Netwerkkaart installeren lukt niet in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024
Het probleem is dat ik m'n netwerkkaart voor geen mogelijkheid geinstalleerd krijgt
Hij wordt niet door windows XP herkent, welke ik net geinstalleerd heb.

Ik heb inmiddels al drivers voor deze kaart gezocht: Micronet SP2500R 10/100mbit
chipset Realtek 8139B.
Als ik ze handmatig probeer te installeren krijg ik de medling:"Op de opgegevens locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware"

Ik selecteer echt wel een .inf bestand genaamd: Netrts51.inf <---( drivers heb ik van realtek site.)

Ik heb ook al geprobeerd om m'n netwerkkaart in een andere pci sleuf te stoppen, dit hielp echter ook niks.
Bij Win ME etc kon je gewoon een hardware lijst selecteren en kon je gewoon fabrikant en hardware apparaat kiezen, dit kan bij XP ook wel maar dan krijg ik niks in de lijst te zien, maar wel een melding: "Kan geen stuurpogramma's voor dit apparaat vinden"

Weet iemand toevallig wat ik verkeerd doe, of hoe ik wel handmatig een netwerkkaart kan installeren in win XP proffesionel (nl versie)

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
WinXP zou die kaart gewoon moeten vinden en installeren. WinXP heeft immers zelf de driver al.
Heb je de NIC al in een andere PC geprobeerd? (weet je zeker of ie werkt?)

"It certainly appears so..."

• Sjadow_
Ja hij werkt perfect, ik heb em in een andere pc geprobeerd en 1 status led geeft gewone in deze pc aan dat ie in iedergeval wel stroom krijgt

Ja realtek is ook geen onbekende chipset, maar ik vind het ook al zo vreemd dat XP zelf niet aangeeft dat ie de drivers heeft....

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik wil NIET zeuren hoor.. maar ik doe het toch even.. :P

Zou je in het vervolg EERST even de sticy topics willen lezen voordat je een topic opent?

Je titel voldoet namelijk niet aan de eisen..

Dank u :)

Het 3 stappenplan

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Sjadow_
ik heb de faq gelezen, naar mijn idee voldoe ik wel aan de eisen, het is een windows probleem, ik heb al de search gebruikt, ik heh gegoogled, ik heb diverse drivers geprobeerd
Als hij hier niet goed staat wil een mod het dan even verplaatsen :S

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Voor de duidelijkheid zou je het subject tussen haakjes "[]" kunnen zetten, bijvoorbeeld om welke windows versie het gaat. Een paar voorbeelden:

* [WinXP] Hoe werkt de activering
* [Win2k] PC aanmelden op een domein, hoe werkt dit?
* [WinME] Mijn control panel geeft een error
* [Win95] Hoe stel ik mijn achtergrond in?
* [Win98] Hoe krijg ik deze BSOD weg?
* [Win98se] Hoe werkt Win98 in een domein?
* [DirectX] Ik krijg die en die error

Voor vragen die niet echt met een OS te maken hebben kan je dan de tag [algemeen] gebruiken.

Topics die in hun titel geen OS vermelding hebben worden voorzien van een slot. Laat dit duidelijk zijn!
Ok, ik kap met zeuren.. ik ga ff nadenken over je probleem en edit deze post dalijk :P

Ok, rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, tabblad hardware, handtekeningen vertificatie, alles accepteren o.i.d.

Nu nog een keer kijken of je een hardware lijst kan laten weergeven die XP zelf al kent :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Sjadow_
heb ik al geprobeerd, maar helpt niks :(
heb het idee dat XP helemaal geen netwerk drivers heeft geinstalleerd
tijdens de installatie

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Sjadow_ schreef op 29 oktober 2002 @ 16:17:
heb ik al geprobeerd, maar helpt niks :(
heb het idee dat XP helemaal geen netwerk drivers heeft geinstalleerd
tijdens de installatie
tsja.. dan is het alsnog vaag dat de rtlk drivers niet worden herkend :/

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 09:37
Misschien een beetje stomme vraag, maar kan geen kwaad.
- de gevonden drivers, zijn die geschikt voor XP ?
- is dit je enige netwerkkaart in je XP systeem of heb je deze kaart alleen maar samen met een andere gebruikt ? Zo ja, dan zou ik die andere eruit halen en alleen met deze testen.

En de driverinstallatie, die heb je via deze optie geinstalleerd?:
[ right-click my-computer > properties > hardware > device manager > networkadapter > NIC-properties > driver > update driver > install from specific location > dont' search i will choose the driver > have disk > en opgeven lokatie van drivers op harde schijf ]

....en dan wil het dus niet werken? Sorry, inderdaad apart probleem.

- IRQ wordt door XP gekozen of door je BIOS ?

Zoals ik al zei, misschien wat vage vragen, maar misschien helpt het toch ergens.

[ Voor 0% gewijzigd door ArjanSp op 29-10-2002 17:15 . Reden: toevoeging/aanpassing ]

• Sjadow_
-Ja drivers zijn specifiek voor XP
-Dit is enige kaart in XP, hievoor gebruikte ik ME, maar sinds vandaag XP
-heb het ook handmatig geprobeerd, en dan geeft ie foutmelding: Kan geen stuurpogramma's voor dit apparaat vinden"
- Irq, nog niet gekeken, aangezien hij niet geinstalleerd is...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:30
Kijk hier eens: http://filesrv.micronet.info/Download/driver/driver.asp
Of een snellere methode: http://filesrv.micronet.i...ver/NIC/SP2500R_WINXP.zip

Dit zijn de drivers voor micronet van de officiële pagina.

Ze zijn trouwens daar niet zo snel met driver-updates. Deze is uit 18 oktober 2001. Meer dan een jaar oud dus.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Oh ja joh!!!

