mogelijk was en wat niet,
zodat ik geen onnodige dure dingen aan ga schaffen
De vocabulaire van deze dame kwam echter niet verder dan “Wij geven geen ondersteuning”.
Naar ik vermoed heeft deze dame een woordenboek waar de letters W, D en K verwijdert zijn.
De letter W omdat ze bang is dat ze een Werkwoord tegen komt, de letter D omdat ze erg bang is dat ze het woord Dienstverlening tegenkomt en de letter K omdat ze het woord Klantvriendelijk niet kent cq, niet begrijpt.
Ik ben zelf werkzaam als dispatcher bij het op een na grootste computer bedrijf ter wereld.
De woorden dienstverlening en klantvriendelijkheid zijn bij ons synoniem aan klantgerichtheid en klantenbinding.
Deze termen zullen de bewuste dame die ik aan de lijn had waarschijnlijk niets zeggen.
Maar ik kan u wel zeggen dat e.e.a. bij mij een zeer wrange smaak achterlaat.
Ik dacht dat ik na 10 jaar HetNet, Planet Internet en Cable Wanadoo wel zowat alles wat er op dit gebied mogelijk is had meegemaakt.
Maar na vanmorgen blijkt dat er altijd een overtreffende trap is.

Zou men hier nog op reageren?
Ik denk het niet.
Ben toch wel wat triest aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 12:34:
Heeft er dan iemand zijn wifi verbinding gedeeld door middel van een router?
Ik ben er nu een dag mee bezig,maar ik krijg het niet aan de gang?
Router is een LevelOne FBR-1405TX.
Misschien heb je hier wat aan?
Hoe deel ik Internet ?

Mocht het nou niet lukken hiermee, geef dan ajb even aan wát er niet lukt, waar het misgaat en hoe de infrastructuur eruitziet (ík heb er althans geen flauw idee van, de rest ws. ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat bij mij allemaal nietop,want ik heb geen inlognaam of password.
Hiet volgt even mijn configuraties en waar het fout gaat (denk ik);
OK,hier gaat ie,

PC 1
AMD Athlon XP 2400+
512MB ram
NVIDIA GeForce Ti 4200
Realtek RTL 8139 family PCI fast Ethernet NIC
MSI KT4 Ultra
2 x Maxtor 80 GB

PC 2
Intel Pentium 3 598 MHZ
128 MB ram
Intel 8281 graphics controller
Intel 8255x based Ethernet controller 10/100
Maxtor 20 GB

Mijn router is een LevelOne FBR-1405TX.
1-port broadband router W/4 LAN port.
Ik heb hierna het boekje gevolgd van de producent van de router.
1 kabel van de ene pc naar poort 3 en een naar poort 4 van de router.
De aansluiting van WiFi op de WAN poort.
Hierna het IP adress van de router (192.168.2.1)en toen het programma gevolgd.
Openingsscherm(Enter your password)op enter gedrukt.
Het volgende was de time zone.
Die ingesteld op amsterdam.
Het volgende was het Broadband type.
Hier heb ik fixed-IP XDSL gedaan.
Dat moet volgens mij wel,want dat is de enige zonder username en password.
Hierna het IP adres,Gateway,DNS en Subnet Mask ingevuld.
Volgens de boeken moet het dan werken.
Bij mij dus niet want wanneer ik het internet start krijg ik DNS niet bekend.
Als ik dan vervolgens doe ipconfig/all krijg ik het volgende te zien;
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Fred de Man>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: FRED
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 8:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-FC-9F-9C-C8
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.101
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 29 augustus 2003 21:59:41
Lease verlopen . . . . . . . . . : vrijdag 5 september 2003 21:59:41

En hier houdt het dan op voor wat betreft de verbinding.
Wie het snapt mag het zeggen.

Verwijderd

Eindelijk opgelost !!!!!
Het bleek dat It's Logic de verkeerde subnetmasker nummers had verstrekt.
Alles werkt nu prima.

Verwijderd

Kreeg vandaag een mailtje van casema.
De demos word vanaf het einde van dit jaar niet meer ondersteunt, maar inplaats van deze (langzame) dienst die zij vier nieuwe producten aan

Abonnement Prijs per maand Snelheid (Kbit/s)
Broadband Easy € 19,95 256/64
Broadband Basic € 32,95 512/128
Broadband Premium € 49,50 1024/128
Broadband Power € 69,95 2048/256

alle abo`s zonder datalimiet
wordt het misschien toch nog snel interneten tegen een redelijk prijs.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 18:14 ]

Verwijderd

Net weer terug van vakantie en het valt me op dat gisteren en vandaag de verbinding met Internet niet heel erg snel is, met speedtest kom ik tot max 65 kB/s. Tot nu toe vind ik de verbinding die It's Logic mij levert nogal wisselend. Het zou kunnen dat Internet zoiezo erg traag is de afgelopen 2 dagen, maar toch...

