Toon posts:

BSS speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok, laten we het kort houden, ik heb net zo'n stel gekocht en ze klinken geweldig goed met een zware sub derbij maar er gaan grondige geruchten rond over die speakers dat die zouden kunnen gemaakt worden voor 50£????? :?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
Dit topic kan zo in de "25 vaagste topics" lijst. (a)Hoe moeten wij nu weten welke speakers er dan voor 50£ te koop zijn en (b) plaats eens een link waar dat dan evt zou staan.
Kijk zelf ook eens naar de prijs wat je ervoor hebt betaald. Iets van 500 euro? Dan krijg je ze heus niet nieuw voor 50£...

Verwijderd

Topicstarter
http://www.bss.co.uk/wwwboard/archivemessages/2307.html dit is de link waar ze dat beweren en ik heb ze gekocht voor 325€ van een collega maar ze zouden nieuw 2200€ kosten volgens hem en zen vrienden, hij had zelfs naar een nederlandse winkel gebeld voor de prijs en daar hadden ze hem 2200€ gezegd, hij had ze voor 400 gekocht in't zwart })

• internetinfo
  • Laatst online: 23:11
Dus als ik het goed begrijp weet je alleen dat ze €2200 kosten omdat een paar mensen dat hadden gezegt. Je hebt het niet zelf even nagekeken ofzo?
Trouwens, als hij ze al voor €400 had gekocht en jij koopt ze daarna weer over, dan is 325 imo veels te duur.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hij heeft ze wel nooit gebruikt, de dozen waren verzegeld, ik heb het nagekeken maar ik vind nergens gegevens ik heb dit merk ook nog nooit gezien maar ze klonken heel goed, het zijn ook studio monitors en die zijn gewoonlijk wel in die prijsklasse

Verwijderd

Hmm, BSS ken ik wel. Wel niet van speakers maar van professioneel effect apparatuur voor studio's en podiums e.d. Denk dan aan crossovers, equalizers, noise gates enzo. Zou me dan ook niks verbazen dat ze speakers fabriceren. En dan is zo'n prijs van 2200 Euro echt niet zo vreemd hoor.

Voorbeeldje: een simpele 4 bands equalizer van BSS (dus maar 4 frequenties aan te passen, da's weinig) kost zo'n slordige US$1500,- Zoek maar 's op google en plaatsen waar je dat spul kunt kopen, van die prijzen val je steil achterover ;)

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 23:41:
het zijn ook studio monitors en die zijn gewoonlijk wel in die prijsklasse
Hoe weet je dat ,staat er zeker op?
Zijn de tweeters soms ook liquid cooled.......?
(riekt naar omni etc.)

Als jij ze goed vind klinken geen probleem toch, al denk ik wel dat je voor dat geld beter een paar andere had kunnen kopen, maar nogmaals als jij er blij mee bent wie ben ik dan....

Verwijderd

Topicstarter
Jur schreef op 31 oktober 2002 @ 00:16:
[...]

Hoe weet je dat ,staat er zeker op?
Zijn de tweeters soms ook liquid cooled.......?
(riekt naar omni etc.)

Als jij ze goed vind klinken geen probleem toch, al denk ik wel dat je voor dat geld beter een paar andere had kunnen kopen, maar nogmaals als jij er blij mee bent wie ben ik dan....
nee ze zijn niet liquid cooled, en het staat er inderdaad op dat het studio monitors zijn ja B)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Pics?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.yezzz.be/auctions/889691.html ga hier naartoe hier had ik ze te koop gezet om te zien hoeveel andere mensen ervoor zouden geven, het is wel geen erg duidelijke foto, duidelijker kan ik er niet vinden, op het logo dat eraan vast zit, met BSS erop staat ook onder STUDIO MONITOR

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Afbeeldingslocatie: http://images.yezzz.com/yezzz-fi498850.jpeg

Okee... Je bent duidelijk genaaid... Het is goedkope rommel. Dat zie je oa aan dat chromen kapje op je midden-unit.

Dit is idd van dat spul wat ze uit busjes op straat verkopen omdat het zogenaamd "over" of "per ongeluk teveel geleverd" is.

Verhalen over winkelwaarde van duizenden euro's, daadwerkelijk nog geen 50 € waard. Goedkope aziatische rommel.

Als je eens een keer zo'n unit eruit schroeft zul je zien dat het een spaanplaten behuizing is met goedkoop draad en geen dempend materiaal etc.

Die collega is dus genaaid en heeft jou gelijk maar doorgenaaid.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
ok dus daar vreesde ik al voor :s kan je me btw zeggen hoe je een pic hier direkt op zet? maar hoe kan het dan dat ze toch nog zo goed klinken

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 13:14:
ok dus daar vreesde ik al voor :s kan je me btw zeggen hoe je een pic hier direkt op zet? maar hoe kan het dan dat ze toch nog zo goed klinken
Pic doe je zo :

code:
1
 [img]url van het plaatje[/img]

Ze klinken zo goed omdat je geen direct vergelijkingsmateriaal hebt.

