Toon posts:

Breedband in Nieuwland?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hay mede-tweakers,

ik ben 1 van de ONgelukkigen die in dat gat Nieuwland wonen, in Amersfoort.

komt er op neer dat ik dus glasvezel voor me deur heb (ja dat hele snelle internet), het probleem is echter dat ik dus HELEMAAL NIKS aan breedband kan krijgen wat ik kan vinden dan.

zijn er alternatieven die ik niet gezien heb??? afgezien van sateliet-internet dan.

het zal misschien wel ergens gestaan hebben, maar ik heb niks kunnen vinden.

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even bij de gemeente aankloppen danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:25:
even bij de gemeente aankloppen danku :)
en dan? ze hebben me al eens gezegd dat ze er niks aan kunnen doen dat die glasvezel er ligt,

wat kan ik er dan bereiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24
hoi ik woon ook in Nieuwland(Amersfoort) en ze hebben inderdaad geen breedband. zoals je zegt het ligt er wel, maar Amersfoort heeft nog geen provider gevonden die het wil ondersteunen.
nou is er wel de mogelijkheid voor Kabel(Casema), maar ehh mijn 33k6 modem is sneller. dus dat is geen oploossing.
voor de rest is er wel ADSL aanwezig. zou ik zeker nemen. goed snel in Nieuwland, de uitgang van Planet is namelijk in Amersfoort zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cardinal808 schreef op 05 november 2002 @ 09:29:
hoi ik woon ook in Nieuwland(Amersfoort) en ze hebben inderdaad geen breedband. zoals je zegt het ligt er wel, maar Amersfoort heeft nog geen provider gevonden die het wil ondersteunen.
nou is er wel de mogelijkheid voor Kabel(Casema), maar ehh mijn 33k6 modem is sneller. dus dat is geen oploossing.
voor de rest is er wel ADSL aanwezig. zou ik zeker nemen. goed snel in Nieuwland, de uitgang van Planet is namelijk in Amersfoort zelf.
IK WERK (nog) bij planet, en ADSL is gewoon niet mogelijk, via geen enkele provider, omdat er glsvezel tussen zit, en ze claimen dat adsl alleen over koperdraden kan.

en casema wil niet leveren, want ze zeggen dat de wijkcentrale vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
welk deel van Nieuwland woon je dan???
het watergezeur?
het deel met allemaal irritante straatnamen?
stadsdeel?
welk deel ben ik vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 21:41
Ik woon ook in Nieuwland maar kan gewoon MX stream van KPN krijgen :)

Maar wacht zelf nog even tot december want dan kan BBned ook een aansluiting leveren :9~

Wat is je postcode dan? een deel van Nieuwland zit nl. aangesloten op de Centrale van Kattebroek en deze mensen kunnen dus wel ADSL krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cardinal808 schreef op 05 november 2002 @ 09:34:
welk deel van Nieuwland woon je dan???
het watergezeur?
het deel met allemaal irritante straatnamen?
stadsdeel?
welk deel ben ik vergeten?
op de kalmoes, dat is bijna met me reed in de snelweg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TAMW schreef op 05 november 2002 @ 09:34:
Ik woon ook in Nieuwland maar kan gewoon MX stream van KPN krijgen :)

Maar wacht zelf nog even tot december want dan kan BBned ook een aansluiting leveren :9~

Wat is je postcode dan? een deel van Nieuwland zit nl. aangesloten op de Centrale van Kattebroek en deze mensen kunnen dus wel ADSL krijgen!
om je even een idee te geven: er is maar 1 centrale waar nieuwland en kattenbroek op zitten, dat is de centrale in Zielhorst, ik werk zelf ook bij Planet, we kunnen hier precies checken waar je dan op zit, en BBNed zal ook niet lukken!!! omdat die de lijn afhuren van KPN, en verders dezelfde technische problemen hebben, als je me niet geloofd, bel kpn: 0800-69787326 en vraag om een lijntest, als je hoord: "U heeft glasvezel" dan ben je de LUL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:31:
[...]

IK WERK (nog) bij planet, en ADSL is gewoon niet mogelijk, via geen enkele provider, omdat er glsvezel tussen zit, en ze claimen dat adsl alleen over koperdraden kan.

en casema wil niet leveren, want ze zeggen dat de wijkcentrale vol is.
Wie zijn 'ze'? Enne wijkcentrale vol? Er zal vast nog wel wat bijkunnen. Laat ze dan eerst maar is een rapport oid maken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LauPro schreef op 05 november 2002 @ 09:42:
[...]

Wie zijn 'ze'? Enne wijkcentrale vol? Er zal vast nog wel wat bijkunnen. Laat ze dan eerst maar is een rapport oid maken.
De eerste ze betekend KPN, en de 2e is Casema, maar zij (casema) leveren zo en zo niks, ze weigeren het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:41:
[...]

om je even een idee te geven: er is maar 1 centrale waar nieuwland en kattenbroek op zitten, dat is de centrale in Zielhorst, ik werk zelf ook bij Planet, we kunnen hier precies checken waar je dan op zit, en BBNed zal ook niet lukken!!! omdat die de lijn afhuren van KPN, en verders dezelfde technische problemen hebben, als je me niet geloofd, bel kpn: 0800-69787326 en vraag om een lijntest, als je hoord: "U heeft glasvezel" dan ben je de LUL!
Helemaal Fout, De centrale van Kattebroek en Een deel van Nieuwland staat aan de Heideweg in Kattebroek. (dat is dat Hok naast de Piet Klerck)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:27:
[...]

en dan? ze hebben me al eens gezegd dat ze er niks aan kunnen doen dat die glasvezel er ligt,

wat kan ik er dan bereiken???
tap je de glasvezel lijn af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
(dat is dat Hok naast de Piet Klerck)
dat is al zielhorst grapjas.
kan het weten heb er jaren kranten gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TAMW schreef op 05 november 2002 @ 09:45:
[...]

