Direct3D games lopen vast :(

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Sinds 2 dagen heb ik een Geforce4 Ti4200, daarvoor had ik een Abit Siluro Geforce2MX400. De laatste tijd had ik met deze kaart last van vastlopers in Direct3D spellen (Warcraft 3, F1 2002, GP4 etc.) : na 10 tot 20 minuten spelen hing mijn systeem compleet; het beeld beef staan en het laatste geluid werd heel snel herhaald.

Met deze nieuwe GF4 Windows XP even opnieuw geinstalleerd, in de hoop van de ellende af te zijn.. niet dus :'( Ik blijf precies hetzelfde probleem houden. Het is dus alleen in Direct3D, zo kan ik UT en SOF2 (opengl) bijv. wel lang achterelkaar spelen zonder dat de pc vastloopt.

Mijn pc is verder een ECS K7S5A + Athlon 1200 (266) en 256mb sdram. Ik heb dus Windows XP Prof (UK), verder de nieuwste detonators geinstalleerd en DirectX 8.1. Tot iets van twee week terug werkte alles nog wel perfect met m'n GF2MX, maar ik heb geen idee waar het aan ligt. Drivers voor mijn moederbord had ik wel geinstalleerd toen ik de GF2MX had, maar die hielpen dus niet. Toen het probleem ontstond had ik oude detonators (22.8 geloof ik), toen hielpen de nieuwste detonators niet. Iemand een idee wat ik kan doen? :'(

Verwijderd

geen geluidsdriver probleem heb ik ook eerder gehad.werdt het meer een hardcore geluidje

• kNarf_
Op vrijdag 21 juni 2002 12:03 schreef redbullwaning het volgende:
geen geluidsdriver probleem heb ik ook eerder gehad.werdt het meer een hardcore geluidje
ehm, het gaat niet om het geluid want dat werkt prima (behalve dus op het moment dat de pc crasht) Het is btw een SB128pci, nog nooit probs mee gehad en ook nooit andere drivers gebruikt dus dat kan het gewoon niet zijn, het lijkt mij eerder iets met drivers voor de videokaart of DirectX te maken te hebben

Verwijderd

owja met direct3d heb ik ook gehad moet je ff andere drivers instaleren niet de orginele maar ff van guru3d.com
werkte bij mij prima.
ik had eerst de 23 serie maar was niet goed hier

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

start > run > dxdiag

even die direct3d test(s) doen misschien komt daar iets bruikbaars uit.

• kNarf_
Op vrijdag 21 juni 2002 12:52 schreef SaSxNEO het volgende:
start > run > dxdiag

even die direct3d test(s) doen misschien komt daar iets bruikbaars uit.
nee, gewoon ' all tests succesful' ..
ik vind het zo vaag dat de pc pas na een tijdje vastloopt. Net heb ik de nieuwste detonators opnieuw geinstalleerd (dezelfde die ik al had) en na een tijd liep GP4 weer vast :( dit keer pas na 50 minuten. Het rare is dat alles tot die tijd perfect werkt.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Word hij niet gewoon te heet zoals hier: [topic=530541/1/25]

[off-topic]
1000'ste post!! :D :D
[/off-topic]

• kNarf_
Op vrijdag 21 juni 2002 13:10 schreef Mad_Demon het volgende:
Word hij niet gewoon te heet zoals hier: [topic=530541/1/25]

[off-topic]
1000'ste post!! :D :D
[/off-topic]
nee, aangezien ik dit probleem ook had met mijn vorige videokaart (GF2MX) en de pc alleen vastloopt in Direct3D spellen.

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Voedingsprobleem????

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:28

Phydomir

Dennis

Dit probleem komt best veel voor..

Dacht dat het aan DX 8.1 lag..

Wat je kan proberen is de 29.60 drivers erop te zetten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• kNarf_
Op vrijdag 21 juni 2002 13:16 schreef Phydomir het volgende:
Dit probleem komt best veel voor..

Dacht dat het aan DX 8.1 lag..

Wat je kan proberen is de 29.60 drivers erop te zetten.
die heb ik :Y)

Net trouwens weer een uur UT gespeeld zonder problemen, dus het ligt denk ik echt aan Direct3D

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb het zelfde probleem sinds ik mijn Aopen Aeolus GF4 Ti4200 heb. OpenGL (RTCW, SoF II) loopt allemaal als een trein, maar Direct3D, bijv. GTA3 gaat inderdaad regelmatig hangen en het geluid stottert.

Geluidskaart bij mij is een SB Live Value, Moederbord is een Abit KT7a (zie specs).

