[WC]Tips gevraagd (de beste krijgt een kleine beloning)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025
Hehehe ok allereerst:

Ik ben al een aantal maanden aan het rondkijken op GoT en waterkoeling's fora. Dus aub geen UTFS replies.

Ik heb van iemand een Senfu-setje gekocht en heb hierover een aantal vragen:
  • [1] Er zit een pompje bij die ontzettend veel lawaai maakt. Ik heb iets gehoord over een dot lijm in het pompje heeft iemand hier ervaring mee, en zoniet welk pompje zou ik het best kunnen halen (is bijv. naar de aquarium boer gaan genoeg voor een pompje?). [2] Er zitten slangen bij met een veer erin (tegen het knikken). Volgens mij zijn ze overbodig aangezien ik vermoed dat het siliconen slangen zijn. De vraag is voor de puurheid van het water zou deze eruit moeten: correct of niet? [3]Deze heeft een beetje betrekking tot de vraag hierboven. Wat moet ik in het reservoir stoppen:[list]
  • Water
  • Gedestileerd water
  • Koelvloeistof
  • Waterwetter
  • [/list] En waar kan ik dit kopen? [4] Ik wil gaan waterkoelen mede voor het geluid. Er zit een radiator bij met dubbele fan. Zou deze genoeg koelen zonder dat ik deze fans aansluit? (aub geen nee kan niet, graag redenering erbij). [5]Ik heb een blok van Imhotep uit de Selfmade serie zie [topic=472823]HIER[/topic]. Hier zat geen bevestigings materiaal bij en die uit het Senfu setje is niet geschikt, iemand ideeën over hoe ik deze vast kan krijgen? (is een amd).
Wie kan mij hierbij een beetje helpen?

Er zat in het setje een processor koelblok waar 2 kleine scheurtjes inzaten bij de koppelingen, ik heb hem getest (circa 2 uur) en hij lekt niet. De beste tip krijgt van mij dit blok thuisgestuurd (ik heb toch die van imhotep :P )

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
1. Ik zou 'n een Eheim pomp, of een Sicce pakken, 600l/u en hoger..
2. Mwah, ik zou ze er gewoon in houden. flexibel is altijd handig :) Siliconen slangen kunnen volgens mij zonder die veren.
3. 85% Gedestileerd water/15% koelvloeistof (water bij de hema en koelvloeistof bij autogarage ofzo ?)
4. Euhm zonder fans = te warm. draai ze dan op een lager voltage :) 5v...
5. Schroevenkopen, of een klem? dacht dat OC-Shop.nl die had..

Verwijderd

1. Bij zo`n pompje zit een impeller aan en deze impeller kan wel eens los gaan zitten(ouderdom), sommige doen er lijm tussen maar waarschijnlijk zal dit op den duur losgaan.
Die lijm doe je tussen de as die vast zit aan de (meestal plasticen impeller)
Een 300 liter p/u pompje is al afdoende voor WC van alleen de CPU

2. Als die veren inwendig zitten zou ik ze eruit halen omdat in gedemineraliseerd water ijzer,koper,aluminium oplost aan de buitenkant is het natuurlijk geen probleem :)

3. Gedestilleerd water, dit haal je bij de Gamma/trekpleister samen met koelvloeistof of waterwetter om corossie tegen te gaan (autobedrijf,tankstation/pc zaak die WC spullen verkoopt)

4. Nee dat kan waarschijnlijk niet of je zult een hele grote rad. hebben die d.m.v. de warmeluchtstroom al genoeg luchtdoorvoer heeft (als je het stil wil hebben kun je het beste een grote fan gebruiken met een laag toerental (80mm op 5Volt)

5. Ligt eraan wat voor socket je hebt aangezien je bij gaten in je moederbord heel eenvoudig een clamp kan maken ik post hier zometeen wel ff een voorbeeld.

Hier is ie al: Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/2.jpg

Als je er meer info over wilt hebben mail me maar even dit was overigens een heel oud topic van mij over m`n el cheapo waterkoeling link hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/580165

Mijn @Home mail doet het op het moment niet voeg me anders toe op MSN of email naar hoeschrijfjedit@hotmail.com

Verwijderd

[1] Enheim zijn goed en stil
[2] Als je ze niet denk nodig te hebben eruit. Anders laten zitten.
[3] Gedestileerd water meet een beetje koelvoeistof of watterwetter.
[4] Zet ze op 5Volt of 7Volt dan maken ze minder herrie maar koelen ook minder goed.
[5] Met schoefen met rubbertjes of veertjes om de druk te verdelen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
Roeligan schreef op 04 november 2002 @ 22:36:
Hehehe ok allereerst:
  • [1] Er zit een pompje bij die ontzettend veel lawaai maakt. Ik heb iets gehoord over een dot lijm in het pompje heeft iemand hier ervaring mee, en zoniet welk pompje zou ik het best kunnen halen (is bijv. naar de aquarium boer gaan genoeg voor een pompje?). *Je kan het beste een eheim kopen...dat zijn goede pompen die onwijs stil zijn... je kan ook proberen om je pomp op stukje rubber te zetten om de resonantie op te vangen [2] Er zitten slangen bij met een veer erin (tegen het knikken). Volgens mij zijn ze overbodig aangezien ik vermoed dat het siliconen slangen zijn. De vraag is voor de puurheid van het water zou deze eruit moeten: correct of niet? *Erm nee hoeft niet... Siliconen slangen zijn heel soepel en knikken heel snel.. en die veren worden verkocht voor waterkoeling, dus het is niet slecht lijkt me [3]Deze heeft een beetje betrekking tot de vraag hierboven. Wat moet ik in het reservoir stoppen:[list]
  • Water
  • Gedestileerd water
  • Koelvloeistof
  • Waterwetter
  • [/list] En waar kan ik dit kopen? *Gedestileer water met een beetje waterwetter is het beste... gedestileerd water kan je halen bij de kruidvat ensow... waterwetter oa bij dangerden.. slecht in nederland te krijgen [4] Ik wil gaan waterkoelen mede voor het geluid. Er zit een radiator bij met dubbele fan. Zou deze genoeg koelen zonder dat ik deze fans aansluit? (aub geen nee kan niet, graag redenering erbij). *Je kan de fans op 5v zetten, waarschijnlijk hoor je ze dan niet meer maar koelen ze nog wel. Je kan geen fans aansluiten, maar je temp zal hoger zijn. Het is logisch dat meer airflow==meer geluid==lagere temp. Je zou kunnen overwegen om er een grotere fan op te zetten. Dat is meer airflow met minder geluid (meestal :P ) [5]Ik heb een blok van Imhotep uit de Selfmade serie zie [topic=472823]HIER[/topic]. Hier zat geen bevestigings materiaal bij en die uit het Senfu setje is niet geschikt, iemand ideeën over hoe ik deze vast kan krijgen? (is een amd).
*Met 4 bouten en moertjes...

Er zat in het setje een processor koelblok waar 2 kleine scheurtjes inzaten bij de koppelingen, ik heb hem getest (circa 2 uur) en hij lekt niet. De beste tip krijgt van mij dit blok thuisgestuurd (ik heb toch die van imhotep :P )
succes

Verwijderd

Roeligan schreef op 04 november 2002 @ 22:36:

Ik heb van iemand een Senfu-setje gekocht en heb hierover een aantal vragen:

[list]
[1] Er zit een pompje bij die ontzettend veel lawaai maakt. Ik heb iets gehoord over een dot lijm in het pompje heeft iemand hier ervaring mee, en zoniet welk pompje zou ik het best kunnen halen (is bijv. naar de aquarium boer gaan genoeg voor een pompje?).
Koop een andere. Eheims zijn erg stil. Waar te koop? Zie pricewatch.
[2] Er zitten slangen bij met een veer erin (tegen het knikken). Volgens mij zijn ze overbodig aangezien ik vermoed dat het siliconen slangen zijn. De vraag is voor de puurheid van het water zou deze eruit moeten: correct of niet?
Ik neem aan dat de veer niet in contact komt met het water. Zo ja, andere slangen halen. Kost echt niks. (haal dit bij een ijzerwaren zaak)
[3]Deze heeft een beetje betrekking tot de vraag hierboven. Wat moet ik in het reservoir stoppen:
  • Water
  • Gedestileerd water
  • Koelvloeistof
  • Waterwetter
En waar kan ik dit kopen?
Ja, echt search werk dus he! Demi water halen (gamma ofzo, kost echt niks) en waterwetter. Waar te koop? www.oc-shop.nl Beetje beter zoeken ;)
[4] Ik wil gaan waterkoelen mede voor het geluid. Er zit een radiator bij met dubbele fan. Zou deze genoeg koelen zonder dat ik deze fans aansluit? (aub geen nee kan niet, graag redenering erbij).
2 fans die stil zijn en bijv op 7V draaien hoor je niet. Echt niet. Zonder fans kan, maar oc'en is er niet bij. Je moet het testen. Gewoon fans stil zetten en kijken of het gaat.
[5]Ik heb een blok van Imhotep uit de Selfmade serie zie HIER. Hier zat geen bevestigings materiaal bij en die uit het Senfu setje is niet geschikt, iemand ideeën over hoe ik deze vast kan krijgen? (is een amd).
[/list]
Check de draad van dat blok!!!! Je kan daar veren bestellen bij Tijgert. Hoe vast maken? Wat dacht je van 4 bouten :? Je moet wel de 4 gaten rond je socket hebben. Heb je dat niet, dan moet je een klemmetje kopen (ook bij www.oc-shop.nl geloof ik) of een beetje de crea man uithangen :P
Stuur maar op!

