Toon posts:

PC reboot zo maar?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
irq not less or equele zegt die nu en dat in de winXP blauwscherm.

Kep een raar probleem en dat is dat me pc soms zo maar reboot?
En als die dan weer aangaat krijg ik een error dat die me muis en toetsenbord kan vinden en dat ik op F1 moet drukken :D.

Het is een nieuwe pc. Zelf gebouwd.

AMD XP 2200+
MSI KT4 Ultra
512MB DDR

300Watt noname voeding, daarvoor met zelfde problemen een ANTEC 330Watt dus daar ligt het niet aan.

Koeling is getest en aan de temp ligt het niet 45* normaal, 52* strest.

Hardware is allemaal getest en daar ligt het niet aan.

Ik heb hem zelfs in een andere kast gestopt.

Me tweede pc heeft daar helemaal geen last van.
De reboots zijn echt wisselvallig.

De ene x is het met wat installeren de andere keer met wat downloaden.

Verwijderd

jah een keer aan en uit zetten dan moet ie ut weer doen heb daar ook weleens last van!!!

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
kijk is in je log boek van windows(denk tenminste dat je dat heb) Daar staat de fout ook in

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Bios flash misschien.. Misschien dat je bios corrupt is ofzo.

Oh ja, welk OS draai je? Heeft een ander OS hier ook last van? En als je de machine in het bios laat staan, dan ook?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem!! :| Maar mijn system specs. zien er wel anders uit dan de jouwe... (Zie m'n signature...)

Zijn er nog meer mensen die dit verhaal duidelijk herkennen? En er misschien een oplossing voor hebben? :/

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 19:52
Ja ik heb het op een P3-733. Hij staat 24/7 aan omdat het een server is, maar hij reboot af en toe. Er draait momenteel Windows .NET Server op. Als ik in de Event Viewer kijk staat er alleen maar "Unexpected system shutdown at (vul een tijd in)". Geen rare voorafgaande events.

Ik denk dat het aan de voeding ligt, alhoewel ik niet zeker ben. Ik heb er ook een tijdje FreeBSD op gedraait ook al was dat niet zo lang. Maar toen rebootte hij dus nooit zomaar.
Zou het dan toch aan Windows liggen?

Verwijderd

zeker windows xp? heb ik ook last van gehad :(

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:01

gatlarf

So say we all...

XP Same here. Zou een synchronisatiefout zijn tussen proc, geheugen en videoplank. Infinite loop heet dat. Er bestaat momenteel nog geen oplossing voor. Enkel met drivertjes goochelen voor je videokaart goochelen wil al eens helpen. Ik heb een Athlon 850 op een Aopen AK73Pro MB en een tnt2M64 videokaart (zielige config he? nou ja...)

May the lords of Kobol guide you...

Verwijderd

Er bestaat de mogelijkheid om binnen XP in te stellen dat tijdens een systeem fout het systeem automatisch reboot... wilde gok maar mogelijk om uit te schakelen...
Is te vinden in Properties van My Computer (zoek in 1-van-de tabbladen...)

Het zou ook kunnen helpen de Core spanning van je processor iets op te hogen (in BIOS instellen)... daar wordt de processor iets alerter van (doe dit echter niet te veel verhogen...)

Verwijderd

precies..schakel het vinkje bij syteem automatisch opstarten uit in 't tabblad geavanceerd-opstart en herstelinstellingen en hij zal iig niet meer rebooten en kan je rustig zoeken wat 't probleem veroorzaakt.

DeLa.

Verwijderd

WinXP in combinatie met via chipset wil dit weleens veroorzaken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op me stage adres heb ik dit ook weleens.
Wat ik dan doe, is dat ik dan de pc uit zet, 1 keer de muis en toetsenbord uit hun ps/2 slot doe, en er weer in... Kzet de pc weer aan, en noproblemo :p

Verwijderd

Energiebeheer mischien ?? :?

Verwijderd

Heb je winxp? Enne zo ja, heb je dan het overnieuw opstarten bij foutmelding al uitgeschakeld?

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 17:12

NDF82

Doomed Space Marine

Heb ik ook gehad. Kon nix vinden, alles geprobeerd. Naar de winkel gebracht (alleen de kast) en daar had ie er niet 1 keer last van. Huh??? Wat bleek, een ander toetsenbord doet wonderen. Probeer is en kijk of ie er dan ook nog last van heeft.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:17:
precies..schakel het vinkje bij syteem automatisch opstarten uit in 't tabblad geavanceerd-opstart en herstelinstellingen en hij zal iig niet meer rebooten en kan je rustig zoeken wat 't probleem veroorzaakt.