Ik gebruik Detonator V29.42 (de laatste officiele)...

Met mijn oude kaart (Gainward GF2MX GS) en wat oudere detonators had ik nooit problemen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Oh, dus het is niet een kaart probleem maar een nVidia probleem :)
Nu de oplossing nog :(

ik heb dus een via kt266a mobo een sb-live value en de aopen ti-4200, nog niet veel mee gespeeld (de gf4) maar GTA3 bleef wel al een keer hangen en 3dmark doet ook vaag af en toe.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op vrijdag 21 juni 2002 14:53 schreef hjs het volgende:
Oh, dus het is niet een kaart probleem maar een nVidia probleem :)
Nu de oplossing nog :(

ik heb dus een via kt266a mobo een sb-live value en de aopen ti-4200
Welke detonators gebruik je? Of zou het iets met de 686B te maken hebben?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 21 juni 2002 14:55 schreef Devster het volgende:

[..]

Welke detonators gebruik je? Of zou het iets met de 686B te maken hebben?
oh, nu de laatste Beta van Omega gebaseerd op de 29.42 (win98 dus)

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hebben jullie toevallig iets getweakt ooit met NVMax?

Ik las op het Viahardware forum het volgende:

http://forums.viahardware.com/messageview.cfm?catid=29&threadid=13318&STARTPAGE=1
Follow up and Final: Too wierd - now, no matter what I enable in NVMAX, or how agressively I set the Bios, I cannot force a crash/lockup. It was clearing NVMAX that semed to fix my problem, and now I have selectively re-enabled everything I cleared, and the system is still stable.

Perhaps this will be a clue to somebody smarter than me: On my initial 'fix-it' run of NVMax, System tab, AGP pulldown, the two boxes for 'Fast-writes' and 'Side band addressing' at the top were both checked, and greyed out. Nevertheless, the program let me UN-check the greyed out boxes (after which it became stable - but remember, I UN-checked everything). Now, those two same entries are no longer greyed out, and checking, or unchecking them does nothing to impair system stability. Could this point to an 'orphan' registry entry that was misplaced, corrupted, or giving me general fits? I dunno - Norton 2002 did not say I had any problems, and I am not intimately familiar with the registry structure of Nvidia drivers.

At least my system is working, and maybe a smart form lurker can figure out why - I did my best to re-crash teh system, and it is doggone stable now.

Special thanks to CC for the continuing support and encouragement.
Wellicht met NVMax alles uitzetten en vervolgens weer aanzetten? :? Wellicht zijn er van mijn eerdere kaart nog wat settings in de registry blijven hangen?

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb nvmax en GTU gedownload vanaf Guru3d en ga inderdaad eens spelen met sideband en fastwrites (die staat in bios).
En zet mijn AGP ook gelijk maar op 2x.
Nog iemand tips voor mijn AGP Apetuur size in de bios? staat nu op 128 (met 256 mb geheugen).

Verwijderd

Nou lekker is dat, ik heb dus ook last van die hangers zo lijkt het. Zou toch leuk zijn als je wat nieuws koopt dat het direct helemaal goed werkt maar in veel gevallen mag dat toch niet zo zijn blijkt steeds maar weer. Dit is niet de eerste keer dat ik met een nieuw product in mijn systeem alles meteen goed en stabiel kan draaien, der moeten vaak eerst weer patches en updates aan te pas komen en dat is pas na een aantal maanden over het algemeen als je er al uren tijd in gestoken hebt om het probleem proberen te verhelpen! Beetje jammer weer dit dus.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op vrijdag 21 juni 2002 15:57 schreef hjs het volgende:
Ik heb nvmax en GTU gedownload vanaf Guru3d en ga inderdaad eens spelen met sideband en fastwrites (die staat in bios).
En zet mijn AGP ook gelijk maar op 2x.
Nog iemand tips voor mijn AGP Apetuur size in de bios? staat nu op 128 (met 256 mb geheugen).
Laat even weten hoe het gaat. Misschien dat de "AGP Driving Value" setting ook nog verschil maakt?

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 21 juni 2002 16:00 schreef Devster het volgende:

[..]

Laat even weten hoe het gaat. Misschien dat de "AGP Driving Value" setting ook nog verschil maakt?
Die staat op auto, maar dat is volgens mij allemaal hexadecimaal geleuter, waar moet ie dan op staan?

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op vrijdag 21 juni 2002 16:11 schreef hjs het volgende:

[..]

Die staat op auto, maar dat is volgens mij allemaal hexadecimaal geleuter, waar moet ie dan op staan?
Zijn veel theorieen over, oa. wordt EE, EF, FE en FF genoemd.

