Ik heb nu bij mij thuis het zo dicht gegooid dat ICMP nog gewijgerd wordt van buitenaf in de firewall. Maar nu hoor ik dat het officieel niet mag. Waarom zou ik mijn server niet volledig dicht mogen gooien ?
tnx.
tnx.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
dan nog komt er niks terugVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 10:18:
ik heb uitgaande alles open .. maar binnenkomend alles dicht. Intern mag wel alles heen en weer. (dichter kan het niet)
offtopic:
Heej veldmuis, powered bij servicez ... das dood man, alweer
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).
Laten we het omkeren : Waarom wil je het perse dicht hebben ? Ik kan nog steeds je verbinding dichtkrijgen met een pingflood, dus je schiet er weinig mee op .. Verder vind ik het gewoon evil, om dingen die standaard horen te kunnen, zoals bijv. pingen, door iemand uitgezet worden.. Ik denk dat als je dit vraagt in PNS, dat mensen precies hetzelfde zullen zeggenVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 11:47: Dus ik wil weten of ICMP van buiten naar binnen echt zo belangrijk is ?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Juist, tis weer een standaard die je op deze manier aan je laars lapt, en dat gebeurt nogal veel de laatste tijd. En wie heeft er nou last dat z'n machine via ICMP te bereiken isVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 12:26:
als je niet wil dat mensen ICMP messages kunnen sturen naar je pc zet je het toch lekker dicht... eigenlijk is het wel zo dat dingen die aan het internet hangen te pingen zouden moeten zijn
Verwijderd
Verwijderd
zo hé das duidelijkobsidian schreef op 31 oktober 2002 @ 14:11:
Ik heb alles op mijn PC dicht staan. Ping requests worden genegeerd. Waarom? Omdat het mijn PC is. En niemand heeft er wat mee te maken of ik nou wel of niet op internet zit, of dat ICMP nou open of dicht zit of wat dan ook.
Zolang iemand anders mijn internetverbinding niet betaald, mag ik toch zeker wel zelf weten wat ik wel en niet toelaat?
Please explain ? Ik gebruik Linux al 6 jaar, ik heb nooit zonealarm gebruiktVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 14:05:
niemand heeft er last van maar om het nou evil te noemen...
Die standaarden zijn er voor mensen die een server voor het een of ander hebben...
kijk nou eens wat b.v. zonealarm standaard doet.
Daarom, standaards zijn er niet voor niks, het eerste wat een helpdesk van een internetprovider probeert : De klant te pingen, om te kijken of alles nog werkt, of voor een traceroute e.d., ik vind het gewoon niet netjes, om een standaard op deze manier te verkloten, om iemand bang is voor IMCP-pakketjes.je hebt wel gelijk dat er een standaard wordt genegeerd en ik zou het zelf nooit doen (nou ja...)
Verwijderd
LOLmoto-moi schreef op 31 oktober 2002 @ 14:41:
[...]
Please explain ? Ik gebruik Linux al 6 jaar, ik heb nooit zonealarm gebruikt
helemaal mee eens maar dan moet er nog steeds niet worden gezegd dat het evil is. En trouwens je bent niet verplicht je aan die standaards te houden... lees de reply hier boven 's blijkbaar willen sommige mensen graag hun pc "helemaal" dicht zetten.[...]
Daarom, standaards zijn er niet voor niks, het eerste wat een helpdesk van een internetprovider probeert : De klant te pingen, om te kijken of alles nog werkt, of voor een traceroute e.d., ik vind het gewoon niet netjes, om een standaard op deze manier te verkloten, om iemand bang is voor IMCP-pakketjes.
Verwijderd
welke kernel gebruik jij dan??Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 14:49:
ik wordt wel eens geregeld dood gepingt .. en het dicht knikkeren van de ICMP (mja eik hek alles dichtzitten voor buitenwereld) en dit zorgt er wel voor dat ik meer tijd heb om dit tegen te gaan ..
Volgens mij is de ping of death al lang achterhaald, allemaal oude OS'en die je maar zelden tegenkomt hebben die fout nog, tegenwoordig is dat toch niet meer zo'n probleem
Eeuwige n00b
Verwijderd
Verwijderd
Om DoS te vermijden mss?deadinspace schreef op 01 november 2002 @ 00:35:
OMFG![]()
ICMP blokkeren is bepaald stom, aangezien ICMP *heel* wat meer is dan alleen echo requests (en ik vraag me af waarom je die zou willen blokkeren). En het is onzin dat ISPs ICMP blokkeren (ik heb zelfs nog nooit een provider gezien die ICMP echo request blokkeert).
