ECC2K-109 Update

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
InNuedo schreef op 31 oktober 2002 @ 01:27:
Tja. Ikkuh ben blij dat het opschiet met de ECC2 client.
Ben bijna al bezig met mijn ECC2 Public proxy (jaja, hij zal nog sneller zijn!)

En nog met iets anders... Beetje kleine verrassing ! :) Vanavond denk ik meer info erover ! :)
En ik maar wachten op de verrassing :(

• Killa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05-2021
Verrassing jaaaaaaaaaaaaaaaa

System Specs

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

DukeBox schreef op 30 oktober 2002 @ 20:01:
Ach, jullie hebben ook wel gelijk.. was een beetje kortzichtig van mij. Het punt is dat ik het altijd als hobby zie, maar het blijkt dus dat er ook enkelen zijn die er hun 'werk' van maken.

Ach, ik vind het niet zo'n probleem.
Alleen, als ze die $ 5000 houden moeten ze ook niet zeuren over een kleine internet verbinding omdat ze geen sponsor hebben :)

Voor de rest steken ze er bergen met tijd in, en dan kan ik begrijpen dat men er wel iets voor terug wil zien.

Een ding is lastig, zodra je geld hiervoor krijgt krijg je hogere eisen van de gebruikers.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
KoW schreef op 31 oktober 2002 @ 09:29:
[nohtml]
[...]
Een ding is lastig, zodra je geld hiervoor krijgt krijg je hogere eisen van de gebruikers.
Dat is eigenlijk waar ik bang voor ben.. maar laat ik het eerst maar es afwachten voordat ik begin te loeien :P

• n0kn0k
Damn ik kan echt niet wachten tot we gaan starten :) Nu zijn we er vanaf het begin bij :)

Hopelijk blijven al die Ars members een beetje verdeeld over alle andere projecten :)

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmm.. ik vorder met mijn plannen voor Team X-G!

Opdit moment 25 members klaar :p, maar nog wat kan ik binnen Team X-G die voor DPC gaat grazen ook groepen maken?

(verschillende sites die willen joinen via mij:
goten.nl
powerweb.nl
romboutscollege.nl
clubs.nl (??) )

Dus.. tell me more!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

Theuno

Da Devil Crew

Daar is nu nog niet heel veel over te zeggen X-G aangezien er nog geen exacte specificaties zijn rondom de stats van ECC2.
Waarschijn zal het mogenlijk zijn om subteams te maken in subteams. Een subteam word waarschijnlijk in ieder geval standaart ondersteunt.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
Black-Xjuh schreef op 30 oktober 2002 @ 20:17:
[...]

Wat is ur mis met muon...
NG gaf het antwoord eigelijk al: Eccp draai ik al een tijdje.
Daarnaast zit Muon zo vol met kinderziekten dat het gewoon na 3 dagen al saai is.
Komt nog eens bij dat de pc's van mijn werk niet kunnen ftp-en :(
Met als gevolg dat ik gewoon niet in de stats kom met 5 pc's van1GHz of meer die 24/7 draaien 8)7

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Het project is nog niet begonnen of mensen worden al weer heerlijk behandeld door elkander. Gelukkig zijn er nog een aantal die proberen de boel te sussen en zien sommigen het licht (wel of niet terecht). Bied al weer lekker perspectieven voor de toekomst.

Respecteer elkaar en elkaars mening. Mocht het niet jouw mening zijn, probeer het dan naast je neer te leggen ipv je er in vast te bijten en met alle macht jouw visie over te brengen op die persoon. Niemand zit er op te wachten dat ECC2K begint zoals het ECCp-109 eindigde dacht ik zo... :{

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 11:00
idd en he inneudo? hoezit dat met de verrasing?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• n0kn0k
Mobster schreef op 31 oktober 2002 @ 18:20:
Het project is nog niet begonnen of mensen worden al weer heerlijk behandeld door elkander. Gelukkig zijn er nog een aantal die proberen de boel te sussen en zien sommigen het licht (wel of niet terecht). Bied al weer lekker perspectieven voor de toekomst.

