Toon posts:

Hercules Prophet 9700 pro, hoe te tweaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Hercules Prophet 9700 pro, maar omdat ik nog nooit iets over getweaked heb, een paar vragen daarover.

Ik heb het tweak programme Rage3d Tweak V3.6 gedownload. De Core clock staat standaard op 324 Mhz en de Memory Clock op 310.5 Mhz. Tot hoever kan ik die opvoeren zodat het geen gevaar kan opleveren?

En wat zijn de beste settings for een Hercules Prophet 9700 pro met Rage3d tweak? Er zit een standaard koeler op de kaart.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat is iets wat je zelf moet uitvinden :)
steeds wat mhz. omhoog ff 3dmark draaien en krijg je geen vreemd beeld kan je hem weer wat hoger zetten.
bij de 1 kan het wat hoger komen dan de ander, zelfs al zou je een zelfde soort systeem hebben.
dus dit is iets wat je zelf moet uitvogelen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, maar kan het geen kwaad als ik hem te hoog zet? Bijvoorbeeld dat die veel te warm wordt en iets smelt/kapot maakt?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je hem te hoog zet krijg je strepen (meestal groen) door het beeld, of de computer start niet meer op :)
maar dit is meestal alleen als je hem in 1x te hoog zet.
begin gewoon rustig met telkens 5mhz. voor het geheugen en core.
als je dan vreemde beeldjes te zien krijg kan je het beste alle twee weer 5 mhz. terugzetten.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:18

DinX

Motormuis

Ik heb em al makkelijk stabiel gekregen op 375 / 350 (toch niks vreemds te zien in 3dmark).
Hij wordt wel ongelofelijk heet dan, over de 80°C soms

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48
ik krijg hem voor geen meter overgeclocked.
En dat al met 5 a 10mhz op het geheugen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

chucky666 schreef op 27 oktober 2002 @ 12:21:
als je hem te hoog zet krijg je strepen (meestal groen) door het beeld, of de computer start niet meer op :)
maar dit is meestal alleen als je hem in 1x te hoog zet.
begin gewoon rustig met telkens 5mhz. voor het geheugen en core.
als je dan vreemde beeldjes te zien krijg kan je het beste alle twee weer 5 mhz. terugzetten.
Met deze vraag loop ik ook al een tijdje rond. (wel andere kaart, maar dat boeit niet). Als je PC niet meer opstart, krijg je toch ook de waardes niet meer lager, omdat dat in windows moet, en niet in het bios zoals bij een CPU? Hoe zet je de snelheden dan weer standaard, of een stukje terug?

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

je kan ook een artifact tester gaan draaien, die geeft aan of je beeld nog hoed is en of je alles nof iets kan opschroeven. wel ff elke keer opnieuw opstarten als je de snelheden aanpast.

Van klussen krijg je grijze haren

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Meestal zijn de paradepaartjes van de fabrikanten minder goed over te clocken dan de minder kaarten omdat de fabrikant al het beste uit de kaart heeft gehaald om goed voor de dag te komen.
Dit is ook zo met CPU's

Verwijderd

Waar kan je die artifact tester vandaan halen?
Wat je ook goed kan doen is als je de kaart hoger heb gezet, een Quake 3 Arena demo draaien. Dan leg je een a4'tje op je monitor zodat je aan de rechterkant nog een strook van 2 cm ziet. Als je tijdens de demo rare dingetjes ziet (artifacts) dan staat ie te hoog.

Verwijderd

De hercules 3D prophet 9700 pro heeft 2.8ns mem en is heel goed te OC`n dus probeer gewoon wat tools want aan de kaart ligt het niet.

Zie in deze link gaat de kaart zomaar tot 378/710
http://www.digit-life.com...adeon/hercules-r9700.html

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

hier staan genoeg links tussen dacht ik zo :)

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

toch alle ati 9700 pro hebben toch 2.8 ns ??

OF hebben dat maar een paar kaarten ??

Verwijderd

Mijn Hercules kaartje doet 400/380 (760) air cooled unmodded ;)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 13:01:
[...]

Met deze vraag loop ik ook al een tijdje rond. (wel andere kaart, maar dat boeit niet). Als je PC niet meer opstart, krijg je toch ook de waardes niet meer lager, omdat dat in windows moet, en niet in het bios zoals bij een CPU? Hoe zet je de snelheden dan weer standaard, of een stukje terug?
dat lukt me meestal wel als je in save modus opstart :)

Verwijderd

ok dan. Klinkt heel logisch :)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 15:51:
Mijn Hercules kaartje doet 400/380 (760) air cooled unmodded ;)
die 760Mhz DDR geloof ik nog, maar 400Mhz op je core met de standaard fab :| ...

Hebbie een supersample bij ATI weggegrist ofzo :D

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

quote]DuronDude schreef op 27 oktober 2002 @ 15:51:
Mijn Hercules kaartje doet 400/380 (760) air cooled unmodded ;)[/quote]

Heb jij een link van je 3damrk score 20k :9~ doe je nl netjes *D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 20:20 . Reden: ! ]

Verwijderd

20.974 om precies te zijn. http://service.madonion.com/compare?2k1=4846679 Als ik geen ongelukkige pech had gekregen was het al meer dan 21.000 geweest :(

M'n Hercules deed 394 met standaard cooler. Shim verwijderd + AS3 en toen deed hij 400 met nog steeds standaard cooler. Die shim maakt eigenlijk dat je slecht contact hebt. Verwijderen dat spul.

• Memendo
  • Laatst online: 22:01

Memendo

V4-power/Team BSD

chucky666 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:40:
[...]

dat lukt me meestal wel als je in save modus opstart :)
of bepaalde toetsen combi inhouden met opstarten, hangt van het tweaktooltje af.

• l3p
  • Laatst online: 18-02 22:44

l3p

www.^.nl

hmm krijg me hercules 9700 pro niet veel hoger dan 366/344, en kom dan met mijn xp2000+@1,83Ghz niet hoger dan 14153 3dmarks, is dat redelijk of juist niet ?

L3p - MK - PV - WP

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Is sync draaien van mem + core niet beter ?? want ik d8 eerst dat bijv. 310/310 beter = dan 325/310..

dikzak

Verwijderd

Chello200 schreef op 27 oktober 2002 @ 23:12:
Is sync draaien van mem + core niet beter ?? want ik d8 eerst dat bijv. 310/310 beter = dan 325/310..
nee, absoluut niet.
hoe hoger hoe beter, of ze overeenkomen maakt niet uit.

waarom zou Ati de kaart standaard 325/310 clocken he

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:44

BCC

Chello200 schreef op 27 oktober 2002 @ 23:12:
Nee, want de GPU hoeft niet voor elke instructie het geheugen te gebruiken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 23:50

Dark Angel

Corvette LS Power

ik krijg rare stipjes in 3dmark als mijn ati 9700 club3d op 378/340 loopt.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 20:53:
20.974 om precies te zijn. http://service.madonion.com/compare?2k1=4846679 Als ik geen ongelukkige pech had gekregen was het al meer dan 21.000 geweest :(

M'n Hercules deed 394 met standaard cooler. Shim verwijderd + AS3 en toen deed hij 400 met nog steeds standaard cooler. Die shim maakt eigenlijk dat je slecht contact hebt. Verwijderen dat spul.
heey duron dude ik wil die shim er ook wel af halen maar ik ben bang dat mijn akasa cooler die core dan plat drukt of valt dat wel mee?
Die cooler komt wel strakker te zitten dan een stok cooler maar de drukverdeling is wel goed.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

V&B FAQ-vraag
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.