[winXP] Icoontje van vorige cd bljft in beeld*

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
tja het is een beetje moeilijk vinden van de juiste topic titel :)

Het volgende probleem is nogal irritant.

Meestal is het zo dat als je een cd in je cdrom speler (in mijn geval dvdspeler) doet dat deze gelijk opstart.
[Nu heb ik dat gelijk opstarten uitgeschakeld maar dit terzijde]

Als ik er dus nu een cd in doe dan start hij niet gelijk op maar klik ik even op deze computer en dan zie je vaak een icoontje staan van het spel op dergelijke klik ik dan op het icoontje dan start de cd gewoon op.
Dat doet ie dan ook gewoon maar als ik er een andere cd in doe dan behoudt mijn cdrom speler het icoontje van het vorige spel en kan ik de cd die er op dat moment inxit ook niet opstarten.

Uiteraard zal dit komen doordat ik ergens iets verkeerd heb ingesteld of veranderd heb, maar ik weet niet meer wat.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

oh ja, ik draai onder Win Xp Pro

Specs

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je dit topic ook gezien: [rml][ XPSP1] Zie geen CD-labels[/rml], waaruit deze reply: okidokie in '[XPSP1] Zie geen CD-labels'.

Verwijderd

Ik had dit ook. Bij kwam dit door PowerDVD XP 4.0.
De DVD speler kon opeens niet meer wisselen toen ik PowerDVD had geinstalleerd.

Gebruik je ook PowerDVD XP 4.0 of de nieuwste versie van ASUS DVD 2000 (dat is ook PowerDVD XP 4.0)

Dan raad ik aan die eens te verwijderen , misschien dat de DVD speler dan wel weer kan wisselen :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb [winXP] in de topictitel gezet :)

• Le_Freak !
Nee ik gebruik Power DVD niet, ik heb nu Tweakui geprobeerd en autoplay uit- en weer ingeschakeld maar dat helpt ook niet.

Wat ik wel weet is dat XP het standaard aan had staan want toen ik alles net geinstalleerd had werkte het wel.
Wat ik trouwens ook niet snap is dat als ik met rechts op mijn DVD speler klik (die ik dus gebruik als cdromspeler) en ik ga naar eigenschappen dan knippert er een cursor naast mijn dvd speler icoontje, moet daar niet de driveletter staan ? ? ?
Die cursor knippert wel maar ik kan niks invullen.

Net als het tabblad automatisch wat moet je daar precies invullen ? ? ?
met andere woorden wat zijn de juiste settings daar ?

Specs

Verwijderd

Ik had dat ook..
Bij mij kwam het omdat ik met mijn Drive Letters had gerommeld terwijl er een cd in zat. (kreeg steed de cd met Mobo drivers als CD icoon)
Nu heb ik het niet meer... Met een lege CDRom drive als nog de drive letters aangepast.

Mzzl
Worldofkorn

• Le_Freak !
Ik heb niet met de driveletters gerommeld, ik begin te vermoeden dat het te maken heb met het niet automatisch opstarten van een cd.

Op het moment dat een cd normaliter opstart betekent het dus dat de speler de cd herkend (logisch) en geeft dan ook het icoontje weer.
Maar ik weet nu niet meer hoe ik het voor elkaar krijg om te zorgen dat als ik de cd erin doe deze ook automatisch opstart ???

Specs

• Le_Freak !
Okee voor degene die het willen weten, ik heb de oplossing gevonden :)

De oplossing lag dus in de vraag die veel mensen stellen in XP namelijk:

"How can I disable autoplay?
To disable autoplay, use regedit.exe and change the follow registry setting: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom change "autorun" to 0 (zero) "

Wat je dus moet doen (mocht je hetzelfde probleem hebben als ik had) is van die 0 een 1 maken en alles is weer bij het oude ;)

Specs

Pagina: 1