Uit de draad van Imhotep
Okoko, bij deze maar een kleine add-on inkoopactie regelen.
MAAR! een IEDER moet mij direct mailen hiervoor, requests/orders in deze thread worden genegeerd om het overzicht te bewaren.

Mail naar ray@vliegt.nl met je verzoek voor aantal en waar het heen moet.
Dan zeg ik wel wat het gaat kosten en hoe te betalen.
Kosten zijn (geloof ik) 30 cent per veer, 30 voor envelope en iets van 1 duro verzendkosten voor 4 veren versturen... hele groffe schatting...

Goed plan?
Ik zou zeggen, mail hem snel! 4 veertjes. Ff bouten halen met nylon ringetjes en klaar ben je. Ik heb het ook zo. Zie mn specs voor een plaatje ervan (niet erg scherp btw)
Edit: die veren zijn nergens te krijgen btw.. Ik heb gezocht. Die van Tijgert wil je zeker hebben!

• Roeligan
k die meel is eruit...goeie tip dus voorlopig sta je bovenaan de lijst voor het blokje :P alleen jammer van die zoek opmerking ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Roeligan schreef op 04 november 2002 @ 23:13:
k die meel is eruit...goeie tip dus voorlopig sta je bovenaan de lijst voor het blokje :P alleen jammer van die zoek opmerking ;)
O-)

Edit: Ik zeg wat ik vind, slijmen doe ik nie. Blokkie is grappig als je dat opstuurd. Ik help omdat ik het wil, niet voor dat blokkie ;)

• De_Bastaard
Damn :'( Was net opzoek naar 'n WC Blok voor m'n AMD, mja helaas >:)

Anyway ik vind niet dat je iets moet geven om een vraag te beantwoorden.... daar is dit toch 'n forum voor :? ... Tweakers VOOR Tweakers :) Nja goed als jij wat wilt geven, jou keus :+

• Roeligan
hehehe ik heb hem over en ook ik ben weleens gematst door medetweakers. dus bij deze doe ik het terug. Anders ligt het ook maar stof te vergaren.

Zou een aquarium pomp ook goed zijn voor deze opstelling? of heeft niemand hier ervaring mee?

En als fewture er geen problemen mee heeft mag jij van mij dat blokej hebben hoor.

RatPack #814

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 23:15:
[...]

O-)

Edit: Ik zeg wat ik vind, slijmen doe ik nie. Blokkie is grappig als je dat opstuurd. Ik help omdat ik het wil, niet voor dat blokkie ;)
In dat geval geef hem dan maar aan mij :7

• Roeligan
Die veren kan ik trouwens uit de slangen halen. Deze zitten er los in.

Ga naar bed de rest van de week lekker vrij :P kijk morgen weer welke geniale ideeën jullie hebben bed8 :P

RatPack #814

• De_Bastaard
Roeligan schreef op 04 november 2002 @ 23:23:
hehehe ik heb hem over en ook ik ben weleens gematst door medetweakers. dus bij deze doe ik het terug. Anders ligt het ook maar stof te vergaren.

Zou een aquarium pomp ook goed zijn voor deze opstelling? of heeft niemand hier ervaring mee?

En als fewture er geen problemen mee heeft mag jij van mij dat blokej hebben hoor.
Ik heb wel van 'n paar gasten gehoord hier op GoT dat ze 'n speciale pomp ergens vandaan hadden gehaald (Vtech dacht ik?) geen idee wat dit voor pomp is, maar hij zou erg goed zijn en iets van 1200l/u halen ofzo. beetje overkill mja :-) Zo'n Sicce pompie van ~20 euro is al voldoende gok ik ;)

Verwijderd

Een Eheim is een aquarium pomp :P Maar is ook te koop bij de pc zaak. Zijn goede pompjes. Lekker stil en betrouwbaar (belangrijk!)

