Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ervaringen met stille voedingen...

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om mijn merkloze 350 watt voeding te veranderen, ik wil namelijk een lekker stille voeding ervoor in de plaats....

Nu heb ik veel gelezen over Enermax en Zaiman, maar die Zaiman's vind ik ook al weer ietwat te duur... Dus, heeft iemand ervaringen met Enermax voedingen die ze hier willen delen ??? Goede of slechte, maakt niks uit...
Ook ervaringen met andere voedingen zijn welkom, maar dan moeten het wel stille voedingen zijn...
Graag specificaties van de voedingen weergeven (wattage, modelnummer, merk en het liefst ook een link naar de manufacturer)...

Oh ja, ik ben net ook een ander merk tegengekomen, SuperFlower, kent iemand deze en heeft iemand een link naar hun site ???

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 21:07
Kheb een Enermax 350 Watt. Er zitten 2 fans in, een intake en een outtake.
Die intake (92mm) is voor zover ik weet heel stil, en die outtake (80mm) is temp-geregeld.

Ik vind hem best wel stil eigenlijk :)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Kijk eerst eens bij Tom's Hardware Guide. Daar is laatst een voedingen-test gedaan.
Verder heb ik een Topower 370W voeding waarvan gezegd wordt dat het een stille voeding is. Er zit geen pot-metertje of actieve regeling in maar bij mijn overclocked systeempje met SETI draaiend vind ik hem toch behoorlijk veel lawaai maken. Die zou ik dus niet nemen...

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:56
als het geluid het enige probleem is, waarom zet je er dan geen andere fan in :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
of een 7V mod :P

• rimpeldinky
  • Laatst online: 09:35

rimpeldinky

nani?

mischien een watergekoelde voedig, heb er s over geleze maar weet nie meer waar

edit://
heb ff gezocht

nieuws: Watergekoelde voeding gereviewd bij Overclockers.nl
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1028610758.jpg

*burp*

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Enermax EG651P-VE(FMA) SilentPlus 550W
De fan kan aardig stil zijn als je hem op 'low' zet (regelbaar dmv potmeter). Daar staat ie bij mij standaard op. Verder heeft ie een aardig vermogen, maar er zijn ook versies met een lager wattage.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 21:07
rimpeldinky schreef op 27 oktober 2002 @ 11:06:
mischien een watergekoelde voedig, heb er s over geleze maar weet nie meer waar
Mja, maar voor een beetje tweaker is dat wel duur, overdreven of teveel gevraagd... je begint daar pas aan als je een die-hard bent :P en kweet nie of topic starter dat is

• rimpeldinky
  • Laatst online: 09:35

rimpeldinky

nani?

ik ben ook geen die-hard hoor maar ik ben nu aan n zelfgemaakte kast bezig en daar komt ook [WC] in... en ook EEN watergekoelde voeding alleen niet deze, desnooda mod ik er zelf een

enne @toppicstarter, mod er anders een 12 cm in die je op 7 volt laat werken

*burp*

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Ik heb er geen ervaring me, maar de reviews van een antec voeding zijn geloof ik ook wel goed.

http://www.antec-europe.com/pw_home.html

Die met dat blauwe ledje vind ik wel wat. Als ik m'n AOPen HQ08 heb gaat die standaard voeding er meteen uit:-))

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Ik heb een Zalman ST300BLP en die begint rustig, maar na een 5-tal minuten gaat de ventilator langzaam richting maximum toerental en dan is hij goed hoorbaar. Dit is wel een oud model van Zalman. De heatsinks in de voeding zijn wel behoorlijk groot en dat is goed te merken aan het gewicht. Als ik de ventilator op 7V laat draaien of 'm misschien aan de buitenkant monteer, dan zal hij stil genoeg zijn.
De nieuwe Zalman ZM300A-APF schijnt een stuk beter te zijn. Daar blijft het toerental van de fan ook bij hogere temperaturen nog laag. ( zie http://www.zalmanusa.com )

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties....

ik ben eigenlijk niet zo'n modder dus watergekoelde voeding heb ik liever niet...
Van de andere kant ik heb wel gelezen dat er ook passief gekoelde voedingen bestaan...

Hoe zou ik zelf zo'n mod moeten uitvoeren dan (de ene van 7 v en grotere 12 cm fan) ??? Past er wel een grotere fan in dan ???

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 11:20:
Past er wel een grotere fan in dan ???
Kijk eens naar je voeding, wat denk je? Meestal niet dus.

Andere fan kan natuurlijk altijd maar zorg dan voor een ander merk fan, bijv. Papst.

