Ik heb een dolby prologic surround versterker. Bovendien heb ik een sb live geluidskaart. Hoe kan ik deze versterker nu het beste aansluiten op mijn pc zodat ik ook daadwerkelijk surround sound hoor. Op mijn geluidskaart zitten namelijk 2 uitgangen (voor en achter) een digitale (maar daar heb ik niks aan, want er zit geen digitale ingang op mijn verstrerker). Welke uitgang moet ik dan aansluiten op mijn versterker? Is het ook mogelijk om dan ac3 divx af te spelen met surround sound. Ik heb namelijk wel eens gelezen dat dat mogelijk is, ook met 'maar' een sb live ipv 5.1 kaart.
het is alleen maar mogelijk als er op die versterker een ingang zit voor een externe decoder, daar kun je dan je front L/R en RearL/R aan hangen.
Ook voor u is daar de faq 
Voor dolby pro-logic heb je enkel een stereo uitgang nodig, en een stereo ingang + decoder op de reciever. Voor dolby digital (vijf-punt-één) heb je of:
1) Een geluidskaart met decoder nodig en een receiver met zogeheten analoge 5.1 ingang.
2) Een geluidskaart met digitale uitgang nodig en een receiver met digitale ingang én een dolby digital decoder.
3) Een geluidskaart met front en rear uitgang (4.0) en een receiver met analoge 5.1 ingang (het center kanaal komt nu door de fronts en het subkanaal ook)
Maar lees de faq ff, dan weet je wat meer.
Voor dolby pro-logic heb je enkel een stereo uitgang nodig, en een stereo ingang + decoder op de reciever. Voor dolby digital (vijf-punt-één) heb je of:
1) Een geluidskaart met decoder nodig en een receiver met zogeheten analoge 5.1 ingang.
2) Een geluidskaart met digitale uitgang nodig en een receiver met digitale ingang én een dolby digital decoder.
3) Een geluidskaart met front en rear uitgang (4.0) en een receiver met analoge 5.1 ingang (het center kanaal komt nu door de fronts en het subkanaal ook)
Maar lees de faq ff, dan weet je wat meer.
Dit topic is gesloten.
![]()