• Sjadow_
Japie, heb ik al gedaan
raw meat, bedankt voor de link, ik probeer het vanavond nog wel ff

• Sjadow_
Raw meat, ik heb de machtigingen gewijzigd n het register, ik heb alweer geprobeerd handmatig te installeren maar krijg de melding : "Op de opgegeven locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware"

ik heb btw XP weer helemaal opnieuw geinstalled

[ Voor 0% gewijzigd door Sjadow_ op 29-10-2002 18:50 . Reden: win xp opnieuw geinstalled ]

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Sjadow_ schreef op 29 oktober 2002 @ 16:06:
Ja hij werkt perfect, ik heb em in een andere pc geprobeerd en 1 status led geeft gewone in deze pc aan dat ie in iedergeval wel stroom krijgt
Maar weet je ook zeker dat hij het daar daadwerkelijk doet. Een kaartje dat defect is kan nog best een ledje laten branden...

• Sjadow_
ja ik weet het zeker, want
- led brandt
- vanmiddag deed ie het nog
- XP geeft aan dat er een ethernetkaart is gevonden
en het echte probleem is:
hij wil geen drivers installeren

Kan je in XP btw niet gewoon forceren dat netwerkkaart bepaalde drivers moet gebruiken, desnoods door wat aanpassingen in het register ofzo ? ik heb namelijk zo'n idee dat we zo niet verder komen :(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sjadow_
Yup, ik heb zowat alles geprobeerd, maar die $%^ XP zit altijd te janken dat de drivers niet goed zijn ofzo, ik word het zo langzamerhand beu :(, %^ XP, als er vanavond geen oplossing komt pleur ik er maar weer ME op ofzo

Als iemand nog wat post aub met een oplossing HOE ik die drivers WEL geinstalleerd krijg
edit:
Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat je alle hardware opties ziet als je handmatig wilt installen, als ik nu netwerkkaart selecteer kan ik nooit ergens uit kiezen, in ME kon dit wel :(

• Sjadow_
http://members.chello.nl/mbaar/apparaatbeheer.jpg

Ik heb inmiddels een screenshot gemaakt van wat ik graag wil in XP, zoals jullie zien kan in win2k gewoon handmatig installeren, en dan kan ik uit een lijstje gewoon een netwerkkaart installen en dan is alles opgelost, maar in XP gaat dit blijkbaar niet zo makkelijk en is mijn vraag nog steeds hoe ik dus alle hardware weergeef...

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Die optie zit er bij mij gewoon bij hoor (XP prof NL, SP1):
Wizard Hardware Toevoegen (eigenschappen van deze computer, tabblad hardware).
Kies dat de hardware aangesloten is.
Kies voor zelf selecteren
Kies voor overige apparaten
Kies voor diskette

• Sjadow_
Ik bedoel ook niet echt van diskette want dat heb ik al geprobeerd en dat werkt niet, maar ik bedoel meer de optie "Alle hardware van deze apparaatklasse weergeven"

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Raar maar waar ik heb hetzelfde gehad (ook Win Xp). In mijn geval zat er een realtek 8139D chippie op de nic. Hoe ik ook probeerde hij wou het met geen mogelijkheid doen. Zelfs de kaart 2x omgeruild en nog niks. Als laatste kaartje uit pc van mijn vriend gehaald en die werd gelijk herkend (zat 8139C chippie op). De kaart met de 8139D chip werd vreemd genoeg in zijn pc wel door Win Xp herkent.

Heb je misschien een andere pc waar je de kaart in kan testen?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Hmmm, probleem heb ik toevallig gisteren ook gehad bij een kennis van me. Maar dan binnen W98... Hij had een realtek 8130C kaartje erin... Diskette met realtek drivers: nada resultaat, behalve dan de foutmelding. Drivers van realtek zelf gedownload: idem.
Driver van Zonet (ik ken dat merk niet...) draait wel. Aan het netwerkkaartje was niet te herkennen van welk merk hij was!!! Ik had alleen de Chipset als gegevens.

Moraal van het verhaal: schaf dus nooit onbekende merken aan! En gebruik drivers van de fabrikant!

We have just one world, but we live in different ones...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Nulnulnix schreef op 30 oktober 2002 @ 06:45:

[..]

Moraal van het verhaal: schaf dus nooit onbekende merken aan! En gebruik drivers van de fabrikant!
Dat is onzin... zelfs de meest vage kaartjes draaien probleemloos met de Realtek reference-drivers. Indien niet, is er ergens iets mis (mobo-probleem of kaartje niet helemaal 100% meer)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sjadow_
Jongens, ik was het zat, dus ik heb er maar weer ME op gedonderd, alles doet het weer perfect, 1 ding heb ik geleerd, XP = kut en je kan niet eens zelf dingen instellen :(

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem op een XP bak en heb het op de volgende manier opgelost.
Kaartje uit systeem gehaald, via hardwarescherm alle hidden drivers verwijderd, kaartje opnieuw ingestoken xp detecteerde en installeerde hem correct.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Ik weet niet of je een gewone modem nog in je sys heb hangen maar daar kan het ook nog wel es aan liggen... modems en realteks hebben bij nog nooit echt goed gedaan... (niet dat ik daar nu nog last van heb met ADSL :D ) Probeer het anders ff alleen met NIC en zonder modem. Maybee dat ie dan wel doet

Deze advertentieplaats is te huur!

• Sjadow_
Heb ik ook gedaan, alleen netwerkkaart, ook op verschillende pci sleufen, vrijwel alles wat ik kon vinden op GoT, maar ja het mocht allemaal niet baten dus ik zit maar weer in ME waar alles wel goed werkt
Pagina: 1