Toon posts:

Twijfels over configuratie Internet Cafe.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ben op dit moment mij aan het bezinnen welke pc's aan te schaffen voor een internet Café.

Ik zit te denken als client : Dell Pentium 4 2,0 of snelle celleron met 20 gig, 128mb/256 en 10/100 netwerkaart + cdr+rw + 15"flatpanel, Logitech mouse optical of MS-optical, Eenvoudig toetsenbord

Server: snelle P4, met 60 of 80 gig. + 20 gig, 2x netwerk kaart (1x adsl)proxy er tussen (1x local) 256 MB, CD/dvd en cdr+rw+ 15"flatpanel, Logitech mouse optical of MS-optical, Eenvoudig toetsenbord

Wat is beter ADSL nl stabiel of Kabel Mischien sneller?

Wie weet iets beters of heeft een mooie aanbieding gezien?
Het gaat met name om de centen. Ik wil niet te veel uitgeven en toch goede internet pc-tjes hebben. Voor internet zijn immers geen scheurijzers nodig. Toch.

Groeten,
philip

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Internet Cafe zeg je.
Wat moet je met een cd-rw dan :?

En de Celeron 1.7 met 256mb is snel zat :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nou slim bent. pak je bijv. langzame compaq's. Weet je zeker dat ze goed zijn, goede support, en je kunt heel makkelijk met een image werken. Internet cafe--> CD-rom spelers nergens voor nodig; Hooguit een CDRW driver voor de beheerder (achter de bar dus ofzo. Ze willen kunnen internetten, als ze iets op schijf willen meenemen dan moeten ze daar maar voor betalen lijkt me. Branden zou je dan bijv EUR 1 of 0,50 kunnen laten kosten (ex cd natuurlijk)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
CD-rw is zodat mensen mp3 kunnen branden. Doc-je terug kunnen zetten naar cd ect. Leek mij erg handig. Kun je ook nog een cd-tje verkopen.
We hebben ook het idee om de eerste 6 min. gratis an te bieden. Kan iedereen even mail checken enzo.

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
idd
een celeron 1,7 is meer dan zat.

en kabel of asdl vroeg je ?

nou het is allebei niet zo best.
ASDL is wel iets stabieler dan kabel, maar ligt er toch ook best vaak uit.

kabel is wel sneller maar is niet constant stabiel.

hoeveel PC's wil je in dat internetcafe gaan neerzetten?

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Als je er niet al te veel geld aan wilt uitgeven. Waarom koop je dan dure P4s voor internetPCs? Koop dan een VIA C3, kunnen bovendien passief gekoeld worden, scheelt je ook weer een koeler. Koop in ieder geval geen P4, desnoods een Celeron.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Ik denk dat als je er een cdrom speler in doet dat je dan een hoop gekloot krijgt op je pc's. Allemaal bestanden erop enzo. Als ze een documentje erop willen vragen ze dat maar aan jouw of via flop.
Met een flop heb je in ieder geval minder last van vervuiling enzo denk ik.

En is 1 adsl aansluiting niet een beetje weinig? Ik neem aan dat je zo'n 10 pc's of meer neerzet?

Verwijderd

op een p3 500 kan je ook al goed internetten toch?
stop je er 256 mb in,
10 gb hd er moet alleen windows + virusscanner op
32mb videokaartje of lager ligt aan besturings systeem.
cd-rom mischienhandig voor win instalatie

maar het probleem is dat je het meeste natuurlijk niet nieuw meer kunt kopen.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:11

LauPro

Prof Mierenneuke®

Master__R schreef op 31 oktober 2002 @ 12:37:
Ik denk dat als je er een cdrom speler in doet dat je dan een hoop gekloot krijgt op je pc's. Allemaal bestanden erop enzo. Als ze een documentje erop willen vragen ze dat maar aan jouw of via flop.
Met een flop heb je in ieder geval minder last van vervuiling enzo denk ik.

En is 1 adsl aansluiting niet een beetje weinig? Ik neem aan dat je zo'n 10 pc's of meer neerzet?
Vervuiling van wat?

(A)DSL is een groot woord. Misschien is het handig dat de topicstarter ook even aangeeft _welk_ pakket hij gaat nemen. En met ' Kabel' wordt waarschijnlijk een verbinding met internet via het CIA-netwerk bedoeld ;). Misschien wat mierenneuken maar zo is het een beetje duidelijk waar we het over hebben.

Ik vind die CD(R)+RW stations een goed idee. Dit kan ook een uitkomst zijn voor mensen die internet via een analoge telefoonlijn hebben en toch is een keer wat groots willlen downloaden.

Welk besturingsysteem komt er op de systemen?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 12:15:
Hallo, Ben op dit moment mij aan het bezinnen welke pc's aan te schaffen voor een internet Café.

Ik zit te denken als client : Dell Pentium 4 2,0 of snelle celleron met 20 gig, 128mb/256 en 10/100 netwerkaart + cdr+rw + 15"flatpanel, Logitech mouse optical of MS-optical, Eenvoudig toetsenbord

Server: snelle P4, met 60 of 80 gig. + 20 gig, 2x netwerk kaart (1x adsl)proxy er tussen (1x local) 256 MB, CD/dvd en cdr+rw+ 15"flatpanel, Logitech mouse optical of MS-optical, Eenvoudig toetsenbord

Wat is beter ADSL nl stabiel of Kabel Mischien sneller?