ICMP is een van de meest nuttige protocollen die over IP gebruikt worden. Ik noem: Net unreachable, Host unreachable, Protocol unreachable, Port unreachable, Fragmentation needed and DF set, Source route failed, Source quench, Redirect datagrams for the network, Redirect datagrams for the host, Redirect datagrams for the type of service and network, Redirect datagrams for the type of service and host, Time to live exceeded in transit, Fragment reassemble time exceeded, Parameter problem, Timestamp, Information request.
Als een router jou wil vertellen dat een computer niet bereikbaar is, dan flikker je die informatie dus fijn weg (en kun je dus op een time-out wachten). Als er iets mis is met de verbinding: zelfde verhaal.
Als de MTU te klein is zou je er wel bijkunnen als je de packetgrootte aan zou passen. Maar jouw OS hoort dat nooit, want dat wordt geblokkeerd. Idem voor redirects.
Als de TTL verloopt krijgt je OS dat niet te horen; packets verdwijnen dan gewoon.
Als routers via ICMP informatie aan je willen vragen (die ze mogelijk nodig hebben voor routing), negeer je dat ook botweg.
En bovendien block je dus echo requests, wat lomp is. En iemand die er een beetje vanaf weet kan meestal toch wel bepalen of je computer up is, ping replies or no.
Verwijderd
idd daarom ook die link op deze site staan de affected systems (freeBSD hoger dan 2.0 staat bij safe)Leon schreef op 31 oktober 2002 @ 15:27:
[...]
Volgens mij is de ping of death al lang achterhaald, allemaal oude OS'en die je maar zelden tegenkomt hebben die fout nog, tegenwoordig is dat toch niet meer zo'n probleem
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2002 09:03 . Reden: rectificatie ]
Een DoS kan je niet vermijden door ICMP uit te zetten.Om DoS te vermijden mss?
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Daar staan er dus echt een paar bij die je NIET wil accepten... (maar ook een aantal die erg nuttig zijn)deadinspace schreef op 01 november 2002 @ 00:35:
ICMP is een van de meest nuttige protocollen die over IP gebruikt worden. Ik noem: Net unreachable, Host unreachable, Protocol unreachable, Port unreachable, Fragmentation needed and DF set, Source route failed, Source quench, Redirect datagrams for the network, Redirect datagrams for the host, Redirect datagrams for the type of service and network, Redirect datagrams for the type of service and host, Time to live exceeded in transit, Fragment reassemble time exceeded, Parameter problem, Timestamp, Information request.
Hoezo dan??Klaus_1250 schreef op 01 november 2002 @ 14:19:
[...]
Daar staan er dus echt een paar bij die je NIET wil accepten... (maar ook een aantal die erg nuttig zijn)
Verwijderd
Welke zou ik dan niet willen accepteren en waarom niet ?Klaus_1250 schreef op 01 november 2002 @ 14:19:
[...]
Daar staan er dus echt een paar bij die je NIET wil accepten... (maar ook een aantal die erg nuttig zijn)
[ Voor 0% gewijzigd door Redje op 01-11-2002 16:21 . Reden: smiley 8 ) ]
Verwijderd
Je moet mij de DoS niet meer leren kennen!deadinspace schreef op 01 november 2002 @ 02:10:
Als ik jou 10 MB/sec aan pings geef, dan zit jouw verbinding dicht, of jij nou antwoord probeert te geven op die pings of niet.
Het enige scenario waar het nut zou hebben is bij een lage-bandbreedte DoS, zeg 40 KB/sec. Dat is (waarschijnlijk) minder dan je downstream maar meer dan je upstream, waardoor je hele upstream vol zit.
Maar dat zou je heel netjes kunnen beperken door pings groter dan een bepaalde grootte (128 bytes ofzo) te negeren en maar een bepaalde hoeveelheid pings per seconde (3 bijv) te beantwoorden. Beide maatregelen zijn mogelijk met iptables.
En geDoSt worden is toch tamelijk uitzonderlijk als gewone inetter zijnde (als je nou bepaalde IRC channels host of een erg bekende publieke site bent oid...)
Verwijderd
Zeg wie denk je wel dat je bent? Ik heb al een jaar last van DoS op mijn server en ik weet heus wel wat helpt en wat niet.Defspace schreef op 01 november 2002 @ 14:00:
[...]
Een DoS kan je niet vermijden door ICMP uit te zetten.
