[KPN] Internet Direct -> Welke SMTP Server?

Pagina: 1
Acties:

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoi all,

ik denk dat dit toch het beste forum is om dit te plaatsen...

Mijn zus heeft een e-mail-account waar alleen geen inbelaccount bij zit (lang verhaal..). Bij de brief van inleiding enzo stond dat voor het verzenden van e-mail de SMTP-server van je inbel-provider gebruikt moet worden. Dat is wel leuk natuurlijk, als je HetNet, Zonnet, Wannadoo, Tiscali, of wat dan ook hebt. Maar wat te doen met de inbelverbinding van Internet Direct van KPN? Daar zit geen SMTP-server bij.

Weet iemand of er een SMTP-server is die gewoon bij elke verbinding of in elk geval bij de verbinding van KPN werkt of een andere oplossing?
Bij voorbaat dank...

PS: Het is niet de bedoeling om aan te melden bij een provider ofzo; die zijn tegenwoordig niet gratis meer en daarachter zit een lang verhaal. De enige vraag is dus die bovenstaande

www.stevelock.nl

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

check http://www.hotpop.com/index.jsp

of gebruik een client zoals foxmail, die heeft ingebouwde SMTP-zendmogelijkheid.
http://fox.foxmail.com.cn/english.htm

ik zelf gebruik http://www.myrealbox.com omdat ik daar mee sympathiseer, maar eigenlijk kan ik het niet echt aanraden omdat ze standaard vrij veel downtime hebben.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• StalieN
ok thx
kzal dat foxmail eens uitproberen

www.stevelock.nl

• StalieN
ok... kheb die dingen uitgeprobeeerd, maar kvinnnet toch onhandig
is er misschien iemand die een smtp-server weet die niet naar domein van gebruiker kijkt? en dus gewoon iedereen toestaat?

www.stevelock.nl

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Reptile209

- gers -

Weinig, heel erg weinig... dat is veel te link in verband met spam enzo. Ik denk toch dat je grotendeels op dingen als hotmail bent aangewezen.
Kijk anders eens in anonymous (free) mailserver? (gevonden met search op gratis mailserver).
[edit]
Er was ook ergens een FAQ-puntje over dit onderwerp, maar die kan ik zo snel niet meer vinden...

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Een server die zomaar open staat voor alles is een open-relay server en staat hoogstwaarschijnlijk op ongeveer iedere blacklist waardoor een hoop mailserver mails ervan weigeren. Niet gebruiken dus.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan zelf een smtp server aansteken .........

dan stuur jehet naar je eigen smtp server en die stuurt het dan weer door ........
(kan gewoon opdezelfde pc ......)

zat freeware te vinden volgens mij ........ btw is ook ingebouwd in winroute

ik zou inderdaad geen open relay gebruiken .... dan heb je kans dat je mail niet aankomt .....

Iperf

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Tja, ligt misschien aan mij, maar waarom maak je niet gewoon een accountje aan bij eoa gratis ISP aan :?
* BrZ zal het bedrijf waar hij werkt in deze post niet noemen ;)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

check http://www.hotpop.com/index.jsp !

ik heb deze link al geplaatst hierboven, maargoed.
deze service heeft dus smtp mogelijkheden.....waarschijnlijk wel authenticatie nodig, geen probleem toch?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• StalieN
ja gratis isp.... vindt die maar... zijn er bijna niet meer, niet meer naar ik weet... met goeje verbindingen...

dat hotpop was een reden dat ik dat niet deed... kan er ff niet opkomen maar in elk geval is er een goeje reden om dat niet te doen...

www.stevelock.nl

Verwijderd

Ik had een heel lulverhaal opgeschreven, maar :react besloot dat ie die maar even moest opvreten, dus daarom iets verkort.
Gratis ISP's zijn er nog genoeg, met goeie verbindingen ook, alleen zonder bij hen in te bellen kun je gebruik van hun SMTP server vergeten.
Hotpop zal vast alleen maar accepteren dat je een *@hotpop.com emailadres als afzender gebruikt, gok ik?

Gratis bestaat niet, KPN Internet Direct, dat is toch direct inbellen zonder abonnement en dan een beetje korting op je tikken ofzo? Grote kans dat die korting voortkomt uit het feit dat ze geen mailservers ed. voor de klanten te hoeven onderhouden :o

Verwijderd

KPN DIRECT is ALLEEN toegang tot het internet.. verder niks

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als je Windows XP Professional draait kun je middels Control Panel --> Add/Remove software --> Windows Setup een SMTP server installeren. Wordt meegeleverd met Windows XP Professional, alleen standaard niet geinstalleerd. Dit geldt trouwens ook voor Windows 2000.

De SMTP server die je dan invult in je mail programma is je eigen (lokale) IP adres, en je eigen username/wachtwoord waarmee je op XP aanlogged. Je dient dus wel een wachtwoord te hebben, en wellicht een kleine firewall die de SMTP poort voor gebruik van buitenaf dicht zet anders wordt je binnen de kortste keren misbruikt als spam-point.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

BrZ schreef op 04 november 2002 @ 23:21:
Tja, ligt misschien aan mij, maar waarom maak je niet gewoon een accountje aan bij eoa gratis ISP aan :?
* BrZ zal het bedrijf waar hij werkt in deze post niet noemen ;)
Ik zou tiscali eens proberen! :+

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20

cue

tmfweb is toch ook nog gratis? werkte altijd prima...

suc6 ;)

• StalieN
ok dat smtp in winxp ziet er goed uit
isser ook zoiets voor win98?

www.stevelock.nl

Pagina: 1