A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.
Staat er een spatie of een ander "ongeldig" teken in de eerste blahblah? Zo ja: vervang die eens door de %<ascii code> (spatie = %20) versie. Probeer ook eens dubbele quotes (") ipv enkele (').
Zo scherp als een voetbal!
php en w3c
Dat topic kwam ik laatst tegen toen ik hier ook mee bezig was (sessions in php gooien ook zoiets in elke link die je gebruikt) alleen de oplossing die daar staat scheen bij hem niet te werken en ik heb geen direct access naar mijn server dus ik kan het niet proberen
Dus als iemand hiervoor een oplossing heeft zou dat wel handig zijn
Dat topic kwam ik laatst tegen toen ik hier ook mee bezig was (sessions in php gooien ook zoiets in elke link die je gebruikt) alleen de oplossing die daar staat scheen bij hem niet te werken en ik heb geen direct access naar mijn server dus ik kan het niet proberen
Dus als iemand hiervoor een oplossing heeft zou dat wel handig zijn
Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk - Blubhub - IOS app om je aquarium bij te houden
Verwijderd
© â &
Komen deze tekens je bekend voor? Mij wel iig, de HTML validator kent ze ook. Sommige tekens in je source code moet je vervangen door een entity. Zo ook de ampersand. Die wordt namelijk gebruikt om andere entities aan te geven
In plaats van domweg de & in je source (dus ook in een URI!!!) te zetten moet je de ampersand dus vervangen door zijn entity: & je zult zien dat de validator dan nergens meer over moppert, en de url tòch goed in je adresbalk wordt weergegeven
Komen deze tekens je bekend voor? Mij wel iig, de HTML validator kent ze ook. Sommige tekens in je source code moet je vervangen door een entity. Zo ook de ampersand. Die wordt namelijk gebruikt om andere entities aan te geven
Is eigenlijk onzin toch..
Dat de W3C HTML validator erover valt, wil nog niet zeggen dat het dan niet goed is.
Dat de W3C HTML validator erover valt, wil nog niet zeggen dat het dan niet goed is.
en toch is dit juist een eigenschap waar validatie je erg kan helpen;willem169 schreef op 29 oktober 2002 @ 08:23:
stel je voor je hebt een variabele 'registreer' die als 'true wordt doorgegeven na wat andere meuk via een GET-request:
/action.cgi?meuk=blaat®istreer=true
dit zal in explorer verkeerd worden doorgegeven, nl:
de variabele meuk bestaat uit 'blaat®istreer=true' en de hele variabele registreer ontbreekt.
de juiste methode is dus:
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
WoeiRM-rf schreef op 29 oktober 2002 @ 08:38:
[...]
dit zal in explorer verkeerd worden doorgegeven, nl:
Verwijderd
De oplossing is trouwens de volgende regel in php.ini:
arg_separator.output = "&"
Als je geen toegang hebt tot dat bestand, dan kun je op een webserver met Apache wellicht een regel in een .htaccess bestand in de directory zetten. Hoe dat precies gaat lees je in de PHP manual
arg_separator.output = "&"
Als je geen toegang hebt tot dat bestand, dan kun je op een webserver met Apache wellicht een regel in een .htaccess bestand in de directory zetten. Hoe dat precies gaat lees je in de PHP manual
In principe geen onzinwillem169 schreef op 29 oktober 2002 @ 08:23:
Dat is de reden naar mijn idee, daarnaast heeft het hoogstwaarschijnlijk ook te maken met het feit dat HTML is opgezet met 'collection objects' in ogenschouw nemend (Hier is onlangs nog een discussie over geweest die gestart was door Cheatah) en dat je deze dus middels node's kan opvragen e.d.mbravenboer:
dan weet je waarschijnlijk ook dat & in XML gebruikt wordt voor een entity. Om abiguiteit te voorkomen met de & zelf anders geschreven worden. Dit is te vergelijken met de \\ die je in veel programmeertalen moet gebruiken om een \ aan te geven.
Weermaals bedankt mensen! & is inderdaad de oplossing. Ik was in de veronderstelling dat & enkel gebruikt werd in de HTML code die tekst weergeeft, niet in url's. Maar ik heb weer wat bijgeleerd 
In de meeste gevallen duiden validatiefouten er toch wel op dat iets mis is met je code. Jammer genoeg zijn er veel te weinig web developers die er serieus rekening mee houden zodat gebruikers van alternatieve browsers vaak met de handen in het haar zitten als ze zulk een site willen bekijken. Niet dat het wil zeggen dat wanneer de source code correct valideert dat alle browsers het correct zullen weergeven, maar het is toch een enorme stap in de goede richting. Idem ook voor CSS.willem169 schreef op 29 oktober 2002 @ 08:23:
[ Voor 0% gewijzigd door mahi op 29-10-2002 13:00 . Reden: kleine update ]
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.
Pagina: 1