Tot nu toe ben ik gematigd tevreden.

Hoe is jullie verbinding?

Vr.gr.

Arthur

Verwijderd

Het varieert nogal.
In het begin was het gewoon slecht.
Ze hebben toen een aantal aanpassingen gedaan op de mast.
Nu zit ik zo tegen de 150 Kb/ps.
Dus wel redelijk.
Maar nog steeds niet wat ze beloofd hebben.
Wel regelmatig nameten bij www.speedtest.nl

Verwijderd

Is de snelheid in Nieuwland bij iedereen zo belabberd de afgelopen dagen.
Het wordt wel een beetje te gek nu.
Ik kom niet hoger dan 30 Kb/sec.
:(

Verwijderd

Ik zag vandaag twee mannetjes met een graaf machine aan de gang.
Effe gevraagd waar ze mee bezig waren. Ze vertelde dat ze glasvezel aan het planten waren voor casema.
Dus het gaat echt gebeuren nu _/-\o_

Verwijderd

En waar was dat dan?
In de Kruidenbuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 14:26:
En waar was dat dan?
In de Kruidenbuurt?
Ja daar zijn ze ook bezig maar op de waterdreef ook, en daar voor waren ze weer in zielhorst bezig met het leggen van glasvezel.
Voor de mensen die trouwens nog steeds geen adsl hebben en toch een beetje snel gratis willen surfen is wireless-amersfoort een goed alternatief.
Ik ben trouwens blij dat ik niet in zee ben gegaan met die dure itslogic

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 10:50 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Vandaag kreeg ik de Wijkkrant Nieuwland door de bus, daar stond dit in:

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/nieuwlandadsl-nieuwsbrief.jpg

DUHEW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:22

Pimmuz

Roar

Hoe is het nu met de It's logic mensen?

Aangezien ik bij een re-seller van ze stage loop en me er wel voor interreseer... Wij hebben de afgelopen week 20 antennes gezet op een industrie terein allen met -120% ruis en signaal hoogtes van 50-60

Wij wachten op de datalijn van kpn maarja dat moet echt 8weken duren he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Een vriend van mij woont ook in nieuwland ('t zwarte paard) en daar heeft ie wel ADSL. via welke provider weet ik niet. Maar het was zo'n 2-8 Mbit verbinding voor 100 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Das lekker duur dan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
tsjah, voor 8mbit zonder datalimiet :S

is dat dan nog duur joh/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Mwah als je ziet dat 2-8mbit wide-open abbonementen (met fup of harde limit 100-200gig) 50-80 euro kosten vind ik 100euro vrij duur :)

maar welke provider heeft hij dan? toevallig niet cheap zakelijk abbonementje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Hoe is het inmiddels met de snelheid en betrouwbaarheid van de WiFi verbinding?

Ik heb inmiddels reclame van ItsLogic in mijn brievenbus gehad, en in mijn mailbox een actie met goedkopere aansluitkosten.
Maar prijstechnisch vind ik het tamelijk duur in vergelijking met een Demon 2048/1024 abo voor 39 EUR.

Ik vraag me ook af hoever die Ookadsl actie is. En als KPN die kabel heeft gelegd, betekent dit dan dat je vanaf dat moment elk ADSL abo kan nemen? De centrale is al geschikt voor KPN en BBNed, dus.

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
De centrale van Nieuwland is volgens mij allang geschikt voor ASDL. Echter alleen de huizen in de directe omgeving van de centrale die direct op de centrale zitten aangesloten met koper kunnen er gebruik van maken. Mensen die verderop zitten, en er een glasvezelkabel van de centrale naar een lokaal verdeelstation gaat hebbengewoon pech.....

Tja, mischien is dat ItsLogic wel wat. Het lijkt me beter dan telefoonkosten ;) En doet Casema nou nog niks daaro?

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Ja dat weet ik.
Maar er is dus een actie gaande via Ookadsl.nl: zie scan uit de wijkkrant eerder in deze thread.
Als er 325 mensen zich aanmelden, dan gaat KPN wat doen aan die glasvezel.

Dus ik vraag me af: als dat eenmaal zover is, en er ligt een koperdraad, kun je dan ELK adsl abo nemen.? Lijkt mij iig van wel.

Die abo's die je via ookadsl kan nemen zijn echt niet goedkoop:
1500/xxx voor 88 EUR!