Helemaal Fout, De centrale van Kattebroek en Een deel van Nieuwland staat aan de Heideweg in Kattebroek. (dat is dat Hok naast de Piet Klerck)
Tuurlijk we sluiten hier mensen aan op een Centrale die niet staat op de plaats waar wij steeds heen gaan??? :*) die centrale is voor coax lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:46:
[...]

tap je de glasvezel lijn af >:)
hoe wil je dat fixxen als je geen provider hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Als jullie je adres in de postcode checker checken http://www.kpnadsl.nl/9289000/v/check.htm

wat krijgen jullie dan? Ik krijg: beschikbaar voor ISDN en Uitverkocht voor analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
beschikbaar voor ISDN en Uitverkocht voor analoog
ben ik mooi ff op tijd geweest. lachu man die aanbiedinig die ze aanprijzen. je kan niet eens meer die gratis modem krijgen. arme zielen moeten jullie toch minstens 80 pleuro betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hahahaha jah maar als je dan ordert, dan krijg je een afkeuring omdat je glasvezel hebt, NA de lijntest.

er word gekeken naar de wijkcentrale waar je op zit, niet naar je echte adres.

en de wijkcentrale tsja daar is het wel leverbaar maar niet op JOUW adres, ik heb al minstens 15 orders gedaan, allemaal afgekeurd om dezelfde reden: GLASVEZEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:50:
[...]

hoe wil je dat fixxen als je geen provider hebt?
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
versatel zou wel glasvezel ondersteunen, maar voor 1 gebruiker doen ze niets, behalve bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:41:
[...]

Ik woon ook in Nieuwland en heb al een ADSL aansluiting sinds januari 2002. :)

Het zal waarschijlijk komen omdat ik aan de Kattenbroekse/Calveense kant woon (Laan van Duurzaamheid).
Dus zou er bij ons koper in de straat liggen ipv. glasvezel :? Ons deel is in december 1996 opgeleverd, wellicht verklaart dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Hehe eindelijk iemand die het snapt, leg dit dan maar eens uit Madmatt met die grote mond van je >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TAMW schreef op 05 november 2002 @ 10:04:
Hehe eindelijk iemand die het snapt, leg dit dan maar eens uit Madmatt met die grote mond van je >:)
OKAY EINSTEIN!!!!

hij zegt het zelf al:
hij heeft geen GLASVEZEL liggen, maar zit wel op de wijkcentrale van Zielhorst!!!
alleen de infrastructuur van Nieuwland ZELF is grotendeels Glasvezel!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Maar toen ik zei dat er in een deel van Nieuwland ADSL mogelijk was (onder andere bij mij thuis) werd ik door jouw voor gek verklaard.

Want het was toch echt niet mogelijk want ik werk bij planet en weet dus alles :) en daar ging het mij om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADSL!!!!!!!!!!!!!!! perfect daar gaat niets boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TAMW schreef op 05 november 2002 @ 10:10:
Maar toen ik zei dat er in een deel van Nieuwland ADSL mogelijk was (onder andere bij mij thuis) werd ik door jouw voor gek verklaard :) en dar ging het mij om!
ik verklaar je voor gek omdat je zei dat je op de centrale in "kattenbroek" zat, beter lezen mannetje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:12:
ADSL!!!!!!!!!!!!!!! perfect daar gaat niets boven
als je het kan krijgen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgeruzied?? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb geen ruzie, maar haat het als mensen denken het beter te weten dan de feiten.

maar je hebt gelijk, geen energie meer voor, heb nogsteeds geen alternatief gekregen....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
hahaha ja tuurlijk lul je er maar uit, Het punt is er is op sommige plekken in Nieuwland WEL
ADSL mogelijk is maar jij hield bij hoog en laag vol dat het toch echt niet zo was. (ik werk bij planet, alleen maar glasvezel 15 orders bla bla bla)

Ik was idd fout met de centrale dat is idd Zielhorst (als het ding 10 meter meer naar voren had gestaan was het wel Kattenbroek geweest maar dat stond hij niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Dag Nieuwlanders :> denk om je bloeddruk :+

* Korakal is ook Nieuwlander, uit het Stadskwartier (Het Rode Hert)

Voor zover mij bekend ligt er in heel Nieuwland glasvezel, ik heb dat ooit eens van één van de bouwontwikkelaars gehoord. Dus dat ADSL niet over glasvezel zou gaan lijkt dus onzin, want ik heb het ook al vanaf februari dit jaar. Het duurde wel LANG voordat het hier beschikbaar was :( Maar ik ben er nu erg happy mee.
Ik geloof alleen dat er een beetje een capaciteitsprobleempje is/was, want mijn buren wilden ook ADSL maar die krijgen telkens te horen dat dat niet gaat lukken... soms wordt er zelfs verteld dat de centrale nog niet geschikt is :? 8)7

Enneh... Casema kun je vergeten; die heeft alles stopgezet in Amersfoort (dwz leggen geen nieuwe aansluitingen meer aan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 23:04

Joppy

Ajuparaplu!

Dé oplossing: verhuizen naar Vathorst!
Vanaf januari 2003 worden daar huizen opgeleverd met "Fiber to the home" NAAST de traditionele KPN en Casema lijntjes. Keuze genoeg. Telecom Utrecht gaat naast kabeltjes leggen ook voor ISP spelen. Op deze site (http://www.vathorst.nl/default.asp?nieuwsid=94) staat de info. Ze willen graag met de bewoners in gesprek blijven om het aanbod te optimaliseren... Misschien dat ze nog iets capaciteit overhouden om de 'achterbuurt Nieuwland' te supporten???