Respecteer elkaar en elkaars mening. Mocht het niet jouw mening zijn, probeer het dan naast je neer te leggen ipv je er in vast te bijten en met alle macht jouw visie over te brengen op die persoon. Niemand zit er op te wachten dat ECC2K begint zoals het ECCp-109 eindigde dacht ik zo... :{
Waar heb je het over ?

Discussies zijn gezond hoor, anders zou het wel erg saai worden.

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 10:43
NG schreef op 30 oktober 2002 @ 20:22
maar ik doe het niet vrijwillig ;)
:? .... Met een geweer op je knars gericht ofzo?

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 15:02
M1lamb3r schreef op 31 oktober 2002 @ 18:32:
idd en he inneudo? hoezit dat met de verrasing?
Hmmz, Ik dacht dat ik het al zou kunnen vertellen, maar helaas.. Jullie moeten nog even geduld hebben :/

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 11:24
Ik hoop echt dat ECC2 snel komt, ik verveel me dood nu :P
Ik ben al 3 weken niet meer online geweest (tijdelijk verhuisd) en nu hoor ik tot mijn spijt opeens op school van X-G dat ECCp is afgelopen, en dat DPC niet eens heeft gewonnen :'(
WTF moet ik dan draaien?? Ik heb nu gewoon ECCp draaien, want ik MOET me CPU op 100% laten draaien, anders gaat het geluid van me Audigy kraken als ik schijfactiviteit heb. (vraag me ook niet waarom)

• Theuno
  • Laatst online: 23:46

Theuno

Da Devil Crew

Ruuddie schreef op 31 oktober 2002 @ 20:17:
Ik hoop echt dat ECC2 snel komt, ik verveel me dood nu :P
Ik ben al 3 weken niet meer online geweest (tijdelijk verhuisd) en nu hoor ik tot mijn spijt opeens op school van X-G dat ECCp is afgelopen, en dat DPC niet eens heeft gewonnen :'(
WTF moet ik dan draaien?? Ik heb nu gewoon ECCp draaien, want ik MOET me CPU op 100% laten draaien, anders gaat het geluid van me Audigy kraken als ik schijfactiviteit heb. (vraag me ook niet waarom)
Draai dan ff tijdelijk iets anders...
MUON(we willen ARS wel voorbij), TSC(kan nog veel harder), D2OL (ta komt achter ons aan !), OGR (we willen wel daily #1) en weet ik het al wat meer..
je kan je cpu tijd echt wel ergens kwijt >:)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• E-jey
  • Niet online
Theuno schreef op 31 oktober 2002 @ 20:29:
[...]

Draai dan ff tijdelijk iets anders...
MUON(we willen ARS wel voorbij), TSC(kan nog veel harder), D2OL (ta komt achter ons aan !), OGR (we willen wel daily #1) en weet ik het al wat meer..
je kan je cpu tijd echt wel ergens kwijt >:)
presies, aan het werk jij :P

• X-G

X-G

Yeah.

ruud zoals ik al zei: Muon
Echt waar Ars moet nu een beaten worden :S!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

<JBerg> I'm betting personally that this will be solved in as little as 8-12 weeks, potentially up to 20 weeks.

Dit hoorde ik net bij mijn subteampje. :'( Heb er nu wel flink de balen van, zeker met onze grote leden is ecc2 niet echt de moeite meer. Voordat je alles geassimileerd hebt kan het eraf.

• DukeBox
  • Niet online
Ik ben zelf al bezig met ecc2 berekeningen, misschien ga ik het project ook doen voor die 10000$ :)

Verwijderd

:?

Verwijderd

NG schreef op 02 november 2002 @ 22:17:
<JBerg> I'm betting personally that this will be solved in as little as 8-12 weeks, potentially up to 20 weeks.

Dit hoorde ik net bij mijn subteampje. :'( Heb er nu wel flink de balen van, zeker met onze grote leden is ecc2 niet echt de moeite meer. Voordat je alles geassimileerd hebt kan het eraf.
Damn, dat zou wel heeeeeeel erg snel zijn! Dan hebben we niet eens tijd om een GF te organiseren, ik hoop dat ie bij deze uitspraak een rekenfoutje heeft gemaakt!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 01:37:
[...]

