DOS<>Windows netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Is er iemand op de hoogte hoe ik een DOS<>Windows netwerk aanleg?
De kaart onder Windows aanleggen is niet zo moeilijk.
Hiervan heb ik een uitvoerige beschrijving.
Maar onder DOS is het me volledig ontschoten.
Ik weet wel dat er een DOS directory op de diskettes staan, maar heeft iemand de volledige beschrijving van de te volgen stappen?
Je kan ook de beschrijving naar me mailen op:
piet@marisael.demon.nl met als subject: netwerk dos

Verwijderd

Piet,
Als je een reaktie hebt ontvangen, zou je mij ook op de hoogte willen stellen via ICQ mail? Ik ben nl. ook geintresseerd, ik heb nl. nog een oud schootding liggen, staat alleen DOS op.

Alvast bedankt
Tuan aka Sunil

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
Me Too please

Whitefeather_@hotmail.com

• Jaymz
  • Laatst online: 12:37

Jaymz

Keep on moving !

Pfff, doen lukt me wel, maar een volledige beschrijving ?????

Misschien morgen als ik wakker ben.

{lig ik op bed, om 01:00 "Shit, backuptapes vergeten, ff langsgaan [10 min. fietsen] tog ff GoT checken , welnee echt niet "verslaafd"

Verwijderd

Pffft dos-> windows das een aardige kluif :)Maar okay het ligt er maar precies aan wat je op je windows back draait (nt/95 tcp/ip / ipx) Kan je er wel mee helpen maar dan moet ik iig wel meer gegevens hebben. En ja je zult er wat dingen voor moeten ritselen als het novell achtig gaat worden. Op de nt server cd staat een clients directory en daarmee kan je hele mooie dos boot floppen aanmaken om via tcp/ip naar zo'n bak te gaan.

M

• Piet Marisael
De bedoeling is als volgt:
Op een Windows95 machine staat een DOS programma, door middel van een netwerk moet dan op een DOS machine dat programma gaan draaien in een andere ruimte.
Het gaat dus voornamelijk hoe instaleer ik die netwerkkaart in een DOS-computer.
De verdere besturing en werking van het DOS-programma, daar kom ik dan wel uit.

Duidelijk genoeg?

• Jaymz
  • Laatst online: 12:37

Jaymz

Keep on moving !

Hetgeen wat bij mij meestal werkt is de install.bat (of wat dan ook) uitvoeren en kijken wat er gebeurd.

Ik zou zeggen: Proberen, kom je ergens niet uit, leg uit wat je gedaan hebt, en stel je vraag

• Piet Marisael
Dus alleen maar de kaart insteken en de instalatie uitvoeren zou ook hier voldoende zijn? :7

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Nee, zo simpel is het jammer genoeg niet. Wat je zou kunnen doen is Imagecast 3 trail downloaden (www.imagecast.com), Is een prohgramma om images van pcŽs te maken over het netwerk, totaal niet relevant, maar het heeft een tooltje om floppen aan te maken voor de clients, gebaseerd op DOS/windows/ip.
Voor een aantal kaarten zitten de drivers er al bij. Flop aanmaken, autoexec en config bekijken en aanpassen naar jouw gebruik en voila.. DOS aan het netwerk..

suc6

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Onno
  • Niet online
Als je op die DOS-PC Windows 3 kunt installeren is dat ook een vrij simpele manier om networking onder DOS te laten werken.
Ook al gooi je Windows daarna meteen weer weg. :)

• Piet Marisael
is nog maar de vraag, weet nog niet helemaal wat voor dos-machine het eigenlijk is.
kan net zo goed nog een 8086 ofzo zijn.
moet het gehele pakketje computers nog live zien.
is alleen maar ter sprake van geweest

• vassago
  • Laatst online: 15:10
Microsoft heeft een TCP/IP stack voor DOS waarmee je vrijwel alles kan.
b.v. drivers sharen, gesharede drives benaderen, DOS TPC/IP programma's gebruiken
enz.

Ik meen dat het bij NT 4.0 meegeleverd word.

Ik gebruik dit op mijn werk voornamelijk om drives mee te "Ghosten".
Als je wilt kan ik je een voorbeeld diskette sturen. Hoef je alleen de netwerk-kaart drivers te vervangen door je eigen drives en je bent klaar. (De drivers die erop staan zin voor een Intel 10/100Mbit kaart)

mail me dan even op joost@vassago.demon.nl

Groeten,

Joost
Pagina: 1