DeLa.
Die instelling inderdaad uitvinken. SP1 installeren doet ook wonderen. Na dit gedaan te hebben had ik in ieder geval geen problemen meer.

Pwnd

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 19:52
Heb je, je geheugen al getest?

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad en toen was 1 van mijn geheugenmodules kapot. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 01:27:
Er bestaat de mogelijkheid om binnen XP in te stellen dat tijdens een systeem fout het systeem automatisch reboot... wilde gok maar mogelijk om uit te schakelen...
Is te vinden in Properties van My Computer (zoek in 1-van-de tabbladen...)

Het zou ook kunnen helpen de Core spanning van je processor iets op te hogen (in BIOS instellen)... daar wordt de processor iets alerter van (doe dit echter niet te veel verhogen...)
Vinkje heb ik uit. (altijd al gehad) :\

Verwijderd

Donderwolk schreef op 01 november 2002 @ 09:52:
[...]

Die instelling inderdaad uitvinken. SP1 installeren doet ook wonderen. Na dit gedaan te hebben had ik in ieder geval geen problemen meer.
Heb ook SP1 draaien... Problem is still there... :|

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 20:42
heb het probleem ook.. maar weer eens andere drivers geinstalleerd voor me video kaart, was bij mijn andere pc wel de oplossing.

[ Voor 0% gewijzigd door SuperSchenk op 02-11-2002 12:53 . Reden: denk fout.. net wakker ]

• AkroBatik
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 00:17:
Ik heb exact het zelfde probleem!! :| Maar mijn system specs. zien er wel anders uit dan de jouwe... (Zie m'n signature...)

Zijn er nog meer mensen die dit verhaal duidelijk herkennen? En er misschien een oplossing voor hebben? :/
Yes, sir zelfde moederboard. nu is het niet mee zo heel vaak. Maar afentoe als ik got afstruin loopt alles vast en als je dan een paar keer klikt hoor je piep en reboot.

Meestal komt ie terug dat de drivers van mn gf2 gts/pro/ultra een complicatie hebben opgelopen.

.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
Hmm heeft W2K ook een logboek ? en zoja waar vind ik die :P

Mijn systeem heeft het ook maar voornamelijk tijdens het opstarten en dan niet 1 keer nee wel 20 keertotodat ik een scandisk krijg en dat draait ie wel door. Soms reset ie dan ook nog wel es als ie net in windows zit maar daarna kan ik gewoon uren en uren achter elkaar doen en laten wat ik wil zonder problemen.
Systems specs :
Asus P5A
AMD K6-2 500 Mhz
2× Infineon 128 Mb dimmetjes
Voodoo2 Banshee AGP
2× Maxtor HD
1× Seagate HD
NCR SCSI kaartje
en nog wat troep

ik weet hij is oud en denk er dan ook over om toch es een nieuwe MD Proc + memory te kopen :D

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

harley schreef op 02 november 2002 @ 15:51:
Hmm heeft W2K ook een logboek ? en zoja waar vind ik die :P

Mijn systeem heeft het ook maar voornamelijk tijdens het opstarten en dan niet 1 keer nee wel 20 keertotodat ik een scandisk krijg en dat draait ie wel door. Soms reset ie dan ook nog wel es als ie net in windows zit maar daarna kan ik gewoon uren en uren achter elkaar doen en laten wat ik wil zonder problemen.
Systems specs :
Asus P5A
AMD K6-2 500 Mhz
2× Infineon 128 Mb dimmetjes
Voodoo2 Banshee AGP
2× Maxtor HD
1× Seagate HD
NCR SCSI kaartje
en nog wat troep

ik weet hij is oud en denk er dan ook over om toch es een nieuwe MD Proc + memory te kopen :D
Configuratie scherm -> computermanagment -> logboeken

.

Verwijderd

Topicstarter
irq not less or equele kreeg ik nu als fout melding. Blauw scherm van XP stond dat in.

Verwijderd

Topicstarter
Wordt er gek van nu al 5x vandaag gehad.. WAT IS ER MIS!!!

Verwijderd

Ik ben er nu achter dat het bij bepaalde acties gebeurd! Het gebeurd gegarandeerd als ik een DVD rip :o of als ik een WAV-bestand naar MP3 encodeer.... of een MP3tje aan het Normalizen ben....

