Intel board zonder div onboard ond.

Pagina: 1
Acties:

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc voor mijn schoonmoeder

nu heeft zij een aantal eisen waarvan de voornaamste is

geen audio/video/lan/modem onboard, maar ik kom er nu niet helemaal uit

welk op een intel chipset gebasseerd bord mist audio / lan / cmr onboard

en ik ben bezig geweest met zoeken, maar kan helaas niets vinden waar ik wat aan heb

Verwijderd

Wat is de reden dat er geen lan/video/modem op mag? Alles is heel netjes in de bios uit te zetten. Een moederbord zonder audio zul je bijna niet vinden.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 21:05:
Wat is de reden dat er geen lan/video/modem op mag? Alles is heel netjes in de bios uit te zetten. Een moederbord zonder audio zul je bijna niet vinden.
bijna niet vinden? helemaal niet meer volgens mij :P

onboard audio weglaten is duurder dan erop zetten, omdat het de fabrikant practisch niks kost, n de chipsets ervoor gemaakt zijn.

mobo's zonder LAN en modem zijn er wel vaak..

maar wat is nou het verschil tussen een onboard lan en een normaal kaartje?? een normaal kaartje kost je alleen maar een pci slot 8)7

Verwijderd

Icey schreef op 03 november 2002 @ 21:09:
[...]

bijna niet vinden? helemaal niet meer volgens mij :P

onboard audio weglaten is duurder dan erop zetten, omdat het de fabrikant practisch niks kost, n de chipsets ervoor gemaakt zijn.

mobo's zonder LAN en modem zijn er wel vaak..

maar wat is nou het verschil tussen een onboard lan en een normaal kaartje?? een normaal kaartje kost je alleen maar een pci slot 8)7
Precies, en al zou je die niet willen. Uitschakelen is met 1 knop gedaan. Dat je geen video wil dat snap ik, dat gaat vaak ten kosten van de AGP slot.

• NightOwlNL
de voornaamste reden is dat de uitgeschakelde apparaten nog weleens of niet uit willen, of problemen veroorzaken

de pc gaat gebruikt worden om te programmeren en t is dus een eerste vereiste dat de pc uitermate stabiel is en zo min mogenlijk onzin bevat die de stabiliteit kan beinvloeden
en als je eventuele onzin die erop zit toch uitzet, dan betaal je voor iets dat je toch niet gebruikt

voorderest worden er alleen maar onderdelen van bekende merken in gezet om zoveel mogenlijk problemen zoals de viabug op de athlonboards te voorkomen

er komt dan dus ook geen creative soundcard op

• Icey
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 21:11:
[...]

Precies, en al zou je die niet willen. Uitschakelen is met 1 knop gedaan. Dat je geen video wil dat snap ik, dat gaat vaak ten kosten van de AGP slot.
onboard video zie je ook niet zo heel erg vaak.. word namelijk niet gebruikt omdat upgraden dan zo moeilijk word :P en wat willen tweakers graag :)

UPGRADE :P vorig jaar ene geforce 2, nu een geforce 4 ti 4600, zomenteen een radion, daarna een wildcat, daarna een *auw, koppijn*. _/-\o_

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MR_WAZOO schreef op 03 november 2002 @ 21:18:
zoals de viabug op de athlonboards te voorkomen

er komt dan dus ook geen creative soundcard op
maar je zegt zelf dat je een board zoekt met intel chipset dus heb je geen last van de bug omdat je geen via neemt :)
dus een crative liveje kan wel :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• NightOwlNL
chucky666 schreef op 03 november 2002 @ 21:20:
[...]

maar je zegt zelf dat je een board zoekt met intel chipset dus heb je geen last van de bug omdat je geen via neemt :)
dus een crative liveje kan wel :)
dat heeft meer te maken met het feit dat een maat een andere soundcard kocht en plots een zooi ruis en ellende kwijt was ;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

maar een heel kaal bordje zou je toch niet zo gauw vinden denk ik :?
hoewel ik wel weet dat asus meestal verschillende uitvoeringen uitbrengt van hetzelfde bord :)
maar dit zal ook wel bij andere makers zijn ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

die via-bug met een xp/msi is toch allang verholpen

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 21:29:
die via-bug met een xp/msi is toch allang verholpen
gaat t niet over, even on topic graag :)

was een voorbeeld, en zal vast al verholpen zijn ja, maar moet een intel bord hebben en gaf even aan welke eisen er waren

• Icey
Mijn boardje heeft trouwens niks onboard.... nu ik me zo bedenken.

Intel chip, maargoed, wel Penium 3.

Mijn board zul je niet zo veel tegenkomen, customize chipset, en er zijn er maar weinig van.

