[nt4 SP6] zelfs autochk loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Heb een uitgebreide NT4.0 server. Deze loopt regelmatig vast, nadat ik Service Pack 6 erop heb gezet en de nieuwste security update. Ook heb ik toen mcafee virusscan 4.5 en netshield 4.5 geupdate. Nu loopt hij vaak vast. Na het opnieuw opstarten een scala aan foutmeldingen in het logboek. Waaronder MSP stopped en een hij meld dat de schijf beschadigd is.
Nu heb ik schijfcontrole uitgevoerd. Eerst moet je dan opnieuw opstarten en dan verschijnt autocheck. Deze loopt bij 5 % vast tijden het controleren van bestandgegevens.
Hoe los ik dit op

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe los ik dit op
Door te beginnen met eens EXACT naar de foutmeldingen te kijken, c.q. te vermelden in je post.
Vaak kun je met een beetje gericht zoekwerk en de exacte foutmelding uit de eventvwr al een heeeel eind komen.
Meer dan 'je harde schijf is rot' ,kan niemand zeggen nav dit verhaaltje wat je post.

Move NT > WOS

Braaikamer - Smoke&BBQ

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

zie opmerkingen bij post Koffie.

Zie ook deze: - Windows Stappenplan en met name stap 1 en 2.

Wat heb je zoal gedaan. Eventviewer meldingen kunnen heel handig zijn, en je kan opzoeken wat ze inhouden op www.eventid.net of www.microsoft.com/technet en de search van die sites gebruiken.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Laatst heb ik sp6 erop geplaatst en IE 6a. Mcafee geeft 's nachts fouten. Dat het te lang duurt om een file (simpel bestandje) te scannen. Komt omdat hij ook druk is met backuppen denk ik, maar vroeger heeft hij dit altijd zonder problemen gedaan.

Nu krijg ik na het opstarten nog slechts 1 gekke melding, nl. Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (251) in bron (InterBase Guardian) niet vinden. De beschrijving bevat de volgende invoegtekenreeks(en):Server Started: Guardian starting: c:\data\adp\bin\bin\ibserver.exe.

Dit is een loonverwerkingsprogramma
Denk dat IE 6a ook niet handig is op een nt 4 server, maar moet kunnen toch?

Gebeurtenis-ID: 251
Bron: InterBase Guardian
Op eventid.net is niets te vinden