Ik heb de laatste weken een heel merkwaardig probleem:
Als ik zo'n 4 uur aan het werken ben op de computer (deze tijd is variabel)
Reboot de computer zomaar en vaak wil hij dan ook niet meer opstarten.
Ook als ik de computer na een tijd uitzet...en hem dan na 5 minuten weer wil opstarten omdat ik wat vergeten ben wil hij niet meer opstarten.
(Als ik dus de power indruk gaan beide lampjes branden+cdrom en brander, maar beeldscherm doet niets en het ''piep'' startup is er niet...)
Het rare is dat na ongeveer 1,5 uur de computer wel weer wil opstarten
Oke natuurlijk denk je dan eerst aan koeling....
Maar jahh ik heb hier niet voor niets mijn muziek nogal hard staan = Fop38 op mijn Processor
En verder voeren 2 fans lucht mijn kast in en 2 fans zuigen weer af...
en bios zegt 35 graden stressed
In mijn sign staan verdere specs.
Voor de installatie van WinXP draaide ik nog op Win98 2e edit.
Toen had ik vaak last van haperingen in beeld en geluid...daar heb ik nog steeds last van...maar ik weet niet of dat iets met het probleem te maken heeft.
Verder is de C: windows partitie zo goed als vol. 400mb vrij...dit komt door verschillende dump crashes van WinXp dus er zit een FORMAT aan te komen...maar ik wil dus eerst weten waar dit probleem van niet kunnen opstarten mogelijk weg komt........
Als ik zo'n 4 uur aan het werken ben op de computer (deze tijd is variabel)
Reboot de computer zomaar en vaak wil hij dan ook niet meer opstarten.
Ook als ik de computer na een tijd uitzet...en hem dan na 5 minuten weer wil opstarten omdat ik wat vergeten ben wil hij niet meer opstarten.
(Als ik dus de power indruk gaan beide lampjes branden+cdrom en brander, maar beeldscherm doet niets en het ''piep'' startup is er niet...)
Het rare is dat na ongeveer 1,5 uur de computer wel weer wil opstarten
Oke natuurlijk denk je dan eerst aan koeling....
Maar jahh ik heb hier niet voor niets mijn muziek nogal hard staan = Fop38 op mijn Processor
En verder voeren 2 fans lucht mijn kast in en 2 fans zuigen weer af...
en bios zegt 35 graden stressed
In mijn sign staan verdere specs.
Voor de installatie van WinXP draaide ik nog op Win98 2e edit.
Toen had ik vaak last van haperingen in beeld en geluid...daar heb ik nog steeds last van...maar ik weet niet of dat iets met het probleem te maken heeft.
Verder is de C: windows partitie zo goed als vol. 400mb vrij...dit komt door verschillende dump crashes van WinXp dus er zit een FORMAT aan te komen...maar ik wil dus eerst weten waar dit probleem van niet kunnen opstarten mogelijk weg komt........
offtopic:
Het kan natuurlijk ook aan het huis liggen
zie topic [win2k]sluit spontaan progs af?
Is een huisgenoot van mij, met ook al pc problemen!
Is een huisgenoot van mij, met ook al pc problemen!
| Dell XPS M1710 |