Ik woon zelf in een 'oud' deel van Nieuwland met antiek koper dus ik zit lekker te ADSL-len!!! 8)

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het ook makkelijk oplosen en gewoon in een normaal deel van Nederland gaan wonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ook niet bedacht daar te wonen, ouders wel............

en vathorst is te duur voor ze, de krenten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:31:
Je kan het ook makkelijk oplosen en gewoon in een normaal deel van Nederland gaan wonen!
:/

:> zeg wil jij eens even :X :X
Nix tegen nieuwland he! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rotterdam..............................................tsja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Korakal schreef op 05 november 2002 @ 10:24:
Dag Nieuwlanders :> denk om je bloeddruk :+

* Korakal is ook Nieuwlander, uit het Stadskwartier (Het Rode Hert)

Voor zover mij bekend ligt er in heel Nieuwland glasvezel, ik heb dat ooit eens van één van de bouwontwikkelaars gehoord. Dus dat ADSL niet over glasvezel zou gaan lijkt dus onzin
ADSL kan niet over glasvezel.

Waarom:
ADSL is de naam voor een techniek die een hoge snelheid over 2 koperdraadjes met een redelijk lange lengte mogelijk maakt. En glasvezel zijn geen 2 koperdraadjes dus je kan nooit de ADSL techniek op een glasvezel gebruiken.

In Nieuwland ligt niet overal glas maar in sommige delen ook gewoon nog koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

en daarmee wilde je zeggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Er staat nu wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TAMW schreef op 05 november 2002 @ 10:46:
[...]

ADSL kan niet over glasvezel.

Waarom:
ADSL is de naam voor een techniek die een hoge snelheid over 2 koperdraadjes met een redelijk lange lengte mogelijk maakt. En glasvezel zijn geen 2 koperdraadjes dus je kan nooit de ADSL techniek op een glasvezel gebruiken.
CORRECT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Maar zou het kunnen zijn dat de soort van 'backbone' door Nieuwland glasvezel is, en de 'aftakkingen' koper?
Of ga ik nu rare dingen zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Dus ligt er niet overal in Nieuwland glasvezel daar ik al 10 maanden fluitend zit te ADSL-len! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 05 november 2002 @ 10:55:
Maar zou het kunnen zijn dat de soort van 'backbone' door Nieuwland glasvezel is, en de 'aftakkingen' koper?
je hebt het bijna goed,

vanaf wijkcentrale Zielhorst ligt er glasvezel naar Nieuwland, en dan net voor de straat vanaf de straatcentrale is het koper, oftewel je hebt aan geen van beiden wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joppy schreef op 05 november 2002 @ 10:55:
Dus ligt er niet overal in Nieuwland glasvezel daar ik al 10 maanden fluitend zit te ADSL-len! 8)7
heb je de mazzel dat je aan het randje van de wijk zit,en nog in kattebroek aangesloten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 10:58:
[...]

je hebt het bijna goed,

vanaf wijkcentrale Zielhorst ligt er glasvezel naar Nieuwland, en dan net voor de straat vanaf de straatcentrale is het koper, oftewel je hebt aan geen van beiden wat.
hmmm zie binnie wies 8)7

Maar wel wazig, want in ieder geval t/m het winkelcentrum (vanaf de zuidkant gezien) zit nog op de centrale Zielhorst (en ik dus ook). Waar zit de rest aan dan?

ben ik ff blij dat ik in Nieuwland-Zuid woon *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Korakal schreef op 05 november 2002 @ 10:55:
Ja :P

In Nieuwland ligt in sommige delen gewoon ouderwets koper van het isra punt in huis tot aan de Telefoon centrale. Deze mensen Kunnen dus gewoon ADSL krijgen.

En de andere delen hebben een glasvezel aansluiting (alleen het allerlaatste stukje is koper het stukje van af de converter van glasvezel naar anloog of ISDN heel simpel gezegd dus GEEN koper vanaf hun huis tot de centrale.

Het probleem voor die mensen met glasvezel is dat er geen bedrijf is dat internet over die glasvezel aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 05 november 2002 @ 11:04:
[...]

hmmm zie binnie wies 8)7

Maar wel wazig, want in ieder geval t/m het winkelcentrum (vanaf de zuidkant gezien) zit nog op de centrale Zielhorst (en ik dus ook). Waar zit de rest aan dan?

ben ik ff blij dat ik in Nieuwland-Zuid woon *D
derest zit er ook op, alleen via glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TAMW schreef op 05 november 2002 @ 11:04:
[...]

Ja :P

In Nieuwland ligt in sommige delen gewoon ouderwets koper deze mensen
Kunnen dus gewoon ADSL krijgen.
En de andere delen hebben een glasvezel aansluiting dus GEEN koper en kunnen NOOIT ADSL krijgen want er ligt geen koper (zoals eerder door mij uitgelegd)

Het probleem voor die mensen met glasvezel is dat er geen bedrijf is dat internet over die glasvezel aanbiedt.
ookal heb je dan een provider, moet je eerst ongeveer 10 meter glasvezel hebben, vanaf de straatcentrale naar binnen, en weet je wat dat spulkost????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

TAMW schreef op 05 november 2002 @ 11:04:
[...]

Toch maar eens informeren bij de REMU hoe hun dochteronderneming Telecom Utrecht dat in Vathorst voor elkaar wil krijgen??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joppy schreef op 05 november 2002 @ 11:19:
[...]

Toch maar eens informeren bij de REMU hoe hun dochteronderneming Telecom Utrecht dat in Vathorst voor elkaar wil krijgen??? :?
Simpel:

ze leveren de hardware en ook de hosting, oftewel hun eigen kleine eilandje met glasvezel, ze hoeven niet landelijke verantwoording af te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik ga even wat feitjes geven. :)

1) De centrale heet Amersfoort-Zielhorst (AMF-ZLH)

2) Het grootste gedeelte van dat centralegebied zit op glasvezel.

3) Op dit moment worden er van deze centrale alleen nog maar ISDN-orders in behandeling genomen, de PSTN-orders staan tijdelijk in de ijskast. :) Dit duurt overgens niet lang.