Het is een pentium 3 met 4x rambus (pc800). denk niet dat je dit moederbord ergens vind, er zijn er maar weinig van.

(edit: wel superstabiel :P)

Verwijderd

En zeker ook superduur :)

• Icey
(tja, 2 jaar geleden, P866 + tnt2 + 128 mb pc800 + 40 gb maxtor + sb live + 17 flatron + shit voor omgerekend 2500 €, voor de helft van dat geld had je een snellere pc, maar dan normale merken).

Me paps had pc prive via dell :)

(btw, heb nu dus 512 mb rambus pc800, Sblive live 5.2, geforce 4 ti 4400, ennuh... ectra hddtje :P)

• NightOwlNL
ik heb net de moboselector gebruikt en ik denk dat t een D845EBG2 ga worden

deze heeft alleen audio onboard, en dit valt uit te zetten en 1 conflicterend apparaat kan ik nog wel een schop verkopen

Verwijderd

Er worden volgens mij geen P4 moederborden zonder Audio onboard verkocht, maakt ookt weinig uit

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Voor een pc voor je schoonmoeder zou ik juist voor onbaord dingen gaan. Stuk goedkoper. En zo je kan het altijd nog uitzetten. Bovedien zitten alle drivers er gewoon bij en zal het weinig problemen geven.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Icey
MR_WAZOO schreef op 03 november 2002 @ 22:26:

deze heeft alleen audio onboard, en dit valt uit te zetten en 1 conflicterend apparaat kan ik nog wel een schop verkopen
met een hamer krijg je het er wel af, of het ook stabiel ervan word :P 8)7

• NightOwlNL
FastBunny schreef op 03 november 2002 @ 22:34:
Voor een pc voor je schoonmoeder zou ik juist voor onbaord dingen gaan. Stuk goedkoper. En zo je kan het altijd nog uitzetten. Bovedien zitten alle drivers er gewoon bij en zal het weinig problemen geven.
juist niet, mijn schoonmoeder weet wat ze wil dus dan lever ik wat ze wil

voornamelijk omdat als ik haar iets goeds lever dit positief voor mij is en je natuurlijk altijd een beetje moet letten op geld enzo

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Ken maar weinig fabrikanten die mobo's verkopen zonder al die onboard troep eerijk gezegd, tenzij je de semi-prof kant op gaat. Zou als ik jou was eens op de site van Tyan kijken: die maken bordjes die speciaal bedoelt zijn om extra super mega stabiel te zijn, en hebben zeer weinig onboard :)

Heb zelf een S3466n-4M dual XP bordje, waarop bijvoorbeeld OC'en niet eens ondersteunt wordt, en slikt bij meer dan 512mb / 2 sloten alleen ECC. Onboard alleen een 3Com 3C920 nic, maar 3Com staat er zelf immers ook om bekend goede spullen te maken..

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
MR_WAZOO schreef op 03 november 2002 @ 22:26:

Moboselector?!? Euh.. waar vind je die? Heb ik binnenkort denk ik ook nodig namelijk :) Es ff kijken wat die me aansmeert :)

if you're gonna be dumb you gotta be though

• NightOwlNL
op intel.com ergens bij tools ofzo

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Als je onboard zut tegenwoordig uitzet kun je ervan uit gaan dat het echt uit is, zeker bij een mobo van een betrouwbaar merk. En wat dan nog: die onboard geluidskaart is een moderne PCI-chip die niet snel conflicten creeert.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

IDE is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren onboard. Niet dus zeiken op onboard dingen want die geven juist minder gezeik dan losse kaarten. Ok, niet alle onboard dingen zijn even goed, maar de kwaliteit van onboard sound en vga is voor 'officegebruik' prima. Lan is altijd prima. Amr en cnr troep hoeft je niet te gebruiken maar vind je ook amper meer.

Maar een bordje als de p4b533E met onboard ide, raid en sound is erg lekker hoor. (heb ik zelf) Prima kwaliteit, super stabiel en oc baar.

• David
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 21:15:
Maar een bordje als de p4b533E met onboard ide, raid en sound is erg lekker hoor. (heb ik zelf) Prima kwaliteit, super stabiel en oc baar.
P4 systeem heeft kuren
Gaat het om hetzelfde systeem?

MR_WAZOO zoekt trouwens geen overklokbaar systeem imho. Verder heb je redelijk gelijk over die onboard zooi.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

DiMension schreef op 04 november 2002 @ 21:57:
[...]

[...]

Gaat het om hetzelfde systeem?

