dos client op windows netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik wil van een p100 die hier nog staat een mp3 player maken voor in de (studenten) huiskamer. Om zo efficient mogelijk gebruik te maken van die p100 wou ik een dos based bak maken. (linux n00b en dos ken ik nog wel). Er is echter alleen een cdrom aanwezig (geen fdd en hdd).
Het is dus de bedoeling dat ie dus boot van cdrom en dan evt met een ramdrive (48mb edo aanwezig) een dosmp3speler opstart en van het netwerk mp3s kan lezen.
Nou zit ik dus met het probleem: Hoe kan ik met die dos machine ons windowsnetwerkje op komen? Ik heb wat gezocht, en het enige wat ik op GoT tegenkwam was: DOS<>Windows netwerk.
Er vanuitgaande dat ik de netwerkkaart in dos aan de praat krijg (moet toch wel lukken zou je zeggen), hoe kan ik dan bij de shares van de windows bakken komen?

Het netwerk bestaat uit 1*win2k, 3*win9x en 1*winxp, verbonden met 10mbit hub en uplink naar kabelmodem.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Ik heb hier een bootcd liggen (op Eltorito zoeken in google, vast wel te vinden) waarmee je bijna alles aangemeld krijgt op een netwerk.
Om bij de windowsshares te komen gebruik je gewoon het "net use" (net use x: \\PC\share) commando en maak je wat drives aan.
Maar of er MP3 spelers onder dos zijn :?

Maar op een p100 zet je toch gewoon windows95??????

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
SmegHead schreef op 31 oktober 2002 @ 14:49:
Ik heb hier een bootcd liggen (op Eltorito zoeken in google, vast wel te vinden) waarmee je bijna alles aangemeld krijgt op een netwerk.
Om bij de windowsshares te komen gebruik je gewoon het "net use" (net use x: \\PC\share) commando en maak je wat drives aan.
Maar of er MP3 spelers onder dos zijn :?

Maar op een p100 zet je toch gewoon windows95??????
ja dus
Ja, maar win95 booten van cdrom is weer zo lastig. En dos boot ook veeeeel sneller+ is efficienter.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.bootdisk.com/
Ff bootable diskette in elkaar flanzen voor je NIC .. et voila je kan over IP op je netwerk komen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.