[Windows] Hoe houd jij je windows in conditie >?

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
Hallo tweakers van het goede leven :Y)

Nu vroeg ik me eigen af hoe jullie windows zo schoon en zo snel mogelijk houden.

Want het is bekend dat als het eenmaal een zooitje is in windows je pc zo traag als dikke stront door een rietje word :'(

Zelf ga ik als volgt te werk :)

-Window washer draaien [ delete al m`n temp files + temp internet files]
-Reg Cleaner draaien ,haalt alle zooi uit je register weg.
-Norton Systemorks windows check doen en de eventuele fouten rerareren,
(-Defragmenteren 1x in de 2 weken op een zaterdagnacht .)

Zo probeer ik mijn systeem een beetje schoon en smooth te houden :7

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

ik gooi er zo af en toe eens een defragmentatie overheen, registersleutels verwijderen, schijfcontrole, werk eigenlijk met de basic Xp tools, maar als het systeem echt te traag wordt gewoon Xp opnieuw installeren. De primaire partitie (lees c:/) is alleen voor Xp, dus het kan geen kwaad als ik deze verwijder en opnieuw inricht...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik koop steeds snellere onderdelen :P. Neej ik doe gewoon elke 2 maanden een clean install ofzo. Tegen die tijd krijg ik het ook voor mekaar om de MBR te laten crashen.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:39
Calitomnication schreef op 27 oktober 2002 @ 22:06:
ik gooi er zo af en toe eens een defragmentatie overheen, registersleutels verwijderen, schijfcontrole, werk eigenlijk met de basic Xp tools, maar als het systeem echt te traag wordt gewoon Xp opnieuw installeren. De primaire partitie (lees c:/) is alleen voor Xp, dus het kan geen kwaad als ik deze verwijder en opnieuw inricht...
Idd, zo doe ik dat ook, gooi gewoon zo nu en dan Win XP er opnieuw op, werkt goed genoeg voor mij. Op die manier blijft ie lekker snel en schoon. :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ga ook voor de herinstallatie (eens per twee maanden) Tenslotte zit je met die tooltjes altijd te klooien; en echt sneller wordt het er nou niet van. Uiteraardt gooi ik om de zoveel tijd m'n temp files weg; en defragmenteer ik regelmatig (wekelijks) WinDocter wil ik ook nog wel eens draaien; maar zoals ik al zei heeft dat mijns inziens te weinig effect.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Het blijft windows dus wat ik doe is het om de zoveel tijd eens een keer opnieuw installeren en als je toch meerdere partities hebt raak je niks kwijt

Verwijderd

ik installeer mn os 1 keer in het jaar als ik mn comp vernieuw verder draai ik fixit dat werkt prima het houdt alles netjes schoon tis een leuk pakket om je pc op te schonen geen geklooi.

Verwijderd

Via regelmatig defragmenteren :) virusscannen, tijdelijke internetbestanden verwijderen, sommige cookies ook :) onnodige setup bestanden verwijderen zoals bv Mijn Documenten enz... Ligt eraan wat jij wil houden en wat niet :) Hoezo tips nodig voor de Grote Schoonmaak ? :)

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik draai regelmatig Systemworks even, en regcleaner.
Als het echt erg wordt dan defragmenteer ik ook nog wel een nachtje.

Maar een verse install werkt toch het beste.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53

yGiDoRp

Sawasdee

gewoon geen troep installeren en als het nodig is reinstallen (stel ik zo lang mogelijk uit, maar heb het dit weekend gedaan, want me stripeset deed vreemd)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

voorzichtig zijn met free/share ware... en dan eens in de zoveel tijd volledige format...

wat btw maar 43 mins duurt om xp pro er weer op te krijge. met een uurtje heb ik al het nodige er weer op staan. :)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

en ik maar denken dat ik een sukkel ben door telkens bij traagheid of teveel problemen een Herinstall of een Nieuwe Win install te draaien.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Ik heb met norton ghost een image gemaakt van mijn "ultiem ingerichten windows"... Zo snel het ook maar 1 blue screen geeft, pleur ik die er overheen... 12 minuutjes en het werkt weer!

ALleen moet ik vrij regelmatig een nieuwe image maken, door allerlei nieuwe drivers... :S...

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Alleen programma's draaien die je ook gebruikt
jv16 Power tools RegCleaner
1 keer per week minimaal {
defrag -f c:
defrag -f d:
defrag c:
defrag d: }
geregeld chkdsk /f op alle schijven,
elke paar weken Internet Cache opschonen, Userprofiles temp cleanen, windows temp shit cleanen.

ehm dat was het denk ik.