Damn, dat zou wel heeeeeeel erg snel zijn! Dan hebben we niet eens tijd om een GF te organiseren, ik hoop dat ie bij deze uitspraak een rekenfoutje heeft gemaakt!
heh dan is het al af als iedereen nog een ongelooflijk grote buffer heeft (is geen verwijzing naar eccp-109 hoor ;))

Maar ik denk dat het niet ZOOO snel is afgelopen.

en nog over die subteams, je hebt dus de mogelijkheid om:

-Team (DPC)
--Subteam (in mijn geval ToeT)
---Persoonlijk (vitorbaia)
----Per PC (Athlon TB en Athlon XP hier)

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Nou ik denk dat je de woorden van Jay wel degelijk serieus kunt nemen hoor vwb de duur van het project. Lees zelf maar de diverse threads op dit forum
3 maanden is de minimum verwachting, 4 maanden gaan ze van uit, 8 maanden maximaal. Deze aantallen zijn gebaseerd op de aanwezige cpu power in de laatste 30 dagen van ECCp. ECC2 gaat gewoon een heel kort lopend project worden.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• n0kn0k
Dan wint degene die het snelste al zijn oude power weer op ECC2 zet.

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
Hmmz.. dan wacht ik wel lekker af tot eccp-131 komt of zoiets.. :)

Verwijderd

DukeBox schreef op 02 november 2002 @ 22:22:
Ik ben zelf al bezig met ecc2 berekeningen, misschien ga ik het project ook doen voor die 10000$ :)
Waar blijft die client ????

• n0kn0k
Mjah duke dat gaat niet zo 123 :p Je vergeet de gehele support er omheen. Al heb jij wel de middelen ervoor, er gaat wel veel tijd in zitten denk ik. Je moet je niet blind staren op die $10k

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

mmm, een soort assimilatie-wedloop :9

We MOETEN ze gewoon beaten!!

Verwijderd

I guess the fact that this project supports no charity doesn't matter to you guys :?

DC'ing has always been to help charities, research, and stats!

The only charity on this project is the jberg-doc hopper charity :(

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 20:56:
I guess the fact that this project supports no charity doesn't matter to you guys :?

i didnt know that :{
sucks....

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Nou, ik wist het wel en het doet me behoorlijk weinig. Natuurlijk is het een overweging die iedereen zelf moet maken, maar het veel projecten die iets voor een goed doel doen spreken me niet aan, ze hebben bijvoorbeeld geen duidelijk einde. Projecten zoals rc5, eccp en ecc2 hebben dat wel en dat maakt voor mij het wedstrijdgevoel een stuk leuker.

Verwijderd

hmmm als ik dit zo allemaal lees weet ik niet ik nog wel zin heb om aan ecc2 te beginnen..
* Het project gaat maat z'n 4 maanden en 8 maximaal duren dus dat is wel erg kort.
* De organisatie erachter verdient er een hoop aan, niet dat dat zo veel uitmaakt maar als je bekijkt hoe lang ze verwachten dat het project gaat duren...
* Zoals ik net lees geen geld naar liefdadigheid ofzo, beetje jammer als je zoveel prijzengeld verdeeld.

Iedeen moet idd zijn eigen conclusie trekken maar ik bedenk me nog eens 2 keer voordat ik eraan begin

• n0kn0k

Well Randy i do this for fun not for charity :p I got my electronic banking for charity and get about 3 people a week at my door for charity and fund raising. So actually i don't mind that there isn't charity involved. Although i wouldn't mind if it was also :)

• m-m
  • Niet online

m-m

n0kn0k schreef op 03 november 2002 @ 21:53:
[...]

Well Randy i do this for fun not for charity :p I got my electronic banking for charity and get about 3 people a week at my door for charity and fund raising. So actually i don't mind that there isn't charity involved. Although i wouldn't mind if it was also :)
I do agree with that, but i don't know if i want to use my CPU power for this project, if the projectowner just keeps te cash... They do loads of work of course, but really worth that much? I disagree... Like working in a store for free, and not getting part of the profit: No objection if it's a charity store, but i would object if my boss ran off with the money.

