Radeon 9700 pro werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Ok, hier komt mijn probleem. It's a long story so bare with me. :(

Ik heb een hercules radeon 9700 pro en een asus a7v8x mobo. Ik was eerst van mening dat dit wel een mooie combo was maar nu begin ik te twijfelen.
Ik probeerde 3dmark 2001 se (met patch) te draaien maar mijn pc hing zich op toen hij bij game 1 was. Na wat drivers (build by ati) te veranderen is het gelukt op te komen tot game 3 te komen. Ok nu wat bios instellingen bij langslopen. Agp op 4x (zelf op 1x gehad) nog wilde het niet werken echter windows geeft constant aan dat hij op 2x agp staat. :|
Daarna heb ik powerstrip of hoe dat proggie ook heet geprobeerd en ja hoor het lukt 1 keer 3dmark te draaien _/-\o_ . Vervolgens heb ik snel een ghost gemaakt van mijn systeem voor het geval dat B) . Windows opnieuw geinstalleerd met de zelfde drivers en powerstrip en nu 3dmark starten. En je raad het al bij game 3 hangt die weer. |:(
Vervolgens heb ik mijn backup weer terug gezet en daarna weer getest en weer hangt die |:( . Op een gegeven moment had ik het wel gehad met 3dmarken en ging ik een game spelen. Dat wilde dus niet, pc hangt.
Als ik het tweak proggie installeer die bij de kaart zat. Dan hangt de pc zodra ik de pc weer opstart.
Ik heb gezocht op GoT, Google, Hercules, Ati en een aantal andere boards maar ik heb geen oplossing gevonden die wel werkt. Het enige wat ik wel vond is dat er problemen waren met revisie 1 en 3 van een aantal ati kaarten maar niet de problemen die ik heb.

Probleem pc: :'(
Asus a7v8x
Amd XP 2400+ (geen oc)
2 x 256 ddr 2700
Hercules radeon 9700 pro rev 3
maxtor 80 gb
creative audigy player
Windows XP pro NL met servicepack 1 en alle update's fat32 en ntfs geprobeerd
4 in 1 4.3b en 4.2 geprobeerd.

Is er nog hoop of moet ik het spul weer terug brengen. Ik ben nu al een week bezig en ik heb nog niet de oplossing kunnen vinden, Heeft 1 van jullie de gouden tip.

Mijn speelgoed

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Beetje standaardantwoord misschien, maar je moet proberen het exacte probleemonderdeel te vinden:

Maak er eens een basic PC van, dwz alleen de volgende onderdelen:
-Videokaart
-CPU
-Geheugen (1 chip)
-HD

Verder dus niets. (laat ALLES achterwege wat niet vereist is voor minimale werking van de pc)
Zet de bios op 'fail safe' en check of het nu wel werkt. Zo ja, dan stap voor stap, onderdeel voor onderdeel terugplaatsen en kijken wanneer het misgaat.

Werkt het dan nog niet, test de kaart dan eens in een andere pc. Doet ie het daar wel, probeer dan eens een andere videokaart in je eigen pc. Werkt die wel gewoon, dan ligt het aan de combinatie van mobo/videokaart.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

wat voor voeding en wat zijn je spaningen
en wat zijn je temps

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

neem een ander moederbord of een andere grafische kaart. Zelf zou ik het moederbord veranderen. Je kan een biosflash proberen, maar dat hoeft niet te werken. Als je wat research had gedaan wist je dat de Radeon9700 niet goed werkt met de a7v8x, dat hele AGP8X gedoe is trouwens toch onzin omdat het geen ruk uitmaakt qua performance nog en alleen maar problemen oplevert.

MechWarrior || Monsters Game

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Kan aan de voeding liggen. Die Radeon zuigt behoorlijk wat namelijk. Als je een Radeon 9700 Pro koopt moet je er rekening mee houden dat je onderdelen van je PC moet vervangen omdat. En anders ruil je hem om voor een 9500 Pro over een poosje, of een Ti4600.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Humm
Het licht niet aan je moederbord of de hercules radeon 9700 pro.
Het is gewoon zo dat de drivers nog niet optimaal zijn, maar geduld is een schone zaak
Tja dat kan soms gebeuren als je het nieuwste van het nieuwste wil.
Ook het tweak proggie is niet goed dus ik raad je aan om dit niet te gebruiken.
En waarom zou je ? Draait het nog niet snel genoeg ?
Wel is het mischien goed om de nieuwste driver van de hercules site af te halen (als je dat al niet gedaan hebt)
Ik draai nu zonder probleem, en 3dmark werkt prima. _/-\o_
Over het AGP8x gedoe is het mischien verstandig om de AGP op mobo op 4x te zetten ( als dat mogelijk is ) en te hopen op update van mobo drivers

my sys

MSI kt4 brsa
Amd XP 2400+
512 ddr 2700
maxtor 80 gb
Hercules fortissimo III 7.1
Windows XP pro NL met servicepack 1 en alle update's

