Terratec even slecht met VIA als Creative?

Pagina: 1
Acties:

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 15:50
Ik heb nu al een tijdje mijn Soundblaster Audigy en ik krijg nu de problemen die velen ervaren met Soundblasters icm een VIA chipset... Dat betekent een zeer vervelend geruis bij elke beat met veel bass erin. Ik heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd, maar niets lukt :( (Ja, ik heb de FAQ en de vele topics hierover gelezen) Nu ben ik van plan een Terratec 6fire 24/96 LT te kopen. Heeft deze dezelfde problemen met VIA als Creative geluidskaarten?

Specs:
Abit KX7-333
XP 1800+ @ 2000+
Soundblaster Audigy (bah...)
Geforce4 Ti4200 64MB
512MB 333 mhz RAM

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een Terratec (DMX X-fire 1024) met een via chipset, en ik heb helemaal nergens last van :) Het zou dus moeten werken..

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Ik heb die Xfire 1024 ook. En de drivers van Terratec zijn echt :r :r :r Veel van dezelfde problemen die je over de sb live hoort had ik ook met deze terratec kaart. Ik draai de kaart nu met drivers van Hercules, daarmee doet ie het prima. Het schijnt de drivers voor de 6fire wat regelmatiger worden geupdate, dus wellicht dat die beter zijn, maar verwacht geen wonderen van Terratec m.b.t. driver support :(

Verwijderd

Terratec blaast die audigy weg. En idd driversupport is niet echt super. Kijk ff of Hercules niet een kaart heeft met dezelfde chip als de Terratec. Zo ja, gewoon die terratec kopen dan.

• UTerror
En iemand hier die ook veranderd is van Audigy naar Terratec vanwege dat geruisprobleem? Of naar een Fortissimo III? Die geluidskaart zag er mij ook niet mis uit...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik ben zelf van een Sb Live! 1024 Player overgestapt naar een Terratec DMX 6fire 24/96, vanwege dat gezeik met geruis en gekraak, maar ook omdat de geluidskwaliteit gewoon gigantisch veel beter is van de Terratec, en de latency dik naar beneden is gegaan (asio support) heb nu nergens last van :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Zover ik weet heeft Terratec niet het bekende 'VIA probleem', dit zou specifiek Creative moeten zijn. Wat betreft drivers, tja, die van Creative vind ik zelf ook niet helemaal lekker (kep er zelf een btw), downloaden lukt tegenwoordig niet meer, of je moet meteen zo'n hele compaq cd van 350 mb downloaden. (er zijn ook nog ergens de 'drivers only' drivers te vinden trouwens). Van Terratec vind ik dan beter, precies wat je nodig hebt, drivers en control panel er nog ff bij halen.
Geluidskwaliteit heb ik nooit onderling getest. (heb een sblive, dmx1024, sb128 en binnenkort denk ik toch maar audigy)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• UTerror
Het ambetante is dat ik niet precies weet of ik nu dat VIA-probleem heb of als het nu de versterker is die brak is (ik heb de MegaWorks 510D). Weet iemand hoe je dit kan testen? Ik heb niet direct toegang tot een andere geluidskaart... :(

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Eerste wat in me opkomt is dan een andere versterker :)
Of anders een koptelefoon ofzo, of iets anders dat geluid weergeeft.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• UTerror
Ik heb het geprobeerd met een hoofdtelefoon en daar klinkt het geluid zuiver, maar ik ben er niet zo zeker van want volgens mij is het de versterker die het geruis uhm... nu ja... versterkt ;)
Ik draai de kaart nu met drivers van Hercules
Bedoel je dat die kaarten van Terratec dezelfde zijn als Hercules, maar gewoon onder een andere merknaam? :? Hebben jullie trouwens goede ervaringen met Hercules geluidskaarten qua geluidskwaliteit en drivers?

[ Voor 0% gewijzigd door UTerror op 30-10-2002 22:51 . Reden: Ik moet leren typen... ]

Verwijderd

UTerror schreef op 30 oktober 2002 @ 22:50:
(...) Bedoel je dat die kaarten van Terratec dezelfde zijn als Hercules, maar gewoon onder een andere merknaam? :? Hebben jullie trouwens goede ervaringen met Hercules geluidskaarten qua geluidskwaliteit en drivers?
Niet dezelfde kaarten. Wel dezelfde chipset, waardoor de drivers uitwisselbaar zijn...

• UTerror
Dus de geluidskwaliteit is dan even goed veronderstel ik?

Verwijderd

De drivers van de 6fire 24/96 zijn gewoon goed te noemen hoor. Het is echt niet nodig hercules drivers te downloaden. Ik heb in de paar maanden dat ik de 6fire 24/96 heb al meer drivers gedownload dan in pak weg 2 jaar sblive!

Ik ben er zeer tevreden over en heb idd geen last van ruis isw met een via chipshit.... En de geluidskwaliteit is idd veel beter. Vergeet niet dat de 6fire niet echt een spelletjes kaart is maar meer is toegespitst op recording en dvd gedoe :)

• UTerror
Ik heb nu toch maar een Hercules Fortissimo 7.1 besteld, omdat ik niet zeker ben dat dat gekraak nu ligt aan de Audigy of aan de versterker, en daarom had ik niet echt zin om 150 euro uit te geven voor die Terratec als ik het niet zeker was dat het aan de Audigy lag.
Pagina: 1