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 21 juni 2002 16:12 schreef Devster het volgende:

[..]

Zijn veel theorieen over, oa. wordt EE, EF, FE en FF genoemd.
Links over die theorieen?

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op vrijdag 21 juni 2002 16:14 schreef hjs het volgende:

[..]

Links over die theorieen?
In deze FAQ is er wel iets over te vinden.

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 11:30
Ik heb een soort gelijk probleem gehad, maar dan met zowel direct3d als opengl spellen. Computer liep zo nu en dan helemaal vast (vaak na ongeveer 20 minuten, maar kon ook langer of korter duren) en geluid kwam in een loop. Windows gaf dan aan dat het probleem lag bij mijn videokaart drivers, dus daar ging ik eerst ook zoeken.

Maar na het probleem eens serieus onderzocht te hebben (dmv. veel verschillende drivers, voor moederbord en videokaart en een aantal patches) bleek dat het probleem was dat ik een aantal settings in mijn bios iets te agressief had gezet.

Zo bevat het bios van mijn moederbord (abit KT7 RAID) de setting:

CPU drive strength

je kunt deze op 1,2 of 3 zetten geloof ik. Hij stond altijd op 3, maar toen ik hem op 2 had gezet (en een aantal andere settings ook ietwat had aangepast) bleek mijn computer ontzettend stabiel te zijn. Heb getest en 3dmark2001 heeft 24 uur lang gedraait zonder vast te lopen, terwijl ik daarvoor al blij was als hij vaker dan 5 keer achter elkaar de tests doorliep.

Dus misschien moet je eens proberen of het helpt om een beetje met bios settings van je moederbord te experimenteren.

The Flying Dutchman

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:19 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Ik heb een soort gelijk probleem gehad, maar dan met zowel direct3d als opengl spellen. Computer liep zo nu en dan helemaal vast (vaak na ongeveer 20 minuten, maar kon ook langer of korter duren) en geluid kwam in een loop. Windows gaf dan aan dat het probleem lag bij mijn videokaart drivers, dus daar ging ik eerst ook zoeken.

Maar na het probleem eens serieus onderzocht te hebben (dmv. veel verschillende drivers, voor moederbord en videokaart en een aantal patches) bleek dat het probleem was dat ik een aantal settings in mijn bios iets te agressief had gezet.

Zo bevat het bios van mijn moederbord (abit KT7 RAID) de setting:

CPU drive strength

je kunt deze op 1,2 of 3 zetten geloof ik. Hij stond altijd op 3, maar toen ik hem op 2 had gezet (en een aantal andere settings ook ietwat had aangepast) bleek mijn computer ontzettend stabiel te zijn. Heb getest en 3dmark2001 heeft 24 uur lang gedraait zonder vast te lopen, terwijl ik daarvoor al blij was als hij vaker dan 5 keer achter elkaar de tests doorliep.

Dus misschien moet je eens proberen of het helpt om een beetje met bios settings van je moederbord te experimenteren.
Maar ik denk dat voor de meeste van ons met dit probleem geldt dat we het systeem al een tijd op dezelfde bios settings helemaal stabiel hebben lopen en alleen die nieuwe GF4 er in hebben gestopt. Dus alleen de videokaart vervangen. Dat zou dan verder toch niets te maken moeten hebben met cpu drive strength of wat dan ook te maken moeten hebben? Dat zou ook mooi zijn zeg als je je pc terug moet klokken met een nieuwe videokaart!

• kNarf_
Ik denk ook niet dat het aan moederbord instellingen ligt, mijn pc heeft altijd prima gewerkt met de GF2MX erin, alleen de laatste 2 weken met deze kaart erin had ik dit probleem, en nu met de GF4 dus ook. Ik heb verder helemaal niks veranderd, dus het moet haast wel aan drivers liggen, want dat is het enige dat ik heb veranderd.. toch vaag dat dit probleem bij mij begon terwijl ik oude (22.8x) drivers had (waar mijn pc eerst dus nooit mee vastliep), en met de nieuwste drivers had/heb ik het ook nog.

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 11:30
Op vrijdag 21 juni 2002 16:28 schreef SALLY het volgende:

[..]

Maar ik denk dat voor de meeste van ons met dit probleem geldt dat we het systeem al een tijd op dezelfde bios settings helemaal stabiel hebben lopen en alleen die nieuwe GF4 er in hebben gestopt. Dus alleen de videokaart vervangen. Dat zou dan verder toch niets te maken moeten hebben met cpu drive strength of wat dan ook te maken moeten hebben? Dat zou ook mooi zijn zeg als je je pc terug moet klokken met een nieuwe videokaart!
Uiteraard, dat is niet logisch, maar kNarf zei al dat hij het ook met zijn vorige kaart had, niet altijd gehad weliswaar, maar het leek me toch even de moeite van het vermelden waard.

