Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154
bekeken op m'n PS2 , geluid via Marantz en de Tannoys of course...ik kreeg om de 2 minuten {ongeveer} gewoon steeds een tikje uit de boxen te horen, en ik speel nu Deus Ex op de ps2, en ook om de 2 minuten zo'n tikje en ook gelijk een 2e erachter aan. wat is dit?
en Duncan, ik heb het even getest nog een keer,,als ik em op cd heb staan de marantz, dan komt er inderdaad een ruis uit de boxen, dat is goed te horen.
want ik hoor het ook wel tussen stillere stukken van een DTS opname.
omdat ik bij DTS het volume veel hoger moet draaien, maarja dat staat ook vast ingesteld op -10db.
Mijn DTS decoder is ook niet goed, ik hoor soms een snelle tik door m'n rechter achterspeaker.
Ik hoor geen tikjes om de twee minuten hoop ik
ff testen dan maar
Jammer dat ik niet voor iets meer geld een sr4300 had gekocht had ik dit gekloot niet gehad... Zit ik straks denk ik een tijdje zonder muziek
waar zetten jullie de marantz op als je een dvd bekijkt? bijvoorbeeld Attack of the clones.
dat is uiteraard het mooiste als je 5 speakers hebt + 5.1 dvd
moet je wel de surround stream kiezen op je dvd speler
alleen soms druk ik m' op dts als ie maar met 2 speakers dts speelt.
voor svcd (stereo) films gebruik ik dolby pro logic II-movie, om toch nog surround geluid te hebben. alleen keek ik laatst de dvd session 9 die alleen een stereo stream had met dplII en het geluid was niet om aan te horen.
dus dolby prologic II is het mooiste met films die dolby prologic voorbereid zijn, zo noem ik het maar ff
voor de rest gebruik ik stereo voor muziek.
[ Voor 6% gewijzigd door Dnc1n op 02-01-2003 00:41 ]
ik heb gisteren de svcd van bladeII gezien en de effecten waren er wel degelijk, ook door de achtespeakers. wel wat magerder als een dts/dd track maartoch ik vindt het wel beter kijken
daar draait het bij die receiver allemaal uiteindelijk om, dolby surround.
die andere DSP presets zijn een leuke extra die ik nauwelijks gebruikt.
EDIT:
ja nu wel, ik moest in de dvd setup bij sound van de PS2 Dolby Digital aanzetten,
Het klinkt nu al een stuk beter, niet te geloven dat me dat nog niet eens was opgevallen pas nu heb ik echt surround effecten, ik hem em op DVD-Dir staan volgens mij is dat nog net ietsje mooier als DVD D1
[ Voor 77% gewijzigd door devilsnight op 02-01-2003 13:05 ]
de surround effecten die bij dolby digitaal vastgelegd staan hoor je niet met zo'n dsp.
praten door de center, achtereffecten.
het zou kunnen dat je de receiver niet goed hebt ingesteld staan op speakers size.
de beste settings voor jouw speakers zijn:
-front large
-center large
-surround large
-sw None!
De bas is gewoon wat minder met dolby digitaal en dts in vergelijking met pcm stereo of dd stereo.
dit komt omdat er een subwoofer mist waar normaal gesproken de bassen naartoe gestuurt worden.
nu worden de bassen bij 5 speakers verdeeld waardoor er toch iets minder bas ontstaat.
jij zou wat kunnen spelen met de size instellingen zodat je de fronts wat meer het werk laten doen.
maar het blijft wat magerder als met 6 speakers, mijn pa heeft het ook met tannoy mx4 fronts, mxc center, mx1 surrounds.
Daarom ga ik binnenkort een subje kopen om mijn basweergave bij ht echt voelbaar te maken
ook een heel groot voordeel van een subwoofer is dat je de bassen zo kan instellen als je zelf wil, en geloof me bij een beetje sub heeft de hoogste stand echt een te diepe bas
[ Voor 23% gewijzigd door Dnc1n op 02-01-2003 13:19 ]
maar anyway, ik ga even met die Speaker size klooien en zien hoeveel het er op voorruit gaat, misschien staat ie al zo , denk het wel..thanks anyway!
Subwoofer is er ook van Tannoy maar daar zijn de meningen over verdeelt op internet,
ik ga m' binnenkort beluisteren, en zie wel wat er uitkomt, REL quake staat ook op m'n lijstje.

tannoy mxsub10

Normaal gesproken 200 euro nu 159 euro, dus mijn vader zegt ineens dat hij me die speaker wel wil voorschieten, want de aanbieding kan elk moment afgelopen zijn, kortom...morgen halen we em op,...zijn al mn boxen echt van Tannoy, geweldig gewoon. en als het echt nodig is, {hoewel ik een erg kleine kamer heb} misschien een sub dit jaar nog.
alleen ik heb wel iets minder betaald, bij de importeur.
sorry ik kan je er helaas niet aan helpen.
maar dat doet iedere center/speakers combinatie uit de zelfde range wel.
omdat het vrij bellangrijk is dat de center niet opvalt en dat de zelfde klankkleur mooi van het scherm afkomt zeg maar.
er gaat geen DTS signaal door je tv kabeltjedevilsnight schreef op 12 January 2003 @ 21:31:
Ik vraag me eigenlijk af hoe dit gaat, laatst was er een film op tv, die was in DTS...alleen het gekke was , de marantz ging niet automatisch over naar DTS en dat vind ik jammer, want eindelijk komt er eens een film en dan lukt het me niet, hoe werkt dit? vanavond komt The 13th warrior erop, blijkbaar ook een DTS film, maar als ik al die settings afga, dolby pro logic/2/music/movie kom ik geen DTS tegen, however...met het spel Vice City op PS2 gaat ie meteen over naar DTS .