Wat denk je dat er gebeurt als jij ICMP blockt in je firewall ? Dat bij je provider de switch poort veranderd zodat deze geen ICMP meer doorlaat ofzo
Das dus niet het geval. Alle packets gaan nog net zo hard naar je machine toe. Daar wordt op een laag niveau bekeken of je die verder wilt laten gaan naar de application layer of dat hij hem moet droppen. ICMP uitzetten heeft wat dat betreft niet tot gevolg dat je niet meer geDoSed kan worden. Het helpt misschien alleen preventief omdat ze denken dat je machine uit staat.
Ping echo's uitschakelen scheelt de helft inderdaad, omdat je niets terug stuurd. Helpt dus wel degelijk een beetje.Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 20:06:
[...]
Zeg wie denk je wel dat je bent? Ik heb al een jaar last van DoS op mijn server en ik weet heus wel wat helpt en wat niet.
Verwijderd
Dat bedoel ik dus. Al die traffic wordt anders aangerekend... En ik kan je verzekeren dat dat maandelijks kan oplopen tot enkele honderden euro'sjep schreef op 01 november 2002 @ 20:23:
[...]
Ping echo's uitschakelen scheelt de helft inderdaad, omdat je niets terug stuurd. Helpt dus wel degelijk een beetje.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 20:06:
[...]
Zeg wie denk je wel dat je bent? Ik heb al een jaar last van DoS op mijn server en ik weet heus wel wat helpt en wat niet.
Lees dit eens door, http://security.polito.it/doc/papers/routing_p.pdf, is een begin. Als je goed en lang genoeg zoekt op internet, kom je er precies achter. Vergeet trouwens niet, ook lang niet alle ICMP-types zijn verplicht, maar hiervoor moet je in de RFC's zijn. Soms zijn ze gewoon niet nodig, en doen ze meer kwaad als goed.ProZa schreef op 01 november 2002 @ 15:59:
[...]
Welke zou ik dan niet willen accepteren en waarom niet ?
[ Voor 0% gewijzigd door Klaus_1250 op 01-11-2002 20:35 . Reden: link vergeten ]
Verwijderd
oh? waarom dan? leuke vriendjes?Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 14:49:
ik wordt wel eens geregeld dood gepingt
Ohja? Leg eens uit? Als iemand je verbinding volstopt, maakt het echt niet uit of je nou dingen dropt, uitprint of opeet, je verbinding is vol en blijft volzitten... en het dicht knikkeren van de ICMP (mja eik hek alles dichtzitten voor buitenwereld) en dit zorgt er wel voor dat ik meer tijd heb om dit tegen te gaan ..
Daar hebben we 't toch al de hele tijd over?ProZa schreef op 02 november 2002 @ 18:39:
Ik heb nog niet gehoord welke icmp types ik zou moeten blocken/droppen of wat dan ook en waarom men dat vindt. Ik vind het best om te zoeken maar wat je vind zijn meningen, de een zegt alles dicht, de ander zegt alles open ..... wat is nu de mening hier ?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Tunnels kun je overal overheen bouwen. Ga jij ff alles blocken?Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 07:09:
een reden om icmp te blokken zou kunnen zijn omdat er tunnels overheen gebouwd kunnen worden
De reden waarom ik er nier verder over begin is omdat dit al tig keer is gezegd. Als ik het nog keer zou doen is dat een beetje verspilling. Kijk hier (http://qb0x.net/papers/Scans/ICMP_Scanning_v2.5/) eens naar, 148 kantjes over ICMP, hier kom je echt een heel eind mee. Mocht je nog meer willen, ... GOOGLE!ProZa schreef op 02 november 2002 @ 23:41:
Ja klopt maar er zijn hier meer mensen, dat bedoelde ik eigenlijk
en dan vooral als men zegt "lees dan zie je het vanzelf" en "er staan er aantal bij die je zeker niet wilt" .... vertel nu eens welke je dan zou willen blocken van al die andere dan echo en waarom je dat zou willen.
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 20:05:
Je moet mij de DoS niet meer leren kennen!
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 20:06:
Maar dat zou je heel netjes kunnen beperken door pings groter dan een bepaalde grootte (128 bytes ofzo) te negeren en maar een bepaalde hoeveelheid pings per seconde (3 bijv) te beantwoorden. Beide maatregelen zijn mogelijk met iptables.
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 07:09:
een reden om icmp te blokken zou kunnen zijn omdat er tunnels overheen gebouwd kunnen worden
The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail