Toon posts:

[DVD] Digital out ook voor stereo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen DVD-speler en vraag me het volgende af:
(Bijna) alle DVD-spelers hebben een digitale uitgang. Bij het afspelen van DVD's komt hieruit het ongedecodeerde DD of DTS geluid.
Mijn vraag is, komt er hier ook een stereo (of in ander vorm) geluid uit wanneer ik op de DVD-speler een cd-tje afspeel.
Kan ik dat gebruiken om cd's digitaal te kopieren? (door dit naar mijn externe cd-schrijver te lussen)

Extra:
Is het mogelijk om met een DVDRecorder een DVD film digitaal(!) over te nemen vanuit een ander DVD-speler of een ander DVD-bron?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 06:49

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

1. Ja, CD-geluid kan digitaal uitgestuurd worden. Dat gebeurt in een 44,1kHz PCM-datastroom.
2. Een DVD kopieren zal moeilijk worden omdat elke DVD tegenwoordig een kopieerbeveiliging heeft. Je zal dat dus via de PC met speciale rip-software moeten doen...

Verwijderd

Topicstarter
jfeelders schreef op 31 oktober 2002 @ 23:29:
1. Ja, CD-geluid kan digitaal uitgestuurd worden. Dat gebeurt in een 44,1kHz PCM-datastroom.
2. Een DVD kopieren zal moeilijk worden omdat elke DVD tegenwoordig een kopieerbeveiliging heeft. Je zal dat dus via de PC met speciale rip-software moeten doen...
ok bedankt, dat is duidelijk.
maar stel dat ik een DVD met homevideo van een vriend van mij wil kopieren?
(DVtape is toevallig kwijt in dit scenario)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 10:15
Uit de digitale uitgang komt alleen het geluid, niet het beeld. Als de dvd speler macrovision vrij is en je er een videorecorder op aansluit. kun je deze kopieren. Echter analoog, niet digitaal. (geluid ook analoog).
Hoe dan ook, het plan om een filmpje te huren en deze met een lege dvd te kopieren blijft voorlopig uit ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 01 november 2002 @ 01:28:
Uit de digitale uitgang komt alleen het geluid, niet het beeld. Als de dvd speler macrovision vrij is en je er een videorecorder op aansluit. kun je deze kopieren. Echter analoog, niet digitaal. (geluid ook analoog).
Hoe dan ook, het plan om een filmpje te huren en deze met een lege dvd te kopieren blijft voorlopig uit ;)
Ok, ik weet dat uit de digitale uitgang alleen geluid komt. Maar ik dacht dat er misschien dvd-spelers die ook een digitale video uitgang hebben.

Maar als laatste vraag, komt er wel stereo geluid uit de digititale out wanneer ik een cd'tje op een dvd-speler afspeel? (en is dat dan ook digitaal geluid of analoog, digitaal lijkt mij)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 06:49

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

yep, bij gewone audio-cd's een 2 kanaals (stereo dus) audiostroom

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 10:33:
[...]
Ok, ik weet dat uit de digitale uitgang alleen geluid komt. Maar ik dacht dat er misschien dvd-spelers die ook een digitale video uitgang hebben.

Maar als laatste vraag, komt er wel stereo geluid uit de digititale out wanneer ik een cd'tje op een dvd-speler afspeel? (en is dat dan ook digitaal geluid of analoog, digitaal lijkt mij)
DVD speler met gewoon vga uitgang zijn er wel, meestal van die progressive scan dvd's. Lijkt me goed voor een projector. Trouwens ook voor een tv, want de beeld informatie staat digitaal op je dvd, dan naar analoog overgezet, via een scart naar je tv, daar word het weer digitaal gemaakt om verwerkt te worden en dan vervolgens als beeld op je tv gezet. Zou het niet mooi zijn als je gewoon rechtsreeks digitaal naar je tv kan zonder die extra omzetting.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
vga connector is ook analoog maar meestal van veel betere kwaliteit dan tv!!

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 15:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Als jij een cd kopieerd via je computer gebeurd dit al digitaal dus ik zie de meerwaarde hiervan niet echt in.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 22:34:

Extra:
Is het mogelijk om met een DVDRecorder een DVD film digitaal(!) over te nemen vanuit een ander DVD-speler of een ander DVD-bron?
Een DVD met een film heeft twee lagen, er past dus meer data op. Een DVDrecorder kan maar een laag branden dunmoet je twee dvds branden.

PGEQRZEM

Pagina: 1