(toch
Misschien dat het gaat lukken met een digitale schotelontvanger, maar die heb je vast niet bij de hand?pokeran schreef op 12 januari 2003 @ 21:38:
[...]
er gaat geen DTS signaal door je tv kabeltje
(toch)
Hard heeft er niet zoveel mee te maken. Je dacht dat een center niet echt belangrijk was, zie het verschil.devilsnight schreef op 03 januari 2003 @ 21:14:
Nou , persoonlijk denk ik dat een Sub heel onnodig is, weet je waarom? omdat het nu eigenlijk al hard genoeg is, er komt behoorlijk wat power uit al die boxen , ik blaas zowat m'n eigen kamer uit wanneer ik film of muziek dvd's bekijk
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 12-01-2003 22:23 ]
Volgens mij zijn er ook geen digitale satteliet zenders die dat uitzenden, alleen Dolby Digital stereo of 5.1 (het duitse premiere doet dat dacht ik).
ProLogic2 kan inderdaad weer een stukje 5.1 achtig uit een stereo geluid halen, indien die film oorspronkelijk zo gemixt is.
hey devilsnight!devilsnight schreef op 25 January 2003 @ 21:33:
Nou snap ik het niet meer, ik speel Burnout 2 op de PS2 op Dolby Pro Logic II ,het spel ondersteund PL II zelf ook volledig, toch blijft telkens in het marantz displaytje " PCM " staan... ik heb em op Dolby PL II movie staan....hoe krijg ik dat PCM weg, want dit was dus niet goed alsik het goed begrepen heb.
lang niet gezien hier
Dat er pcm staat is vrij normaal wat betekend dat het binnekomende signaal stereo is, waarschijnlijk over een digitaal kabeltje. Bovendien kan je zelf ook horen of er dplII uit de speakers komt, je kunt duidelijk horen dat de center wat doet met de stemmen.
en de achterspeakers effecten toevoegen.
maar nogmaals als een dvd een dd track of een dts track bevat is dat altijd beter dan dplII
ik zit nu wel zonder marantz
staat bij de dealer, er wordt naar het ruisen, dts getik, tikken tussen het wisselen van de bronnen/inputs gekeken.
wel een nette service hebben ze daar, ik kreeg een leen receiver mee
Bevalt de leen receiver een beetje? zwaar waardeloos dat je er zonder zit, maar ja
wel beter, want zo fixen ze em wel even goed voor je
[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 26-01-2003 00:58 ]
de leenreceiver is een kennwood...m'n marantz klinkt mooier maarja het gaat mij er ff om dat ik wat te luisteren heb.devilsnight schreef op 26 January 2003 @ 00:55:
Ai, that sucks! maar ik moet zeggen....van ruis heb ik niet echt last...maar van getik wel degelijk, heb de hele dag een beetje ps2 demos en games,movies zitten bekijken, met PLII steeds getik zo nu en dan, ik heb me er maar gewoon bij neer gelegd want het is niks ergs denk ik, hoewel het wel irritant is, en jij hebt het dus ook al...vreemd hoor. ook vaak wanneer ik van CD naar bijvoorbeeld DVD schakel op de marantz hoor ik zo'n harde tik...das natuurlijk niet echt supergoed voor de boxen, maar ja...net zoals dat andere...ik legde me er bij neer, denk je dat ik em ook eens moet laten nakijken?
Bevalt de leen receiver een beetje? zwaar waardeloos dat je er zonder zit, maar ja
wel beter, want zo fixen ze em wel even goed voor je
getik in dplII mode? weet je het zeker?
is het niet gewoon een vertekend effect, dus dat de dpl chip wat moeite er mee heeft?
dat tikken over de dts chip wat ik heb is een snel getik achter elkaar door de rechter achterspeaker. echt opvallend dus!
mpf ik heb er voor zover ik weet bij dplII geen last van, ik hoop t'niet anders kan ik straks misschien wel weer terug gaan.
ik zou m' wel na laten kijken als ik jouw was, is toch een apparaat van 850 keiharde guldens.
Anyway, ik zit hier nu al een tijdje mee, het klopt niet....ik heb achter mij 2 Tannoys{de oudere die ik al een tijdje heb} Mercury M1 , voor heb ik dus 2 Mercury Mx3's plus de center speaker. Ok, op de marantz...bij CH LEVEL heb ik voor FL : +8, Center speaker is +3, FR : +8
RS: +10, LS:+10 , toch hoor ik de rear speakers echt amper, tijdens games, films, noem maar op...het enige wat ik dus echt goed hoor is de C speaker en de front left,en front right speakers, de center speaker komt wel boven alletwee uit , al staat die maar op +3
mijn broer en pa denken gewoon dat de rear speakers niet geschikt zijn voor de Cspeaker
en FL, FR speakers...het zijn dan ook Mercury M1s , terwijl de frontspeakers MX3's zijn....ik weet niet of het hieraan ligt, maar de rearspeakers komen er gewoon niet doorheen, ik heb een kleine kamer, dus je zou ze gewoon redelijk goed moeten horen....wat kan dit zijn? moet ik echt voor de Mx3 rearspeakers gaan en deze oudere zien te verkopen?
19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries
mx3 rearspeaker is best wel overkill denk ik en zal niet zo heel veel verschil maken denk ik.
wel iets natuurlijk omdat de speaker wat meer vult en een verder frequentie berijk.
probeer al de channel levels wat naar beneden te zetten. ik denk dat dit ook een mooier resultaat geeft, ik heb center + fronts op 0db en mijn surrounds op +2db ofzo.
