Toon posts:

@HOME down vanavond

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Bartjuh schreef op 29 oktober 2002 @ 21:22:
euhm... je kan met @home niet 600kilobyte/s down halen !
Max 492kB/s
Het Com21-platform is door @Home idd gelimiteerd tot 3.8 megabit/sec. Maar ze installeren tegenwoordig Motorola's, en op dat platform zijn snelheden tot rond de 8 megabit/sec te halen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hier lag ie er vanavond ook ff uit.. laatste tijd al verschillende keren even een korte tijd eruit gelegen:
Thu Oct 24 20:07:00 2002 Down Internet connection is down
Thu Oct 24 20:07:03 2002 Up reconnected with 212.120.70.x
Sun Oct 27 04:47:30 2002 Down Internet connection is down
Sun Oct 27 04:47:46 2002 Up reconnected with 212.120.70.x
Sun Oct 27 18:28:16 2002 Down Internet connection is down
Sun Oct 27 18:28:19 2002 Up reconnected with 212.120.70.x
Tue Oct 29 18:40:49 2002 Down Internet connection is down
Tue Oct 29 18:59:21 2002 Up reconnected with 212.120.70.x
maarja nu werkt het weer dus :Y)

• Kettrick
  • Laatst online: 00:42

Kettrick

Rantmeister!

Wildfire schreef op 29 oktober 2002 @ 22:18:
[...]

Het Com21-platform is door @Home idd gelimiteerd tot 3.8 megabit/sec. Maar ze installeren tegenwoordig Motorola's, en op dat platform zijn snelheden tot rond de 8 megabit/sec te halen.
[HK mode]
* Kettrick moet $kat maar even op de Com21 vast plakken >:)
[/HK mode]

Helaas is het motorola platform nog niet overal beschikbaar :'( , maar daar kwam de monteur bij een maat van me een beetje laat achter, het modem hing al :D

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:37:
[...]

hier ook niet terwijl ik het afgelopen jaar eigenlijk nauwelijks problemen heb mogen ondervinden
Jah hier dus ook de laatste tijd wat gekloot van @home.......... maarja, altijd hetzelfde als enigma, wonen in t zelfde dorp, hoor iig dat het morgen beter is

Verwijderd

Ik heb niets gemerkt van het down gaan van athome...
/me is happy with @home ;)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

semi-offtopic: Die eurodocsis Motorola's zijn alleen in USB versie te krijgen of ook UTP verkrijgbaar?

Ik ga misschien binnenkort op kamers in Groningen waar al zo'n nieuw netwerk ligt, en ik hoop niet dat ik dan zo'n USB ding krijg. Werkt natuurlijk niet onder linux en dan kan ik niet eens m'n internet behoorlijk delen... :{

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vorige week een @Home abbo in Den Bosch aan laten sluiten:

Motorola SurfBoard modem:
Gecapped op 16KB/s UP en rond de 300KB/s down

Hoe ik weet dat hij gecapped is... als er toevallig een extra download start van 100-200 KB/s en ik heb er al eentje lopen van >250KB/s zakt alles in totdat ik een max hou van 300KB/s
En dat is zowel overdag als 's nachts
Blijkbaar zijn de nieuwe modems iets minder gul in bandbreedte, want de oude gingen regelmatig over de 300KB/s heen.

Overigens lag hier inet er ook een tijdje uit, was net een Linux router aan het testen toen ze besloten geen DHCP lease meer te verstrekken :+

• TheGhostInc
  • Niet online
Moartn schreef op 30 oktober 2002 @ 00:39:
semi-offtopic: Die eurodocsis Motorola's zijn alleen in USB versie te krijgen of ook UTP verkrijgbaar?

Ik ga misschien binnenkort op kamers in Groningen waar al zo'n nieuw netwerk ligt, en ik hoop niet dat ik dan zo'n USB ding krijg. Werkt natuurlijk niet onder linux en dan kan ik niet eens m'n internet behoorlijk delen... :{
Ik heb een Surfboard van Motorola, weekje oud, ding is zowel USB als Ethernet, en ze gebruiken het ding alleen als Ethernet modem.