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 01:57:
Humm
Het licht niet aan je moederbord of de hercules radeon 9700 pro.
Het is gewoon zo dat de drivers nog niet optimaal zijn, maar geduld is een schone zaak
Tja dat kan soms gebeuren als je het nieuwste van het nieuwste wil.
Ook het tweak proggie is niet goed dus ik raad je aan om dit niet te gebruiken.
En waarom zou je ? Draait het nog niet snel genoeg ?
Wel is het mischien goed om de nieuwste driver van de hercules site af te halen (als je dat al niet gedaan hebt)
Ik draai nu zonder probleem, en 3dmark werkt prima. _/-\o_
Over het AGP8x gedoe is het mischien verstandig om de AGP op mobo op 4x te zetten ( als dat mogelijk is ) en te hopen op update van mobo drivers

my sys

MSI kt4 brsa
Amd XP 2400+
512 ddr 2700
maxtor 80 gb
Hercules fortissimo III 7.1
Windows XP pro NL met servicepack 1 en alle update's
heel knap dat jij zomaar van zon afstand kan zeggen dat het mate de drivers te maken heb ;) skizl man :D :D

ik zou tog echt eens kijken naar de spaningen en ook naar de tems van je sys

Game PC

Verwijderd

Ik kan je de oplossing niet aanreiken, maar staar je niet blind op VGA-kaart of mobo. Probeer (als het mogelijk is) in de BIOS je geheugen handmatig in te stellen, waarbij je de frequentie niet op 333MHz laat, maar op 266MHz. Wat ook kan schelen is de CAS niet op 2 te laten, wat tegenwoordig standaard in bepaalde BIOSsen wordt ingesteld, maar op 2.5. Probeer eventueel de BIOS in te stellen voor FAILSAFE. En als laatste kan je nog proberen met telkens één geheugendim de pc op te starten en je benchmarks te doen. Verander ook 'es van geheugenslot.

Vaak genoeg ligt het probleem in "defecte"adressen in een geheugenmodule. Wanneer je applicatie dat specifieke deel van het geheugen wil gebruiken, crasht je systeem, of kapt de applicatie ermee. Uiteraar gebeurt dit meestal op redelijk willekeurige momenten bij verschillende soorten appz. De kans is inderdaad ook groter dat je dit merkt bij games of zo'n benchmark als 3Dmark enz., omdat die sneller een groot gedeelte van je geheugen nodig hebben, dan wanneer je bijvb. alleen met windows zit te werken.
In ieder geval was dit de oplosiing van mijn min of meer gelijkwaardige probleem. (Gewoon defecte geheugen, die niet door de BIOStest wordt opgemerkt)

Als laatste: ik heb hier en daar opgevangen dat de Radeon 9700 het met voedingen van om en nabij de 300Watt niet goed werkt en zelfs soms de PC dan verhindert op te starten. Oplossing: voeding van 400/450Watt. Duur grapje!

Suc6

Verwijderd

....oh trouwens, probeer eens je Audigy eruit te laten en dan te testen.... Probeer 'em als dit een en ander oplost om deze in een ander pci-slot te stoppen. {Heel oud probleem die eigenlijk nu wel opgelost zou moeten zijn bij VIA-mobo's....)

• Romio
Als ik weer terug ben van het werk dan zal ik het 1 en ander proberen. Nieuwe bios had ik al gedaan en failsafe ook. Temp van processor en mobo is normaal, tenminste als ik pc probe moet gelofen en de tempsensor van mijn Thermaltake. Er is koeling genoeg in de kast met 5 ventilatoren dacht ik zelf, heb het ook getest met de kast openen. Ik gok het op de voeding of het geheugen maar ik zal zeker even de videokaart testen in mijn andere pc en visa versa.

Mijn speelgoed

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Ik zou idd gewoon je mobo op 4x agp zetten lukt dat niet dan moet je de kaart bij iemand testen die zo'n 4x bordt heeft want dan zou ik gewoon een kt 333 bord nemen want die zijn ook nog eens sneller in games.

Waar heb je die 2400+ vandaan ?
Ik zou ook wel willen weten hoe ver hij oc't :P

Kijk ook ff in dit topic mischien heb jij dit probleem ook:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/632319

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Romio
Ok, tot nu toe heb ik een andere voeding getest. Werkt niet.
Andere videokaart (ati radeon 64 vivo) Werkt wel.
1 geheugen reep erin daarna andere reep getest. Werkt niet.
9700 pro in een andere pc. Werkt wel.
Alles eruit (geluidskaart cdrom, brander) werkt niet.
Zwaardere voeding er in. Werkt niet
Ik weet het niet meer heeft iemand nog ideeen?

