Toon posts:

win98 firewall?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden win98 geinstalleerd, maar nu kan ik vaak geen internetpaginas openen, grokster openen, of edonkey openen. dit allemaal doordat windows 98 automatisch een firewall aan zet. hoe kan ik deze uitschakelen??? :?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

lol waar heb je die info vandaan dat win 98 een "automatische firewall" heeft?

Zeker de belgische editie

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Windows 98 en firewall :? :?

Welke provider verleent jou toegang tot internet?

Ben je rechtstreeks aangesloten op internet of ga je via een gateway?

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 10:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Windows 98 heefd GEEN ingebouwde standaard firewall. controleer eerst jouw internet verbinding (modem/netwerkkaart instellingen)

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
ik heb planet adsl comfort.

ook als het geen firewall is. waarom doet het internet steeds zo raar? ben ik lekker nfs aant downen disconnect ie opeens of grokster wil opeens niet connecten omdat er iets is met beveiliging

Verwijderd

Hij zal wel bij internet-instellingen de optie behind a proxy aangevinkt hebben ofzo.
Maar nowadays draai je toch geen w9x meer. :?
Of w2k of wxp

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net 3 dagen geleden win98 erop gegooid omdat winxp vol met dikke fouten zat. kwacht nu op mijn legale winxp van surfspot. dus. maar het zouwel handig zijn als het internet het fatsoenlijk deed.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Misschien zou je hier even wat foutmeldingen kunnen plaatsen.. of een screenshot.. zo blijft het gissen naar een oplossing namelijk.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Ga eens te raden bij je provider. Wellicht is de lijn niet 100% / modem naar zijn grooitje.
Ja en waarom windows 98 installeren.. als je toch bezig bent. Zet er dan Windows 2000 of XP op.

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik xp of 2000 niet heb dan

Verwijderd

dan is windows 2000 / XP een goede inverstering :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oké, even vanaf het begin:
Je zegt dat je bijna niets meer met internet kan.

• Wat voor foutmeldingen krijg je?
• Kan je pingen naar sites / IP adressen
• Wat zijn je instellingen, heb je deze al nagekeken a.d.h.v. de manual van je provider?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

DeMoN schreef op 29 oktober 2002 @ 14:34:
lol waar heb je die info vandaan dat win 98 een "automatische firewall" heeft?

Zeker de belgische editie
lol >:)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Danderzai

Deze gelezen : Onzinnige replies

En deze: - Netiquette :?

Misschien wel handig voor Gathering of Tweakers :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

radeon1,

Ga eens testen op www.grc.com sectie Shields Up en je ziet welke poorten open staan en eventueel geblokkeerde

Daarnaast is deze best handig :)

Hoe deel ik Internet ?
Het Grote Poortmappingsverhaal

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Riemer Reinalda schreef op 29 oktober 2002 @ 17:26:
[...]

Danderzai

Deze gelezen : Onzinnige replies

En deze: - Netiquette :?

Misschien wel handig voor Gathering of Tweakers :P
ok.

Verwijderd

Topicstarter
ok hier komt de foutmelding: ik typ het ff want ik weet niet hoe ik hier een plaatje moet gooien.

Aanmelden bij msn messenger is mislukt. blijkbaar bevind je je achter een firewall die geen rechtstreekse verbinding met het Internet toelaat. er is geprobeerd je aan te melden via een http proxy, maar je proxy instellingen in messenger ontbreken of zijn verkeerd. om je proxy instellingen in messneger aan te passen blablablabla

ik zit helemaal niet achter een proxy

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 13:09:
ok hier komt de foutmelding: ik typ het ff want ik weet niet hoe ik hier een plaatje moet gooien.

Aanmelden bij msn messenger is mislukt. blijkbaar bevind je je achter een firewall die geen rechtstreekse verbinding met het Internet toelaat. er is geprobeerd je aan te melden via een http proxy, maar je proxy instellingen in messenger ontbreken of zijn verkeerd. om je proxy instellingen in messneger aan te passen blablablabla

ik zit helemaal niet achter een proxy
uhmm... :o :o

Tip, stel in dat je geen proxy gebruikt ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al gedaan. maar tog krijg ik dit

• the_master
  • Laatst online: 16-09 16:53
Kijk gewoon even bij je internet-opties, daar zul je wel iets aangevinkt hebben wat niet moet.

Heb je in msn niet aangevinkt dat je een proxyserver gebruiikt???

Verwijderd

Topicstarter
nope, ik heb het zo af en toe. maar pas sinds ik 98 erop heb

Verwijderd

Vriend,
Je kan bij internet-opties vanuit internet explorer aangeven welke sites bezocht kunnen worden. Misschien dat deze sites daar tussen staat??
Kijk ef in je internet opties, daar moet je zijn.

En een firewall van w98? O ja natuurlijk, waar zijn die dagen.....

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
radeon1: Geef eens antwoord op de twee andere vragen die ik je gesteld heb: blackd in "win98 firewall?"

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1