The Flying Dutchman

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 20:01 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:

[..]

Uiteraard, dat is niet logisch, maar kNarf zei al dat hij het ook met zijn vorige kaart had, niet altijd gehad weliswaar, maar het leek me toch even de moeite van het vermelden waard.
Ja hoor ook absoluut op prijs gesteld. Ik denk dat ik eerst maar es andere drivertjes ga proberen, inderdaad door dat verhaaltje van die figuur die zei dat hij het met zijn vorige kaartje ook al had met de nieuwere drivers...

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik weet niet of jullie meerdere partities hebben maar zo ja, probeer eens te formateren. Misschien zijn er wel wat fouten in het register, door het installen van andere drivers. Misschien een nieuwe feature van de detonator 29.XX versie? :? :+

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Zelfde probleem gehad met een geforce 3. Ik heb het probleem opgelost met de combinatie betere airflow en minder agresieve bios settings (m.n. geheugen).

Do as I say, don't do as I do.

• hjs
  • Niet online

hjs

ik heb dus AGP op 2x gezet, fastwrite uit, en 1 ws nogwat in bios ook beide uit en net een half uur (ong) 3dmark 2001se laten lopen tijdens de afwas (4xfsaa, 16tap aniso aan en een res van 1260*nogwat (dus lekker zwaar). Daarna een uur geGTA3'd en geen enkel probleem gehad.
Wel wat zitten klooien met GTU (bij guru3d vandaan) en alles wat met fastwrites en sideband uit gezet (volgens powerstrip staat sideband trouwens nog steeds aan). En bij de compabiliteits-mode op VIA geklikt (heb tenslotte een via mobo).
Dus wie weet, ben ik van de d3d vastlopers af :?
(of had de pc gewoon een goede avond?)

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 21 juni 2002 23:03 schreef hjs het volgende:
ik heb dus AGP op 2x gezet, fastwrite uit, en 1 ws nogwat in bios ook beide uit en net een half uur (ong) 3dmark 2001se laten lopen tijdens de afwas (4xfsaa, 16tap aniso aan en een res van 1260*nogwat (dus lekker zwaar). Daarna een uur geGTA3'd en geen enkel probleem gehad.
Wel wat zitten klooien met GTU (bij guru3d vandaan) en alles wat met fastwrites en sideband uit gezet (volgens powerstrip staat sideband trouwens nog steeds aan). En bij de compabiliteits-mode op VIA geklikt (heb tenslotte een via mobo).
Dus wie weet, ben ik van de d3d vastlopers af :?
(of had de pc gewoon een goede avond?)
Kan best zijn dat fastwrites voor het probleem zorgt. Probeer voortaan stapje voor stapje dan weet je precies waar het aan ligt :)

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Opgelost! (Hoop ik)

Ik heb nu NVMax gedownload, niet de versie van Guru3d, maar deze: http://www.tweakers.net/meuktracker/2130 of te wel die van www.nvmax.com.

Daar stonden twee opties, "Fast Writes" en "Sideband Adressing" inderdaad grijs aangevinkt, net als op het forum van Viahardware was genoemd. Ik heb ze uitgevinkt, aangevinkt en de VIA opties aangevinkt... nu draait alles als een zonnetje!!!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 21 juni 2002 23:09 schreef Devster het volgende:
Opgelost! (Hoop ik)

Ik heb nu NVMax gedownload, niet de versie van Guru3d, maar deze: http://www.tweakers.net/meuktracker/2130 of te wel die van www.nvmax.com.

Daar stonden twee opties, "Fast Writes" en "Sideband Adressing" inderdaad grijs aangevinkt, net als op het forum van Viahardware was genoemd. Ik heb ze uitgevinkt, aangevinkt en de VIA opties aangevinkt... nu draait alles als een zonnetje!!!
Dus het ligt aan het feit dat je eerst een andere versie van NVmax gebruikte? Want ik gebruik dat kl*te programma lekker niet, dus dan krijg ik geen problemen met mijn nieuwe geforce 4 8-)

• kNarf_
even proberen :9

• kNarf_
hmm dat Nvmax haalt hier niks uit ;( Kan verder ook niks instellen in mn bios instellingen (ECS K7S5A)

Verwijderd

heb je die d3d patch van win xp al geprobeert

http://download.microsoft.com/download/whistler/Patch/Q306676/WXP/EN-
US/Q306676_WXP_SP1_x86_ENU.exe.