Human Bobby

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Net zoals liosnel, een image van de windows partitie maken met tools zoals "Powerquest Drive Image" of "Norton Ghost"

Ik snap niet waarom niet meer mensen dit doen. Er gaat toch echt niets boven een nette windows installatie binnen 20 minuten. :)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 15:54
Ik wil nu ook een windows image gaan maken, is wel slim inderdaad, en dan alle data zelf op bv. D: zetten, en dan de image op C:... dan kun je gewoon zo nu en dan ff de image terugzetten :)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik zal eens kijken of RegCleaner een legal download is, dan neem ik hem ook. Heb mijn register al 3 maanden niet ingekeken :P ... en heb VEEL geinstalled en uninstalled.

Werkt dat proggie veilig? Ik bedoel, ik kan alles verwijderen wat hij zegt dat ik kan verwijderen? Ad-Aware was dat mooi niet namelijk :(

Bedoelen jullie deze

http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml

?

[ Voor 0% gewijzigd door Cassius op 27-10-2002 22:58 . Reden: :D ]

De meeste mensen deugen!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

1. Rigoreus defraggen
2. Regelmatig scandisken
3. RegCleaner draaien
4. Temporary meuk deleten
5. Af en toe virusscannen
6. Spyware-bevattende progjes uitroeien (vnl. door ze nooit te downloaden)
7. Veel Ghosten (ivm driver updates)
8. Iedere dag een schone registrybackup terugzetten

Format en FDisk heb ik al tijden niet meer aan hoeven raken *afklop* :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Och och wat een hoop mensen die klakkeloos een clean install doen.

Ik draai mijn installatie (windows 2000) al ruim een jaar en hij is nog steeds ongekend stabiel en hij blijft gewoon snel :)
Ohja, moet wel bekennen dat ik laatst een snellere boot-schijf gekocht heb (zie specs), maar dan nog...

Wat ik doe:
Af en toe defraggen (wel met O&O Defrag)
Af en toe Norton WinDoctor eroverheen fietsen
Af en toe progs verwijderen die ik niet meer nodig heb
Regelmatig temp meuk verwijderen

Wel leuk om te weten is dat er nog steeds een waanzinnige hoeveelheid mensen (newbies) zijn die niet eens de prullenbak legen :)
en maar klagen "me pc wordt steeds trager!" :)

[ Voor 0% gewijzigd door _Thanatos_ op 27-10-2002 23:48 . Reden: bekentenis toegevoegd ]

日本!🎌

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Regcleaner
Adaware
Norton Windoctor
Norton Speeddisk
Norton Fast & Safe Cleanup

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
regelmatig format doen .....
das mijn optie : )
standaard backup van alle software die ik gebruik ben ik ook zo weer klaar met een setup

• Rempage0611
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

defrag, meer eigenlijk niet :)

• jfeelders
  • Laatst online: 16-09 06:49

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

* Zo veel mogelijk onnodige services uitgezet
* Een dikke HOSTS-file aangemaakt waardoor ik bijna geen spyware meer binnenkrijg
* 1x per 2 weken ff Ad-aware draaien
* 1x per week op woensdagavond mn hele systeem door McAfee VirusScan
* 1x per week op zondagnacht een Norton Speeddisk-ronde
* 1x per week Norton WinDoctor
* Voor de zekerheid 2 Ghosts achter de hand: Een schone XP en een volledig geinstalleerde XP (recent)
Gegarandeerd lange uptimes en een blijvend snel systeem. :)

Verwijderd

2 images:

* Cleane XP install
* Full install (oei die is eigenlijk al best oud :) )

En de rest:

* Norton speeddisk, bijna iedere nacht
* NAV2003 idem
* Norton windoctor idem
* Zelf creatief met het register zijn :)

Verwijderd

ik draai altijd een dik jaar met m'n OS

volgorde van installeren.

Win2k
nieuwste drivers
mcafee virus scan 4.5 plus SP1 plus nieuwe engine plus nieuw dat files
alle update's van windows update.
Winzip & acrobat & Citrix program neighborhood & office 2000 premium.
Voor de rest heel erg selectief software installeren en absoluut geen spy ware
Ook geen enkel programma automatisch op laten starten.
af en toe temp file's en cookies weg gooien.
Vervolgens eens in de 2 maand een paar keer achter elkaar defraggen.
Dit werkt bij mij altijd perfect, met name het bold gedeelte heel erg belangrijk!

• lavagiant
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Gewoon geen rotzooi maken en af en toe formatteren.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Welke RegCleaner wordt hier zoal gebruikt ?

De meeste mensen deugen!