Oftewel: er zijn eerst 325 slachtoffers nodig die worden opgezadeld met een nodeloos duur abonnement, en dan is de weg vrij.
Lang leve het monopolie op het vaste net van KPN! :(

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Als je daar inschrijft hang je volgens mij vast aan planet of hetnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 14:15:
Ik heb vandaag een wifi kaartje gekocht met een acces point voor me zelf.
Blijkt dit van een non profit organisatie te zijn
Ik heb dus nu gratis internet wat wil je nog meer
Als er nou wat meer mensen deelnemen kunnen we een mooi netwerk op bouwen in nieuwland.
Ik ga binnenkort op het " Wildemanskruid" wonen. Wie weet mij te vertellen of ik daar ook gebruik kan maken van "wireless amersfoort".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L.s.

Over ADSL in Nieuwland wil ik graag het volgende kwijt:
1) Bij de actie ookadsl.nl is men inderdaad gebonden aan de
bewuste providers. M.a.w. dure abonnementen en enigzins
beperkte mogelijkheden.
2) WiFi-Amersfoort is inderdaad een "Open" initiatief.
Voor de internetverbinding is men hier echter afhankelijk
van de andere gebruikers in de groep.
Eén van deze gebruikers moet ook een ADSL aansluiting hebben.
Verder alle lof voor de vrijwilligers van WiFi-Amersfoort!!!!!!!!!!
3) It's Logic is m.i. geen alternatief.
- De instapkosten liggen zeer hoog.
- De kwaliteit van het WiFi netwerk laat te wensen over.
- Geen eigen e-mailadres.
- Geen ondersteuning voor netwerken.
- Ook de voorwaarden van It's Logic zijn bedenkelijk.
- De abonnementskosten zijn hoog!
- Huidige gebruikers klagen met regelmaat van de klok over de
kwaliteit van deze internetverbinding.
4) Casema was begonnen met het uitbreiden van het glasvezel
netwerk. Maar welke provider ondersteund deze infrastructuur?
5) Naast Ookadsl.nl loopt er nog een (Niet commercieel gebonden)
handtekeningenactie. Inmiddels hebben wij 250 handtekeningen.
Kijk even op de website: http://www.lasagrada.tk
Of meld je aan middels een e-mail op ADSL-Nieuwland@Europe.com.

Tot zover even een update over de gang van zaken.

Gerard Ubert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Wat mij opvalt aan dat wifi is dat het niet eens internet zelf is.

Er word gewoon van een dikke huurlijn naar de accespoints gestuurd ja of rechtstreeks van een backbone waar de glasvezel de grond in gaat centrale punten....

Viel me op aan de ip adressen van wifi gebruikers dat ze in feite gewoon internet toegang krijgen via de gene die de internet voeding levert...

Dus z'n wifi bedrijf hoeft in feite alleen maar het netwerk daar achter omhoog te houden of zie ik dit nu echt verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Jawohl!

van casema.nl:
In de volgende plaatsen zal in het eerste kwartaal van 2004 ook (breedband) kabelinternet van Casema beschikbaar komen: Soest (januari), Amersfoort (februari) en Oosterhout (maart).
Gaat het dan toch eindelijk gebeuren?

* bartware kan ook al geen It's Logic WiFi krijgen omdat de antenne niet zodanig aan mijn flatgebouw kan worden bevestigd dat er zicht is op de zendmast |:(
WiFi is toch geen infra-rood :? dat je zicht moet hebben?

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:18
bartware schreef op 24 december 2003 @ 13:13:
Jawohl!

van casema.nl:

[...]

Gaat het dan toch eindelijk gebeuren?

* bartware kan ook al geen It's Logic WiFi krijgen omdat de antenne niet zodanig aan mijn flatgebouw kan worden bevestigd dat er zicht is op de zendmast |:(
WiFi is toch geen infra-rood :? dat je zicht moet hebben?
www.wireless-amersfoort.nl misschien wat?
de URL zal vast wel vaker voor gekomen zijn maar het ziet er naar uit dat www.wireless-spakenburg.nl ook gaat mee doen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Die site is niet te bekijken met MozillaFirebird.
1 blik op de source leert mij dat het met MS Office is gemaakt :r

Maar afgezien daarvan: is het niet zo dat je dan zelf geen internettoegang krijgt, maar via een WLAN op iemand anders zijn aansluiting zit?
Da's toch niet echt breedband denk ik dan.

Heb ik me begrepen?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:18
bartware schreef op 24 december 2003 @ 16:03:
[...]