Mijn speelgoed

• Romio
Astennu schreef op 28 oktober 2002 @ 08:53:
Waar heb je die 2400+ vandaan ?
Ik zou ook wel willen weten hoe ver hij oc't :P

Kijk ook ff in dit topic mischien heb jij dit probleem ook:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/632319
Ik heb hem gekocht bij Norrod in Groningen.
Ik heb mijn vidkaartje op IRQ 16 staan, niet geshared met andere hardware.

Mijn speelgoed

• Shunt

Shunt

Boe

romio schreef op 28 oktober 2002 @ 23:30:
Ok, tot nu toe heb ik een andere voeding getest. Werkt niet.
Andere videokaart (ati radeon 64 vivo) Werkt wel.
1 geheugen reep erin daarna andere reep getest. Werkt niet.
9700 pro in een andere pc. Werkt wel.
Alles eruit (geluidskaart cdrom, brander) werkt niet.
Zwaardere voeding er in. Werkt niet
Ik weet het niet meer heeft iemand nog ideeen?
wat voor voeding en wat voor spaningen ???????

Game PC

• Romio
Q-tec 550 watt
12.32
4.972
3.28
1.744 (vcore)

Mijn speelgoed

• Shunt

Shunt

Boe

hey die heb ik ook :P :P :P
mare ok daar lig het niet aan :D :D
ok ik zou nu een kijken voor een andr mobotje zonder 8x agp

Game PC

Verwijderd

ehm iemand een goed proggie voor het geheugen van zo'n radeon te testen?
Heb nl ook probs met me radeon 9700...

Kan het trouwens kwaad dat ie op hetzelfde IRQ als me USBpoort staat?

momenteel uitgeschakeld, maar staat niet echt mooi in me device manag.

grtz

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:33

M2B

Misschien een onstabiele radeon

Verwijderd

waar ken je die revisie checken?

• Romio
Dat heb ik kunnen vinden bij powerstrip

Mijn speelgoed

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 23:19

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik heb zelf ook een 9700 pro van 3Dconnect Rev 0 in combinatie met mobo Gigabyte GA-74AXP (8x Agp).

En heb ook zwaare problemen met Warcraft 3, intro filmpje draait prima, eerste level wordt geladen, melding press any key. en dat is einde oefening :(

Neverwinternight had ook problemen maar schijnt opgelost te zijn naar het update van de nieuwst video drivers.
Beide spellen hebben de laaste patches.

Counterstrike loopt goed, alleen zie ik bepaalde textures door muren heen, of als ik opstart dat het scherm niet goed verfrist word (ESC en resume werken hier voor)

Het gekke is ook dat in de Bios AGP op 8 x staat (kan het niet aanpassen)
maar windows (ME) maar 2x aangeeft. Kent ME geen 8x AGP of is er echt iets mis??

Videokaart staat op IRQ 11, samen met USB controllers maar als ik de IRQ verander voor de video kaart dan verandert de IRQ voor USB controllers ook.

Haaaaaa, wordt hier gek van, super ruig systeem voor games en ik kan alleen maar internetten :(

• Romio
Dan heb je nog geluk gehad, ik kan niet eens gamen met dat ding.
Ik ben nu al ruim 4 uur mijn memory aan het testen maar zoals ik al dacht is dat het probleem niet. Wat mij wel opvalt bij het testen is dat hij mijn processor anders aangeeft. Hij geeft aan L1 Cache 128k en L2 Cache Unknown :?

Mijn speelgoed

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

Als i kdat allemaal zo lees, ben ik nog het meest ontsnapt aan de rare dingen. ik heb alleen in UT2003 in een veld, Towers 3, dat er allemaal blokjes verschijnen. Erg vaag.

Ik zal Warcraft III ook nog eens proberen, kijken of die bij mij wel goed loopt. dat van de BIOS op 8X en in de drivers 2X kom ik wel tegen. Vinnik ook erg :r

Ligt vast wel aan die catalyst drivers.

Verwijderd

er was een biosflash voor de 9700 heb ik ergens gelezen tegen dat agp8x probleem, misschien moet je die eens opzoeken (weet niet waar ben niet zo'n ati gebruiker)

• Romio
Ik heb het opgegeven, ik heb het spul maar naar de pcboer gebracht. Laten ze het daar maar oplossen.

Mijn speelgoed

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Het is gewoon een hardware probleem wat, ALS JE REVIEWS LEEST dus had geweten. Tja, hier maak ik dus ook geen woorden meer vuil aan. Lees voortaan voor je iets koopt de reviews, daarin staan nuttige zaken zoals de brakke AGP 8X die voor problemen zorgt en dat je, omdat het toch niets uitmaakt qua snelheid, die nog niet had moeten kopen.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Opgelost, dit heeft nu even geen zin meer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.