Toon posts:

[Webcam]Springt vanzelf aan, hoe dit te voorkomen?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Philips PCVC675 USB webcam aan deze pc staan (P3 850 met winXP prof), op zich werkt de webcam perfect echter 1 nadeel.

Elke keer als ik PC aanzet staat die webcam standaard aan, lampje brand dus.
Als ik naar de verkenner ga en ik klik op de webcam dan krijg ik beeld en dan zet ik hem uit, dan gaat lampje op webcam dus ook uit.

Heb laatst de pc opnieuw geinstalleerd en na de installatie deed ie dit nog steeds(voorheen ook al dus) na een schone instal op een kale windowsXP.

Ik heb overal gezocht maar kan nergens een optie vinden waar je kunt instellen dat die webcam standaard UIT moet staan met opstarten.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? :?

Verwijderd

Start, uitvoeren: msconfig

Kijk op het laatste tabblad 'opstarten' Daar staat hoogstwaarschijnlijk je webcam software bij. Even uitvinken, klaar :)

Je kunt ook via 'TweakXP' de software disabelen.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja als dat zo eenvoudig was....

Dat had ik dus al lang geprobeert, echter in opstarten(of registry) staat gewoon niets van die webcam. XP herkende de camera al uit zichzelf (dus er is geen software geinstalleerd) en XP heeft ook niets in de startup gezet.

Iemand nog anderen ideeen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
AVH -> GT

Mijn Home Cinema in aanbouw

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 21:38

jotheman

Was like that when I got here!

Yep heb precies 'tzelfde thuis, al sla je me d00d hoe je 't weg krijgt... Heb ik ook al eens eerder naar gekeken maar zou niet weten hoe je 't eruit krijgt...

I see dead pixels...

Verwijderd

Ligt het niet aan Shockwave?

Hier zit ook een optie in om je webcam te gebruiken.

Verwijderd

heb je geen cd of wat dan ook erbij gekregen om zo iets uit te zoeken? anders kan je het misschien bij zoek programma's zoals bij www.google.nl gaan kijken... ik wens je verder veel succes met uitvinden van het uit krijgen van je webcam... c-ya :)

Verwijderd

Doet me denken aan american pie 2 :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 22:55:
Doet me denken aan american pie 2 :D
Dat was in deel 1 :D

Verwijderd

niet, in 2

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Het was in 1 !!!!

Maar even ontopic : wanneer springt de camera aan ? Op willekeurige momenten als je aan het surfen bent ? Dan zou het ook nog een trojan kunnen zijn B)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• morbid
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 23:59

morbid

<--

Magoet helpt het niet, als je onder hardware je cam "hardware disable" zet? (weet niet precies hoe het heet, ziet hier op school namelijk :P).

-->

Verwijderd

Ow oh. Mijn lampje brand altijd.

Wat maakt het uit dattie aanstaat? Zolang je geen netmeeting of http-tool aan hebt staan waarmee je het naar buiten stuurt..? En zolang je hem niet shared..? Is er toch niets aan de hand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 13:13:
Ow oh. Mijn lampje brand altijd.

Wat maakt het uit dattie aanstaat? Zolang je geen netmeeting of http-tool aan hebt staan waarmee je het naar buiten stuurt..? En zolang je hem niet shared..? Is er toch niets aan de hand?
Dat dacht je >:)

Op het moment dat je iets stiekems gaat doen (vriendin op bezoek ofzo) dan gaat ie broadcasten!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Jojk schreef op 29 oktober 2002 @ 08:04:
[...]

Het was in 1 !!!!

Maar even ontopic : wanneer springt de camera aan ? Op willekeurige momenten als je aan het surfen bent ? Dan zou het ook nog een trojan kunnen zijn B)
Die camera springt al aan bij het aanzetten van de pc, zodra winxp start al en blijft ook aan totdat je hemzelf via de verkenner uitzet (optie test camera en dan stop)

Nee het is geen trojan want ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd (format) en direct bij de eerst start deed ie dat al.

• bdegroot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 11:24
Is hier al een oplossing voor, want ik heb inderdaad ook hetzelfde probleem.

zelfde webcam en OS enz.
Pagina: 1