.nl:
Ik ben t daar wel mee eens, maar ik weet niet of ik mijn cycles wel wil gebruiken voor dit project, als die gasten het geld gewoon voor zichzelf houden. Ze doen natuurlijk wel veel werk, maar is het al dat geld waard? Vind ik niet.. Tis als vrijwilligerswerk doen in een winkel: niets op tegen als het een winkel is waarbij de opbrengst voor een goed doel is, maar niet zo fijn als de baas wel gewoon de winst houdt.

• d33n
  • Laatst online: 30-04 15:52
m-m hits de spijker op zijn head. ;)

Verwijderd

Ja zou wel funny zijn als niemand meedoet,duurt het project wel lekker lang :z })

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad wel een puntje is dat de verwachting van 4 tot 8 maanden wel gebaseer dis op de totale power die er aanwezig was tijdens de laatste dagen van eccp-109. Dit is dus neit echt meer relevant. Aangezien er toen veel mensen bij kwamen van wege einde RC5-64 die nadat RC5-72 begint naar mijn idee daar naar terug keren. Daarnaast zijn er nu veel mensen 'tijdelijk' overgestapt naar een ander project (bv. Muon, D2OL, TSC en NEO) en het is natuurlijk niet zeker of ze wel terug keren nadat dit weer is begonnen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

ColdFusion schreef op 03 november 2002 @ 11:03:
Nou ik denk dat je de woorden van Jay wel degelijk serieus kunt nemen hoor vwb de duur van het project. Lees zelf maar de diverse threads op dit forum
3 maanden is de minimum verwachting, 4 maanden gaan ze van uit, 8 maanden maximaal. Deze aantallen zijn gebaseerd op de aanwezige cpu power in de laatste 30 dagen van ECCp. ECC2 gaat gewoon een heel kort lopend project worden.
Ik verwacht niet dat eccp2 direct zoveel cpu power krijgt als eccp in de laatste 30 dagen had, dat lijkt me onmogelijk omdat er nogal wat pc's eccp draaiden waar je niet zo 123 bij kan. Dus zal het toch niet heeeeel kort zijn.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

n0kn0k schreef op 03 november 2002 @ 20:20:
Mjah duke dat gaat niet zo 123 :p Je vergeet de gehele support er omheen. Al heb jij wel de middelen ervoor, er gaat wel veel tijd in zitten denk ik. Je moet je niet blind staren op die $10k
Ehm...Duke kent het algorithme en kan heeft de skillz om zo een client schrijven die hij dan op z'n rack kan draaien.

Als 'tie het in z'n 1tje doet heeft 'ie geen server oid nodig snappie? Denk dat als 'tie het echt wil hij vandaag nog kan beginnen :)

En 10.000 dollar is een hoop geld :9

• ColdFusion
JustMe_ schreef op 04 november 2002 @ 12:32:
[...]

Ik verwacht niet dat eccp2 direct zoveel cpu power krijgt als eccp in de laatste 30 dagen had, dat lijkt me onmogelijk omdat er nogal wat pc's eccp draaiden waar je niet zo 123 bij kan. Dus zal het toch niet heeeeel kort zijn.
4 maanden was gebaseerd op 100% van de output in de laatste 30 dagen. 8 maanden is gebaseerd op 50% van die power, wat iets realistischer is misschien.

Maar bedenk wel dat is dan wel is voor 100% van de 20 MDP's die er in ECC2 zitten. ECCp werd opgelost toen we op net iets over de 60% zaten. Op 4 maanden scheelt dat al wel een volle maand om maar een idee te geven.

Maar 1 ding staat wel vast, het gaat korter duren als ECCp. Er zijn maar 20 MDP's (itt 158 MDP voor ECCp), de dp's gaan wel iets langer duren, ik las pas iets van 1.000.000.000 iterations voor 1 dp (itt de 550.000.000 bij ECCp), grofweg 2x zo lang.

• DukeBox
  • Niet online
Zo, met de huidige snelheid heb nu 50% kans dat ik de oplossing vind binnen 100 dagen...