Aannames zijn fataal.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:14

remco_k

een cassettebandje was genoeg

* remco_k koopt nooit speakers van iemand zonder dat ie echt weet wat ie koopt. en al helemaal niet als het veel geld is.
Ja... ze mogen dan wel goed klinken... maar ik heb ook 2 aiwa speakers.
Die klinken als een klok, zaten bij m'n aiwa pro-logic midisetje (voor in de slaapkamer) die ik 4 of 5 jaar geleden voor hetzelfde geld (of minder nog dacht ik) kocht als jij nu voor die 2 speakers betaald...

Alles kan stuk.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 23:10:
ok, laten we het kort houden, ik heb net zo'n stel gekocht en ze klinken geweldig goed met een zware sub derbij maar er gaan grondige geruchten rond over die speakers dat die zouden kunnen gemaakt worden voor 50£????? :?
Nee, dit is het verhaal van de oplichterspraktijken van speakers uit bestelbusjes, de speakers die je gekocht hebt, zijn ws. niet meer dan 50 pond waard.

Ik zou ze maar terug brengen naar die gozer, voor 325 pleuro kan je nieuw en 2de hands een heleboel leuks kopen, lijkt me dus dat je "opgelicht" bent.

BSS maakt dus niet eens luidsprekers !!! zeker niet dat bedrijf wat profi DSP's maakt !.. TERUG MET DIE ZOOI !! geld terug !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 14:49
oftewel, BSS staat hier blijkbaar voor BullShitSystems

• tbusquet
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 23:41:
ja maar hij heeft ze wel nooit gebruikt, de dozen waren verzegeld, ik heb het nagekeken maar ik vind nergens gegevens ik heb dit merk ook nog nooit gezien maar ze klonken heel goed, het zijn ook studio monitors en die zijn gewoonlijk wel in die prijsklasse
Hahahaha, verpakte doos, studio luidsprekers, dat zijn PRECIES de argumenten die die gasten met die witte bestelbusjes gebruiken !!!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

en een schop onder zijn hol... wat een collega zeg.. meer matenaaier.. pffff

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• tbusquet
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 13:06:
http://www.yezzz.be/auctions/889691.html ga hier naartoe hier had ik ze te koop gezet om te zien hoeveel andere mensen ervoor zouden geven, het is wel geen erg duidelijke foto, duidelijker kan ik er niet vinden, op het logo dat eraan vast zit, met BSS erop staat ook onder STUDIO MONITOR
Ehhmm als ik een leeg melkpak pak.. en daar 2 yoko speakertjes in zet.. en er met een viltpen.. STUDIOMONITOR opzet.. dan geef jij daar 325 pleuro voor ?

• wielhelm
  • Laatst online: 28-03 12:03

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ik ben er ook al een keer bijna ingetuind, wit busje mooie pakbon strak verhaal.

Gelukkig had ik toen geen 600 gulden over.

Een vriend van me is er wel ingetuind en denkt dat ie thuis 2 hele dure speakers heeft staan (omni-audio), ik zeg het hem maar niet. (niks voelt lulliger dan dat je belazerd bent).

Ikzelf ben maar naar een echte audiozaak gegaan en mijn verdiende geld daar uitgegeven. Dat raad ik dus ook iedereen aan. Luister naar boxen voordat je ze koopt.

(je gelooft het bijna niet, komt mijn collega hier net binnen, belt de politie dat ie weer twee kerels op het parkeerterrein is tegengekomen die boxen verkopen)

Pas op! ze zijn dus actief in apeldoorn!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

ja ik ben zelf ook in de overtuiging dat ik geen dichte doos met daarin een video koop op straat van een wildvreemde om er thuis achter te komen dat de doos slechts een paar roodbak stenen bevat. Boxen kopen zonder te luisteren is hetzelfde.

Moet wel zeggen dat als je tevreden bent met wat je hebt gekocht (ook al is het wokkie wokkie merk) dan is het toch ook goed ?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb ze dus beluisterd eer ik ze kocht, en mijn collega had ze inderdaad gekocht van mannen in een bestelbusje met datzelfde verhaal, dat heeft hij me doorverteld, zelf had hij ze voor €400 gekocht maar kon er niets mee doen achteraf bekeken nu hij alleen gaan wonen is. En ik kan ze dus zeker niet terugbrengen 8)7 ok nu voel ik me wel lullig ja. Kan ik maar beter men oude jbsystems ts-15 terug boven halen :9 ik word ziek van die oplichters :r

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 15:52
Damn, waarom kom ik die lui nooit tegen in zo'n busje, zou graag eens hun verhaal willen aanhoren. Ik zie er toch best uit alsof ik in die ongein zou trappen. Naja, moet me maar eens wat vaker in de ongure buurten begeven :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1