4) Vanaf de DSLAM in de centrale naar de klant moet koper liggen om een ADSL-verbinding tot stand te kunnen brengen. Vanaf de DSLAM naar de ISP zit glasvezel waarover het internetverkeer door middel van ATM-verkeer naar de backbone gaat. Voor het gemak vergeet ik expres nog wat andere dingen maar dat maakt niet veel uit. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Nog meer Centrale info:

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Amf-Zlh Amersfoort-Zielhorst Heideweg 117 3823LT AMERSFOORT 3304 033 Amersfoort Ut

edit: layout niet helemaal mooi nu nog niet trouwens :)
bazs2000 schreef op 05 november 2002 @ 11:23:
Ik ga even wat feitjes geven. :)

1) De centrale heet Amersfoort-Zielhorst (AMF-ZLH)

2) Het grootste gedeelte van dat centralegebied zit op glasvezel.

3) Op dit moment worden er van deze centrale alleen nog maar ISDN-orders in behandeling genomen, de PSTN-orders staan tijdelijk in de ijskast. :) Dit duurt overgens niet lang.

4) Vanaf de DSLAM in de centrale naar de klant moet koper liggen om een ADSL-verbinding tot stand te kunnen brengen. Vanaf de DSLAM naar de ISP zit glasvezel waarover het internetverkeer door middel van ATM-verkeer naar de backbone gaat. Voor het gemak vergeet ik expres nog wat andere dingen maar dat maakt niet veel uit. :P
Mischien is het makkelijk als je ook even uitlegd wat DSLAM , ATM PSTN enz allemaal inhoud want voor het gros van de mensen is dit niet te begrijpen.

DSLAM = Digital Subscriber Line Access Multiplexer

Wat doet de DSLAM:

DSL staat voor Digital Subscriber Line. Digital betekent uiteraard Digitaal, en Subscriber Line is de lijn die ligt tussen telefooncentrale en eindgebruiker (het koperlijntje waarover bijvoorbeeld ook uw telefonie aangeboden kan worden). Over deze lijn wordt het DSL signaal opgebouwd, dat dient als een soort draaggolf (laag 1 in het OSI model) om de IP verbinding over op te zetten. Het DSL modem (of de router) maakt contact met een DSLAM aan de andere zijde van het koperlijntje, in de telefooncentrale. Deze bekijken samen hoe snel de verbinding kan zijn (technisch mogelijk is) en de DSLAM bepaalt dan wat de snelheid mag zijn (welk product neemt de klant af). Vervolgens wordt de verbinding opgezet. Daarna is het mogelijk de IP verbinding op te zetten.

PSTN = Public Switched Telephone Network

Hiermee bedoelen ze gewoon de ouderwetse analoge telefoonlijn mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DSLAM's kunnen ook aangepast worden, sterker nog: Ciscolevert ze en ze zijn er ook die over glasvezel het signaal kunnen leveren, simpel gezegd, verplaats de DSLAM van de wijkcentrale naar de straatcentrale, en het werkt, echter dat is te duur voor KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Dé oplossing: verhuizen naar Vathorst!
nee en wat denk je daqt ze daar gaan neergooien? wedden dat het glasvezel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 11:52:
DSLAM's kunnen ook aangepast worden, sterker nog: Ciscolevert ze en ze zijn er ook die over glasvezel het signaal kunnen leveren, simpel gezegd, verplaats de DSLAM van de wijkcentrale naar de straatcentrale, en het werkt, echter dat is te duur voor KPN
Technische specificaties please? Het is niet te duur voor KPN maar het kan gewoon niet. ADSL gaat niet over glasvezel naar de klant. Zou dit wel het geval zijn dan heette het ook geen ADSL. Trouwens, de KPN gebruikt de DSLAM's van Nokia en Alcatel.

Geef maar eens een link naar een document dat jouw verhaal ondersteund, ik geloof er op dit moment niet veel van, mocht het blijken dat je wel gelijk heb dan zal ik uiteraard mijn excuses aanbieden maar eerst bewijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

cardinal808 schreef op 05 november 2002 @ 11:55:
[...]

nee en wat denk je daqt ze daar gaan neergooien? wedden dat het glasvezel is?
Ja, maar dan moet je de rest ook ff lezen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op 05 november 2002 @ 11:56:
[...]

Technische specificaties please? Het is niet te duur voor KPN maar het kan gewoon niet. ADSL gaat niet over glasvezel naar de klant. Zou dit wel het geval zijn dan heette het ook geen ADSL. Trouwens, de KPN gebruikt de DSLAM's van Nokia en Alcatel.

Geef maar eens een link naar een document dat jouw verhaal ondersteund, ik geloof er op dit moment niet veel van, mocht het blijken dat je wel gelijk heb dan zal ik uiteraard mijn excuses aanbieden maar eerst bewijs. ;)
ik zoek hem ff op waar ik hem gelaten heb,

maar als je vanaf de wijkcentrale glasvezel hebt en dan de DSLAM op het knooppunt in de straat zet dat zou technisch gezien wel moeten werken toch??? waarom niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 11:52:
Maar dan is het toch geen DSLAM? Want aan de ene kant (huis) zit glasvezel en aan de andere van de DSLAM zit ATM waar is de DSL dan? Of bedoel je de ATM tot in de straatcentrale doortrekken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Het werkt niet omdat je het glasvezelsignaal moet converteren naar een analoog signaal om die vervolgens over koper te gooien. Ik zal even uitleggen waarom.