Wat je natuurlijk niet moet vergeten dat de speakers bedoeld zijn voor achter effecten.
en dus een perfecte afstelling hebt als de speakers zorgen voor een mooi 3d geluidsbeeld en niet dat je ze hoort spelen. dus als jij bij b.v bij star wars een spacekarretje aan hoort komen achter je is het goed.
probeer ook iets met de afstand instellingen.
[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 28-01-2003 00:21 ]
oei die dingen zijn moeilijk aan te sturen.devilsnight schreef op 27 January 2003 @ 23:45:
Hier een foto van m'n broers speakers, ze waren per stuk een stevige 1300 euro
[afbeelding]
een marantz 4200 is te licht voor ze.
Verwijderd
dit zijn rf7's denk ik, mogen denk ik wel een stel stevige eindblokken op.
dat stukje over die starwars scene, wat ik vergeten te melden was dat ik de speakers altijd met bescherming erop had{ weet niet hoe je ze noemt maar gewoon zo'n beschermding die over de tweeters en alles gaat, op aanraden van broer heb ik ze bij alle 5 boxen eraf gehaald. en ineens zag ik tijdens een SW scene dat die box zo trilde/vibreerde....alsof ie te hard staat, maar dat stond ie dus helemaal niet..
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door .GoO op 28-01-2003 15:23 ]
Verwijderd
Dit is niet wat een sub toevoegd, die gebruik je voor het subsonische laag, wat ze prachtig kunnen neerzetten. Ik weet bijna zeker dat jouw speakers de bas niet zo kunnen weergeven zoals een Sub wel kan.devilsnight schreef op 03 January 2003 @ 21:14:
Nou , persoonlijk denk ik dat een Sub heel onnodig is, weet je waarom? omdat het nu eigenlijk al hard genoeg is, er komt behoorlijk wat power uit al die boxen , ik blaas zowat m'n eigen kamer uit wanneer ik film of muziek dvd's bekijk
Mijn speakers kunnen me ook wel de kamer uitknallen, zo rond de 50 tot 100 hz kunnen ze asociaal hard spelen, maar voor films ben ik echt superblij met m'n subje. Toen ik voor het erst een filmpje met die sub keek wist ik echt niet wat me overkwam, juist bij lagere volumes verrijken ze je geluid enorm.
ik lees er goeie en slechte verhalen over.
het is een erg muziekale sub, dit ook mede doordat de driver aan de voorkant zit.
maar dat levert wel weer wat in van het frequentieberijk.
tot de 30hz gaat de tannoymxsub10 geloof ik.
Als je voor een ported (sub met alleen een gat zichtbaar) sub gaat heb je een sub die voor hetzefde geld een stuk lager gaat maar wat minder strak en gecontroleerd.
een sub met de driver (speaker) aan de voorkant is gecontroleerder maar, gaat minder laag voor the money.
ik ga misschien een soort gelijk rel sub nabouwen, soort gelijke units gebruik ik dan + een versterker. zo kun je voor heel weinig geld een stadiumII bv nabouwen!!
dat is een subwoofer van dacht ik 4000 euro nieuw.
matrialen kosten volgens een jongen van een ander forum 300 euro als ik samen met hem uit amerika importeerd.
ik denk dat ik dat wel ga doen.
Verwijderd
Dit absoluut onzin, ga het niet helemaal voor je weerleggen, maar zal het even bij Rel houden, aangezien je die toch gaat na bouwen:Dnc1n schreef op 28 January 2003 @ 17:20:
die van tannoy is zeker niet slecht, niet gehoort btw.
ik lees er goeie en slechte verhalen over.
het is een erg muziekale sub, dit ook mede doordat de driver aan de voorkant zit.
maar dat levert wel weer wat in van het frequentieberijk.
tot de 30hz gaat de tannoymxsub10 geloof ik.
Als je voor een ported (sub met alleen een gat zichtbaar) sub gaat heb je een sub die voor hetzefde geld een stuk lager gaat maar wat minder strak en gecontroleerd.
een sub met de driver (speaker) aan de voorkant is gecontroleerder maar, gaat minder laag voor the money.
ik ga misschien een soort gelijk rel sub nabouwen, soort gelijke units gebruik ik dan + een versterker. zo kun je voor heel weinig geld een stadiumII bv nabouwen!!
matrialen kosten volgens een jongen van een ander forum 300 euro als ik samen met hem uit amerika importeerd.
Hoe verklaar jij dan dat de muzikale Rel Lijn, De ST dus, die veel sneller is en beter klinkt met muziek, downward firing en ook B-R is?
De wat betere HT subs van de Rel Q serie, zijn weer allemaal gewoon met vertikaal geplaatste woofer aan de voorkant. De Q serie is voor muziek een stuk minder.
Dit betekend natuurlijk ook weer niet dat downward firing subs beter zijn, of niet geschikt zijn voor HT, verrijk uw horizon, zeker voordat jezelf een Rel na gaat bouwen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 17:30 ]
Nou erg moeilijk aan te sturen zin ze nu ook weer niet, ze hebben namelijk een gevoeligheid van 102 DB en dat is dus heel veel.Dnc1n schreef op 28 januari 2003 @ 07:16:
[...]
oei die dingen zijn moeilijk aan te sturen.
Zal misschien wel door de horn komen, welke voor een hoge (100+ DB in de meeste gevallen) gevoeligheid zorgt. Maar ik denk wel dat de 4200 te licht is, maar dat is ie eigenlijk voor een heel scala aan speakers, weet niet of ie pre outs heeft, dan maakt het niet zo heel veel uit, anders ben je toch wel benadeeld.
Klopt, m'n broer heeft dan ook geen Marantz SR4200 maar een hybride versterker van Unison Research, type Unico.Dnc1n schreef op 28 januari 2003 @ 07:16:
[...]
oei die dingen zijn moeilijk aan te sturen.