• kNarf_
werkt ook niet

:'(

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op vrijdag 21 juni 2002 23:09 schreef Devster het volgende:
Opgelost! (Hoop ik)

Te vroeg gejuichd :'( Hij liep toch weer vast..... nu eens proberen zonder fast writes en vervolgens zonder sideband addressing... :(

Verwijderd

Anders probeer je het met directx 9. Die zit in SP1 van XP (heb ik zelf ook). Kan je vast wel aan komen als je warcraft 3 ook al hebt ;)

• kNarf_
Op zaterdag 22 juni 2002 00:35 schreef funkyminded het volgende:
Anders probeer je het met directx 9. Die zit in SP1 van XP (heb ik zelf ook). Kan je vast wel aan komen als je warcraft 3 ook al hebt ;)
das een beta toch? :{ ik heb bij dat soort updates liever de orginele versie, maar het kan nog wel ff duren voordat die komt :/

Verwijderd

Nee is geen beta. Ik snap ook niet waarom ze het niet vrijgeven. Het is al bijna 1,5 week klaar!

• kNarf_
Toch wacht ik tot ie officieel wordt vrijgegeven ;)
Iemand nog andere oplossingen? Wordt er echt gek van, kan niet eens 15 min GP4 spelen :'(

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Zou iedereen die dit probleem heeft kunnen melden welke Via 4-in-1 drivers hij heeft?

Ik heb nl. bij installatie van mijn GF4 Ti4200 zowel mijn 4-in-1 van 4.37 naar 4.38 gebracht als de laatste detonator geinstalleerd.

Wie weet heeft dat er iets mee te maken?

Edit: De VIA 4-in-1 driver v4.40a is eergisteren uitgekomen. Ik ga die maar eens proberen: http://www.viaarena.com/?PageID=2

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 11:42
http://www.viaarena.com/?PageID=64

Lees en huiver.. het heeft mij geweldig geholpen bij het oplossen van soortgelijke problemen.

Over DirectX 9 Beta. In mijn zoektocht naar wat het infinite loop probleem bleek te zijn heb ik ook overwogen deze beta te installeren. Tot ik las over problemen met Soundblaster kaarten (met name Audigy, EAX ondersteuning) en dat deze beta in Augustus verloopt en je moet zien dat je directX 8.1 terugkrijgt, of XP opnieuw installeert...

Dus voorzichtig zijn met DirectX beta's....

Verwijderd

mmmm
SP1 beta voor XP... waar kannik die vinden? :D

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 18:18

JanW23

Mine mine mine mine

Op vrijdag 21 juni 2002 13:09 schreef kNarf het volgende:

[..]

nee, gewoon ' all tests succesful' ..
ik vind het zo vaag dat de pc pas na een tijdje vastloopt. Net heb ik de nieuwste detonators opnieuw geinstalleerd (dezelfde die ik al had) en na een tijd liep GP4 weer vast :( dit keer pas na 50 minuten. Het rare is dat alles tot die tijd perfect werkt.
Ik denk dat het door je bios komt. Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met mijn G-forse 4 mx440 een biosflash deed wonderen! Anders moet je op internet kijken of jou bois/moederbord deze g-forse 4 chipset wel aankan.

• kNarf_
Zoals ik al eerder zei, ik heb dit probleem ook gehad met mijn GF2MX. Die deed het een half jaar wel goed, en toen op het laatst niet meer. Lijkt me dus een softwarematig probleem. Ik ga nu ff andere detonators proberen

• kNarf_
nou, het maakt dus geen bal uit welke driver ik gebruik..
wat kan ik verder nog proberen.. help :'(

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 12:00 schreef kNarf het volgende:
Sinds 2 dagen heb ik een Geforce4 Ti4200, daarvoor had ik een Abit Siluro Geforce2MX400. De laatste tijd had ik met deze kaart last van vastlopers in Direct3D spellen (Warcraft 3, F1 2002, GP4 etc.) : na 10 tot 20 minuten spelen hing mijn systeem compleet; het beeld beef staan en het laatste geluid werd heel snel herhaald.

Met deze nieuwe GF4 Windows XP even opnieuw geinstalleerd, in de hoop van de ellende af te zijn.. niet dus :'( Ik blijf precies hetzelfde probleem houden. Het is dus alleen in Direct3D, zo kan ik UT en SOF2 (opengl) bijv. wel lang achterelkaar spelen zonder dat de pc vastloopt.