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

DukeBox schreef op 04 november 2002 @ 12:59:
Zo, met de huidige snelheid heb nu 50% kans dat ik de oplossing vind binnen 100 dagen...
euh.. Doe mij ook ff een clientje, splitten we helft van de 'te berekenen' data delen we samen de prijs?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• m-m
  • Niet online

m-m

RobzQ schreef op 04 november 2002 @ 13:35:
[...]

euh.. Doe mij ook ff een clientje, splitten we helft van de 'te berekenen' data delen we samen de prijs?
ik wil ook best helpen... Onder voorwaarde dat als ik het winnende punt vind, kwart van de prijs? :P

Verwijderd

Your right.

Thats why i have choosen to run Muon for a while.

• d33n
DukeBox schreef op 04 november 2002 @ 12:59:
waarom niet even snel wat DPC'ers mobiliseren? :D
de prijs kan natuurlijk slim ;) verdeeld worden :)

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Marble schreef op 04 november 2002 @ 17:44:
[...]

50 % DukeBox
50 % RobzQ

Rest verdelen we eerlijk onder de rest. ;)

• Funcracker
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Marble schreef op 04 november 2002 @ 17:44:
[...]
Omdat dat iets te simpel is gedacht. Gewoon een proggie schrijven dat een algoritme paralel runt op een x aantal CPU's (of dat met x verschillende startposities werkt) is wat anders dan een public DC project opzetten.

En de prijs verdelen 50/50 is onzin. Dukebox heeft er meer Ghz opstaan dan ieder van jullie zelf kan bijdragen waarschijnlijk. Plus dat hij het toch wel in 100 dagen vindt en dan 2 keer zoveel geld heeft dus :)

Ik heb er zelf ook weles over nagedacht, maar meer dan dat ook niet.
Ik weet niet of dit alleen erg motiverend is voor DPC'ers om nu ook ECC2 te gaan doen. Als Duke het binnen 100 dagen kan vinden (wat dus inhoudt dat je een verdraaid slim algoritme hebt of iets weet wat Jay en co niet weten :Y) ) is er weinig motivatie over om mee te crunchen terwijl Duke meer kans heeft om het op te lossen.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• d33n
met slim verdelen bedoelde ik, zodat de winnaar een klein deel krijgt, en dukebox het grootste deel :D , maar idd een proggie maken voor veel mensen zal wat moeilijk zijn..

50/50 is die onzin van RobzQ... :P

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Marble schreef op 04 november 2002 @ 18:15:
met slim verdelen bedoelde ik, zodat de winnaar een klein deel krijgt, en dukebox het grootste deel
Nee dan doe ik natuurlijk niet meer mee en ik kan Duke quoten voor de reden:
DukeBox schreef op 30 oktober 2002 @ 10:25:
Ik vond de constructie van Chris beter..
1000$ naar de winnaars, en 8000$ naar gnu project..

bij ecc2 word dat 2500$ voor de winnaars.. en 5000$ voor degenen die het project opgezet hebben..
Je kan me veel vertellen, maar ze zijn echt geen 5000$ kwijt aan server/hosting/hardware zeker niet met waar ze het nu op gaan draaien.

Bij deze zal ik daarom ook niet meedoen met ecc2, ik vind het ererg op lijken dat zij het alleen maar doen om er zelf beter van te worden.
;)

• InNuedo
ECC2 Beta CLI Client gereleased.

Zie http://ecompute.org/ecc2/cli-client.html voor meer info.

http://ecompute.org/ecc2/ecc2.zip is directe link naar client.

Let the beta testing begin !

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

* 210k It/s 0:0:0:388 DPs

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

"218k It/s 1:0:1:391 DPs"

Eerst blokje is naar 'een server'.. Kan ik ook al ergens naar stats kijken?

[edit]

Laat maar, van de homepage:

"Since portions of the project are not yet completed (for example the stat pages)"

Verwijderd

is het nu wel of niet mogenlijk om alvast een buffertje op te bouwen en als het project begint pas flushen?

