Toon posts:

WinXP login probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een win2k advanced server als domain server geinstalleerd.
Met mijn xp pc log ik in op me server dat doet ie prima alleen dan het probleem:
Hij doet er anderhalfe minuut over om de instellingen enzo toe te passen, en in die tussen tijd is er een tijd lang geen hd activiteit.
Terwel een andere pc met windows 98 er zo door heen gaat.
Ik heb wel een login script maar dat voert ie gewoon uit op beide pc's

Vind het best vaag maarja M$.

Specs
10mbit hub

amd 1 gig als xp computer
realtek 10/100
256 mbramkingston

pentium 200 als win2k as
160 mbram
10/100 mbit realtek

pentium 200 als win98 bak
met 48 mbram
10mbit realtek

Iemand enig idee hoe dit komt en waar aan het kan liggen?
Alvast bedankt voor de hulp.

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:18
Heb je hier alleen de eerste keer last van of elke keer?

Ik heb hier iets overgelezen op www.technet.com
had iets te maken met asyn. en syn. inloggen op een DC met AD.

Ik van vanavond nog eens kijken. Bij mij thuis log ik in binnen 15 sec. en daar heb ik ook dezelfde opstelling.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk dat je geen DNS server hebt draaien, of 'm wel heb draaien maar niet goed geconfigureerd. 't idee is dat je clients alleen naar je interne DNS pointen en dat je interne DNS forwarder(s) heeft staan naar de DNS van je ISP. Als je clients rechtstreeks naar de DNS van je ISP laat pointen krijg je inderdaad forse vertragingen bij het opstarten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

gudde? zien we die ook nog een keer :) DNS rechtstreeks naar ISP vertraagt niet. Heb ik ook geen last van gehad. Als je hetzelfde aanmeldingsscript kan dat geloof ik wel een plobleem zijn. kgeloof dat xp dat anders wil. Windows blijft een naar os :)

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Brahiewahiewa schreef op 31 oktober 2002 @ 09:53:
Denk dat je geen DNS server hebt draaien, of 'm wel heb draaien maar niet goed geconfigureerd. 't idee is dat je clients alleen naar je interne DNS pointen en dat je interne DNS forwarder(s) heeft staan naar de DNS van je ISP. Als je clients rechtstreeks naar de DNS van je ISP laat pointen krijg je inderdaad forse vertragingen bij het opstarten
Jupz heb hetzelfde probleem gehad was inderdaad het feit dat ik op me clients me server niet als DNS had ingesteld

Zie ook mijn topic : [W2kAS] Aanmelden domein duurt lang

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:00

Tylen

Neem mij niet te serieus

Heb je ongeloofelijk veel GPO's aangemaakt of heb je er maar 1 met allle instellingen? Heb je in die GPO's software gepublished?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het onder tussen veranderd, ik had simpel weg geen DNS in gevuld op me XP bak. Windows 2k en xp doen der wel eens moeilijk over vertelden ze me op mijn stage :D Bedankt voor jullie reacties :D
Pagina: 1