Plaatje voor de duidelijkheid
Ik kwam thuis, deed m'n Sony cd speler aan en toen gelijk de Marantz, er zat nog een cdtje in dus die ging meteen spelen, alleen nog geen geluid omdat ik eerst
de marantz op Analog moest zetten voor Cd geluid, er kwam me toch een harde tik "nog net geen knal" uit m'n boxen, en toen keek ik naar m'n marantz , en zag in het displaytje meteen staan "PROTECT" toen viel ie uit....in z'n standby modus, alles werkt gelukkig gewoon nog..maar dit soort dingen vind ik niet fijn...ik weet niet wat het kan zijn...iemand anders wel misschien??? ik schrok me werkelijk het lep lazarus.
Ik test hier de Dvd van The Matrix even uit en merk dat wanneer ik de Marantz op de Tv-Movie-Analog zet het een stuk voller"krachtiger" klinkt dan wanneer ik
em op Dvd-auto {auto wordt dan Dolby Digital} het nadeel ervan is dat wanneer ik The matrix bij een schietscene test op Tv-movie-analog ik geen dolby effecten krijgen, dus kogel inslagen hoor ik niet uit mijn rear-speakers komen, met die setting verspreid het geluid gewoon een beetje en het klinkt voller en krachtiger maar niet de dolby effecten.
Wanneer ik em dan op Dvd-Dolby Digital zet klinkt het meteen {overduidelijk}
een stuk minder krachtig, minder vol...nog steeds erg mooi daar niet van...
maar ik heb wel de Dolby effecten , kogels die ik eerst alleen maar in de center speaker hoorde komen nu van achter en zijkant...kortom..het dolby effect.
blijkbaar zit er aan elke setting een nadeel, mensen met een SR4200 receiver
hebben jullie dit ook tijdens het testen van Dvd films zoals The Matrix? en niet alleen Matrix, ik heb ook nog een Rap concert dvd getest.
Over dat protect. Als het niet te vaak gebeurd kan het volgens mij geen kwaad, tijdje geleden hadden we een Marantz 6200 ook een heel aantal keer de standby/protect modus in gejaagd en daar heeft ie weinig van gekregen. Daar is de protect mode voor lijkt me...
heb zelf een dvd -speler harman kardon dvd 21
en een marantz sr4300 aangesloten via optical draadje
als ik dan een dvd speel staat er wel degelijk pcm in beeld (heb dvd output op pcm gezet , bij orginal geeft ie dus geen geluid ?!)
en zet ik sound bij receiver op DTS cinema , dan heb ik toch gewoon DTS geluid ? (mits de dvd dat heeft natuurlijk)
ondanks dat op de receiver niet alle boxen zijn verlicht in het display ?
en er ook geen rood lampje brand van de dolby digital
met andere woorden zit ik mezelf nu voor de gek te houden en dacht ik nou dat dit dts was , terwijl ik gewoon naar stereo zit te luisteren waarvan ik denk dat het dts is ??
iemand ?
slimmehotspot.nl
hey devilsknight, Bij mijn receiver (sr-4200) heb ik exact hetzelfde analoog geeft een mooier geluid voor muziek cd's/dvd's. Dit komt omdat je meer bas hoort dan digitaal. wat jij doet 5ch stereo luister ik nooit, het stereobeeld valt hier door weg.devilsnight schreef op 13 May 2003 @ 14:03:
Hey Duncan, en anderen.
Ik test hier de Dvd van The Matrix even uit en merk dat wanneer ik de Marantz op de Tv-Movie-Analog zet het een stuk voller"krachtiger" klinkt dan wanneer ik
em op Dvd-auto {auto wordt dan Dolby Digital} het nadeel ervan is dat wanneer ik The matrix bij een schietscene test op Tv-movie-analog ik geen dolby effecten krijgen, dus kogel inslagen hoor ik niet uit mijn rear-speakers komen, met die setting verspreid het geluid gewoon een beetje en het klinkt voller en krachtiger maar niet de dolby effecten.
Wanneer ik em dan op Dvd-Dolby Digital zet klinkt het meteen {overduidelijk}
een stuk minder krachtig, minder vol...nog steeds erg mooi daar niet van...
maar ik heb wel de Dolby effecten , kogels die ik eerst alleen maar in de center speaker hoorde komen nu van achter en zijkant...kortom..het dolby effect.
blijkbaar zit er aan elke setting een nadeel, mensen met een SR4200 receiver
hebben jullie dit ook tijdens het testen van Dvd films zoals The Matrix? en niet alleen Matrix, ik heb ook nog een Rap concert dvd getest.
De mooiste oplossing voor een krachtigere weergave met een digitale modus is een subwoofer. Ook al heb je 5 krachtige speakers in de rondte staan is een subwoofer is toch een kleine must. Films is zeer spectaculaair omdat je bij laag volume een voelbare en strakke bas hebt van een subwoofer. sommige muziek dvd's met een mooie surround track klinken ook al veel mooier met een sub.
Sparen voor een woofertje dus
b.t.w check je settings nog is goed LFE moet op OFF staan, als ie op 10 staat betekend dat er wat naar de sub gaat. verder uiteraard de subwoofer op none bij speaker size.
als jouw receiver geen dts signaal ontavangt hoor je ook nix. dus wat jij hoort is zowiezo dts op de dtsmode van de receiver. Als je dvd speler moet DTS gewoon direct digitaal doorgeven aan de receiver mits je dat fout hebt ingesteld. je dvd speler moet op bitstream DTS of iets dergelijks staan. En mijn marantz heeft 2 opties DTS stereo en surround.xdc schreef op 13 May 2003 @ 22:30:
snap er nu even niks meer van .. na het lezen van deze thread
heb zelf een dvd -speler harman kardon dvd 21
en een marantz sr4300 aangesloten via optical draadje
als ik dan een dvd speel staat er wel degelijk pcm in beeld (heb dvd output op pcm gezet , bij orginal geeft ie dus geen geluid ?!)
en zet ik sound bij receiver op DTS cinema , dan heb ik toch gewoon DTS geluid ? (mits de dvd dat heeft natuurlijk)
ondanks dat op de receiver niet alle boxen zijn verlicht in het display ?
en er ook geen rood lampje brand van de dolby digital
met andere woorden zit ik mezelf nu voor de gek te houden en dacht ik nou dat dit dts was , terwijl ik gewoon naar stereo zit te luisteren waarvan ik denk dat het dts is ??
iemand ?