• Justice
die jij noemde, of die van microsoft. :)

Human Bobby

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
defrag
en eenmaal in de zoveel tyd
verse instal

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb een backup met Drive Image gemaakt van een schone windows .. en die zet ik er als hij langzaam word gewoon overheen ben ik overal van af :) en programams die ik nodig heb zijn al geinstalleerd :)

• Rum
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ik doe t net als velen hier! Gewoon eens in de 2 à 3 maanden een verse installatie van Windhoos! Dat geldt dan alleen voor mijn WinXP-partitie. Mn ME-partitie gebruik ik puur voor audio- en videobewerkingen en laat die partitie zo clean mogelijk! Daar staat n vrij kale ME installatie met alleen ProTools, Pinnacle Studio en Magix Studio op.

• jep
  • Laatst online: 13-09 13:59

jep

Een OS moet niet veel verloederen, maar da's helaas niet 't geval. Reinstallen deed ik met windows eigenlijk nooit, maar als XP 't verneukt.. moet je wel he ;). Hele filesystem is nu 'raw' dus ik kan corrupte files niet chkdsk'en... zal wel een format worden om 'n nieuw filesystempje aan te leggen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
win95/98/ me installeerde ik nog wel om de zoveel maanden opnieuw omdat het na veel progs geinstalleerd te hebben helemaal vol zat met troep en daardoor langzamer draaide (maar als ik een beetje oppaste wat ik installeer kon een win9x install ook wel langer dan een jaar mee).

Sinds win2k en nu XP is dat opnieuw installeren niet meer zo hard nodig. Er blijft minder troep achter. Wel zorg ik altijd dat er zo min mogelijk achtergrondservices draaien (al die realplayer, quicktime, winampagent, autoupdate etc. troep zet ik allemaal uit). En eens in de zoveel tijd uninstall ik weer een hoop programma's die ik nooit gebruik. En af en toe even ad-aware draaien.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Justice schreef op 28 oktober 2002 @ 09:36:
die jij noemde, of die van microsoft. :)
Ik kan of niet zoeken of Microsoft heeft geen RegCleaner ... ik vind Microsoft namelijk best vertrouwd als RegCleaner op een Microsoft systeem. Maar kan hem zo snel niet vinden ... any help :?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Regcleaner
HDD defragmenteren.
Ad-ware
en Online virusscannen.
zo min mogelijke background service draaien en geen troep installeren.
op mijn cell 333 draait XP nog als een zonnetje ;)

• cyspoz
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik heb met win2k nergens last van. Het is gewoon een kwestie van de hele meuk een beetje goed configureren. Ik heb een ICS die de temp.internet.files bij houd. En verder installeer ik niet te veel. En voor de mensen die dat wel doen heb ik maar een tip. Schaf norton ghost aan, installeer je pc een maal goed, maar een image. En iedere keer als het weer strond is zet de image terug. Peace of cake

Verwijderd

Vaak Virus scannen 2 x per week.
Defragmenteren
eens in de het jaar windows opnieuw derop.
en niet zomaar iets donwloaden pas als ik echt weet dat ik het nodig heb

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 15:39

Jiffy

God, you're ugly!

Ach, het standaard riedeltje:
regelmatig defragmenteren, Regclean, temp-bestanden wegmieteren enz.

Ik zweer echter bij diskimages als het de spuigaten uitloopt!

Met name op mijn testbak is dit ideaal: voor deze machines heb ik volledige installaties gemaakt van Win95, 98, NT4 Workstation, 2K Pro, NT4 server, 2K server, SBS 4.5 & SBS 2K. Dus inclusief de standaard benodigde programma's zoals Norton AV, Office, Paintshop Pro en zo nog een paar. Samen met elke update die tot dat moment te krijgen is/was. 15 minuten & je bent van Win95 naar een volledige ingestelde SBS 4.5 server gemigreerd. Da's bijzonder prettig als je ineens hebt besloten dat je normale servertje ff down moet omdat er tóch nog iets aangepast moet worden aan de soft- of hardware... ;)

Simpelweg een weekendje voor al deze installaties uitgetrokken: zodra er eentje naar mijn gevoel 'compleet' was ff snel een image via m'n netwerkje verstuurd naar de enige pc met een brandertje en huppekee! Volgende! 8)

* Jiffy heeft idd óók een image van de server op z'n werk op een veilig plekje liggen...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 20:08
Aangezien ik niet de enige ben die dissen pc gebruikt is het schoon houden ervan simpelweg onmogelijk.
Draai Ad-Aware + Ad-Watch en Norton-check-it-up.
Defragmenteren doen we haast nooit aan, omdat er altijd wel iets fout gaat tijdens het defraggen en het duurt te lang (20-60% fragged). Formatteren kunnen we ook wel vergeten. Virusscan duurt een beetje te lang.
Temp en Temp Internetjes legen helpt niet omdat 't binnen twee dagen weer vol zit. Alle ongebruikte programma's staan ook gewoon weg te ...

