Toon posts:

[P4S8x] slechte resultaten

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een beetje op aanraden van het high-end gamesysteem van tweakers heb ik gisteren de volgende config gekocht :

Asus P4S8X Mobo (incl. RAID/FireWire etc.)
Kingston PC2700 512MB
P4 2.4Ghz
Club3D GForce i4200 128MB
2x 80GB WD800JB (8mb cache)

Ik haal met standaard instellingen (no oc'en van iets) maar 9300 in 3dMark ! Nou weet ik niet waar het aan kan liggen. Ik kan wel gaan overclocken, maar ik ben toch benieuwd waar dit aan kan liggen... Kijkje in de BIOS leerde me :

FSB = 133, en geheugen ook (zou ik op 166 kunnen zetten, dat zou dan voor PC2700 goed moeten zijn, dan haal ik maar 9700 in 3dMark)

Zoals jullie al zien ben ik het overclock-gedeelte al lang geleden (in het Pentium1 tijdperk) al kwijt geraakt....

Iemand enig idee, wat de bottleneck kan zijn, of heeft iemand een soortgelijk systeem, en kan hij/zij zn instellingen ff posten ?

Thanx a lot !

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
uuhhh, wat dacht je van de GF4 Ti4200??

Met de goede Detonator drivers haal je over de 10.000, maar echt niet spectaculair meer.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is een heel normale score hoor.. kijk maar eens in de database van Madonion. Er zit dan ook 'maar' een Ti4200 videokaart in :)

Zie ook: VB FAQ - Help! Mijn 3D Mark score is laag

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik zou je systeem gewoon gaan overclocken. Met een beetje mazzel kom je boven de 3ghz uit en dat is natuurlijk goed voor je 3dmark score.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Maar jullie denken niet dat er iets met geheugen o.i.d kan zijn ? Want wat ik wel raar vind is dat een p4 2.0Ghz met een Gigabyte MB (heeft vriend van me) en dezelfde videokaart tegen de 10.500 aankomt, zonder overklokken...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ligt natuurlijk ook heel erg aan de drivers die je gebruikt. Als die maat van je bijvoorbeeld de snelle 4x.xx drivers heeft en jij veel oudere (en tragere) dan is het duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik 40.72 :(

Verwijderd

Je moet de nvidia beta drivers downloaden. 40.72 volgens mij. Dan krijgt je score echt een boost!

Edit: je dacht net hetzelfde :+

Btw, met een Athlon 2000+, 256 DDR 2700, XFX Geforce 4200 Ti haalde een vriend van me over de 10000 dus er is inderdaad iets niet optimaal bij jou. Maja, zit je er echt mee?

Verwijderd

Topicstarter
:) Maar voor de rest niet echt veel andere dingen die ik kan doen, behalve overklokken ? Proc draait nu op 133mhz, geheugen op 166 (wat volgens mij ok is)...

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan:
- download is anders iets oudere drivers.
- haal alle rotzooi van je pc af (als je dat al hebt) of installeer windows XP (opnieuw)

Verwijderd

Topicstarter
Ok...niet lachen :) :)

Nieuwe stuff gekocht, snel bouwen bouwen bouwen... Procje erop (MB breekt bijna) nieuwe HDjes erin, XP installeren...... snel snel snel.....

VIDEODRIVERS INSTALLEREN...shit staan nog op andere HD, snel ff downloaden.... www.nvidia.com / drivers / xp / blah blah, accept, instll, ok done....... en gewoon stug denken dat je 40.72 heb geinstalleerd....

Toen ik het hierboven tikte dacht ik ....heb ik die ook daadwerkelijk gedaan ???

Dus NU wel geinstalleerd :) 10312 !!!!! Eindelijk een beetje wat ik verwwachte :) ZOnder OC'en wel te verstaan:)

Wat is het toch heerlijk als je tegen iemand aan kan kletsen en zo je eigen stommiteit tegenkomt :) :)

Thanx guys !!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's echt een FAQ vraagje.. Zie Videoplanken & Beeldkanonnen :)

Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.