Aldus de handleiding : marantz sr 4300
Neo:6 Cinema Neo:6 music
deze functie decodeert 2 kanalen singalen naar 6 -kanalen singalen aan de hand van uiterst nauwkeurige ... blabla.
gelijk even de settings nog even aangepast
voor een beter resultaat, en op zoek naar een dvd met ECHTE DTS ...
[ Voor 60% gewijzigd door xdc op 14-05-2003 01:01 ]
slimmehotspot.nl
Gewoon op de auto stand wanneer je een dts-geluidsspoor selecteer op je dvd speler.
Verder erg onwaarschijnlijk dat je HK een nep dts signaal uitzend dus ik zou maar eens de HK handleiding doorlezen als ik jou was.
Ik heb de handleiding van jou HK dvd21 ff bekeken en je moet m' instellen op ORGINAL en niet PCM.
[ Voor 17% gewijzigd door Dnc1n op 14-05-2003 13:54 ]
mja daar kwam ik dus ook achterDnc1n schreef op 14 May 2003 @ 13:48:
sr4300 moet gewoon dts kunnen weergeven. gewoon met discreete signalen.
Gewoon op de auto stand wanneer je een dts-geluidsspoor selecteer op je dvd speler.
Verder erg onwaarschijnlijk dat je HK een nep dts signaal uitzend dus ik zou maar eens de HK handleiding doorlezen als ik jou was.edit:
Ik heb de handleiding van jou HK dvd21 ff bekeken en je moet m' instellen op ORGINAL en niet PCM.
heb er net even een dvdtje ingeknald .... jurrasic park 3 , met dts staat erop
HK dvd 21 op original
en de marantz springt dan idd auto op dts
jeetje wat geil!
PS ik lees nu pas wat jij dacht wat ik bedoelde
op zoek naar een DVD-DISC met echte dts moest er dus staan!
DE HK heeft natuurlijk wel DTS
[ Voor 10% gewijzigd door xdc op 14-05-2003 15:17 ]
slimmehotspot.nl
Ik ga binnenkort echt eens kijken voor een Subwoofer, naar welk merk zal ik gaan kijken?
en heeft iemand misschien een goeie website bij de hand waar ik de gemiddelde prijs van een goeie sub kan zien?
De meeste subs zijn wel goed, Rel, yamaha, etc.
Ik doe de dvd in m'n PS2 , zet in de PS2 dvd options bij sound DTS aan en bij de opties van de dvd film zelf zet ik "dts english" aan , ik zet de Marantz receiver ook op DTS maar PCM blijft knipperen...dus ik draai een scene van de film maar geen geluid hoor...dat rode PCM blijft maar knipperen...dus ik test een PS2 game die DTS ondersteund {Gta vice city} en daar krijg ik meteen geluid over...hoe zit dit?
Sure.......Dnc1n schreef op 28 January 2003 @ 17:20:
Voor 300 euro kun je net een fatsoenelijke subwoofer (woofer alleen) kopen..... en die haalt het écht niet bij stadiumII.....
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Ik heb een Marantz Receiver die volop DTS ondersteund, de PS2 die automatisch DTS ondersteund en Dvd's die DTS ondersteunen...een paar weken terug had ik de film The Pianist
op Dvd gehuurd, maar DTS werkte niet...ik had de PS2 dvd opties op DTS "ON" gezet en de Dvd film opties ook..maar DTS werkte niet...Toen probeerde ik de muziek Dvd van The Eagles en ja hoor..die werkte prima...het PS2 spel Gta Vice City werkt ook met DTS.
Vandaag de Dvd van 8Mile gekocht, ondersteund ook DTS.maar ho maar...werkt niet he...
Wat kan dit nou zijn?
Erg toevallig dat een Muziek Dvd het wel doet en verder film dvd's niet met DTS.
Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154
Verwijderd
DTS komt gewoonlijk voor op 2 bitrates.devilsnight schreef op 24 juni 2003 @ 20:17:
Ik snap er geen hol van maar DTS werkt hier eigenlijk niet, maar ook weer wel...tja..
op Dvd gehuurd, maar DTS werkte niet...ik had de PS2 dvd opties op DTS "ON" gezet en de Dvd film opties ook..maar DTS werkte niet...Toen probeerde ik de muziek Dvd van The Eagles en ja hoor..die werkte prima...het PS2 spel Gta Vice City werkt ook met DTS.
Vandaag de Dvd van 8Mile gekocht, ondersteund ook DTS.maar ho maar...werkt niet he...
Wat kan dit nou zijn?
Erg toevallig dat een Muziek Dvd het wel doet en verder film dvd's niet met DTS.
- Dolby Digital: 384 Kbit, qua kwaliteit vergelijkbaar met 128kbps mp3. (is geen DTS, maar zet ik er even bij voor de volledigheid)....
- DTS Half Rate: 768 Kbit, vergelijkbaar met 256kbps mp3...
- DTS Full Rate: 1.5 Mbit.
Is het niet zo dat de optische output van de ps2 full rate DTS niet snapt en half rate wel?
