Geforce4 laat systeem hangen

Pagina: 1
Acties:

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33
ik heb sinds een week een Aopen Geforce4 TI4200 maar nu freezed mijn hele pc
bij een hoop spellen binnen een paar seconden

Maar bij DiabloII, counterstrike en nog een aantal andere games heb ik geen enkel probleem
games waar hij wel freezed zijn oa morrowind quake3 en 3dmark2001

Ik heb al geformatteerd en win opnieuw erop gezet, verschillende drivers geprobeerd, BIOS geupdate, met BIOS settings gespeeld enz maar niks schijnt te werken :(

Mijn specs:
Athlon 1200
Epox EP-8K7A mobo
Enermax 350w PSU

Iemand een id wat dit zou kunnen zijn?
De search geeft ook niet echt een oplossing

Verwijderd

probeer is uit te zoeken of ie alleen crashed met opengl / direct 3d

en underclock je gpu is een keer, misschien is die gewoon gaar

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:38
Dat was al eerder vastgesteld, oude feiten herhalen hoeft niet.

• stinger
zucht :)

heb al geprobeerd te underclocken maar dat hielp oomk niet
en hij is niet gaar want bij iemand anders werkte die wel en precies dezelfde kaart (een andere dus) werkte bij mij ook niet

Verwijderd

kan btw ook je geheugen zijn... mijn geforce2mx crashte zodra er meer als 8 meg weggeschreven werd... laten testen, en inderdaad, geheugen stoek

Verwijderd

en zoek is een docje over je chipset in combinatie met die videoplank

• stinger
ja dat mobo icm die plank dwars zit is mijn eerste gedachte
maar ik kan daar niks over vinden :/

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Probeer je AGP voltage en Vcore eens omhoog te gooien. Dit hielp bij mij, hoewel ik een Gigabyte 7VRXP rev 1.1 heb. Anders misschien AGP fastwrites uit en AGP 2x of zo.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Wat heb je nog meer in je systeem hangen.
- HD
- Soundkaart
- Netwerkkaart
- Ander apparatuur

Kan zijn dat je voeding het niet trekt, lijkt me sterk.
Verder test nog wat meer spellen .
Doe eventueel een memtest.

Nothing more to say...

• stinger
memtest geeft geen fouten enzo AGP vcore kan ik niet veranderen
ik heb 4 hd's erin hangen, 2 netwerkkaarten geen soundkaart en tvkaart.
maar lijkt me nix te maken met stroom want het loskoppelen van 3 hd's maakt ook nix uit

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Welke Windows gebruik je? Want mijn MSI Ti4200 64 MB wilde bepaalde 3D dingen (vooral Direct3D volgens mij) ook niet meer doen onder 98 nadat ik de AGP texture size boven de 128 MB had staan in mijn BIOS. Onder XP is dat geen probleem, maar 98 slikte dat niet...

• stinger
het gaat niet alleen over direct3d games
opengl games hangen zich ook op
ik heb winXP

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
als het een AGP probleem is wil AGP aperture size minimaal (4MB ofzo) zetten nog wel eens helpen, heb je toch niet nodig met een 128MB kaart

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• stinger
net ff geprobeerd maar ook op 32 (was het minimum) hangt hij zich meteen op

Verwijderd

Mijn pa heeft een geforce 4 mx460 p4 2ghz winxp. hangt ook bij veel spellen op, heb het vermoeden dat het een warmte probleem is...........(mini tower)

• stinger
nee warmte probleem lijkt me erg onwaarschijnlijk bij mijn probleem.
Kast open of dicht boeit niet en hij hangt al na 2sec ofzo dus lijkt me sterk dat hij dan al oververhit is.

Verwijderd

Je hebt een AMD 1200. De Thunderbird processor heeft een patch nodig om goed met de AGP poort te kunnen communiceren. (De zogenaamde LargePageMinimum regpatch.) Deze is nodig voor Win2k, maar soms ook voor XP. Hij is op deze plek te downloaden. Installatie op eigen risico...

Verwijderd

Follow up and Final: Too wierd - now, no matter what I enable in NVMAX, or how agressively I set the Bios, I cannot force a crash/lockup. It was clearing NVMAX that semed to fix my problem, and now I have selectively re-enabled everything I cleared, and the system is still stable.

Perhaps this will be a clue to somebody smarter than me: On my initial 'fix-it' run of NVMax, System tab, AGP pulldown, the two boxes for 'Fast-writes' and 'Side band addressing' at the top were both checked, and greyed out. Nevertheless, the program let me UN-check the greyed out boxes (after which it became stable - but remember, I UN-checked everything). Now, those two same entries are no longer greyed out, and checking, or unchecking them does nothing to impair system stability. Could this point to an 'orphan' registry entry that was misplaced, corrupted, or giving me general fits? I dunno - Norton 2002 did not say I had any problems, and I am not intimately familiar with the registry structure of Nvidia drivers.

At least my system is working, and maybe a smart form lurker can figure out why - I did my best to re-crash teh system, and it is doggone stable now.

Special thanks to CC for the continuing support and encouragement

• stinger
ik had dat trucje met nvmax al met de search gevonden maar dat hielp dus ook totaal nix :(

firepower van die patch heb ik nog nooit gehoord. wat doet die precies, want ik had toch ook geen problemen met me geforce2 GTS hiervoor en ook niet met me radeon 8500

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
ha, dat truukje met NVmax werkte bij mij dus wel :)
waar powerstrip de boel liet hangen bij opstarten deed NVmax het beter
ik draai weer 1Ghz, in elk geval totdat blijkt dat het toch niet stabiel is
voorlopig doet ie het

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

stinger schreef op 01 november 2002 @ 13:43:
ik had dat trucje met nvmax al met de search gevonden maar dat hielp dus ook totaal nix :(

firepower van die patch heb ik nog nooit gehoord. wat doet die precies, want ik had toch ook geen problemen met me geforce2 GTS hiervoor en ook niet met me radeon 8500
Er is een registergegeven met de naam "LargePageMinimum". Dit minimum staat in Windows 2000 voor sommige kaarten te laag, als je het installeert op een AMD Athlon Thunderbird of XP. Dit geldt vooral voor nieuwere nVidia kaarten. Deze patch zet de waarde van LargePageMinimum hoger, zodat de Athlon de AGP poort goed kan gebruiken. (Ik heb op mijn AMD TB systeem met Win2k deze patch nodig, anders crashed elk 3D spel binnen 5 seconden...)

In WinXP schijnt dit opgelost te zijn, maar soms wil deze patch ook daar wel eens helpen met wazige crashes die nergens door veroorzaakt lijken te worden. Dit was het geval bij een kennis van mij, die een AMD XP en WinXP draaide. Onoplosbaar probleem, en als laatste hoop hebben we deze patch geïnstalleerd, en die werkte.

• stinger
Die patch helpt ook niet

Ik heb zelf nog wat geprobeerd en ben tot de volgende conclusie gekomen:
Als ik de core van 250mhz naar 225mhz zet dan worden een aantal games stabiel maar de rest blijft nog hetzelfde.
Als ik hem daarna weer verlaag van 225mhz naar 200Mhz dan lijkt het probleem opgelost te zijn.
Het is iig geen hitte probleem...
Ik zelf denk dat het verhogen van het AGP voltage de oplossing kan zijn, maar laat ik dat nou net niet kunnen instellen op mijn moederbord :/
Pagina: 1