Pas als er dingen goed fout gaan, doe ik er wat aan. In de meeste gevallen komt het vuil toch zo weer terug.

- Oh ja, meestal word er hier troep ged/l en dat staat allemaal netjes verspreid tussen alle swappies en proggies ;)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Wat ik doe:

weten hoe windows werkt, waar welke troep staat en weten hoe iets te fixen is als je het kaputt hebt gemaakt. Maw: ken je OS!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Die gebruik ik tot volle tevredenheid en is stabiel onder W98 en above ;)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-08 09:12
een keer in de 2weken een dagje gebruiken voor een clean install :)

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Verwijderd

Ik installeer zo weinig mogelijk rommel en eigenlijk alleen dingen die ik ook echt gebruik.
Verder:
*1 x keer per 2 weekn defraggen
* schijfopruiming (gewoon van XP)
*mijn hele systeem wassen met Wash and Go

Loopt al een tijdje toppie (laptop 800 mhz)

Verwijderd

Galaxis schreef op 27 oktober 2002 @ 22:02:
Hallo tweakers van het goede leven :Y)

Nu vroeg ik me eigen af hoe jullie windows zo schoon en zo snel mogelijk houden.

Want het is bekend dat als het eenmaal een zooitje is in windows je pc zo traag als dikke stront door een rietje word :'(

Zelf ga ik als volgt te werk :)

-Window washer draaien [ delete al m`n temp files + temp internet files]
-Reg Cleaner draaien ,haalt alle zooi uit je register weg.
-Norton Systemorks windows check doen en de eventuele fouten rerareren,
(-Defragmenteren 1x in de 2 weken op een zaterdagnacht .)

Zo probeer ik mijn systeem een beetje schoon en smooth te houden :7
windows vrijwel elke 2 maanden wel opnieuw installeren.

Verwijderd

Ow das heel simpel, schoon houden doe ik nie aan. Ik pleur er alles op en als ik m te traag ga vinden: Format c: xp erop en zo goed als nieuw

• woutervs
  • Laatst online: 08-08 12:44
Tja, weinig eigenlijk...het slipt altijd stiekem vol. Ik zit er nu aan te denken om een goeie installatie te maken, en daar een ghost image van maken. Dan kan ik eens in de zoveeltijd ff verversen zonder een avond te zitten installen...

• Tele
  • Niet online
Een héél mooie XP installatie met alle benodigde programma's maken, even Ghosten en op m'n servertje wegzetten. Alle documenten ed. ook op dat ding, en af en toe even het image op de pc terugzetten om op te schonen.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Win2k:
* zo kaal mogelijk installeren (SP gestreamed+"unattended")
* Sophos + bijna dagelijkse updates
* Adaware
* Defragsoftware (stealth mode)
* Xsetup

Om de 2-4 maanden een image terugzetten of als er veel updates zijn geweest verse install.
Daarbij zoveel mogelijk gebruikte software niet opnieuw installeren maar "ge-exporteerde" registry-entries gebruiken (Office lukt nog niet helemaal goed).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 20:01
ik deed altijd herinstallatie, maar nu kom ik erachter dat dit bij XP niet echt nodig is, defragmenteren/register cleanen is voldoende :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

De beste manier om je harde schijf te defragmenteren is nog steeds een Ghost image maken en die terug zetten. Gaat vele malen sneller dan Speed Disk, O&O etc.

En om de registry te defragmenteren gebruik ik RegCompact. Voor de liefhebbers:

http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=465

Is officieel shareware maar werkt als freeware.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:59

Tachyon

pop the glock

Och och wat een hoop mensen die klakkeloos een clean install doen.
Inderdaad.

En ze hebben niet eens door dat ze daarmee hun eigen onkunde laten zien... ;)

Het zouden de ideale helpdeskmedewerkers / systeembeheerders zijn. Ze hoeven maar 1 zinnetje van buiten te leren: "U moet gewoon een clean install doen, dat is het beste"...

Tsja, als je je PC gebruikt als een soort van testbak en alles wat los en vast zit installeert (elke week een nieuwe beta-Detonator...), geen backups, images of restorepoints maakt, dan kan een herinstallatie wel eens nodig zijn ja.
windows vrijwel elke 2 maanden wel opnieuw installeren.
Volgens mij ben je er nog trots op ook :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon alles netjes de-installeren en niet alles wat voorbij komt maar installeren. Verder goed hotfixes en Service Pack's bijhouden.

De installatie waar ik nu op werk draait al sinds omgeveert maart/april 2001, dus een dikke anderhalf jaar, en draait nog steeds als een zonnetje zo soepeltjes.

Virussen? Scan ze hier!

