Welke policy moet ik in win 2000 hebben om ervoor te zorgen dat er slechts eenmalig ingelogd kan worden op het netwerk. Dus niet dat iemand op bijv. pc 50 en pc 60 tegelijk zit ingelogd. Ik krijg het helaas niet gevonden in het boek wat ik nu aan het doorsputteren ben. Alvast bedankt!
Verwijderd
Naast dat boek bestaat er ook nog zoiets als www.google.com en www.microsoft.com , waar je deze informatie snel kunt vinden.
Nog een tip: Lees de FAQ voor GoT eens door, reuze handig
(Welkom op GoT)
Nog een tip: Lees de FAQ voor GoT eens door, reuze handig
(Welkom op GoT)
Had ik al gedaan, zonder succes, Google levert helemaal niets op (zoekwoorden o.,a. login once 2000 policy maximum connections etc ), microsoft komen we in de buurt, maar bij o.a. administrative templates, system --> login/logoff of group policies, kan ik het antwoord niet vinden. Graag een reactie met het goede antwoord
Probeer deze site eens. Dan kan je zoeken en kom je misschien hier uit.
Ben het wel met Sepans eens even landurig zoeken en de FAQ lezen had je deze vraag zelf kunnen beantwoorden.
Ben het wel met Sepans eens even landurig zoeken en de FAQ lezen had je deze vraag zelf kunnen beantwoorden.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Bedankt We_are_borg, ik heb iets aan de site's gehad. Het blijkt nu dat het dus niet mogelijk is om dit in te stellen bij win 2000.
Een mogelijke oplossing is het aanschaffen van windows 2000 resource kit, waarop Con-Current Connection Limiter staat.... Met dit programma is het nml. wel mogelijk
Weet er iemand ook een andere (graag goedkopere ) oplossing voor dit probleem ?
Bedankt!
Een mogelijke oplossing is het aanschaffen van windows 2000 resource kit, waarop Con-Current Connection Limiter staat.... Met dit programma is het nml. wel mogelijk
Weet er iemand ook een andere (graag goedkopere ) oplossing voor dit probleem ?
Bedankt!
Verwijderd
maar kan je als je bv de 'c' deelt niet instellen zoals bijv bij winxp dat er maximaal 1 iemand verbinding hiermee mag maken?
ik weet wel dat dit niet helemaal je bedoeling is maar misschien beter dan niks
en ik weet dus niet zeker of dit ook met 2k kon...
ik weet wel dat dit niet helemaal je bedoeling is maar misschien beter dan niks
en ik weet dus niet zeker of dit ook met 2k kon...
Even voor de duidelijkheid, het betreft hier een school en het gaat erom dat elke leerling op zijn eigen account inlogt. Om te voorkomen dat iedereen tegelijk op dezelfde account zit werken , willen we dus instellen dat je maar 1 x kan inloggen per account .....
Wat je als tussenoplossing kan doen, weet niet zeker of dit in te stellen is. Maar dat is dat je iemand geen lokale lees/schrijf rechten geeft en je op de netwerk schijf zet je dat er per user maar een keer geconnect kan worden. Of je gaat eens kijken of je via kix / winscript de ad kan uitlezen en kan zien of iemand al ingelogd is, dan kan je gewoon zeggen dat de huidige persoon uitgelogd moet worden.
ff googelen naar een progsel genaamd UserLock. Tis niet duur ($30 voor 10 connecties) maar ik weet niet wat die reskit kost en die is sowieso wel handig om te hebben. Zijn van die dingen dat je je afvraagt: Waarom zit dat er niet standaard bij? (Antw: geldklopperij van M$)
Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!
Geldklopperij van M$ valt wel mee. Niet iedereen heeft dit nodig, en als je voordat je iets aanschaft goed kijkt wat er wel en niet inzit, kan je in een keer alle licenties / programma's kopen en heb je later geen onverwachte kosten.
Maar als je niet weet wat een pakket wat je koopt kan doen, dan scheelt je dit heel wat in gezeur / kosten achteraf.
Gewoon eerst een goed wensenpakket samenstellen en dan aan een expert ( ben ik zelf zeker niet btw) gaan vragen welk pakket er kan wat jij wilt hebben.
Voorkomt een hoop teleurstellingen.
Maar als je niet weet wat een pakket wat je koopt kan doen, dan scheelt je dit heel wat in gezeur / kosten achteraf.
Gewoon eerst een goed wensenpakket samenstellen en dan aan een expert ( ben ik zelf zeker niet btw) gaan vragen welk pakket er kan wat jij wilt hebben.
Voorkomt een hoop teleurstellingen.
De afkorting van Microsoft is MS en niets anders.
Hou je hier aub aan.
Hou je hier aub aan.
Pagina: 1