Hoeveel "herrie" je fan maakt kun je simpel horen door voor je de PC start even een schroevendraaier een klein stukje door de sleuven achterin de voeding te steken. De fan blokkeert dan.

Uiteraard moet je dit niet te lang doen anders is er het risico dat de voeding door brand groot.

ARME AOW’er

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mm, zalman schijnt ook niet zulke top voedingen te leveren... veel afwijking en uitval...

Electronics development

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
Dick schreef op 27 oktober 2002 @ 12:35:
[...]

Kijk eens naar je voeding, wat denk je? Meestal niet dus.

Andere fan kan natuurlijk altijd maar zorg dan voor een ander merk fan, bijv. Papst.

Hoeveel "herrie" je fan maakt kun je simpel horen door voor je de PC start even een schroevendraaier een klein stukje door de sleuven achterin de voeding te steken. De fan blokkeert dan.

Uiteraard moet je dit niet te lang doen anders is er het risico dat de voeding door brand groot.
Hoeveel wiekjes op je fan wil je overhouden? 8)7 8)7 8)7

Doe het liever met een kwastje of een tywrap

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• MewBie
  • Laatst online: 08:44
mijn Qtec 550W dual fan maakt ongeveer 33dB dus is best wel stil en ik hoor m toch niet want de cpu fan maakt ongeveer 50dB

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 00:50

The Wrecker

Networking Rulez

Ik zelf heb een voeding van q-technologie zo'n ultra quiet geval. >:)

300 watt _/-\o_
erg stil invergelijking tot de vorige no name voeding die het niet meer trok(JNC).

mwah enige nadeel vond ik dat de airflow omlaag ging dus een extra casefan die weer de nodige decibels maakt :(

(ja was de enige fan op m'n proc na)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

pierre-oord schreef op 27 oktober 2002 @ 19:51:
[...]

Hoeveel wiekjes op je fan wil je overhouden? 8)7 8)7 8)7

Doe het liever met een kwastje of een tywrap
voordat je hem opstart. schroevendraaier er in.
dan de pc aan.

niet als de pc aanstaat natuurlijk.....

Verwijderd

Ik heb zelf een aopen 300 watt voeding met daarin een papst 8412ngml. En deze hoor je dus niet.

Heb je een sunon fan, dan kun je deze ook gebruiken maar dan ff op 7 volt. Dan is deze ook stil.

Verwijderd

3lmowww schreef op 27 oktober 2002 @ 18:02:
mm, zalman schijnt ook niet zulke top voedingen te leveren... veel afwijking en uitval...
En waar mag jij die info vandaan hebben?? Ik werk zelf in een pc shop en van de zalman zm300A-APF komt er dus NOOIT één terug in tegenstelling tot Enermax waar ik er al twee van heb teruggezien met een afgefikte mainboard connector!

Iemand heeft het over die vergelijkingstest bij Tomshardware. Deze is volledig identiek aan een vergelijkingstest uit een recente Duitstalige CT'. Wie nept wie?!

Verwijderd

ik heb gewoon een lameass 400w dualfan xtra silent elcheapo voeding van merk? : uhmm...ff kijken...."macron". doet het goed en achja hij maakt niet veel herrie :)

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

ik heb zelf een superflower bij de OC-shop besteld (die met 3 fan's), omdat ik op zoek was naar een super stille voeding en omdat de OC-shop mij garandeerde dat die SuperFlower echt stil was heb ik hem besteld. maar dat grafding gouw terruggestuurd, de qualiteit is slecht en dat ding maakt herrie man! zelfs in de stilste modus.

heb een enermax gehad, die was aardig stil, maar na inbouwen van papst fan's nog veel stiller. maar ik heb nu een CTW en die zijn pas echt lekker betrouwbaar en stil ook nog! ik heb nogsteeds geen aanmerkingen op deze voeding, het is de beste die ik gehad heb. [een aanradertje]

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Of een gotere fan past moet je gewoon ff kijken :-) Ik mijn merkloze 350 Watt voeding past ie in ieder geval niet. Wel heb ik hem heel erg simpel aangepast, veilig, en een stuk stiller:

Je bouwt er gewoon een knopje in, was bij mij in 20 minuutjes gebeurt (inclusief kast open schroeven en noem maar op), zo kan je het aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.picturehosting.net/image.php?user=Empie&image=Empie-1034761058.gif

Bij mij koelt hij op 7V genoeg, mocht ik gaan OC-en zet ik em weer op 12V :-))
De knop zit aan de achterkant dus ik kan terwijl mijn kast dicht zitten em gewoon omzetten :)

suc6

[ Voor 0% gewijzigd door EMP op 28-10-2002 12:05 . Reden: typo enzo ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Opsomtopic / searchwerk
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.