Mijn pc is verder een ECS K7S5A + Athlon 1200 (266) en 256mb sdram. Ik heb dus Windows XP Prof (UK), verder de nieuwste detonators geinstalleerd en DirectX 8.1. Tot iets van twee week terug werkte alles nog wel perfect met m'n GF2MX, maar ik heb geen idee waar het aan ligt. Drivers voor mijn moederbord had ik wel geinstalleerd toen ik de GF2MX had, maar die hielpen dus niet. Toen het probleem ontstond had ik oude detonators (22.8 geloof ik), toen hielpen de nieuwste detonators niet. Iemand een idee wat ik kan doen? :'(
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook een ECS K7S5A met een TB 1333. Ik heb nu een gf4 ti4200 en had voorheen een GF2 GTS. Nooit problemen met die gf2 gehad, maar sinds ik die gf4 erin heb lopen spellen steeds na 15min vast, en mijn geluid komt dan ook in zo'n soort loop terecht. Dit is trouwens als ik mijn pc op 10x100MHz draai. Op 10x133 (standaard dus) loopt ie al na 10sec vast :'(

• kNarf_
Op zondag 23 juni 2002 23:42 schreef xerix het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook een ECS K7S5A met een TB 1333. Ik heb nu een gf4 ti4200 en had voorheen een GF2 GTS. Nooit problemen met die gf2 gehad, maar sinds ik die gf4 erin heb lopen spellen steeds na 15min vast, en mijn geluid komt dan ook in zo'n soort loop terecht. Dit is trouwens als ik mijn pc op 10x100MHz draai. Op 10x133 (standaard dus) loopt ie al na 10sec vast :'(
Heb je het ook alleen in Direct3D spellen? En welke drivers gebruikte je met die GF2GTS?

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 00:00 schreef kNarf het volgende:

[..]

Heb je het ook alleen in Direct3D spellen? En welke drivers gebruikte je met die GF2GTS?
Ik weet niet of het zich alleen in d3d voordoet. Ik zal morgen eens een opengl spel proberen.
Met mn gf2 gebruikte ik altijd de 21.83 drivers. Met die daarboven kreeg ik last van de infinite loop bug... wat ik nu dus ook heb met alle drivers van mn gf4 :(

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb het volgende geprobeerd, helaas nog geen verbetering:

* Terugklokken naar standaard clocks
* Installeren Via 4-in-1 V4.40a
* Side Band Adressing en Fast Writes uitgeschakeld (NVMax)

Nog steeds vastlopers in GTA3....

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:51

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

Okee peepz, zet je AGP snelheid eens op 1x ipv 4x...en kijk es of dat werkt...

(ken dat probleem vrij goed daarmee :) )

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

• kNarf_
1x,2x,4x, maakt geen verschil hier :{

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op zondag 23 juni 2002 11:44 schreef Bastardhost het volgende:
http://www.viaarena.com/?PageID=64

Lees en huiver.. het heeft mij geweldig geholpen bij het oplossen van soortgelijke problemen.
Bovengenoemde page gaat over het "inifite loop" probleem, daar heb ik dus geen last van. Ik krijg (WinXP) geen blue screens maar freezes van het scherm waarbij het geluid blijft "hangen", de laatste 0,5 sec. worden eindeloos herhaald....

• kNarf_
juist ;(
het lijkt bij mij trouwens wel langer te duren voordat de pc vastloopt als ik agp op 1x of 2x zet, dan bij 4x, maar dat kan toeval zijn

Verwijderd

Jouw probleem is dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/agpx4.jpg

Dit bord van de KT7 serie van Abit werkt niet goed op AGPx4, je moet het in de BIOS uit zetten.
:Y)

//edit WOEPS
Dat was dus tegen Devster :)
Voor Knarf... mhh..

Als 'groffe' noodoplossing kun je met 'dxdiag.exe' de AGP Texture Accelleratie uitzetten. Hier (KT7-RAID + GF2MX + Win XP Prof) is de boel dan 100% stabiel onder XP, en net zo snel/traag als AGPx1. Maar jij draait dus geen XP, ik krijg onder Win98SE of ME de boel wel stabiel zonder die truuk.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op maandag 24 juni 2002 11:16 schreef Hooi het volgende:
Jouw probleem is dit :
[afbeelding]

Dit bord van de KT7 serie van Abit werkt niet goed op AGPx4, je moet het in de BIOS uit zetten.
:Y)

//edit WOEPS
Dat was dus tegen Devster :)
Ik zal het proberen... zal dit veel schelen in performance?

Hoe zit dat dan met een GF2MX? Met mijn GF2MX heb ik nl. nooit zulk soort problemen gehad.