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 19:04:
is het nu wel of niet mogenlijk om alvast een buffertje op te bouwen en als het project begint pas flushen?
Ik denk van wel, want:
Q: So will the generated DP results be used?

A: We believe the x86 math core to be generating usable DP values, or we would still be working on it! Yes, we believe any DP values found will be useful for solving the challenge.

LinkedIn

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 10:26
DP's tellen vanaf nu gewoon mee:

[18:58:45] < jeroon> dp's will not be counting for the final stats, right?
[18:59:03] < JBerg> Of course they're going to be counted.

Als je wilt sparen, kun je misschien 2 slashes voor "server=ecc2.eCompute.org" zetten? Of een niet bestaande server invullen?

http://www.donorofniet.nl/

Verwijderd

dus wat gaan we nu allemaal doen :)

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 10:26
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 19:32:
dus wat gaan we nu allemaal doen?

Gewoon flushen. Je bent nu namelijk aan het beta (Pre-Release)-testen, dus willen ze graag jouw dp's ontvangen, om te kijken of alles werkt zoals het zou moeten werken.

http://www.donorofniet.nl/

• InNuedo
RobzQ schreef op 07 november 2002 @ 18:58:
"Since portions of the project are not yet completed (for example the stat pages)"
Jajaja. Ik ben hard bezig om de stats voor de ecc2 website af te maken. :)

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Ik draai ecc2.

• Witlof
  • Laatst online: 20:26
Ik test ECC2 ;)

Verwijderd

ik heb nog niet besloten.

Muon.....eccp muon eccp

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Ik zie in de clients nog niks om subteams mogelijk te maken? Hoe denkt men dat te gaan doen?

• InNuedo
RobzQ schreef op 07 november 2002 @ 20:21:
Ik zie in de clients nog niks om subteams mogelijk te maken? Hoe denkt men dat te gaan doen?
Subteams worden niet gesupport door de stats engine, omdat er te weinig tijd is om dat goed te implementeren, te testen en toch ecc2 snel af te hebben.

Er wordt nu over nagedacht hoe het wel kan. Ik heb wel een idee, maar dat krijgen jullie te horen als ik meer weet.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

"Subteams worden niet gesupport door de stats engine"

In dat geval... [del] client dir...

• InNuedo
RobzQ schreef op 07 november 2002 @ 20:29:
"Subteams worden niet gesupport door de stats engine"

In dat geval... [del] client dir...
Hey rustig man... Er kunnen wel stats gemaakt worden met subteam stats.. Man.. niet overhaast dingen doen :)

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

InNuedo schreef op 07 november 2002 @ 20:39:
[...]

Hey rustig man... Er kunnen wel stats gemaakt worden met subteam stats.. Man.. niet overhaast dingen doen :)
*wacht nog even af..

Maar kom op, ik moet zeggen dat ik een beetje radeloos begin te worden. We (TFS) willen gewoon een lekker langlopende competitie met mooie en actuele stats op 3 nivo's:

- teams
- subteams / individuen
- subteam stats voor leden van subteams

Verder is belangrijk een kleine en stabiele client die ook als service te installeren is & eenvoudig te begrijpen is voor iedereen.

Waarom kunnen we niet 1 project vinden dat ons dit allemaal kan bieden? (behalve OGR, maar dat is al te lang bezig en is daarom (voor ons) geen 'leuke' uitdaging meer)

• ColdFusion
RobzQ schreef op 07 november 2002 @ 20:49:

Maar kom op, ik moet zeggen dat ik een beetje radeloos begin te worden. We (TFS) willen gewoon een lekker langlopende competitie met mooie en actuele stats op 3 nivo's:
Voor een langlopende competitie moet je dan niet bij ECC2 zijn. Zoals hiervoor al genoemd, gaat het hooguit een half jaar duren.

• Witlof
ColdFusion schreef op 07 november 2002 @ 21:30:
[...]

Voor een langlopende competitie moet je dan niet bij ECC2 zijn. Zoals hiervoor al genoemd, gaat het hooguit een half jaar duren.
daar ben ik het wel mee eens. Als jij als TFS member een lang durend project wil waarvan je bij het begin bij kan zijn dan zou ik eerder voor RC5-72 kiezen dan voor ECC2. Zeker als ze al zeggen dat het hooguit 8 maanden gaat duren en minimaal zo'n 4 maanden. Als je weinig clients wilt installeren (verwijderen/veranderen) kies dan voor iets anders.