Verwijderd
Wat me vooral opvalt, maar dat kan ook aan de film (LOTR) liggen, is dat DD veel meer leunt op het LFE-kanaal dan DTS.
Bij DD is de subwoofer dus veel meer aanwezig dan bij DTS, dat het geluid veel meer 'spreidt' over de aanwezige speakers.
Is iemand anders dat al opgevallen?
Ja dat merk je dus wel met muziek, heel erg zelfs.. Muziek op DTS klinkt veel beter dan op DDDaMorpheus schreef op 24 June 2003 @ 21:44:
Muziek DVD heeft toch niet altijd DTS? En merk jij verschil tussen normale DD muziek en DTS muziek?
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Ik moet zeggen dat ik niet eens zo weg ben van DTS, ik had net 8Mile aan, en bij de hele film hoor ik alleen maar geluid uit de voor-speakers en center speaker, m'n rear-speakers links/rechts , daar komt amper geluid uit, alleen bij bepaalde gedeeltes , in dit geval de rap-battles. Ook op Dolby Digital is het 't zelfde, alleen geluid uit de voor en Centerspeakers en bij bepaalde gedeeltes volledig geluid .
Dus ik zet de Marantz Receiver op gewoon "Movie" guess what...uit alle 5 speakers geluid tijdens de hele film.
hoe kan dit? hoe kan zo'n doodnormale setting nou mooier en voller zijn dan DD of DTS?
Heb je rears wel gecalibreert? Oftewel, staat ze hard genoeg? Als je dat niet hebt gedaan zorg dan dat je een dB meter krijgt en ze op het juiste volume afstelt.
Hoe je nu draait is niet echt hoe het bedoelt is en kan soms leuk zijn, maar meestal niet echt geweldig.
en de speaker size allemaal op large, misschien moet ik de fronts maar naar medium zetten?
en Misschien moet ik de rear-speakers bij Level maar op +10 zetten?
ik ga zelf voor de ksw-15, kost om en nabij de €1000,- (15")
ook is er nog de ksw-10 en de ksw-12
kijk zelf maar op de site voor de gegevens
http://www.klipsch.com
synergy series en dan subwoofers
good luck!
get rich or die try'in
Wat voor speakers heb? Heb je een subwoofer? Als je een sub hebt dan kan je beter je speakers op small zetten (in ieder geval je center en rears op small met een sub).
Koop (of leen) een dB meter om de boel goed te calibreren. Scheelt een hoop.
[ Voor 162% gewijzigd door Scarp op 30-06-2003 11:12 ]
wat bedoel je precies met een dB meter, ik zag net tijdens het testen van geluid op m'n display dB staan, vroeg me al af wat dat kon zijn.
Ik heb net nog even wat getest
Ik heb de receiver naar "movie" gezet, het verschil was gewoon echt heel groot, het klonk veel voller, veel echter/levendiger dan DD...ik heb de Up In Smoke Rap concert Dvd
even getest bij die Chronic Spot scene waar Snoop en Dre die overvallers neerschieten, de gunshots klinken zoveel echter en voller met "movie" dan in 'DD" ik moet de volume echt te hoog draaien met DD om een beetje power-geluid/feeling te krijgen, terwijl ie dan voor "movie " VEEL EN VEEL te hard staat...vaag he.
En misschien zijn de effecten met Dolby Digital wel mooier, maar ik kan het amper horen want het volume staat te zacht, en ik vind het gewoon zo vreemd dat ik het volume zo mega-hoog moet draaien, terwijl ik dit typ merk ik wel dat de dolby effecten inderdaad werken met DD aan, je hoort het publiek in je rear-speakers, terwijl dat niet zo is met de setting "movie" dan hoor je het publiek gewoon uit je front en centerspeakers komen, dus inderdaad NIET dat dolby effect met "movie"maar waarom moet de volume zoveel hoger dan het is op "movie" voor 'DD'??? dit kan nooit goed zijn....
dus kortom
met DD wel die mooie dolby-effecten maar de volume staat al zo hard, maar klinkt VEEL te zacht
met "movie" klinkt het op dezelfde volume veel harder/voller/zwaarder maar NIET de dolby-effecten....hoe krijg ik DD nou perfect werkende?
Ik heb Tannoy speakers front,center en rears..in totaal 5 boxen. en receiver van marantz, de SR4200
maar dit geld trouwens ook voor alle andere belangrijke settings zoals Dolby Pro Logic II, er komt te weinig power uit, heb wel de dolby effecten maar de power is er gewoon niet...zou dit nou gewoon komen door het ontbreken van een Subje?
[ Voor 25% gewijzigd door devilsnight op 29-06-2003 23:18 ]
Ik weet niet wat die movie mode bij die receiver is. Ik ken wel Movie en Music modes van Dolby Prologic II. Echter als de film Dolby Digital is dan moet het gewoon daarop, want anders ga echt iets raars doen.
Met een dB meter bedoel ik een decibel meter. Hiermee meet je hoe hard het geluid is.
Je receiver kan ongetwijfeld een test signaal uitzenden. Ook kan je "offsets" instellen per kanaal. Zet dus alles op 0, draai het volume omhoog tot er 75 dB uit je linkerfront komt. Stap daarna naar de volgende speaker (center), pas de offsets zodanig aan zodat daar ook 75 dB uitkomt, ga zo alle speakers bij langs. Als je het goed hebt gedaan dan zijn de volumes hetzelfde en krijg je dvd's met DD of DTS te horen zoals het bedoelt is.
Qua instellingen moet je "sub" op "off" hebben, aangezien je geen subwoofer hebt. Zet ook de rears op "small" indien ze kleiner dan je front speakers zijn.