Met powersafe mode :) (Kun je je modem laten slapen, als jij gaat slapen, is ie meteen weer online met een druk op de knop.... :) )

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:22
@home is gecapt op 3,8Mb gegarandeerd wordt 2Mb en 128Kb UP.

Dat je in het begin uitschiet dat komt omdat hij de werkelijke speed nog niet vast gesteld heeft. Het @home netwerk kan veel sneller zenden vandaar...

In het begintijd van @home waren de snelheden inderdaad hoger.

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Weet je dat dat heel vervelend is als je net kabel hebt.
Ze zijn gisteren het bij mij komen installeren kunnen ze geen ip-adres vrijgegeven.
Zit ik daar met mijn modempje

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 21:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

TheGhostInc schreef op 30 oktober 2002 @ 01:52:
Vorige week een @Home abbo in Den Bosch aan laten sluiten:
Motorola SurfBoard modem:
Gecapped op 16KB/s UP en rond de 300KB/s down

Heb ik hier geen last van hoor ;).. Voer voor de gein eens even een ping uit naar het een of ander, ik ben na de overstap van com21 naar motorola van 24 ms naar t.net naar 8 ms gegaan :)

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 16:04
omhoog schreef op 30 oktober 2002 @ 09:37:
d@t @h0M3 15 4lT1JD b499eR hEt IS h3+ 835+ 4L$ J3 4NdERMAn5 1p J4+ 3N HEm d4N v@ST iN5T3lD H3B ik 0NTd3K DAn H3b JE N3R9eN5 L4$T v@n
offtopic:
breezah :r

• Wildfire
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

et36s schreef op 30 oktober 2002 @ 02:16:
@home is gecapt op 3,8Mb gegarandeerd wordt 2Mb en 128Kb UP.

Dat je in het begin uitschiet dat komt omdat hij de werkelijke speed nog niet vast gesteld heeft. Het @home netwerk kan veel sneller zenden vandaar...

In het begintijd van @home waren de snelheden inderdaad hoger.
Zucht... jij hebt het over het Com21-platform, het Motorola-platform van @Home is nog niet gecapped op die snelheden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• BaRF
  • Laatst online: 09:13

BaRF

bijna kerst

d@t @h0M3 15 4lT1JD b499eR hEt IS h3+ 835+ 4L$ J3 4NdERMAn5 1p J4+ 3N HEm d4N v@ST iN5T3lD H3B ik 0NTd3K DAn H3b JE N3R9eN5 L4$T v@n
jij bent strak! :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 07:50

oCe

aka Dookie.

heb jij ook een cu2-page? :r

ga buiten spelen

-I am Jack's wasted life.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:38
kun je als je een com21 hebt overstappen op een motorola modem? ik download hier wel snel (480+ over het algemeen) maar mijn ping zit altijd tussen de 25-35...mag van mij wellager :p en zijn ze nog eens van plan de upload te verhogen?

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

De laatste tijd ligt internet er bijna iedere dag uit.
Alleen msn werkt dan nog.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Devian schreef op 30 oktober 2002 @ 10:30:
kun je als je een com21 hebt overstappen op een motorola modem? ik download hier wel snel (480+ over het algemeen) maar mijn ping zit altijd tussen de 25-35...mag van mij wellager :p en zijn ze nog eens van plan de upload te verhogen?
idd, kan dat?(dat overstappen)

Verwijderd

toch niet overal? hier in west groningen (nog) geen problemen (gehad).

• Galaxis
  • Laatst online: 05-08 21:46
OK ,voor al de mensen die lopen te zeiken dat @home niet sneller gaat dan 476 kb/s.
FOUT>

@home in Bergen op Zoom

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000-2/speedsuite.JPG

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ik blij dat ik chello heb...

maareh: Indien u op dit moment een verbinding hebt is
het verstandig uw computer niet te herstarten.
handig om dat op hun site te zetten, voor de mensen die geen verbinding hebben... :D
Galaxis schreef op 30 oktober 2002 @ 20:23:
OK ,voor al de mensen die lopen te zeiken dat @home niet sneller gaat dan 476 kb/s.
FOUT>

@home in Bergen op Zoom

[afbeelding]
owk, nu ben ik in eens een stuk minder blij met chello!

erg leuk hoor, maar mag het ook in ABN? thnx. enneh, iemand anders zn ip jatte is niet echt 1337 ;) [zijn al zijn tunnels weer naar de klote...]