• k7of9
  • Laatst online: 15-09 21:21
Tja als je gewoon een beetje goed omgaat met Windows is er niks aan de hand en is een clean install niet nodig.

- 1 keer per maand defragmenteren met XP's defrag of O&O Defrag
- niet zomaar allerlei vage meuk installeren
- regclean, gewoon af en toe
- prefetch schonen
- temp leeggooien
- relevante hotfixes installeren

das het eigenlijk wel :)

Mijn fotografie en videografie

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34
Tja, je moet vooral je oude registeryentries vol met fouten blijven gebruiken...
Ik snap die mensen niet die om de twee maanden (of zelfs twee weken!) een nieuwe install doen. Als je PC binnen zo'n korte tijd al niet goed meer loopt doe je toch iets fundamenteel niet goed... Ik doe met een gemak ruim 8 maanden met een installatie. En ik gebruik mijn PC iedere dag, meestal staat ie dag-en-nacht aan voor Seti en/of DVD-rips. Wel maak ik iedere maand een nieuwe Ghost-image van mijn systeem op mijn tweede harddisk. (op voorwaarden dat er geen fouten inzitten) Gaat er dan wat fout, is het terugzetten van een image nog geen 10 minuten werk. Maar dit beschouw ik eigenlijk meer als een backup voor het geval er een harddisk uitvliegt. Maar om nou alles elke paar weken opnieuw te moeten installeren en alle Windows-functies weer helemaal dusdanig "custom" in te stellen dat 'ie weer naar mijn zin is, vind ik erg overdreven. En ik defrag ook helemaal niet vaak, hooguit één keer per maand een nachtje. Wel laat ik regelmatig AdAware, EasyCleaner en Regclean draaien het een beetje schoon te houden. Norton AntiVirus 2003 houdt de boel virusvrij en mijn firewall zorgt ervoor dat er geen onbevoegden op mijn PC komen. Mijn huidige XP draait zo al weer een maand of vijf en kort geleden is het ServicePack 1 er nog opgegaan. Alles draait nog even soepel, snel en foutvrij als op de dag van installatie. Hoezo om de twee weken opnieuw installeren? :/

• Justice
k7of9 schreef op 28 oktober 2002 @ 20:21:
Tja als je gewoon een beetje goed omgaat met Windows is er niks aan de hand en is een clean install niet nodig.

- 1 keer per maand defragmenteren met XP's defrag of O&O Defrag
- niet zomaar allerlei vage meuk installeren
- regclean, gewoon af en toe
- prefetch schonen
- temp leeggooien
- relevante hotfixes installeren

das het eigenlijk wel :)
hey nog een prefetch schoner _/-\o_

Human Bobby

Verwijderd

Heb nu al 3-4 jaar win98 lopen, en hij lijkt steeds sneller te gaan :*)
Al mijn tips staan wel genoemd hierboven, er ontbreekt alleen nog één:
Laat geen broer(tjes) of zus(jes) achter je compu!!! :+

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Niet :P Ik draai al 2 jaar met dezelfde installatie van Windows ME!! Scandisk? Nooit van gehoord. Defrag? Watisda? Regclean? Zijn dat een nieuw soort tissues? En nooit last van blauwe schermen of vreemde vastlopers :) Deze zelfde ME is meegegaan van een BX-mobo naar dit 815 ding. Ik heb XP wel liggen, maar waarom iets veranderen als het goed gaat? Op naar de 3 jaar!! :*)

The ramblings of an idiot

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:04
Niet >:) . Af en toe, als de pc wa traag gaat :Z :O , maak ik backupje en dan install in windows xp ff opnieuw
dan werk allez weer perfect _/-\o_

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Mcboom schreef op 28 oktober 2002 @ 20:36:
Niet :P Ik draai al 2 jaar met dezelfde installatie van Windows ME!! Scandisk? Nooit van gehoord. Defrag? Watisda? Regclean? Zijn dat een nieuw soort tissues? En nooit last van blauwe schermen of vreemde vastlopers :) Deze zelfde ME is meegegaan van een BX-mobo naar dit 815 ding. Ik heb XP wel liggen, maar waarom iets veranderen als het goed gaat? Op naar de 3 jaar!! :*)
_/-\o_

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Underground75
  • Laatst online: 16-09 15:27
Schone installatie Win XP, SP1 rest van de updates
- Drive Image 2002 backup
- Ad-Aware
- schijfdefragmentatie als de defragmentatie +20% wordt
- Norton Systemworks Pro op de achtergrond
- Windoctor als het nodig is
- Dagelijkse virusscan met Norton Antivirus 2003 (PC draait 24/7 online met ADSL)
- Regcleaner om de twee weken