Mij lijkt het gewoon leuk om gewoon hieraan ook mee te doen om te kunnen zeggen dat je dat hebt gedaan. Na dit komt RC5-72 wel want dat zal dan toch nog niet afgelopen zijn :D

Verwijderd

GENIETEN! Heerlijk! Eindelijk weer ECCiets. :9~

Even wat benchmarks:
P3 800 -> 350-370k its/sec
AMD TB1400 -> 670-690 its/sec

Dus lijkt aardig te kloppen :)

Met een woord: JOEPIE!
/me is blij

• Witlof
Hier doet mijn AMD T'Bird 1200 610K its/sec ;)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

:{ P4 2.0 Ghz -> 440 K its/sec :{
Bagger op en top :{

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Mijn TB900 doet ur 415

• InNuedo
587k op een tb1200

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hier 860 - 870 kits op een amd xp2000+
Inmiddels alweer drie amd xp2000+ dozen geassimileerd voor TCF *D

Ars: here we come for victory!

P.S: client loopt ook wel op een dual doos :)
gewoon hetzelfde als de vorige, 2 clients in 2 mappen. :9

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ehmzz hoe lang duurt het eik voor dat je een DP tje hebt gemaakt :? / gevonden

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

RIKZ schreef op 08 november 2002 @ 14:29:
Ehmzz hoe lang duurt het eik voor dat je een DP tje hebt gemaakt :? / gevonden
ColdFusion schreef op 04 november 2002 @ 12:51:
Maar 1 ding staat wel vast, het gaat korter duren als ECCp. Er zijn maar 20 MDP's (itt 158 MDP voor ECCp), de dp's gaan wel iets langer duren, ik las pas iets van 1.000.000.000 iterations voor 1 dp (itt de 550.000.000 bij ECCp), grofweg 2x zo lang.
En daar is je antwoord :+

Juist

Verwijderd

Ik ben ook maar begonnen met Beta draaien. Niks zo belangrijk als een stabiele client!!!

edit:
XP1700+ noc: 750K It's sec

• n0kn0k
Bij mij op het werk hangt ie al na enkele minuten :(

Ik ga thuis nog ff testen. Ik hoop iig dat ze snel met de final client en optimized versies uit komen :) Want ik vind zo'n DOS venster maar niets :p

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Dankje ;)

Hmzz dan zou hij onderhand toch wel 1 puntje moeten hebben.. maarj ah. we wachten wel :P

• My
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Current: 400000.0 its/sec (1.60 secs), 46775808 its since last DP.

Leuk rond getalletje ;)

Verwijderd

Als we allemaal gaan grazen is het project al afgelopen voordat de stats online zijn :P

• McPhisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01-2025
Hoe kan je die .cfg file editten ?

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

McPhisto schreef op 08 november 2002 @ 15:23:
Hoe kan je die .cfg file editten ?
Open in een text-editor zoals notepad.

• McPhisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01-2025
Dankje, hij loopt !

• Flapmo
  • Laatst online: 23:54

Flapmo

and back is gigi!

Hm van het weekend maar is testen wat mijn xp2200+ doet :)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 09:21:
GENIETEN! Heerlijk! Eindelijk weer ECCiets. :9~

Even wat benchmarks:
P3 800 -> 350-370k its/sec
AMD TB1400 -> 670-690 its/sec

Dus lijkt aardig te kloppen :)

Met een woord: JOEPIE!
/me is blij
Ik haal maar 380K top op mijn p3 1Ghz :(
Weet iemand een manier om dit op te verhogen, Norton Systemworks niet opstarte werk ook al niet :(

• Bastien
  • Niet online
Ook een PC van muon overgezet... gewoon ff proberen :)

Athlon 1 GHz doet hier rond de 475k. Eerste Dp is weg na een halfuurtje.