Een modem van een klant verstuurt ATM-cellen richting de DSLAM in de centrale, de modemkaarten in deze DSLAM werken in een bepaald frequentiegebied die nodig is voor de werking van ADSL. Als jij een aansluiting hebt over glas (of een gedeelte daarvan) dan is dat spectrum verstoord en kun je er geen ATM-cellen overheen gooien die de DSLAM oppikt. :)

Dit is dan een beetje in Jip en Janneke-taal uitgelegd hoe het gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoekmaar op:

Cisco Catalyst® 6000 series

worden in amerika al gebruiktop cam,pussen met glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Sorry hoor maar dat is geen DSLAM, dat is gewoon een switch die ATM-verkeer routeert.
The industry-leading Cisco 6000 series IP DSL switch enables a rich portfolio of multiservice applications with the most comprehensive set of IP+ATM managed-service and common multi-DSL technologies for central offices (COs), remote terminals, and multiple dwelling units.
Er zitten dan ook alleen maar switchcards in en geen modems, modems die mij toch vrij essenciëel lijken. ;)

De KPN gebruikt deze switches voor de routering van DSLAM naar ISP:
http://www.cisco.com/en/U...rs/ps314/ps315/index.html
Dit is de Cisco 6400 die wij gebruiken als core-router. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel ermee, dat die wel op de ATM kan en dan vanaf daar over de glasvezel een signaal kan, alleen moet ik dan wel glasvezel doortrekken tot de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Nee, dat gaat niet want dan zit je nog met het probleem dat je geen modem hebt om jouw internetverkeer om te zetten in ATM-cellen. Het kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zijn er GEEN modems die dat doen?

wat kost een DSLAM?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Inclusief glasvezel om het aan te sluiten zo'n €300.000,- B)
Maar dat weet ik niet zeker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

bazs2000 schreef op 05 november 2002 @ 12:18:
* Korakal ...doet u er maar 3 onder rembours graag. Is dat inclusief montagemateriaal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op 05 november 2002 @ 12:18:
mwah is nog wel te doen, als ik eigen ISP ga spelen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik woon in Nieuwland met mijn kont tegen de snelweg aan en inderdaad geen breedband beschikbaar. Waarom verenigen we ons niet om te kijken of we zodoende voldoende afnemers bij elkaar kunnen krijgen om een interessante "business case" voor te kunnen leggen aan de diverse providers. Ik bedoel in Vathorst is het ook gelukt dus waarom kunnen wij ook niet zoiets voor elkaar krijgen? Ikzelf werk voor een kleine zakelijke internetprovider en weet er dus ook wel iets vanaf :-) Ik wil mij, samen met anderen, best hiervoor in gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Nope, want dan heb je alleen een klein gedeelte van het telco-domein. Als IPS zijnde heb je weer andere apparatuur nodig. :) Dus reken er gerust maar een paar miljoen €€€'s bij voordat je überhaubt op weg bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op 05 november 2002 @ 12:26:
Nope, want dan heb je alleen een klein gedeelte van het telco-domein. Als IPS zijnde heb je weer andere apparatuur nodig. :) Dus reken er gerust maar een paar miljoen €€€'s bij voordat je überhaubt op weg bent. :)
oke meneer de KPN'er andere vraag:

er loopt een backbone door de weilanden achter de snelweg bij ons, maar daar kan ik sowieso niet op. is het mogelijk als Vathorst er uiteindelijk is dat er dan misschien mensen uit nieuwland daar ook op kunnen? want daar komt fiber in home, oftewel glasvezel je huis in, hoe doen ze dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en trouwens wie heeft de order gegeven tot het aanleggen van glasvezels in nieuwland???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Leuk stukje uit webwereld over de glasvezels van Nieuwland:

Nieuwland, een Vinexwijk in Amersfoort waar aandacht is voor een nieuw en modern uiterlijk. Eigenlijk is inbellen met een 56k-modem uit de tijd. Dus in een wijk die voorzien is van de modernste ontwikkelingen verwacht je als bewoner toch op zijn minst een aansluiting te kunnen nemen op een breedband internetverbinding.

ADSL bijvoorbeeld. Echter, een aanvraag bij KPN voor zo'n aansluiting levert een afwijzing op. Maar niet omdat de centrale niet geschikt zou zijn. KPN heeft ditmaal een andere reden. 'Uw opdracht kan helaas niet worden gerealiseerd, aangezien in de verbinding tussen de telefoonaansluiting in uw woning en de telefooncentrale van KPN Telecom glasvezels worden gebruikt. De huidige Mxstream-dienst is gebaseerd op koperdraad verbindingen', zo valt te lezen in een afwijzingsbrief van KPN.

Glasvezel
Glasvezels? Zijn dat niet de kabels waar échte breedbandverbindingen over mogelijk zijn met snelheden tot vele megabits per seconde. Klopt. Maar al jaren wordt gestecheld over het doortrekken van de glasvezelverbindingen tot aan de voordeur van huizen. Helaas voor de wijk Nieuwland, het gebied waar moderne glasvezelverbindingen gebruikt worden, blijkt het niet mogelijk om daar in de praktijk breedbandinternetdiensten aan te bieden.

"Dit is helaas een voorbeeld van de wet van de remmende voorsprong", zegt Bram Oudshoorn van KPN. "Het klopt dat er in deze woonwijk glasvezelkabels gebruikt worden, maar niet helemaal tot aan de huizen. Vanaf de KPN-centrale tot aan de kabelverdelers in de woonwijk liggen glasvezelverbindingen. Het laatste stukje is nog steeds een koperen verbinding."

Maar voor de ADSL-diensten die KPN op dit moment aanbiedt, is het noodzakelijk dat het hele traject vanaf de centrale tot het huis bestaat uit een koperverbinding. Een stukje glasvezel ertussen maakt het aanbieden van de dienst vooralsnog onmogelijk.

Proeven
Op dit moment worden op twee plaatsen in Nederland proeven gedaan met het aanbieden van breedbandinternet via glasvezelkabels. In delen van Eindhoven en Almere is het hele traject vanaf de centrale tot aan het huis verglaast.