Iedere surround versterker is tegenwoordig met DD en DTS uigerust. De meerwaarde van DTS soundtracks vind ik over het algemeen te verwaarlozen. Je hoort wel wat verschil tussen DD5.1 en DTS maar dit verschil zit hem meer in de verschillende manieren van afmixen.devilsnight schreef op 02 November 2002 @ 14:28:
Ik hoor hier steeds betere dingen over, wie hier heeft DTS geluid?
van wat ik ervan hoorde is dat 5 speakers en 1 subwoofer + DTS receiver genoeg is , maar waar vind ik zo'n DTS receiver , wat zouden de prijzen ervan zijn, ik heb werkelijk zeer weinig verstand van Audio, dus ik hoop wat guru's aan te treffen hier. ook las ik op IGN dat Vice City het eerste ps2 game is die DTS geluid ondersteund waardoor het echt geweldig moet klinken, dus ik ben zeer geinteresseerd, wil alleen prijzen weten..maar daar kom ik niet achter als ik niet eens weet wat voor merken er zijn, misschien een review-site van DTS receivers of wat er ook maar mee te maken heeft?, als het betaalbaar , wie weet...
Ik heb hier 2 normale{maar erg goeie} boxjes staan van Tannoy, moet ik dus 3 boxen,subwoofer en de receiver erbij hebben, denk dat dit heel wat gaat kosten, maar ik zou het echt niet weten, heb dus hulp nodig. zou mooi zijn om een paar merken te weten, of misschien reviews erover...
Even een advies aan Devilsnight, je moet je echt even in de materie van verschillende formaten verdiepen. Bijna al je vragen komen voort uit het niet begrijpen van het verschil in formaten. En hoe deze formaten benaderd worden door de CPU in je surround versterker. Bovendien zijn de meest gebruikte formaten Dolby Digital en DTS niet meer of minder dan een compressie techniek die beschikken of een max aantal kanalen die benut kunnen worden door de technicus die de geluidsmix voor een film of een concert maakt. Het grote misverstand dat bij heel veel mensen speelt is, dat als er geen geluid uit je surround kanalen komt het niet goed is, of het niet klopt. Dus gaan ze lopen klooien met DSP's die het geluid weinig goed doen in mijn opinie. Een goede balans in de luidsprekers en opstelling hiervan is belangrijk om een realistisch geluidsbeeld met diepte neer te zetten. Je hebt ook mensen die hun sub altijd op max hebben staan, omdat ze het zo mooi vinden om dat ding voortdurend door alles heen te hebben boomen. Hier verliezen ze dus het daadwerkelijke doel van een subwoofer uit het hoog. Deze is alleen bedoelt om bepaalde effecten te versterken omdat de over het algemeen de andere luidsprekers in de set niet in staat zijn om deze vaak zeer lage frequenties goed weer te geven. Alles draait in een goede set om afstemming en homogeniteit van je geluid. Mijn advies is dan ook probeer wat meer inzicht te krijgen in de materie, dan kom je een heel eind.
[ Voor 36% gewijzigd door tbusquet op 30-06-2003 12:00 ]
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Oh en waar kan ik precies een DB meter krijgen, misschien klinkt het gek, maar m'n pa was verbaasd toen ik over een Decibel meter begon voor m'n sound-setup.
en hoe duur is zoiets? want ik wil hier echt mee aan de slag.
[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 30-06-2003 21:00 ]
Ik hoop dat je bedoeld dat je er bar weinig verstand van hebtdevilsnight schreef op 30 juni 2003 @ 20:02:
... je hebt gelijk...ik heb ook bar weinig verstand..
19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries
Haha, ja, foutjeBlue Eyes schreef op 30 June 2003 @ 21:42:
[...]
Ik hoop dat je bedoeld dat je er bar weinig verstand van hebt![]()
Enneh, de link werkt naar Conrad werkt niet.
Nog iets, ik speel nou al iets van 2 uur een PS2 game, heb de receiver op Dolby Pro Logic II Movie staan, ik hoor zo nu en dan gewoon zomaar een tik uit alle speakers komen, ik begrijp echt totaal niet wat dit is, maar het is wel verdomd irritant en het verstoort 't geluid . het is niet zo dat die tikken snel achter elkaar komen, nee maar iets van Tik.....tik....en dan pas na een minuut weer...of iets korter. in ieder geval, wat is dit?
[ Voor 49% gewijzigd door devilsnight op 30-06-2003 22:29 ]
ok ff gekeken maar zo simpel ligt het niet.Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 14:04:
lijkt me toch niet zo moeilijk ? gewoon lijn uitgang van je geluidskaartje doorlussen naar je versterker toe, die je dan in bijvoorbeeld een aux of/ tape aansluiting stopt, heb je zo'n 3,5 mm jackplug --> 2x tulpstekker nodig voor links en rechts stereo. Dan je versterker op juiste aansluiting zetten en klaar, je hebt herrie
ik heb op mijn Philips acoustic edge 706 alleen line-in zitten en geen line out in de vorm van een mini-jack aansluiting. WEL heb ik een line-out aansluiting erop zitten met een zgn DIN-connector (lijkt een beetje op het S-video kabeltje). Goed.. aan deze DIN-kabel zitten de volgende connectoren:
- Front (limoengroen)
- Rear (zwart)
- C/LFE (oranje)
als ik nu de DIN connector in mijn lineout ingang druk zit die goed op zijn plaats, maar dan weet ik nog niet hoe ik mijn dts-apparaat aan moet sluiten.
