[XP] icons in mappenbalk verkenner verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Vandaag Windows XP geinstalleerd.

Nu zijn op raadselachtige wijze de pictogrammetjes (icons) verdwenen uit het mappenoverzicht (die dikke balk links waarin je dus alle mappen ziet met +'jes enzo om ze uit te klappen) in verkenner (explorer).

je ziet dus nog wel de schijven en de mappen daarin e.d. en alles werkt nog, alleen staan er geen pictogrammetjes meer voor. Erg irritant, aangezien je nu de verschillende types niet meer kan onderscheiden.

Ik heb Win XP weer geupgrade met XP vervolgens, in de hoop dat dit dan weer gerepareerd zou zijn, maar helaas.

Hoe ga ik dit nu weer goed krijgen?

een screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://orangeweb.nl/~matthijs/screenshot_pictogrammenweg_verkenner.png

• wicher|IA
Ok damn...
Echte experts hebben de oorzaak al gezien: ik heb geen C:-schijf

Nu heb ik het zelf met Google wel gevonden... toch niet goed genoeg gezocht...
Punt is ook dat ik op 10 andere dingen hiervoor ookal antwoord zocht met Google, en het ook steeds niet vond, omdat het te specifieke problemen waren.

Nu staat daar wel dit:
When using Windows XP Explorer to view files, the Folders bar does NOT contain any icons?

If you have no C: drive, this problem will occur.

To resolve this issue, create _MakeC.bat containing:

@echo off
setlocal
call :wherec %windir%
endlocal
goto :EOF
:wherec
set boot=%~d1
subst C: %boot%\
Waarmee ik dan weer icons zou moeten krijgen.

Ik wil echter OOK gewoon weer een C: hebben, en als ik die toch weer heb werken de icons ook weer. Het best kan ik dus zorgen dat ik weer een C: heb.
Wat ik namelijk wil is dat de F: t/m I: weer gewoon respectievelijk C: t/m F: worden, alleen lukt dat niet erg omdat WinXP zelf op de F: staat, en dus die letter niet wil veranderen.

Als iemand me daarmee kan helpen?
Dat kan dan beter in dit topic: Driveletter XP schijf veranderen
waar ik vandaag de vraag over C: en F: e.d. al heb gesteld, en uitgebreider.

• wicher|IA
Ik heb het citaat uit de voorgaande post toegepast, nu is de NTFS-schijf die je kan zien EN F: EN C: :P
(Het is eigenlijk nog wel alleen F:, vertelt Schijfbeheer me, maar C: verwijst naar F:)

Nog steeds kan ik dan F: echter niet verwijderen, om zo I: naar F: te verplaatsen.