Toon posts:

Ik krijg hdd 2 secondary chann. niet op dma 5???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Setup:
primary:WD 120 GB (jumper op master) als Master
Liteon 12 speed cdrw als slave (jumper staat goed)

secondary: HD IBM 40 GB(jumpers in stand ' device 0') als Master
Aopen DVD player ()jumper op slave) als Slave

Ben aan het partitioneren, heb momenteel winxp op secondary staan.Gaat er snel vanaf, maar op dit moment is het niet vooruit te branden. Nu zie ik dat de Ibm op dma 2 staat..!!!??? Waarom krijg ik deze niet op 5 , komt dit door de DVD als slave?
Straks is de IBM als sample hdd,voor studio en dan MOET ik snelheid hebben....

Please help, wordt gek hiervan en moet nog zoveel doen!! ;(

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:21
Heb je wel een ATA100/133 kabel gebruikt?

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar als dat niet zo is waar moet ik dan op letten?

Verwijderd

een cdrom is ata33 en je hdd is vanaf ata100/133
je hdd gaat automatisch op ata33 draaien omdat er een cdrom/dvd aan dezelfde kabel hangt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 13:49:
Ja, maar als dat niet zo is waar moet ik dan op letten?
Heb je een 80polige kabel? (die met tig dunne adertjes) of de grove 40 aderige?
Als je 80 aderige kabel verkeerd om zit (dus de moederbordconnector(blauw) op een harddisk) dan wil hij ook nogal eens moeilijk gaan doen
had ik ook , ik had me kabel omgedraait zodat ik de bovenste harddisk wel aan kon sluiten maar toen kreeg ik de melding dat ik een 80aderige kabel moest gebruiken ipv een 40 aderige

Verwijderd

Topicstarter
Ja, is precies dezelfde kabel als naar mijn WD. 80 'aderig' dus.
Ik gooi wel even de DVD los om te kijken wat IBM dan doet...

Verwijderd

als het goed is zal hij het dan weer goed doen

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het nog uit of je de HDD aan de middelste of laatste plug op de kabel aansluit?

Verwijderd

moet weinig uitmaken. Alleen als je beide of 1 van de 2 devices op cable select hebt maakt het wat uit.
Zolang de blauwe maar op het moederbord zit.

Verwijderd

gelukt ?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 13:51:
[...]

Heb je een 80polige kabel? (die met tig dunne adertjes) of de grove 40 aderige?
Als je 80 aderige kabel verkeerd om zit (dus de moederbordconnector(blauw) op een harddisk) dan wil hij ook nogal eens moeilijk gaan doen
had ik ook , ik had me kabel omgedraait zodat ik de bovenste harddisk wel aan kon sluiten maar toen kreeg ik de melding dat ik een 80aderige kabel moest gebruiken ipv een 40 aderige
Dit heb ik ook gedaan en ik krijg dezelfde effect :'(
Weet iemand waar je custom kabeltjes kan bestellen, dus dat je zegt van ik wil hem zo en zo lang hebben ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 14:12:
moet weinig uitmaken. Alleen als je beide of 1 van de 2 devices op cable select hebt maakt het wat uit.
Zolang de blauwe maar op het moederbord zit.
Voor alle snelheden onder de ATA-66 maakt het idd niet uit, maar voor ATA-66 en sneller moet je een 80-aderige kabel gebruiken en moet de kabel op de juiste wijze aangesloten te worden, nl. de blauwe connector op het moederbord, de grijze op de slave en de zwarte op de master.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Zer0 schreef op 02 november 2002 @ 15:41:
[...]

Voor alle snelheden onder de ATA-66 maakt het idd niet uit, maar voor ATA-66 en sneller moet je een 80-aderige kabel gebruiken en moet de kabel op de juiste wijze aangesloten te worden, nl. de blauwe connector op het moederbord, de grijze op de slave en de zwarte op de master.
Dat zeg ik.......GaMmA >:-)

En geen dank he :X
Pagina: 1