[XP] Niet afsluiten, afmelden, rebooten

Pagina: 1
Acties:

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-04 17:02
Hola,
Ok bekend probleem kijkend naar [uit de search]:
- [rml][ XP] wil niet afsluiten :( (FaQ hulp werkt niet)[/rml]
- [rml][ XP] Afsluiten duurt een uur.[/rml]
- [rml][ XP] Afsluit/reboot probleem[/rml]
- [rml][ XP] computer sluit niet af *[/rml]

De link in de FAQ: http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm helpt ook niet omdat het hier zoals in 1 van de 4 bovenstaande searchresults gaat om het feit dat XP bij zowel Afsluiten, Rebooten, of Log off kiezen he_le_maal niks doet. Hij maakt wel aanstalten [hoor je, bekend geratel van je hdd] en me NAV sluit ie wel af, maar daarna kan je gewoon lekker verder pjoeteren :?
De mogelijke oplossingen heb ik dus al geprobeerd, zoals registry tweaken, pc is in device manager een ACPI pc e.d.

Dus... wie heeft verder nog een idee?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En als je eerst alle taken aflsuit voordat je je pc afsluit, gaat het dan wel goed?

Misschien draait er ergens een proces dat de boel tegenhoud.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-04 17:02
BreadFan schreef op 04 november 2002 @ 18:49:
En als je eerst alle taken aflsuit voordat je je pc afsluit, gaat het dan wel goed?

Misschien draait er ergens een proces dat de boel tegenhoud.
Dat heb ik dus al bekeken en ook nix nee. Het begon nl. gewoon ineens zo vandaag. Ik ga ook niet steeds alle processen eerst zitten killen :)
Ik doe et nu voorlopig ff met et shutdown tooltje van PowerControl, maar ja, dat is niet DE oplossing dus....

Andere ideeen?

Verwijderd

Ik heb al tig onderwerpen hierover doorgespit, maar nog niet het antwoord gevonden, dus ik zet het even hierbij:
Ik heb dit probleem sinds kort en vermoed dat het samenhangt met opnieuw installeren van display drivers (had probleempje met beeldscherm).
Als ik mijn pc nu net aan het staan is afsluiten geen probleem, maar als ik hem langer heb aanstaan en ik op START -> Computer afmelden klikt, krijg ik een zandlopertje en kan niets meer doen, muis kan nog wel bewogen worden. Taakbeheer, explorer.exe eruit gooien en opnieuw runnen en ik kan wel weer verder met computeren. taakbeheer en afsluiten werkt weer wel gedeeltelijk, allen blijf hij dan bij save your settings hangen.
Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 13:47 ]

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
Krijg je bepaalde meldingen in je event viewer ?

Verwijderd

Ecto2002 schreef op 28 oktober 2004 @ 13:52:
Krijg je bepaalde meldingen in je event viewer ?
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: DCOM
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 10010
Datum: 28-10-2004
Tijd: 18:09:11
Gebruiker: BOKKIE\Michiel
Computer: BOKKIE
Beschrijving:
De server {9B1F122C-2982-4E91-AA8B-E071D54F2A4D} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 18:14 ]

Verwijderd

Kan nergens iemand vinden met zelfde probleen :'( Druk wel voortaan op de uitknop, niet zoals het hoort, maar werkt iig en is makkelijker dan herinstalleren...

Verwijderd

{9B1F122C-2982-4E91-AA8B-E071D54F2A4D } uit register gesloopt (na backup), nu werkt alles weer :) Hopelijk kan het geen kwaad :9
Pagina: 1