C: Windows XP
D: Programma's
E: Mijn Documenten

Alvorens de backup terug te zetten maak ik eerst een backup van Outlook, Roboform en ander progjes >:)

• Apocca
  • Laatst online: 22-08-2022
Windows XP hier:

-Ad-aware paar x per maand
-deframenteren eens per maand
-wekelijks norton antivirus 2002 draaien
-backup maken van XP
-geen vage shit of beta's installeren WMP 9.0 ofzo? :D

Dat was het onderhand wel zo. En ik voeg me bij de mensen die es NIET om de 2 maanden een fresh install doen. M'n XP is al een half jaar oud :D

Verwijderd

offtopic:
Nou vind ik WMP 9.0 wel een van de betere beta's. Op mijn Celeron 366 notebook hadden WMP 7 (onder Windows 2000) en Media Player 8 (onder Windows XP) het toch voor mijn gevoel iets zwaarder dan WMP 9.0 nu.

Verder ben ik het helemaal eens met Nexxennium.

Ken uw OS! (alleen zullen veel mensen uit de Windows 9x wereld komen, en die zit toch effe wat anders inelkaar dan de NT wereld).

Maar ach, ik ben nou eenmaal een OS-friek....

• _Thanatos_
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

weten hoe windows werkt, waar welke troep staat en weten hoe iets te fixen is als je het kaputt hebt gemaakt. Maw: ken je OS!
Ken uw OS! (alleen zullen veel mensen uit de Windows 9x wereld komen, en die zit toch effe wat anders inelkaar dan de NT wereld).
Daar kan ik tenminste mee praten :z

日本!🎌

Verwijderd

gewoon NIET gebruik Linux :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Hoe hou je je Windows in conditie?

Windows blijft wel in conditie, zijn eerder de gebruikers die er een puinhoop van maken :)

Gewoon netjes met je OS omgaan, niet heel Tucows downloaden en proberen, maar software selectief installeren en verwijderen.

Ik vind het zo onzinnig als met zegt dat Windows traag wordt en er ff maar weer geformat moet worden, dan ben je imho geen tweaker maar een prutser :+

• Prulleman
  • Laatst online: 20:23
Damn wat defraggen jullie allemaal veel !!!
Ik doe het echt -bijna- nooit en als ik het doe merk ik geen verschil...

Ik gooi er zo 1 a 2 keer per jaar een nieuwe install op, ik heb nou net een 2e HDD, dus ik denk dat ik ook een image ga maken.

Strava

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 08:22

silitek

Tubes Only

Yep....zo doe ik het ook.....werkt perfect!!
geheim is niet te rommel op je system
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 19:51:
Ik installeer zo weinig mogelijk rommel en eigenlijk alleen dingen die ik ook echt gebruik.
Verder:
*1 x keer per 2 weekn defraggen
* schijfopruiming (gewoon van XP)
*mijn hele systeem wassen met Wash and Go

Loopt al een tijdje toppie (laptop 800 mhz)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

WTF is Wash and Go??

Verwijderd

defrag, regclean, windoc... bladibla, en natuurlijk een swapfile van vaste grootte op een aparte partitie aanmaken

Verwijderd

Draai al ruim 1 1/2 jaar W2k zonder veel problemen (tot nu toe twee keer vastgelopen). Standaard Norton AV Corporate editie aanstaan om het half jaar een kleine schoonmaakaktie (defrag etc.) wel regelmatig tempdir's leeg maken. En inderdaad niet te veel meuk klakkeloos installeren.

Verwijderd

c:\ = Windows XP (6 gb) (NTFS, rest is fat32)
d:\ = spellen (15 gb)
e:\ = programma's (10 gb)
f:\ = Troep/overige onverklaarbare zaken :P (9 gb)
g:\ = Downloads (20 gb ietsjes kleiner, is het overige van mijn 60 gb harde schijf)

- ALTIJD zeer selectief met software installeren. (wat ook al eerder genoemd werd)

- Bij installeren van sommige hardware componenten doe ik een clean install van Windows.

- Verder een ghost image van c:\ Windows XP (gebruik ik bijna nooit is niet zo handig i.v.m. met reg. keys, is er alleen als ik snel iets moet ofzo en Windows werkt niet meer, prefereer ik toch een cleaninstall)

- Beetje defraggen

- ad-aware op zijn tijd er even doorheen

En verder is het ook niet alles om een cleaninstall te doen van Windows terwijl je spellen en programma's op andere schijven staan, sommige hebben de reg keys nodig en die verwijder je dus bij een cleaninstall :z en verder zitten sommige programma's dan ook niet meer geintrigeerd in Windows zoals bijv. winrar.

En zooi zoals het skinnen van progsels en Windows zelf doe ik ook niet aan, zonde van de tijd en snelheid.