"In de toekomst zullen er ongetwijfeld breedbanddiensten over glasvezelnetwerken aangeboden worden. Maar nu is dat praktisch niet mogelijk. Het netwerk in de wijk Nieuwland is al grotendeels voorbereid op de toekomst. Men moet nog even wachten", zegt Oudshoorn.

Blijft er nog één redelijk alternatief over: internet via de kabel. Maar dat is helaas ook geen optie. De wijk Nieuwland behoort niet tot het verzorgingsgebied van Casema. Dus dat betekent gewoon inbellen met het 56k-modem. Terug in de tijd in een op de toekomst gerichte woonwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

toch maar naar de gemeente dan???

bestuur@vvd-amersfoort.nl
pvda@amersfoort.nl
bestuur@cda-amersfoort.nl
gl@amersfoort.nl
amersfoort@d66.nl
Christen.Unie@12move.nl
hknibbe@rdnet.nl (SGP)
amersfoort@sp.nl
postmaster@burgerpartijamersfoort.nl
info@hart-voor-amersfoort.nl
nu@nuamersfoort.nl
http://www.leefbaaramersfoort.nu/

;) ;) ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiFi wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 21:29

inXs

known as inXs

Omg ben ik ff blij dat ik in zielhorst woon :+

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Joppy schreef op 05 november 2002 @ 13:05:
toch maar naar de gemeente dan???

bestuur@vvd-amersfoort.nl
pvda@amersfoort.nl
bestuur@cda-amersfoort.nl
gl@amersfoort.nl
amersfoort@d66.nl
Christen.Unie@12move.nl
hknibbe@rdnet.nl (SGP)
amersfoort@sp.nl
postmaster@burgerpartijamersfoort.nl
info@hart-voor-amersfoort.nl
nu@nuamersfoort.nl
http://www.leefbaaramersfoort.nu/

;) ;) ;) ;) ;)
en dan? of ze even persoonlijk de oude kabeltjes komen ingraven?

he anders vraag je in Zuid een aansluiting aan, en doe je een draadje trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 12:25:
Ook ik woon in Nieuwland met mijn kont tegen de snelweg aan en inderdaad geen breedband beschikbaar. Waarom verenigen we ons niet om te kijken of we zodoende voldoende afnemers bij elkaar kunnen krijgen om een interessante "business case" voor te kunnen leggen aan de diverse providers. Ik bedoel in Vathorst is het ook gelukt dus waarom kunnen wij ook niet zoiets voor elkaar krijgen? Ikzelf werk voor een kleine zakelijke internetprovider en weet er dus ook wel iets vanaf :-) Ik wil mij, samen met anderen, best hiervoor in gaan zetten.
Korakal schreef op 05 november 2002 @ 13:12:
[...]

en dan? of ze even persoonlijk de oude kabeltjes komen ingraven?

he anders vraag je in Zuid een aansluiting aan, en doe je een draadje trekken :+
Nee, maar zoals MR-Brain al opmerkte kun je met meer mensen meer bereiken. Luister, voor mij hoeft 't niet want ik heb wél ADSL (jawel, in Nieuwland!) maar ik heb me wel enorm zitten ergeren toen ik nog zat te emmeren met m'n 56k modempje! :(

Vandaar... een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 12:31:
oke meneer de KPN'er andere vraag:

er loopt een backbone door de weilanden achter de snelweg bij ons, maar daar kan ik sowieso niet op. is het mogelijk als Vathorst er uiteindelijk is dat er dan misschien mensen uit nieuwland daar ook op kunnen? want daar komt fiber in home, oftewel glasvezel je huis in, hoe doen ze dat dan?
Dat is een techniek waar ik niet veel van af weet. Als je glasvezel tot aan jouw huis krijgt dan krijg je er ook een speciaal modem bij die daarop aangesloten moet worden. Hievoor kun je beter even naar de site van KPN zelf gaan en als sleutelwoord "Fibre to the home" gebruiken, dan krijg je meer info dan ik je geven kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Joppy schreef op 05 november 2002 @ 13:16:
[...]
[...]
Nee, maar zoals MR-Brain al opmerkte kun je met meer mensen meer bereiken. Luister, voor mij hoeft 't niet want ik heb wél ADSL (jawel, in Nieuwland!) maar ik heb me wel enorm zitten ergeren toen ik nog zat te emmeren met m'n 56k modempje! :(

Vandaar... een tip.
Ja vertel mij wat... ik heb ook tot februari dit jaar nog zitten 56k'en. Ik kon ook niet wachten tot het moment dat er ADSL in Nieuwland kwam. En nu zou ik niet meer zonder kunnen 8)

Natuurlijk 'gun' ik de mensen in Noord ook een lekkere snelle aansluiting; ik denk echter niet dat je veel kunt uithalen. Sowieso al gezien de ervaringen met 'ons' deel van Nieuwland. Je zou zeggen dat het de ultieme doelgroep is voor ADSL: snelle en jonge tweeverdieners met geld zat. Maar waarom werd er dan geen prioriteit gegeven voor het überhaupt beschikbaar maken van ADSL in Nieuwland Zuid? Pas heel laat stond Nieuwland in de planning, ná bijv Zielhorst, Kattenbroek en Hoogland. Zelfde gold trouwens voor Casema (niet dat ik dat nou zou willen, maar dat terzijde).

Ik denk dat voor je effectief 'indruk' kunt maken om maatregelen te laten treffen in Nieuwland Noord je wel héél veel mensen bij mekaar moet hebben om de gemeente cq KPN cq nog een andere partij tot actie te laten overgaan.

Sorry voor de mensen in Noord, maar ik ik denk dat het niet meer dan de realiteit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 05 november 2002 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat voor je effectief 'indruk' kunt maken om maatregelen te laten treffen in Nieuwland Noord je wel héél veel mensen bij mekaar moet hebben om de gemeente cq KPN cq nog een andere partij tot actie te laten overgaan.

