Ik ben iets in elkaar aan het prutsen: iemand kan een bericht quoten (zoals hier), en dan verschijnt er mooi met de quote-tags in het bericht het te quoten bericht.
Dat parsen gaat perfect, maar als ik nou een bericht quote WAARIN al een keer quote-tags staat, gaat het fout. Ik had al naar [rml][ php-pregexp]Wat is hier vaudt aan?[/rml] gekeken, maar dat mocht ook niet baten, omdat het mij om tag-binnen-tag gaat, en niet na maximaal aantal tags in een bericht.
Dit is mijn code die ik gebruik om te replacen:
Het probleem is dus als er in $data geneste tags in voorkomen, dan worden de binnenste tags niet geparsed. Hoe los ik dit op dmv :
1. replacen van quote in quote door [...] (ala Got
)
2. (vul hier een methode in, die ik dus niet ken/op ben gekomen)
Dat parsen gaat perfect, maar als ik nou een bericht quote WAARIN al een keer quote-tags staat, gaat het fout. Ik had al naar [rml][ php-pregexp]Wat is hier vaudt aan?[/rml] gekeken, maar dat mocht ook niet baten, omdat het mij om tag-binnen-tag gaat, en niet na maximaal aantal tags in een bericht.
Dit is mijn code die ik gebruik om te replacen:
PHP:
1
| $data = preg_replace("/\\[quote\](.*?)\\[\/quote\]/is", "<blockquote>\\1</blockquote>", $data); |
Het probleem is dus als er in $data geneste tags in voorkomen, dan worden de binnenste tags niet geparsed. Hoe los ik dit op dmv :
1. replacen van quote in quote door [...] (ala Got
2. (vul hier een methode in, die ik dus niet ken/op ben gekomen)
offtopic:
Hmm, titel moet [PHP] .... zijn
Hmm, titel moet [PHP] .... zijn
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2002 18:17 . Reden: vautje in titel :/ ]