• kNarf_
Ik heb die AGP Texture Acceleratie dus ook uitgezet maar dat maakt ook niks uit ;(

• hjs
  • Niet online

hjs

AGP 1x 2x of 4x maakt weinig uit in performance
net als Sideband en Fast Writes, je kan het allemaal met een gerust hart uitzetten, het verschil is gewoon te verwaarlozen.

Krijg alleen dat Sideband niet uit :(
Powerstrip blijft melden dat het aan staat, en zet ik het met powerstrip uit, dan hangt mijn pc gelijk :(
(hoewel, nog niet geprobeert met de nieuwe via 4in1 drivers.)

• kNarf_
Hmm lekker... net even Quake3 gespeeld en daar liep ie gvd ook vast |:(

Het is dus blijkbaar niet alleen in Direct3d spellen..

Verwijderd

Ik heb dezelfde verschijnselen (beeld zwart, laatste geluid snel herhaald zonder stop), maar dan enkel met GTA3.
Na op het resetknopje te hebben gedrukt, zegt ie doodleuk dat de driver van de videokaart is gecrashed (een Kyro2) in mijn geval :/

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op maandag 24 juni 2002 13:23 schreef kNarf het volgende:
Hmm lekker... net even Quake3 gespeeld en daar liep ie gvd ook vast |:(

Het is dus blijkbaar niet alleen in Direct3d spellen..
Dat is er bij jou iets drastisch fout... misschien geheugen of zo?

• kNarf_
Op maandag 24 juni 2002 14:32 schreef Devster het volgende:

[..]

Dat is er bij jou iets drastisch fout... misschien geheugen of zo?
nee, half jaar geleden nog vervangen (was toen kapot) en pc loopt dus alleen in games vast. Voeding is ook een halfjaar oud, en temperatuur van de processor is nooit hoger dan 60 graden. Het lijkt me nog steeds een softwarematig probleem..

• kNarf_
Nou, ik ben eruit :D
Ik dacht dus al die tijd dat het aan de drivers oid lag, maar het bleek dus wel een hardwareprobleem te zijn. Net de kast maar es opengemaakt, onder de videokaart zat mijn geluidskaart (dus in het pci slot direct onder het agp slot) .. die kaart maar even verplaatst naar het verst mogelijke slot van de videokaart vandaan, kap eraf gelaten en gespeeld.. 40 minuten UT2003 en 1,5 uur GP4 zonder een vastloper :D

De videokaart werd dus oververhit ofzo, wat bij mijn GF2MX op het laatst dus blijkbaar ook zo was. En dat spellen de eerste dagen alleen in Direct3D vastliepen was dus puur toeval..

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op maandag 24 juni 2002 18:29 schreef kNarf het volgende:
Ik dacht dus al die tijd dat het aan de drivers oid lag, maar het bleek dus wel een hardwareprobleem te zijn. Net de kast maar es opengemaakt, onder de videokaart zat mijn geluidskaart (dus in het pci slot direct onder het agp slot) .. die kaart maar even verplaatst naar het verst mogelijke slot van de videokaart vandaan, kap eraf gelaten en gespeeld.. 40 minuten UT2003 en 1,5 uur GP4 zonder een vastloper :D

De videokaart werd dus oververhit ofzo, wat bij mijn GF2MX op het laatst dus blijkbaar ook zo was. En dat spellen de eerste dagen alleen in Direct3D vastliepen was dus puur toeval..
Gelukkig is jouw probleem nu opgelost. Nu de rest nog...

• hjs
  • Niet online

hjs

Hoe je sideband en fastwrite uitzet met de rivatuner
Om Sidebanding aan en uit te zetten in Rivatuner moet je naar het Tabblad "power user" zet deze aan kies dan detenator \ Global en zet een "0" achter "lockdangersetings" in het donker grijze vlak.

nu kan je sidebanding aan en uitzetten bij de Systeem opties van rivatuner. Sidebanding levert extra performane maar erg weinig 0,5 FPS of zo. en geeft kans op instabiliteit

ik heb Fast write en Sidebanding altijd uit staan
van een ander forum gepikt ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 18:29 schreef kNarf het volgende:

:D

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zit er op zo'n club3d ti4200 (die kaart heeft hij) eigenlijk ook een tempsensor?

Verwijderd

In de Kyro 2 Vivid!XS - PowerVR topic zei iemand dat Club3D hetzelfde is als PowerColor. Is dat zo?

• kNarf_
Op dinsdag 25 juni 2002 15:57 schreef rick_h het volgende:
zit er op zo'n club3d ti4200 (die kaart heeft hij) eigenlijk ook een tempsensor?
dat zou ik ook wel willen weten :P

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Maatje van me had ook steeds vastlopers!