Lijkt dus iets met encoderen te maken te hebben! :\

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 17:50:
Ik ben er nu achter dat het bij bepaalde acties gebeurd! Het gebeurd gegarandeerd als ik een DVD rip :o of als ik een WAV-bestand naar MP3 encodeer.... of een MP3tje aan het Normalizen ben....

Lijkt dus iets met encoderen te maken te hebben! :\
Bij mij gebeurt het zelfs onder het spele van een game nu AARRRHGGHH!!!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
AkroBatik schreef op 02 november 2002 @ 15:58:
[...]

Sorry maar ik zie geen computer management staan in mijn config scherm. heb w2k proffesional ( ofcourse ;) )

.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Dat is zeer waarschijnlijk brak geheugen, mijn broer had namelijk hetzelfde en nadat ik er ander geheugen indeed was het probleem weg. :) succes

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op 02 november 2002 @ 19:09:
Dat is zeer waarschijnlijk brak geheugen, mijn broer had namelijk hetzelfde en nadat ik er ander geheugen indeed was het probleem weg. :) succes
Geheugen is getest maar die is perfect. Maar sinds ik XP er op heb, heb ik dit probleem.

Moet nu tot maandag wachten op 2000 :( mijn cd-rom was stuk.

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
... mocht niet:...

<font color=blue>Dit beschouw ik als een puberale troll :/ Hiervoor krijg je een waarschuwing, check je mail.</font>

[ Voor 0% gewijzigd door Rekenmachine op 05-11-2002 06:44 . Reden: "troll" mocht niet ]

https://www.enwatbenjedan.nl/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 18:43:
[...]

Bij mij gebeurt het zelfs onder het spele van een game nu AARRRHGGHH!!!
:'( Bij mij nu ook.... Bij NFS 5: Porsche Unleashed nu ongeveer 6 minuten slaat m'n computer af....

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Is je PC geaard?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Nadat ik de four in one drivers voor de via chipset heb geinstalleerd, was dit rebooten afgelopen en dat ontdekte ik pas ongeveer 2 maanden geleden.
Ik heb er nooit meer last van gehad. Ik denk dat het daar aan lag in mijn geval, XP prof. is sindsdien niet meer uit geweest (dag en nacht staat ie te brommen, zonder reboot)

download-site: http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip

Hopelijk heb je hier wat aan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 20:07:
Nadat ik de four in one drivers voor de via chipset heb geinstalleerd, was dit rebooten afgelopen en dat ontdekte ik pas ongeveer 2 maanden geleden.
Ik heb er nooit meer last van gehad. Ik denk dat het daar aan lag in mijn geval, XP prof. is sindsdien niet meer uit geweest (dag en nacht staat ie te brommen, zonder reboot)

download-site: http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip

Hopelijk heb je hier wat aan...
Ja had ik al geinstaleerd... maar ik zal deze er nu voor de zekerheid overheen gooien.

Verwijderd

hier ligt het niet aan, aangezien het alleen bij specifieke bewerkingen gebeurd.

• MMUilwijk
  • Laatst online: 07:55
Maak eerst eens een lijst met alle hardware, en controleer gelijk of je alle goede drivers hebt...Als dit zo is haal je alle hardware eruit (liefste nog eerst formatten) en dan 1 voor 1 gaan testen...Krijg je een blauw scherm dan weet je waaraan het ligt...
Jouw melding komt vooral voor bij brakke drivers...
Enne, geduld is een schone zaak :>

Everytime I suffer I become a better man because of it

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 18:54

T-Junkie

user brain not connected...

ik heb t ook gehad, XP2000+, 512 DRR PC2700 RAM, en EPoX, en bij mij lag het aan mn geheugen bank. Maar ik heb hem onder garantie omgeruild bij CTW nadat ze hem hadden getest. Dus raad je aan ff je geheugen te testen

Verwijderd

Probeer maar eens een ander merk geheugen. Ik heb zelf bij veel zelfgebouwde pc's ondervonden dat windows XP heel veel problemen geeft met bepaalde moederbord, videokaart en geheugencombinaties. In de meeste gevallen was ander type geheugen de oplossing.

Het is met een grootte zekerheid te zeggen dat het aan het geheugen ligt door het volgende te proberen: (tenminste bij mij was dat zo)

Probeer windows XP te installeren met een schone installatie. Als je nu de hele tijd vastlopers krijgt in de setup of steeds een ander BSOD tijdens de setup dan ligt het waarschijnlijk aan de combinatie van mobo en geheugen.