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe de nieuwe news-server in noord-brabant heet?

Met ingang van vandaag is de oude niet langer bereikbaar. (voorheen news.tilbu1.nb.nl.home.com ).

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Galaxis schreef op 30 oktober 2002 @ 20:23:
FOUT>

@home in Bergen op Zoom

[afbeelding]
Dat haal ik nooit met @home!! , 480KB/s is wel te halen, ga nu wel ff me internetverbinding stressen, ff kijken hoe snel ik kom :)

Heb btw een com21 modem en heb @home al wel 1,5 jaar.
Ik wil ook een motorola modem :'(

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:46:

Met ingang van vandaag is de oude niet langer bereikbaar. (voorheen news.tilbu1.nb.nl.home.com ).
Ik denk news.tilbu1.nb.home.nl
Zo zijn iig ook de DNS namen veranderd van de gebruikers zelf.

C:\>_

Verwijderd

Mijn @home ligt er om het half uur uit, dus eerst doet ie het een half uurtje of zo, dan is ie 10 min down en doet ie het weer 25 min, word er ZOOO misselijk van. Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen??? DIE fucking helpdesk van @home kan het niet verhelpen....

BVD

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, met mijn @home haal ik nu ongeveer 400 KB/s, maarja, t'zijn de drukke avonduren hé.
Vanochtend vroeg haalde ik wel de max. 490KB/s ongeveer.

Verwijderd

Bartjuh schreef op 30 oktober 2002 @ 21:46:
[...]

Dat haal ik nooit met @home!! , 480KB/s is wel te halen, ga nu wel ff me internetverbinding stressen, ff kijken hoe snel ik kom :)

Heb btw een com21 modem en heb @home al wel 1,5 jaar.
Ik wil ook een motorola modem :'(
Zou het echt alleen aan de modem kunnen liggen? Ik heb de mijne ookal meer dan 2 jaar ofzo en bij die speedtests kom ik eigenlijk nooit boven de 425 ofzo. Terwijl in het begin trok ie de 500 van sommige leuke ftps >:).
Kan je trouwens bij @home gewoon vragen om een ander modem, aangezien je deze toch gewoon huurt?
Owjah en de DNSservers liggen er de laatste dagen wel vaak uit moet ik zeggen :S

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:46:

C:\>ping news

Pinging news.tilbu1.nb.home.nl [213.51.144.65] with 32 bytes of data:

.com dus even in .nl veranderen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Vinnie, nopes. Die van news.tilbu1.nb.nl.home.nl klopt niet. Krijg connection-failure. :( Trouwens voor diegene die geen ip krijgen, bellen en naar een stitische vragen. :)

Gisteren viel mijn verbinding uit en ik kon maar niet op komen omdat ik geen ip kreeg. Ik @home bellen en kreeg een vast ip nummer. Vandaag moest ik weer terugzetten, maar ik wacht wel totdat alle problemen uit de wereld zijn. })

p.s. hoe komt men achter de naam van de news-server? please tell me _/-\o_

edit: Wildhagen, als ik de ip-adres ping krijg ik wel reactie maar niet op die naam.
Weet iemand waarom alles wel werkt als ik 1 nic erin heb zitten en heel moeilijk moet doen door alle namen handmatig in te voeren als ik 2 nic's in heb zitten.

Wel weet ik dat het komt doordat met 2 nic's de computer moet weten welk intern is en welk voor internet is. Maar verder..... 8)7 :'(

Verwijderd

ik heb er ook nog geen last van gehad hoor :) gelukkig maar

Verwijderd

Bedankt iedereen. Alles werkt weer.

Verwijderd

jah @home is vandaag ECHT klote, heb nog maar ene dl van max 40-50kb/sec, had ik laatst ook al, helpdesk mar uns gebeld, niet dat die het begrepen maar ja, naar 3 dagen was ie weer ok : 400kbytes/sec (normaal maar 200) duz dat vondt ik allang fijn heb ik nu weer dat gekloot met maar 40kb/sec, denken die maloten soms dat ik nu opeens ff ene basis account heb ofzo (heb broadband), gelukkig is me upload nog wel 15kbytes, duz dat schelt(een beetje)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.