Na 5 minuten tot 50 minuten met een gef4 MX. Dit bleek een voedingsprobleem te zijn. Hij had een 100watt in zijn IBM hangen :? Dat gaat zeker niet werken.
Maar goed 300 watt gehaald -> nog steeds vastlopers!
Weer omgeruild en een MERK voeding (Macron,Enermax) gekocht en toen was het weer mogelijk om normaal te gamen zonder vastlopers met enable write combining aan en agp 2x aan (alles aan dus op zijn oude IBM)

Misschien hebben jullie er wat aan !

Merkvoeding zeeeeeer belangrijk! ;)

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 16:49 schreef noltha het volgende:
Maatje van me had ook steeds vastlopers!

Na 5 minuten tot 50 minuten met een gef4 MX. Dit bleek een voedingsprobleem te zijn. Hij had een 100watt in zijn IBM hangen :? Dat gaat zeker niet werken.
Maar goed 300 watt gehaald -> nog steeds vastlopers!
Weer omgeruild en een MERK voeding (Macron,Enermax) gekocht en toen was het weer mogelijk om normaal te gamen zonder vastlopers met enable write combining aan en agp 2x aan (alles aan dus op zijn oude IBM)

Misschien hebben jullie er wat aan !

Merkvoeding zeeeeeer belangrijk! ;)
Morgen toch maar eens een nieuwe voeding halen dan. Hopelijk blijft mn compie dan eindelijk is stabiel draaien...

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Volgens mij heb ik alleen problemen in GTA3. Met FS gisteren uren lang gevlogen zonder problemen.....

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 25 juni 2002 16:07 schreef Rei het volgende:
In de Kyro 2 Vivid!XS - PowerVR topic zei iemand dat Club3D hetzelfde is als PowerColor. Is dat zo?
volgens mij is Powercolor het moederbedrijf.

Verwijderd

Interessant om te weten :9
Misschien hun drivers eens installeren, want die van PowerColor zelf zijn niet geweldig up-to-date.

Verwijderd

Ik weet van dat vastlopen van Geforce kaarten alleen dat de AGP poort drivers/Detonator drivers niet jofel zijn onder XP als je een moederbord met een KT133 chipset hebt zoals ik.

Wel werkt alles goed onder Win9x met AGPx2. Hier dan hoor.

Het enige wat helpt is met Rivatuner de AGP functies te disabelen. Alles werkt gewoon, maar de sbelheid is hetzelfde als AGPx1. Zo te zien kent XP alleen maar AGPx4, dat schijnt zelfs te worden ingesteld als het mobo op AGPx2 staat, en helaas werkt AGPx4 akelig instabiel op de KT133 chipset. XP kan die setting veranderen omdat de systeem bios als file wordt geladen, en dus niet actief is als XP loopt.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 19:59 schreef Rei het volgende:
Interessant om te weten :9
Misschien hun drivers eens installeren, want die van PowerColor zelf zijn niet geweldig up-to-date.
Niet zo moeilijk doen hoor.. ;)

Ze gebruiken allemaal dezelfde NVidia referentie drivers, met soms een aangepast tekst bestandje. Zelfs Asus en Aopen etc. doen dat, die merknaam staat niet in het DLL of SYS of VXD bestand. Dus ze zijn gewoon identiek met de referentie drivers.

Gewoon bij www.guru3d.com de laatste versies downen.

• kuilbop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hallo mensen,
Ik heb een vraag.... mijn normale pc draait het prima
maar ik wil het ook op mijn notebook kunnen doen
Nu hoor ik alleen maar geluid en geen beeld

Heeft iemand een suggestie om het zonder 3d te configureren

• kuilbop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nog even dit

Ik bedoel nnatuurlijk voor het spel gp4
en ik heb geen 3d kaart daarin
Misschien dat er iemand is die weet of je een instelling kan veranderen of dat er ergens een software matige 3d accelerator te downloaden valt

CYa

Verwijderd

heb je je agp aparture size al op 256 gezet
en probeer eens directx 9 beta versie

Verwijderd

heb je je agp aparture size al op 256 gezet
en probeer directx 9 beta versie eens

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Maar volgens mij alleen in UT2003. want GR kan ik wel 3 uur non stop spelen.

Ik had het laatst opgelost door met nvmax te kloten. gingeen week goed en toen was het weer stuk. toen heb ik in bios apg2x aangezet. toen wash et weer goed. Daarna apg 4x geprobeerd enw eer foutloos.

Heb helaas geen idee wat het echt kan zijn.
Pagina: 1