Gewoon 2x rood/wit kabel? en dan de ene kant in de dts en de ander in de front en rear drukken van de din kabel?! ik vraag dit omdat ik niet zomaar wat ga aansluiten straks sloop ik mijn dts/geluidskaart
Ik heb een week of twee terug de Cd speler van m'n broer overgenomen (gekocht)
het is een Marantz (tjoeb powered) waarschijnlijk is "tjoeb" onbekend voor de meesten maar het geluid die hij produceert is fenomenaal, ik ben zelf iemand die vrijwel alleen naar Rapmuziek luistert en soms wat Michael Jackson nog. We hadden de Cd speler aangesloten op de Marantz receiver en draaide een cdtje van Nas-God's Son
Het klonk niet mooi eerst, de beats dreunden door de speakers heen en kwamen niet goed over, het vervormde echt (distortion) en that's where
the Att function came in
Eerst vonden we het heel vreemd van die vervorming want op mijn oudere Sony cd speler klonken de beats altijd goed, nooit vervorming, wat we vergeten
waren was dat de Marantz Cd speler veel krachtiger is dan die Sony en te krachtig voor de receiver, ik was al gelijk bang dat de Marantz receiver
niet geschikt zou zijn voor deze cd-speler, om de "tjoeb" uitvoering, maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Het is echt een lust om
naar muziek te luisteren nu, zo mooi heb ik het nog niet gehad, wat ik persoonlijk erg leuk vond was dat m'n broer (die die grote Klipsch heeft) zei"
sodemieter zeg, dit komt in de buurt van mijn spul."...en zoiets zegt mijn broer niet gauw
Anyway, ik ben terug voor iets anders...Ik ga zodirect naar de Hifi-corner, ze hebben een Mordaunt Short 308 subwoofer in de aanbieding, 199 euro.
Ik zal eerst eens wat informatie vragen daar,of het geschikt is voor mijn setup, toen ik mijn speakers en receiver kocht had ik ten eerste een zeer kleine kamer
daarom heb ik zo lang gewacht om een Sub te kopen, onderhand zit ik in een veel grotere kamer nu....echt prima voor home-cinema , geluid
is mooier dan ik ooit gehad heb.
Goed, wat moet ik allemaal veranderen in de settings van de Marantz SR4200 wanneer ik straks (waarschijnlijk ) de MS sub heb?
Ik herinner me dat er gezegd werd de CH levels op small of medium te zetten wanneer er een sub bij komt, ook moet ik natuurlijk bij de settings
Sub-On zetten. Dus als er tips zijn, SHOOT , want dat kan ik altijd wel gebruiken.
als je flinke fronts hebt installen dat je medium of large hebt, zo krijg je een mooier frequentie verloop over je sub en speakers
[ Voor 83% gewijzigd door beschuitfluiter op 24-12-2003 12:25 ]
¯\_(ツ)_/¯
ik door in de handleiding van de sub te kijken om daar een plaatje in te zien waar ze de sub dus achter de zitbank plaatsen, nog steeds weet ik niet of dit optimaal is, maar van alle plekken die ik geprobeerd heb is dit de beste.
Op deze link http://www.hifi.nl/allesover3.php?id=1543 vond ik een plaatje
en daar zie je de sub aan de linkerkant voor de linker-speaker liggen, alleen is dat hier niet mogelijk, gebrek aan ruimte en indeling, toch zou ik em nog net ernaast kunnen zetten want achter mijn bank is en blijft een onhandige plek vooral omdat ik kamer ruimte verlies omdat ik steeds de bank moet verschuiven, want zoals ik het nu heb , heb ik het nooit staan...de echte number 1 sweetspot moet ik nog vinden. Verder zit ik met een paar dingen, de Mordaunt Short Sub heeft achterop een knop zitten die Phase heet , ben er nog niet uit of 180 degrees of gewoon 0 beter is, misschien verschilt dit wel per film.
De Low frequency cut-off is ook zoiets, echt uitprobeer werk. Het gekke is, ik heb de sub bijvoorbeeld op een bepaalde setting staan, dus bepaalde volume en Low frequency cut-off, en dan in bepaalde scenes in een dvd film is het prima en bij andere scenes weer naar mijn mening teveel "over-kill"
Wat aan de ene kant handig is en aan de andere kant misschien ook weer niet is dat ik de volume van de sub zowel met Marantz kan regelen als op de
Sub zelf, welke volume is dan optimaal voor de marantz he en sub, dat vraag ik me dan weer af. Enig advies hiervoor? wat is de allerbeste plek voor de sub?
Wat doe ik fout?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Hij heeft het over een DTS-audioCD dat hoeft niet perse DVD-A te zijn.deepspace schreef op 20 februari 2004 @ 11:41:
Niets, je speler ondersteund geen DVD-A
Dus kijk eens of je speler ook zo ingesteld is. Dit is overgens wel een zeer oud topic.
[ Voor 30% gewijzigd door leonbong op 20-02-2004 11:57 ]
je zegt het zelf al; de receiver geeft aan de gewone PCM 44.1 decoder te gebruiken ipv de DTS decoder. En dat gaat niet. Je zal de receiver op een of andere manier op de DTS stand moeten zien te krijgen.Bandicoot schreef op 20 februari 2004 @ 11:02:
Even een vraagje, heb hier een DTS audio cd van Sting. Wanneer ik deze in m'n home cinema set stop hoor ik alleen maar ruis. Heb een sony systeem, zowel dvd speler als receiver zijn geschikt voor DTS. Zitten op elkaar aangesloten met een digital coax kabeltje. Op het scherm van de receiver komt PCM 44.1 ipv DTS als ik hem af probeer te spelen.
Wat doe ik fout?
Ik heb dit zelf wel eens gehad met mijn Denon AVR1803, en de oorzaak zat er toen in dat de input van de DVD speler op de verkeerde stand stond. Hij stond geloof ik op Analog terwijl hij op Coax had moeten staan. Probeer eens of zoiets bij jou ook het geval is.
Catch a smile out there!