hoe kan ik beeld opnemen op mijn vcr? ik gebruik tv-out op mijn video kaart , zo'n geel kabeltje, en een scart blok
ik gebruik een ati radeon 64mb ddr vivo kaart
ik gebruik een ati radeon 64mb ddr vivo kaart
Dit meen je nietmichaeltb schreef op 02 november 2002 @ 13:16:
wat is channel 0 of aux?
Aannames zijn fataal.
Een aantal opmerkingen....GaMeOvEr schreef op 02 november 2002 @ 13:32:
Je VCR heeft op de achterkant nog Scart aansluitingen vrij.
Je TV heeft een S-VHS ingang, waarop je de TV-Out van je Videokaart kunt aansluiten, maar je VCR heeft geen S-Vhs ingang, alleen Scart.
In de handel zijn er van die "omvormblokjes", aan de ene kant Scart, aan de andere kant S-Vhs. Zo'n ding moet je dus kopen bij de Expert of de Megapool ofzo.
Je stopt de TV-Out van je Videokaart middels de S-Vhs kabel in dat omvormblokje, dat blokje stop je op je eerste vrije ingang van je VCR.
Aannames zijn fataal.
Vaak heten ze alleen maar decoder, voor een satteliet ofzo, maar je kunt ze gewoon selecteren als een line-in.Sinclair schreef op 02 november 2002 @ 13:40:
Een aantal opmerkingen....
- Een decoder-ingang (zijn 2e scart) is soms moeilijker in te stellen als een video input
Owh, dat heb ik niet gelezen. (Nu zie ik het ook staan ja, in de eerste posting notabene.- Hij gebruikt al een scartblok
Nee, dat zal wel composite zijn.- Hij gebruikt een geel kabeltje, is volgens mij geen SVHS.
Mja, ik bedoelde omvormer in vorm van aansluiting, niet signaal. (Ik wilde niet te technisch worden, het is zo al moeilijk genoeg voor hem.- Zo'n SVHS<>SCART blokje is geen omvormer, maar puur een verloopje.
Aannames zijn fataal.
Is goed.
Aannames zijn fataal.
Aannames zijn fataal.
Aannames zijn fataal.
Kijk eens in de manual hoe je de decoder kan inschakelen ?michaeltb schreef op 02 november 2002 @ 13:56:
ik heb nu alles volgens GaMeOvEr aangesloten, maar ik kan me comp beeld niet vinden op de video ik laat de video zoeken en dan krijg ik alleen de tv kanalen te zien
GaMeOvEr schreef op 02 november 2002 @ 14:01:
Zo dus, simplistisch weergegeven:
[[url=http:\\www.gorulez.demon.nl\picturers\meuk\pc-tv.gif]afbeelding[/url]]

Je moet de video ook niet laten zoeken, je hebt ergens op de video knopjes zitten waarmee je de kanalen op de video selecteert. (dus op de video 1, 2, 3, 4, etc) Daarmaa moet je "zappen" naar line1/line2 of misschien heten ze bij jou wel extern1/extern2 of AV1/AV2 Zoiets. Vanaf kanaal 1 naar beneden in ieder geval.michaeltb schreef op 02 november 2002 @ 13:56:
ik heb nu alles volgens GaMeOvEr aangesloten, maar ik kan me comp beeld niet vinden op de video ik laat de video zoeken en dan krijg ik alleen de tv kanalen te zien
Aannames zijn fataal.
Ik ben de weg kwijt.......michaeltb schreef op 02 november 2002 @ 14:10:
woohoo deze noep heeft opgenomenmaareh de kleuren zijn wel een beetje wazig, en hoe krijg ik het weer terug naar de comp om het te bewerken?
Dat de kleuren wazig zijn kan wel kloppen, heeft jouw TV-Out op de videokaart geen S-Vhs uitgang? Je gebruikt waarschijnlijk nu zo'n geel kabeltje met één tulpje aan de uiteindes, een pinnetje en een manteltje. (net zo'n kabel als je voor je stereo gebruikt.)michaeltb schreef op 02 november 2002 @ 14:10:
woohoo deze noep heeft opgenomenmaareh de kleuren zijn wel een beetje wazig, en hoe krijg ik het weer terug naar de comp om het te bewerken?
Aannames zijn fataal.
Aannames zijn fataal.
Zit die scart aansluiting die je nu hebt dan vast aan de kabel van je TV-Out, of is dat een blokje met stekkertjes waar die opgeklikt zit?michaeltb schreef op 02 november 2002 @ 14:20:
het probleem is dat er geen s-video ding zit op me vcr
Aannames zijn fataal.
Mja, maar daar heb je niets aan, dat is alleen maar een ingang, daar komt geen signaal uit.
Aannames zijn fataal.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zo'n blokje? Mwoah, ik denk iets van 10 Euro. (max)michaeltb schreef op 02 november 2002 @ 14:31:
en wat gaat dat kosten?
Aannames zijn fataal.
3 euro op de markt, van de week nog 1 gekochtGaMeOvEr schreef op 02 november 2002 @ 14:46:
[...]
Zo'n blokje? Mwoah, ik denk iets van 10 Euro. (max)