En nee, ik heb er geen problemen mee :D :D :+
Roeligan schreef op 04 november 2002 @ 23:26:
Die veren kan ik trouwens uit de slangen halen. Deze zitten er los in.

Ga naar bed de rest van de week lekker vrij :P kijk morgen weer welke geniale ideeën jullie hebben bed8 :P
Als die veren los zitten zou ik ze eruit halen. Krijg je alleen maar ellende van namelijk. Andere slangen is ook heel goedkoop. Ik had 2 meter voor een paar euro. Doorzichtig ook (zie specs)

• De_Bastaard
Kewl, dus wie krijgt em nou dan...? >:)
Btw, weet hier iemand toevallig waar ze siliconen slangen met 'n diameter van 14mm verkopen???? Ik heb namelijk gister 'n radiator gekocht (verwarmings radiator), lekker klein enzo, alleen die aansluitpunten hebben 'n doorsnee van +/- 14mm. dat komt uit op iets meer als 1/2" ... dus siliconen slangen van 1/2" zouden moeten passen. maarja die vind je natuurlijk nergens :7

• Roeligan
ok de_bastaard als e ff je adres doormeelt stuur ik het blok op met een pentium klem en een amd klem. Als je trouwens intresse hebt gooi ik misschien dat pompje er ook bij.

RatPack #814

Verwijderd

Edit: laat maar :)

• De_Bastaard
Ej bedankt he dude :)) Ik zal dalijk je dalijk even vanaf mijn stage emailen. wat voor pomp is het btw? enne, je hoeft t niet persé voor niks te geven he..

• Roeligan
Mocht je willen kan je de verzendkosten betalen. En het is het pompje wat bij het setje zat. Kijk maar wat je ermee doet.

RatPack #814

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 23:37:
[...]

En nee, ik heb er geen problemen mee :D :D :+

[...]
Roeligan schreef op 05 november 2002 @ 09:39:
ok de_bastaard als e ff je adres doormeelt stuur ik het blok op met een pentium klem en een amd klem. Als je trouwens intresse hebt gooi ik misschien dat pompje er ook bij.
:? Dacht dat je hem naar mij zou sturen? Nja, als De_Bastaard hem nodig heeft, geef hem dat blok maar dan ;)

• De_Bastaard
Roeligan, wat is je email adres? bij je profile staat niks...

• Roeligan
roeligan[a]chello.nl

en fewture ik bedoelde als JIJ er geen problemenmee had dat ik het naar HEM op zou sturen :+ . Ach jij hebt al WC toch. :P

RatPack #814

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

1. Eheim of Sicce
2. Kijk eerst of de slangen snel knikken, doen ze dit niet dan kan je ze er altijd nog uit halen
3. Gedestilleerd water (bij kruidvat) met een beetje waterwetter adviseer ik (te koop bij oc-shop)
4. Test het een tijdje zonder fans. Als je geen te hoge temps krijgt kan je ze uitlaten, maar ik zou ze op 7volt zetten
5. Boutjes en moertjes, met eventueel veren er tussen

Suc6 :)

iStockphoto

Verwijderd

[nohtml][quote]Roeligan schreef op 04 november 2002 @ 22:36:
Hehehe ok allereerst:

Ik ben al een aantal maanden aan het rondkijken op GoT en waterkoeling's fora. Dus aub geen UTFS replies.

Ahum...
welk pompje zou ik het best kunnen halen (is bijv. naar de aquarium boer gaan genoeg voor een pompje?).
Search/FAQ vraag.
[3]Deze heeft een beetje betrekking tot de vraag hierboven. Wat moet ik in het reservoir stoppen:
  • Water
  • Gedestileerd water
  • Koelvloeistof
  • Waterwetter
En waar kan ik dit kopen?
Searchvraag :(
[4] Ik wil gaan waterkoelen mede voor het geluid. Er zit een radiator bij met dubbele fan. Zou deze genoeg koelen zonder dat ik deze fans aansluit? (aub geen nee kan niet, graag redenering erbij).
Search/probeervraag. :(
[5]Ik heb een blok van Imhotep uit de Selfmade serie zie HIER. Hier zat geen bevestigings materiaal bij en die uit het Senfu setje is niet geschikt, iemand ideeën over hoe ik deze vast kan krijgen? (is een amd).

Imhotep topic doorlezen / kijken hoe de andere Imhotep blok gebruikers het gedaan hebben.

Hoezo, heb jij de search gebruikt?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.