MR_WAZOO zoekt trouwens geen overklokbaar systeem imho. Verder heb je redelijk gelijk over die onboard zooi.
Ja gaat over zelfde systeem maar mobo heb in onterecht al een keer omgeruil. Lijkt erop dat me proc nooit 100% heeft gewerkt. Maar als het goed is weet ik vandaag meer. Zie ook [rml][ P4B533] prof. hulp gevraagd ivm stabiliteit[/rml]/

En gratis overklok is toch niet gek? Zoals de 3:4 instelling voor het geheugen, die is niet officieel maar is prima met elk pc 2700 geheugen. Ook loopt het bord zeker stabiel tot fsb van 170+ zonder aanpassing.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MR_WAZOO schreef op 04 november 2002 @ 19:33:
op intel.com ergens bij tools ofzo
Gna, geen wonder dat een Intel mobo aangeraden wordt dan... :z

Ik ga ff kijken of ik ergens een ander merk met een minimum aan zut kan vinden. Al is het maar dat je dan een keuze kunt maken...

[edit]
Kijk hier eens ff naar:
Supermicro:
P4SBA

ATX
Intel 845
Max 3GB SDRAM
'400'MHz FSB
SCSI: n/a
IDE: UDMA 100
LAN: n/a
Audio: n/a
Video: n/a
AGP: 4x
PCI: 6
Optional: CNR
http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/845/P4SBA.htm

Ondersteunt dus geen 133MHz FSB, maar verder is het ideaal voor wat je zoekt (wat ik eigenlijk nog steeds overdreven vind, maar dat terzijde)

Oslik blyat! Oslik!

• NightOwlNL
hmmm

kom ik weer met een eis, moet ddr bord zijn, sdram is alweer wat ouder enzo...

• David
Voor stabiliteit en betrouwbaarheid zou ik voor Asus gaan. Niet dat andere merken geen betrouwbaarheid bieden, maar ik heb persoonlijk veel goede ervaringen met Asus. De Asus P4B533 voldoet aan al jouw eisen, behalve dan dat 'ie wel onboard sound heeft.

Specs: http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4b533/overview.htm

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Wat gaat je schoonma ermee doen eigenlijk?
programmeren had ik ergens gelezen maar wat dan?

Als het superstabiel moet zijn dan moet je kiezen voor een Supermicro of een Tyan.
www.supermicro.com
www.tyan.com

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zozo jij hebt dus een schoonma die goed :? kan programmeren ??
Kan die mij helpen binnenkort met C progrmmmeren ??? voor school namelijk ;)

Neem trouwens een Chaintech 9VJL wel sound onboard maar rete cool :) _/-\o_ :)

[ Voor 0% gewijzigd door nero355 op 05-11-2002 23:22 . Reden: sorry een intel zoekt ie |:( ...dom!! ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MR_WAZOO schreef op 05 november 2002 @ 22:26:
hmmm

kom ik weer met een eis, moet ddr bord zijn, sdram is alweer wat ouder enzo...
Wel begrijpelijk (overigens is DDR ook SDRAM, maar dat terzijde)- wat dacht je van deze:

http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/845/P4SGE.htm

- DDR (tem PC2700)
- 133MHz FSB support
- geen audio
- wel onboard VGA (die uit te schakelen is)- dat is nl de prijs van een Intel chipset die PC2700 ondersteunt...
Voor stabiliteit en betrouwbaarheid zou ik voor Asus gaan. Niet dat andere merken geen betrouwbaarheid bieden, maar ik heb persoonlijk veel goede ervaringen met Asus. De Asus P4B533 voldoet aan al jouw eisen, behalve dan dat 'ie wel onboard sound heeft.
Van de 'consumentenmerken' heeft ASUS een goede reputatie (al vallen ze, vooral op het gebied van documentatie zwaar tegen de laatste maanden), maar voor servers en (zakelijke) applicaties waar stabiliteit een eerste vereiste is, zijn Tyan en Supermicro de namen bij uitstek, met Intel zelf op 3e plek.

Oslik blyat! Oslik!

• NightOwlNL
dion_b schreef op 06 November 2002 @ 02:06:
[...]

Wel begrijpelijk (overigens is DDR ook SDRAM, maar dat terzijde)- wat dacht je van deze:

http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/845/P4SGE.htm

- DDR (tem PC2700)
- 133MHz FSB support
- geen audio
- wel onboard VGA (die uit te schakelen is)- dat is nl de prijs van een Intel chipset die PC2700 ondersteunt...

[...]

Van de 'consumentenmerken' heeft ASUS een goede reputatie (al vallen ze, vooral op het gebied van documentatie zwaar tegen de laatste maanden), maar voor servers en (zakelijke) applicaties waar stabiliteit een eerste vereiste is, zijn Tyan en Supermicro de namen bij uitstek, met Intel zelf op 3e plek.
wel humor, dat bord heb 2x gbit lan onboard :D
Pagina: 1