Succes ermee!!!! ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 17:00:
Wordt er gek van nu al 5x vandaag gehad.. WAT IS ER MIS!!!
Of je nou rijp bent voor de gekkenhuis of niet, maar kicken binnen 24 uur wordt hier niet gewaardeerd. Zie ook de FAQ Forumgedrag ;)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 02 november 2002 @ 21:48:

[...]
Of je nou rijp bent voor de gekkenhuis of niet, maar kicken binnen 24 uur wordt hier niet gewaardeerd. Zie ook de FAQ Forumgedrag ;)
HUH? kicken naar een paar mog had ik ergens gelezen en zown erge kick is het nouw ook weer niet hoor..... :(
\
tja ik had ook me post kunnen editten.

Maar ik heb nu 2000 er op en alle spellen gespeelt en veel geklookt en de pc zwaar belast en nu is het probleem weg!! wazig die windows...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 00:12:
HUH? kicken naar een paar mog had ik ergens gelezen en zown erge kick is het nouw ook weer niet hoor..... :(
Bron :?

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Ik heb dit probleem ook 2x gehad. Bij mij lag het aan initieel te hoge/snelle geheugen instellingen. Laad de bios defaults eens en reboot. Nadat ik mijn RAS/CAS settings in bios lager had gezet op mijn oude pc en timings op normaal verdwenen de problemen als sneeuw door de zon.

Suc6

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Je zegt dat het niet aan de hardware ligt, dat je die getest hebt, maar ik zou het toch eens proberen met een ander merk memory (infineon, kingston) want het lijkt op symptomen van een geheugenprobleem. Ook videokaarten hebben tegenwoordig veel geheugen aan boord. Hier zou de fout ook kunnen liggen, dus evt even een oude simpele kaart proberen!

succes!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
ik heb het probleem ook, zie ook dit topic. ik heb mn geheugenbank (corsair XMS 2700 v1.1 256mb DDR) getest en hij gaf dus 1 fout... maar het lijkt mij zo sterk dat het geheugen kapot is, tis tenslotte een retedure reep!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Boeie schreef op 03 november 2002 @ 11:02:
ik heb het probleem ook, zie ook dit topic. ik heb mn geheugenbank (corsair XMS 2700 v1.1 256mb DDR) getest en hij gaf dus 1 fout... maar het lijkt mij zo sterk dat het geheugen kapot is, tis tenslotte een retedure reep!
Binnen 6 uur 1 fout in memtest = TEVEEL.

Die reep mag je terugbrengen, hij is stuk :).

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Waar vind ik dat memtest. Kan ik het ook even bij mezelf proberen.

.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:47
AkroBatik schreef op 03 november 2002 @ 19:50:
Waar vind ik dat memtest. Kan ik het ook even bij mezelf proberen.
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= :? |:(

• Hoyden
Boeie schreef op 03 november 2002 @ 11:02:
Lol, alsof een dure reep niet kapot kan :/

Verwijderd

AkroBatik schreef op 02 november 2002 @ 15:58:
[...]

offtopic:
sorry dat ik het zeg, maar een nederlands OS sukt echt, kzie het lieverzo:

control panel -> administrative tools -> event viewer

ff ontopic,

er staat: IRQ not less or equal

dat betekent, ik heb geen IRQ adressen meer of er is een conflict. (denk ik O-) ) kijk eens in je device manager?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde sinds ik een reepje geheugen uit mijn compu heb gehaald, iemand idee why>>?
Draai trouwens win 2000, 2 jaar zelfde instelling.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Waarom moeilijk doen?
Btw, de bovenste url die er uit je google search komt rollen is een andere memtest dan die wij kennen...

www.memtest86.com

• Hoyden
W3ird_N3rd schreef op 03 november 2002 @ 21:58:
[...]

Waarom moeilijk doen?
Btw, de bovenste url die er uit je google search komt rollen is een andere memtest dan die wij kennen...

www.memtest86.com
Ik zeg ook niet dat ie de bovenste gelijk moet pakken, maar ik laat ff zien dat zijn vraag nou niet echt nodig was geweest. :/

Ff zoeken kan geen kwaad. :Z

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SandeR schreef op 03 november 2002 @ 22:42:
[...]

Ik zeg ook niet dat ie de bovenste gelijk moet pakken, maar ik laat ff zien dat zijn vraag nou niet echt nodig was geweest. :/

Ff zoeken kan geen kwaad. :Z
Dat is waar, en aangezien het ook al in de FAQ staat...

Pagina: 1