Sorry voor de mensen in Noord, maar ik ik denk dat het niet meer dan de realiteit is
Tja, we kunnen er uiteraard over blijven zeuren hier en er verder niks aan doen, maar zolang we het niet proberen weten we het niet. Er zijn al voldoende initiatieven in Nederland waarvan er enkele zelfs als succesvol zijn. Ik weet niet precies hoe de infrastructuur in Nieuwland nu exact in elkaar zit maar volgens mij moet een beetje provider zonder al te grote investeringen dit deel toch kunnen ontsluiten. Een investering van enkele miljoene Euros lijkt m ewel heeeeel erg veel. En nogmaals, WiFi is ook nog een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 14:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

bazs2000 schreef op 05 november 2002 @ 13:18:
[...]

Dat is een techniek waar ik niet veel van af weet. Als je glasvezel tot aan jouw huis krijgt dan krijg je er ook een speciaal modem bij die daarop aangesloten moet worden. Hievoor kun je beter even naar de site van KPN zelf gaan en als sleutelwoord "Fibre to the home" gebruiken, dan krijg je meer info dan ik je geven kan. :)

volgens mij hebben die luitjes gewoon een koperdraad, zitten ze aangesloten op een telefooncentrale die adsl kan, maar loopt er naar een kleine wijk/straatverdeelkast gewoon glasvezel om de telefonie over te laten lopen, vanaf dat verdeelpunt loopt weer gewoon koperdraad. Dat bestelt niemand, maar dat gebeurt volgens mij veel in nieuwbouwwijken die wat verder uit een centrul vandaan liggen.

En omdat adsl inderdaad niet over glasvezel kan (wat er dus maar een is voor een boel mensen en voor sommige mensen niet), kan je het wel bestellen (je zit immers in de postcode waarin je officieel adsl kan krijgen) maar blijkt er na doormeten glas tussen te zitten.

Glasvezel tot aan je huis lijkt me bijzonder, het ZOU kunnen maar dan moet je wel iets heel speciaals in je huis hebben om er een normale (koperdraad) telefoon op aan te sluiten.... Het zou kunnen, maar volgens mij is dat erg duur.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Nee in vathorst waar basz2000 het hierboven overheeft krijg je echt een vezel je huis in. In nieuwland ligt de glasvezel tot aan de schakelkast in de straat en vanaf daar via koper je huis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

JvS, er is een tijd geleden een proef van start gegaan die echt gebaseerd is op glasvezel, de apparatuur die de klant thuis krijgt is bijna onbetaalbaar maar als dit in de toekomst een heuze dienst wordt dan zul je deze apparatuur gewoon kunnen huren. :)

Ik ga even op zoek naar wat documenten.

Hier is een topic op GoT:
[rml]Nieuw product KPN: Fibre-to-the-Home [ 100 MB/s][/rml]

En hier wat andere linkjes. :)
http://www.ericsson.com/i...N_telekom1024045197.shtml
http://www.europemedia.net/shownews.asp?ArticleID=12940
http://www.point-topic.co...ry/profile.asp?company=44

Als je meer wilt weten dan kun je het zo vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Voorlopige conclusie van dit Topic:

In sommige delen van nieuwland ligt er koper vanaf het huis naar de schakelkast in de straat vanaf daar via glasvezel naar de KPN centrale in Zielhorst.
Hier is dus GEEN ADSL beschikbaar

In de andere delen van nieuwland gaat het koper ook vanaf het huis naar de schakelkast in de straat maar dan via een stamkabel ( koper) naar de KPN centrale in Zielhorst.
Hier is dus WEL ADSL beschikbaar

Hoe weet je in welk deel je zit?

Geen idee? is er iemand die weet hoe je dat eenvoudig te weten komt?
Of is het zo dat als je ISDN hebt of kan krijgen je op het oude net (koper) zit dus dat het als je op de glasvezel zit alleen maar een analoge aansluiting kan krijgen?

Andere Breedband alternatieven:

Kabel: Nee, nieuwland behoort niet tot het Casema domein
Schotel: Ja dat is volgens mij het enige alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

TAMW schreef op 05 november 2002 @ 14:37:

Geen idee? iemand die het wel weet hoe je dat eenvoudig te weten komt?
Of is het zo dat als je ISDN hebt of kan krijgen je op het oude net (koper) zit dus dat het als je op de glasvezel zit alleen maar een analoge aansluiting kan krijgen?
Er is maar één systeem waar dat in staat en dat wordt gebruikt door de mensen die de opdrachten uitschrijven voor het trekken van de kruisdraden in de centrale (ADSL) en de mensen van de storingsdienst. Dit is informatie die je niet zomaar kunt opvragen.

Het is trouwens met ISDN en PSTN mogelijk om op een 'glaslijn' te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

TAMW schreef op 05 november 2002 @ 14:37:
Ik heb even een kaartje gemaakt en daarop de adressen aangegeven waarvan ik zeker weet dat zij ADSL hebben.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/xtram/NieuwlandADSL.jpg

Misschien wil de rest ook even aanvullen?
Kabel: Nee, nieuwland behoort niet tot het Casema domein
Kleine verbetering: hoort WEL tot Casema domein (ik ken 2 mensen in Nieuwland die Wanabee Cable hebben), maar Casema realiseert geen nieuwe aansluitingen meer (in heel Amersfoort niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwestie van een complete koperkabel leggen NAAST de glasvezelkabel.
Moet kunnen lijkt me, alhoewel het een duur grapje is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40
Ehm... ik woon ook in Nieuwland, maar al in een ouder gedeelte van Nieuwland en ik heb hier gewoon ADSL. Ik heb eerst Casema gehad, maar gelukkig heeft KPN in februari dit jaar mijn huis van ADSL voorzien. Helaas doen ze idd nog niks met dat Glasvezel wat ook bij mij voor de deur ligt, maar goed, ik ben tevreden met wat ik nu heb.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Volgens mij hebben de deelplannen Hoge Hoven en Stad (zuiderlijke helft van Nieuwland, deze zijn ook het eerst opgeleverd in 1995 - 1997) geluk met een langzame koperen aansluiting.
Lage Hoven, Waterkwartier en Stadstuin (resp. rechtsboven, linksmidden en linksboven tegen de snelweg aan) hebben pech met een hoogwaardige glasvezelkabel. :?

