[XP] Lampje HD pinkt altijd

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:48
Zelfs als ik geen enkel programma lopen heb, wordt er naar de HD geschreven (lampje pinkt). Misschien is dit ergens een serivice van XP dat dit veroorzaakt, ik weet het niet.

Na een tijdje is dit redelijk irritant, heeft er iemand hetzelfde probleem en ook al een oplossing gevonden? :?

PS Ik heb geen P2P proggies lopen, en heb al adware uitgevoerd.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoi RumanoVVV,

Voor je surival of the fittest op Gathering of Tweakers is het handig deze te lezen :P :

En lees deze ook even:

- http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart
- Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic
- Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got
- Netiquette

Daarnaast :

- Windows Stappenplan

Met name stap 1 en 2.

Eraan gedacht dat het XP is die niet recent gebruikte programma's in je virtual memory aan het dumpen is (zoek eens op pagefile )

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Psies, check de grootte van je pagefile en geef de specs van je systeem even aan... Geef ook even door wat er allemaal aan applicaties en processen draait.

Heb je al een vscan gedaan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

Q-bone

Dusss...

ik geloof dat het veel simpeler ligt, sluit je connector op je moederbord eens anders om :)

bla?

• RumaNoV
F_J_K schreef op 27 oktober 2002 @ 15:46:
Psies, check de grootte van je pagefile en geef de specs van je systeem even aan... Geef ook even door wat er allemaal aan applicaties en processen draait.

Heb je al een vscan gedaan?
Grote pagefile is 768 MB. Specs zie naar mijn tag.

[system process]
system
smss.exe
csrss.exe
winlogon.exe
services.exe
lsass.exe
svchost.exe
svchost.exe
svchost.exe
spoolsv.exe
alg.exe
navapsvc.exe
nvsvc32.exe
Explorer
navapw32.exe
devldr32.exe

Ik heb ook al een virusscan gedaan. Hopelijk kan hiermee voort :*)

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
toen ik het had bleek het een service te zijn, dfrgntfs.exe :) windows gaat dus nadat de pc een tijdje idle is geweest automatisch defraggen, kun je gewoon afsluiten in de task manager.
anders zou ik het niet weten :)

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
ik heb it ook ens gehad nadat ik net mijn compie had gebouwd, had ledje verkeerd aangesloten B)

Last.fm
Films!

Verwijderd

maakt het wat uit of het lampje knipperd of nie? :S

Zet anders bij beeldscherminstellingen/schermbev. --> energie je HD op slaapstand als je het een paar minuten niet gebruikt. Kun jij weer rustig slapen, hehehe

• RumaNoV
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 19:12:
maakt het wat uit of het lampje knipperd of nie? :S

Zet anders bij beeldscherminstellingen/schermbev. --> energie je HD op slaapstand als je het een paar minuten niet gebruikt. Kun jij weer rustig slapen, hehehe
8)7 Het gaat em niet om het lampje, maar hetgeen wat er met mijn HD gebeurt als die eigelijk niets moet doen 8)7

De pagefile kan het volgens mij niet zijn, want vroeger had ik geen last van dit pinkend lampje. Het moet toch iets te maken hebben met één van de services van winxp, want als ik al de services afzet dan is het pinken gedaan. Maar zonder services doet winxp niet zo veel ;)

• RumaNoV
Heeft er werkelijk niemand anders dit probleem? :? Ik zit me al enkele dagen suf te zoeken op internet en heb hier ook al de search gebruikt.

Niets bruikbaars vind ik :'(

Kan ik niet zien welk programma of sercice deze schijfactiviteit veroorzaakt?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

De enige twee bestanden die ik niet heb draaien zijn alg.exe en devldr32.exe. De eerste is een programmaatje voor je Gateway, de tweede is voor je Soundblaster Liveware. Ik begrijp uit de search (search=devldr32.exe] dat dit vaker problemen geeft.
[rml][ xp] devldr32.exe ???[/rml].exe
[rml][ WinXP] DEVLDR32.EXE -> Wie weet wat dit is?[/rml].exe
Lijkt mij dat deze problemen geeft, de oplossing staat genoemd in de diverse topics :).

Verwijderd

Waar je dus naar op zoek bent is I/O activiteit. Start de TaskManager [CTRL]+[SHIFT]+[ESC],
selecteer 'Processes', View/Select Colums en selecteer alle I/O colums. Probeer het process met de meeste I/O te killen en kijk of het helpt. Wat PageFile betreft: zet deze op een vaste waarde; Min-[2x inter geh.] Max-[2x intern geh.]

• RumaNoV
Bedankt Compubiter en nomam.

Met devldr32.exe heb ik geen problemen maar heb het voor alle zekerheid maar uitgeschakeld.

Ik heb gemerkt dat cxrss.exe veel I/O heeft. Maar dit is een essentieel proces. Ik heb de pagefile ingesteld zoals je zei.

Nog suggesties?

Verwijderd

Probeer ens wat onnodige services uit te zetten. bv spooler service (indien je geen printer hebt aangesloten) en probeer 'Terminal Service' eens op disabled te zetten. Verder heb ik helaas geen suggesties.

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Voor iedereen die wil weten waar de computer mee bezig is:
Sysinternals heeft de oplossing en het is nog allemaal gratis ook!

Kijk bijvoorbeeld eens naar de DiskMon en FileMon. Vooral met die laatste zul je zien hoeveel bestanden er voortdurend worden gelezen en geschreven (en door welk proces). Maar hou er rekening mee dat dit zeker niet betekent dat hiervoor steeds het lampje van je HD gaat branden (ivm cache en zo), maar daarvoor heb je weer DiskMon... :)

Oh... vergeet ook vooral niet de andere monitors van Sysinternal te bekijken (RegMon, TCPview en Process Explorer zijn ook juweeltjes)...

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

• RumaNoV
Ik heb de oplossing voor het pinkend lampje gevonden, maar ik begrijp er mij niet zo goed uit.

Dit is wat ik gedaan heb:

In de bios het ik IDE2 uitgeschakeld. Op IDE2 is een cd writer (master) en een DVD (slave)aangesloten. Dus als IDE2 uitgeschakeld is heb ik geen schijfactiviteit wanneer er geen moet zijn.

Heeft er nu iemand een gedacht waarom IDE2 de oorzaak is van het "pinkend HD ledje"?

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

File Index Service ? van XP

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• RumaNoV