Die site is niet te bekijken met MozillaFirebird.
1 blik op de source leert mij dat het met MS Office is gemaakt :r

Maar afgezien daarvan: is het niet zo dat je dan zelf geen internettoegang krijgt, maar via een WLAN op iemand anders zijn aansluiting zit?
Da's toch niet echt breedband denk ik dan.
Breedband niet maar wel flatfree schat ik en sneller als PSTN/ISDN moet ook wel lukken..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ja kijk een s wat ik op de deurmat zag liggen

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/hrvliet/foto%60s/internet.jpg

Het kan nu niet lang meer duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:47:
ja ja kijk een s wat ik op de deurmat zag liggen

Het kan nu niet lang meer duren
Staat een paar posts hierboven al dat het februari zal worden, kreeg de brief ook vandaag }:O

Maar daarentegen heb ik begin december een brief gekregen dat ze het abonnementsgeld wat ze hebben afgeschreven binnen 2 weken zouden terugstorten.....nog niksie gezien :(

Maar ik zie het allemaal wel, ik heb de brieven hier liggen dat ik iig niks betaal voor muh basic abo'tje vanaf oktober....baggertraag maar wel voor nop :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Gisteren een brief gekregen van onze "vrienden"van casema dat de monteur op 23 februari mijn modempje komt omruilen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Deed net weer eens een postcodecheck op adslwinkel.nl en tot mijn verbazing geen regeltje met KPN: geen adsl mogelijk wegens glasvezel !!!

Postcodecheck gedaan op kpn.com en hier ook geen beperkingen! :)

Straks moet ik nog kiezen tussen kabel en ADSL. ;)

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Te vroeg gejuichd :(
The neverending story continues:
21-02-2004 Geannuleerd Uit technisch onderzoek is gebleken dat de verbinding tussen uw telefoonaansluiting en de wijkcentrale deels is voorzien van glasvezel. Een Mxstream (of andere op xDSL gebaseerde verbinding) is dan niet mogelijk.
19-02-2004 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
19-02-2004 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Lite ADSL-abonnement ingediend.

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 12:11
Ga toch gewoon in de binnenstad wonen, alle ADSL die je maar wilt kun je krijgen en het is ook nog eens veel gezelliger wonen! Of je moet er natuurlijk erg veel van houden dat je buurman in precies hetzelfde huis woont als jij (en zijn buurman en die van hem ook weer) ;)

Wat heeft dat Wireless-Amersfoort trouwens een enorm vage site, ik kan niet eens vinden waar ze bereik hebben ofzo... Is het alleen in het noorden des stads of ook in het centrum?

[ Voor 26% gewijzigd door straat op 23-02-2004 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Excuses voor het schoppen van dit topic, maar naar aanleiding van dit topic http://gathering.tweakers...message/21934948#21934948 heb ik hier toch nog een vraag over die niet beantwoord wordt in het topic.

Waarom legt de KPN zo'n stukje glasvezel van de wijkcentrale naar de straat toe? Het is toch logischer om:

1. het helemaal koper te houden (van wijkcentrale naar huis)
2. het helemaal glas te maken (van wijkcentrale naar huis, FttH)

Ik zie helemaal geen meerwaarde van zo'n klein tussenstukje glas.
Misschien dat iemand licht op deze zaak kan werpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Wellicht is er in de hoogtijdagen alvast glas gelegd omdat dat de belofte was, maar is het later ingehaald door de realiteit van het goedkopere ADSL. Met als gevolg dat de helft van mijn wijk een semi-glasvezel verbinding heeft met de centrale. De andere helft zit rechtstreeks met koper aan de centrale en heeft dus mazzel.

In ons wijknieuws van Mei of Juni stond dat het deze zomer eindelijk zover zou zijn: ADSL van kpn. (Mogelijk omdat casema zijn netwerk vernieuwde en ze inzagen dat mensen dan kabel gaan nemen..)
Maar ik heb er daarna nooit meer wat van gehoord. Er is in ieder geval niet gegraven in de wijk. Misshien alleen converters/modems in het mini-wijkcentraletje?

Heb in febr. 2x ADSL aangevraagd bij xs4all, omdat de pc-check die altijd netjes aangaf "niet mogelijk wegens glasvezel" ineens beweerde dat het wel mogelijk was.
2x alsnog afgewezen. Omdat er glasvezel ligt. |:(

Correspondentie met kpn om die pc-check in ieder geval de waarheid te laten vertellen liep op niets uit. Heel veel kastjes en nog meer muren. Maar of het nu wel of niet kan, ik kan het je niet zeggen.

KPN kan de hoogste boom in met zijn ADSL.
* bartware heeft nu sinds 1 april lekker een abo'tje van Casema/Wanadoo. Nooit problemen, en sinds eind september 1,5 x zo snel.
(En begin volgend jaar als alles doorgaat glasvezel van de woningbouwvereniging :Y) Dan kan kpn ook met zijn telefoonlijn het dak op)

Heb ik me begrepen?

Pagina: 1 2 Laatste