Casema heeft inderdaad aansluitingen in Nieuwland maar sluiten allang geen nieuwe klanten meer aan (ik heb ze ongeveer 2 jaar platgebeld) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Joppy schreef op 05 november 2002 @ 15:16:
Volgens mij hebben de deelplannen Hoge Hoven en Stad (zuiderlijke helft van Nieuwland, deze zijn ook het eerst opgeleverd in 1995 - 1997) geluk met een langzame koperen aansluiting.
Lage Hoven, Waterkwartier en Stadstuin (resp. rechtsboven, linksmidden en linksboven tegen de snelweg aan) hebben pech met een hoogwaardige glasvezelkabel. :?

Casema heeft inderdaad aansluitingen in Nieuwland maar sluiten allang geen nieuwe klanten meer aan (ik heb ze ongeveer 2 jaar platgebeld) |:(
Ja ik woon inmiddels bijna 8 jaar in Nieuwland (jaja, ik was een van de eerste) en na 5 jaar had ik pas Casema, waar ik in het begin gelukkig mee was maar uiteindelijk was het natuurlijk bagger... en na 7 jaar kreeg ik dus pas Mxstream van KPN. Dus ja, ik hoop niet dat het ook zo gaat voor de nieuwere gedeeltes van Nieuwland...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Die-hard Nieuwlanders! ;)
Komende maandag 8 jaar! (waarvan ruim 7 jaar zitten inbellen... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

uhm... 6,5 jaar... telt dat ook nog? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Joppy schreef op 05 november 2002 @ 15:29:
Die-hard Nieuwlanders! ;)
Komende maandag 8 jaar! (waarvan ruim 7 jaar zitten inbellen... )
hehe... ik zit er 11 december 8 jaar, bedenk ik me net. Ik heb ook LANG in moeten bellen zeg. Wat dat betreft is ADSL een verademing. Eerst dus nog wel Casema gehad, maar op sommige momenten plugde ik nog liever een telefoonkabeltje in mijn 56k modem....

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Laatst online: 11:18

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Korakal schreef op 05 november 2002 @ 14:57:
[...]

Ik heb even een kaartje gemaakt en daarop de adressen aangegeven waarvan ik zeker weet dat zij ADSL hebben.

[afbeelding]

Misschien wil de rest ook even aanvullen?

[...]

Kleine verbetering: hoort WEL tot Casema domein (ik ken 2 mensen in Nieuwland die Wanabee Cable hebben), maar Casema realiseert geen nieuwe aansluitingen meer (in heel Amersfoort niet).
Reachtsonder, tegenover de voetbalvelden. De witte huizen in de bocht (Laan van Duurzaamheid). ADSL beschikbaar sinds januari 2002.

En ik woon daar, juppie! En heb dus ADSL >:)

Met een blijk van medeleven voor m'n noordelijke mede-Nieuwlanders ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

B@rt_d@_M@n schreef op 05 november 2002 @ 20:31:
[...]

Reachtsonder, tegenover de voetbalvelden. De witte huizen in de bocht (Laan van Duurzaamheid). ADSL beschikbaar sinds januari 2002.

En ik woon daar, juppie! En heb dus ADSL >:)

Met een blijk van medeleven voor m'n noordelijke mede-Nieuwlanders ;(
K heb 'm er even bijgezet... en nog 2 aangevuld van kennissen die mij tebinnen schoten.

ik vertegenwoordig trouwens het stipje dat eenzaam midden onderaan staat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 12:02

TheFruitNerd

iets met fruit

Mochten mensen nog geïnteresseerd zijn in meer info over de wijkcentrale dan is hier een link. Dit is geen link naar mezelf, dus geen spam.
Alleen probeer ik behulpzaam te zijn.
Me pa en ma wonen in Hoogland en daar schiet het ook helemaal niet op.
Vandaar dat ik dit topic wel met interesse zal blijven volgen.

Update:
Zoals eerder vermeld in dit topic is het (voor sommige adressen) inderdaad mogelijk om vanaf eind dit jaar, begin volgend jaar, via BBNed ADSL te krijgen.
Zie ook deze url voor meer info.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17
bazs2000 schreef op 05 november 2002 @ 11:56:
[...]

madmatt heeft in 1 ding wel gelijk: het is mogelijk om een DSLAM mogelijk te maken op het punt waar de conversie glasvezel-koper plaatsvindt, dus bij de wijkverdeler ipv bij de centrale. Theoretisch is ADSL dus wel mogelijk, maar vanwege het geringe aantal potentiele klanten waarschijnlijk niet interessant genoeg voor KPN.

Zie deze link in Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Klopt wel een beetje maar je moet er nog steeds een echte DSLAM voor zetten, anders heeft het geen nut omdat die Cisco6000 alleen maar routeert (en nog wat andere dingen doet maar dat is nu niet van belang). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
TheFruitNerd schreef op 05 november 2002 @ 22:56:
Me pa en ma wonen in Hoogland en daar schiet het ook helemaal niet op.
Hoe kom je daar bij :? Mijn pa & ma en schoonfamilie wonen ook in Hoogland en die hebben allemaal een ADSL aansluiting :). Mijn Ouders hebben BBned :9~ en schoonfamillie KPN.

Volgens mij is de centrale van Hoogland volledig geschikt voor ADSL van zowel BBned als KPN.
Pagina: 1 2 Laatste