Ik heb een paar dagen geleden win98 geinstalleerd, maar nu kan ik vaak geen internetpaginas openen, grokster openen, of edonkey openen. dit allemaal doordat windows 98 automatisch een firewall aan zet. hoe kan ik deze uitschakelen???
lol waar heb je die info vandaan dat win 98 een "automatische firewall" heeft?
Zeker de belgische editie
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Windows 98 en firewall
Welke provider verleent jou toegang tot internet?
Ben je rechtstreeks aangesloten op internet of ga je via een gateway?
Welke provider verleent jou toegang tot internet?
Ben je rechtstreeks aangesloten op internet of ga je via een gateway?
Windows 98 heefd GEEN ingebouwde standaard firewall. controleer eerst jouw internet verbinding (modem/netwerkkaart instellingen)
Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32
ik heb planet adsl comfort.
ook als het geen firewall is. waarom doet het internet steeds zo raar? ben ik lekker nfs aant downen disconnect ie opeens of grokster wil opeens niet connecten omdat er iets is met beveiliging
ook als het geen firewall is. waarom doet het internet steeds zo raar? ben ik lekker nfs aant downen disconnect ie opeens of grokster wil opeens niet connecten omdat er iets is met beveiliging
Verwijderd
Hij zal wel bij internet-instellingen de optie behind a proxy aangevinkt hebben ofzo.
Maar nowadays draai je toch geen w9x meer.
Of w2k of wxp
Maar nowadays draai je toch geen w9x meer.
Of w2k of wxp
ik heb net 3 dagen geleden win98 erop gegooid omdat winxp vol met dikke fouten zat. kwacht nu op mijn legale winxp van surfspot. dus. maar het zouwel handig zijn als het internet het fatsoenlijk deed.
Misschien zou je hier even wat foutmeldingen kunnen plaatsen.. of een screenshot.. zo blijft het gissen naar een oplossing namelijk.
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Ga eens te raden bij je provider. Wellicht is de lijn niet 100% / modem naar zijn grooitje.
Ja en waarom windows 98 installeren.. als je toch bezig bent. Zet er dan Windows 2000 of XP op.
Ja en waarom windows 98 installeren.. als je toch bezig bent. Zet er dan Windows 2000 of XP op.
Oké, even vanaf het begin:
Je zegt dat je bijna niets meer met internet kan.
• Wat voor foutmeldingen krijg je?
• Kan je pingen naar sites / IP adressen
• Wat zijn je instellingen, heb je deze al nagekeken a.d.h.v. de manual van je provider?
Je zegt dat je bijna niets meer met internet kan.
• Wat voor foutmeldingen krijg je?
• Kan je pingen naar sites / IP adressen
• Wat zijn je instellingen, heb je deze al nagekeken a.d.h.v. de manual van je provider?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
lolDeMoN schreef op 29 oktober 2002 @ 14:34:
lol waar heb je die info vandaan dat win 98 een "automatische firewall" heeft?
Danderzai
Deze gelezen : Onzinnige replies
En deze: - Netiquette
Misschien wel handig voor Gathering of Tweakers
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
radeon1,
Ga eens testen op www.grc.com sectie Shields Up en je ziet welke poorten open staan en eventueel geblokkeerde
Daarnaast is deze best handig
Hoe deel ik Internet ?
Het Grote Poortmappingsverhaal
Ga eens testen op www.grc.com sectie Shields Up en je ziet welke poorten open staan en eventueel geblokkeerde
Daarnaast is deze best handig
Hoe deel ik Internet ?
Het Grote Poortmappingsverhaal
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Verwijderd
ok.Riemer Reinalda schreef op 29 oktober 2002 @ 17:26:
[...]
Danderzai
Deze gelezen : Onzinnige replies
En deze: - Netiquette
Misschien wel handig voor Gathering of Tweakers
ok hier komt de foutmelding: ik typ het ff want ik weet niet hoe ik hier een plaatje moet gooien.
Aanmelden bij msn messenger is mislukt. blijkbaar bevind je je achter een firewall die geen rechtstreekse verbinding met het Internet toelaat. er is geprobeerd je aan te melden via een http proxy, maar je proxy instellingen in messenger ontbreken of zijn verkeerd. om je proxy instellingen in messneger aan te passen blablablabla
ik zit helemaal niet achter een proxy
Aanmelden bij msn messenger is mislukt. blijkbaar bevind je je achter een firewall die geen rechtstreekse verbinding met het Internet toelaat. er is geprobeerd je aan te melden via een http proxy, maar je proxy instellingen in messenger ontbreken of zijn verkeerd. om je proxy instellingen in messneger aan te passen blablablabla
uhmm...Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 13:09:
ok hier komt de foutmelding: ik typ het ff want ik weet niet hoe ik hier een plaatje moet gooien.
Tip, stel in dat je geen proxy gebruikt
Kijk gewoon even bij je internet-opties, daar zul je wel iets aangevinkt hebben wat niet moet.
Heb je in msn niet aangevinkt dat je een proxyserver gebruiikt???
Heb je in msn niet aangevinkt dat je een proxyserver gebruiikt???
Verwijderd
Vriend,
Je kan bij internet-opties vanuit internet explorer aangeven welke sites bezocht kunnen worden. Misschien dat deze sites daar tussen staat??
Kijk ef in je internet opties, daar moet je zijn.
En een firewall van w98? O ja natuurlijk, waar zijn die dagen.....
Je kan bij internet-opties vanuit internet explorer aangeven welke sites bezocht kunnen worden. Misschien dat deze sites daar tussen staat??
Kijk ef in je internet opties, daar moet je zijn.
En een firewall van w98? O ja natuurlijk, waar zijn die dagen.....
radeon1: Geef eens antwoord op de twee andere vragen die ik je gesteld heb: blackd in "win98 firewall?"
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Pagina: 1