Wie weet iets beters of heeft een mooie aanbieding gezien?
Het gaat met name om de centen. Ik wil niet te veel uitgeven en toch goede internet pc-tjes hebben. Voor internet zijn immers geen scheurijzers nodig. Toch.

Groeten,
philip
2 Ghz is overdone! 1 Ghz is zat voor wat jij wilt. Ik zou niet in elke pc een eigen cd-rw doen, maar gewoon alleen in de pc van de beheerder, die dan de files die gebrand moeten worden vanaf de workstations haalt :)

Ik weet niet hoeveel pc's je wilt aansluiten, maar ik zou toch aan een andere verbinding dan ADSL of kabel gaan denken, omdat deze niet echt betrouwbaar zijn!

Ik zou een x Mbit lijntje nemen.

Welk OS ga je draaien? Ik zou voor een NT-based OS gaan, omdat deze makkelijk dicht te spijkeren zijn d.m.v. policies. Mijn voorkeur zou uitgaan naar win2k.

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er vanuit dat dat win98se wordt Helaas zijn daar niet echt meer lisenties voor te krijgen. :( De bedoeling is dat het een klein aantal pc's worden. Max 5. Het wordt nl een onderdeel van een GSM shop Repair, unlock etc. standard MXstream mij dus voldoende.
Met een proxy progje verdelen over de pc's. dus met inlognaam en wachtwoord. Hopelijk is er leuke freeware internet cafe software te vinden. Ik weet dat er een aantal; aps zijn. maar hoe die functioneren moet nog blijken in de praktijk. Ik heb ook de mening dat een langzame pc voldoende is voor een snelle internet verbinding maar die langzame en mooi(qua uiterlijk) zijn niet/moeilijk te vinden. Met tweede hands hebben we geen probleem. Maar zoek maar eens 5 gelijke 2ehands pc's. Hwet idee is gratis mail checken, downloadje doen, cd-tje branden. laserprintje draaien etc. in studentenstad. Stukje pc-advies / internet. gewoon gezellig maken. Faxje ontvangen ect. sms versturen dat soort zaken. Gewoon wat een goede pc-gebruker thuis kan. Maar daar even niet is omdat ie in de stad is.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Poweradsl (xs4all) is misschien wat voor je. 8 mbit is lekker snel voor je klantjes. Ook kunnen ze dan redelijk snel uploaden naar een ftp die thuis staat.

En volgens mij hebben ze bij powerline nog voldoende win 98 licenties. Deze kosten 128 euro. Voor dat zelfde bedrag heb je windows xp home
En win 2000 Kost bij powerline 199 euro. Kies voor je zelf. Wat je zelf het pretigst vind.

.

• Sen
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 12:54:
Ik ga er vanuit dat dat win98se wordt Helaas zijn daar niet echt meer lisenties voor te krijgen. :(
Zijn nog volop te verkrijgen hoor. 99 euro groothandel prijzen dus reken er 10% boven op. ex btw.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08 15:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Neem dan zo'n mini barebone met een C3, Duron of Celeron en een 15" TFT (als dat te duur is zou je een refurbished geva bij bijv. Flection Direct kunnen aanschaffen). De kleine barebones nemen weinig ruimte in en zien er leuk uit.

De snelheid van de server is niet belangrijk. Een oude PIII is snel zat om als proxy server te dienen. Onder Windows zou je bijvoorbeeld SquidNT kunnen gaan draaien. Het kost wel even wat tijd om dat aan de gang te krijgen (config bestanden editen), maar als het eenmaal werkt is het erg stabiel en heb je er geen omkijken meer naar.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja precies, zo'n leuk via epia bordje. Klein kastje er om heen en klaar!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 18:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik raad je aan linux als OS te nemen. Kan je goed dichttimmeren en is nog altjd gratis alleen MSN gaat denk ik niet werken

• AkroBatik
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

TrailBlazer schreef op 31 oktober 2002 @ 14:44:
ik raad je aan linux als OS te nemen. Kan je goed dichttimmeren en is nog altjd gratis alleen MSN gaat denk ik niet werken
Zijn genoeg alternatieven voor. Alleen zullen de gebruikers niet weten hoe het werkt. Nee, linux lijkt me zowiezo geen goed idee. Alles is anders. en aangezien het gros wat er komt n00b zal zijn (neem ik aan). Iemand die weet noe linux te gebruiken, zal liever op zn eigen bak zitten dan op een internetcafé bak.

.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:37
MSN niet werken met linux? Ik doe niets anders ;)

Op dit moment zijn we op school wat aan't knoeien met wat oude projectpcs. Hadden niet veel te doen, dus hebben gewoon XFree86 op een P133 met 16MB en een 1GB harddiskje geinstalleerd, XDMCP connectie naar mn K6 maken die in het serverhok op school staat en het werkt gewoon snel (en dat met een 16 poorts 10Mbit hubje die we nu ff voor nood gebruiken voor die projectPCs)

Als je linux als alternatief zou willen gebruiken, kan ik je een dergelijke setup zeker adviseren: dikke server, oude pentiumpjes met Matrox kaartjes als clients (Draai hier dus zo'n domme terminal met een Mystique S220 en dat draait gewoon soepel)
Pagina: 1