En reg key progjes draaien om je systeem schoon te maken doe ik ook niet aan, kun je beter een schoon register terugzetten na een installatie van Windows, wat dus weer de nodige problemen kan geven met de reg keys van andere progsels.

En zo heb ik ooit een record gehaald van 8 maand ofzo, zit nu op 3 maand omdat ik toen mijn nieuwe moederbord heb gekregen :)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Heren / dames,

Blijf ontopic please :) en geef nuttige tips ipv herkauwen :P

Zie wat Max_kool, Redje en Nexxenium erover te zeggen hebben.
Wat ik doe:
Hoe hou je je Windows in conditie?

Windows blijft wel in conditie, zijn eerder de gebruikers die er een puinhoop van maken

Gewoon netjes met je OS omgaan, niet heel Tucows downloaden en proberen, maar software selectief installeren en verwijderen.

Ik vind het zo onzinnig als met zegt dat Windows traag wordt en er ff maar weer geformat moet worden, dan ben je imho geen tweaker maar een prutser
Daarnaast deze:
- Onzinnige replies

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 14:38

TeeDee

CQB 241

- 1 x in de 3 maanden een defrag. Meer niet
- niet klakkeloos alles installen
- netjes alles uninstallen. Desnoods handmatig alle zooi die is blijven staan verwijderen
- voorzichtig met updates / patches

mijn w2k install draait nu ongeveer al 1 jaar probleemloos. Heel stabiel. En nog steeds op vrijwel dezelfde snelheid. (Als ik de benchmarks mag geloven :))Wat heb ik niet :
Regcleaner (alhoewel het uiteraard geen kwaad kan).
DriveImages (kan ook geen kwaad)
Systeem "scherp" houd programma's (zoals systemworks e.d.)

Mijn ervaring met de systeem"scherp"houd programma's is dat die je systeem zelfs ontzettend vertragen. Dit was met de versies voor win9x een heel groot probleem voor mij. Vandaar dat ik deze ook nooit meer gebruik. Het was imho ook altijd ontzettend irritant om al die zooi er weer af te krijgen. Heel vervelend vond ik dit soort software.

Het enige wat ik wel heb, en wat niemand zowiezo mag missen is een goede virusscanner. Heel belangrijk, want laten we eerlijk wezen, een goed virus verne*kt je systeem ontzettend. Dus, begin eerst met een goede virusscanner!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

XP Professional draait bij mij thuis al circa een jaar, nog geen enkele keer opnieuw hoeven installeren en had onlangs een uptime van 2 maanden. Ik moest even rebooten omdat ik een ander videokaartje erin wilde zetten. :) Ik heb hooguit 1 of 2x in dat jaar tijd de pc moeten rebooten omdat XP problemen gaf.

XP/Win2000 is dus echt een vooruitgang op de Windows-lijn en schaam mij er absoluut niet voor dat ik het super handig voor een desktop pc vind. Als server verkies ik wel Linux/Unix boven Windows.

ps: Ik gebruik geen enkele tool op XP in conditie te houden. Ik defragmenteer zelfs nooit en hij is nog net zo snel als voorheen. :)

• Maximum_Overkill
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Ik draai nu een maand of 2 een Win98SE installatie (moest er opnieuw voor nieuw systeem)

Die houd ik nu in "conditie" door zo nu en dan m`n temp leeg te gooien, alle bak en andere rotzooi bestanden te verwijderen, register doorlopen op keys die niet meer van toepassing zijn.

En als het echt te bont word zet ik m`n ghost terug. Lekker makkelijk, in 4a5 min je systeem weer klaar.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

Verwijderd

Ik werk de registry ff bij, wat temp filetjes weg mikken, niet gebruikte shit uninstallen.
Als het echt te wordt zet ik een ghost image (met allebenodige basis appz zoals photosoep, office, homesite, VB, VC++ enz..) weer terug.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 17:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

M'n huidige winxp installatie dateert van oktober vorig jaar (sinds ik de NL versie had) ik heb zelfs Ghost nog niet weer nodig gehad (i.t.t. win2k) om een image terug te zetten. Inmiddels wel geüpdate naar SP1. En ik maak om de zoveel tijd een nieuwe image zodat ik altijd een "recente" image file heb.
Verder: af en toe windoctor en Speeddisk draaien.

Oh ja, hij draait zo stabiel als 'n huis, nooit vastlopers :Y)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

- Norton System Works (Virusscan - Speeddisk - Registrycleanup)
- Weten wat je installed
- Rotzooi wat ik niet meer gebruik eraf gooien

- Als het echt niet meer loopt een clean install
Moet ik nu helaas ook omdat m'n pc sinds SP1 bagger loopt. En nu helemaal omdat m'n explorer opeens een cpu use heeft van 99% (Toch maar ff een ghost maken na de clean install)

• Occy74
  • Laatst online: 17:17
Ga maar s defraggen met deze: VoptXP
Snelste die ik tot nu toe ben tegengekomen: (Norton Speeddisk, Windows Defrag duh! :), Diskeeper, O&O, Perfectdisk)

Systeem Specs

Verwijderd

1) register opschonen
2) register exporteren (wel even een backup maken voor je importeert)
3) register importeren

dan is je register gelijk gedefragmenteerd ...

• Fuzzillogic
Occy74 schreef op 29 oktober 2002 @ 14:21:
Ga maar s defraggen met deze: VoptXP
Snelste die ik tot nu toe ben tegengekomen: (Norton Speeddisk, Windows Defrag duh! :), Diskeeper, O&O, Perfectdisk)
Het lijkt erop dat dit prog niet eens de locked files @ boottime kan defraggen.

Anyway, programma's van websites met screenshots in JPEG-formaat zijn sowieso niet te vertrouwen (8>

Verwijderd

Nexxennium schreef op 29 oktober 2002 @ 14:52:
[...]

Anyway, programma's van websites met screenshots in JPEG-formaat zijn sowieso niet te vertrouwen (8>
Kun je dit uitleggen, want dat is toch het standaard formaat voor plaatjes als het wat groter wordt dan een gifje... :?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:01

killercow

eth0

nee je gebruikt gif voor screenshots aangezien gif veel beter om kan gaan met dit soort informatie, jpeg compressed verkeerd, kan niet goed tegen contrast van programa randen en een programma bestaat nooit uit photorealistic colors toch?
eigenlijk zijn er nog wel betere oplossingen maar met gif kom je een stuk verder dan met jpeg.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Dus bij Stardock.com (om maar een toko te noemen) zou je ook nooit iets downloaden. :?

Ik zou er maar niet te zwaar aan tillen om op basis van een bestandsformaat een bedrijf af te wijzen.

• Fuzzillogic
killercow schreef op 29 oktober 2002 @ 16:19:
nee je gebruikt gif voor screenshots aangezien gif veel beter om kan gaan met dit soort informatie, jpeg compressed verkeerd, kan niet goed tegen contrast van programa randen en een programma bestaat nooit uit photorealistic colors toch?
eigenlijk zijn er nog wel betere oplossingen maar met gif kom je een stuk verder dan met jpeg.
Liever PNG dan GIF.

Maar Stardock heeft nog wel goede redenen om jpeg te gebruiken, gezien die bonte onoverzichtelijke en afzichtelijke kleurenzooi van hun producten.
Bottom line: "verkeerd" gebruik van jpeg duidt er imo op dat de ontwikkelaar niet echt "algemeen kundig" is op het IT-vlak. Een ontwikkelaar die verder kijkt dan zijn eigen stuk code zou dat moeten weten.

En om daarmee weer ontopic te komen: het lijkt me dat iemand die zich Tweaker noemt ook wel enige kennis van zijn OS en PC heeft. Geile (of, zoals mn oom zegt: "fruchtbar" :+) casemods, het plaatsen van een betere koelen en je FSB overclocken hebben m.i. niet perse iets met "tweakerschap" te maken.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Defragmenteren (met Norton Speeddisk 2003), af en toe Norton WinDoctor, regelmatig temp-files opruimen, af en toe IE-cache compleet leegmikken, en om de zoveel tijd eens BootVis draaien om het bootproces te optimaliseren...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Nexxennium schreef op 29 oktober 2002 @ 17:49:
[...]

Liever PNG dan GIF.

Maar Stardock heeft nog wel goede redenen om jpeg te gebruiken, gezien die bonte onoverzichtelijke en afzichtelijke kleurenzooi van hun producten.
Bottom line: "verkeerd" gebruik van jpeg duidt er imo op dat de ontwikkelaar niet echt "algemeen kundig" is op het IT-vlak. Een ontwikkelaar die verder kijkt dan zijn eigen stuk code zou dat moeten weten.

En om daarmee weer ontopic te komen: het lijkt me dat iemand die zich Tweaker noemt ook wel enige kennis van zijn OS en PC heeft. Geile (of, zoals mn oom zegt: "fruchtbar" :+) casemods, het plaatsen van een betere koelen en je FSB overclocken hebben m.i. niet perse iets met "tweakerschap" te maken.
Laten we mekaar alsjeblieft niet een betere of juist mindere Tweaker noemen omdat de een meer weet van het OS, en de ander juist veel weet van casemodden.

Ieder zijn hobby, toch?

• SH007
  • Niet online
Dit gaat teveel offtopic en valt teveel in herhaling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.