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

uh, als ik x86core.exe start doet ie 2x zoveel berekeningen als ik de cliclient draai?
Wel net een puntje ingeleverd... :P

Verwijderd

Klopt het dat je die beta client niet "offline" kan draaien? :(

• Witlof
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 23:21:
Klopt het dat je die beta client niet "offline" kan draaien? :(
Ik kreeg dat ook in de gaten toen ik die 2 // voor de server zetten en ik wilde sparen. Ging helaas niet door. Misschien dat dat in de toekomst wel kan maar nu in iedergeval nog niet helaas

• InNuedo
Witlof schreef op 09 november 2002 @ 00:31:
[...]

Ik kreeg dat ook in de gaten toen ik die 2 // voor de server zetten en ik wilde sparen. Ging helaas niet door. Misschien dat dat in de toekomst wel kan maar nu in iedergeval nog niet helaas
http://www.ecompute.org/ecc2/problems.html

• n0kn0k
6. Twice we have had a report that the client has failed to properly upload a DP. The client reports, “There appears to be a problem with the DP data…” and then exits. Restarting the client continues normal operation. Unknown as to cause, still being worked

One of them :p

• X-G

X-G

Yeah.

Hmmm.. ik wacht nog ff tot alle stats on zijn e.d. dan zal ik meteen mijn laatste Muon/Think result in de bak met results storten en volledig ECC2 gaan draaien.. Zodra de client uit de beta is !

• Witlof
Ik zit nu te kijken op de statspage van ECC2 maar zit nu te denken hoe we per subteammember stats kunnen krijgen. Moet ik nu een team aanmaken wat lid is van DPC (of gaat dat niet) of moet ik allemaal verschillende email-adressen gebruiken per PC/member?

• InNuedo
Witlof schreef op 10 november 2002 @ 19:53:
Ik zit nu te kijken op de statspage van ECC2 maar zit nu te denken hoe we per subteammember stats kunnen krijgen. Moet ik nu een team aanmaken wat lid is van DPC (of gaat dat niet) of moet ik allemaal verschillende email-adressen gebruiken per PC/member?
KoW en ikkuh zijn bezig een manier te bedenken om dit op te lossen. Morgen hoor je waarschijnlijk meer

• Witlof
Is er ook al een proxy? We willen nu voor ons team een eigen proxy draaien om het geheel in eigen beheer te hebben maar ook om stats makkelijk en redelijk real-time te maken in een eigen passende lay-out van de site :)

• ColdFusion
Witlof schreef op 10 November 2002 @ 20:18:
Is er ook al een proxy? We willen nu voor ons team een eigen proxy draaien om het geheel in eigen beheer te hebben maar ook om stats makkelijk en redelijk real-time te maken in een eigen passende lay-out van de site :)
Nee is er nog niet. De code is nog niet vrijgegeven omdat er eerst nog wat security issues aan de dp server moeten worden opgelost. Zodra die vrijkomt kun je daarmee een proxy bouwen. Ik dacht dat er ook op de planning stond dat Jay & Co een standaard proxy uit gaan brengen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

• d33n
de ecc2.zip file die nu te downloaden is op de site kun je beter NIET downloaden!
elke keer als hij een dp klaar heeft crasht ie.

• InNuedo
Jay is druk aan het kijken waarom de beta client af en toe crashed. Een hoop bugs zijn al gefixed, dus het schiet al op richting de final version.
De beta stats hebben een klein probleem. De persoon die de loader draait (DP DB -> Stats DB) is weg (voor een dag of 4) en de loader is gecrashed. Wordt dus nog even wachten op de stats.

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 14-05 11:33
ColdFusion schreef op 10 November 2002 @ 20:51:
[...]

Nee is er nog niet. De code is nog niet vrijgegeven omdat er eerst nog wat security issues aan de dp server moeten worden opgelost. Zodra die vrijkomt kun je daarmee een proxy bouwen. Ik dacht dat er ook op de planning stond dat Jay & Co een standaard proxy uit gaan brengen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Even ter aanvulling, ik heb net met JBerg gepraat en het communicatieprotocol wordt over een weekje pas bekend. Ik ben vandaag bezig geweest om met een sniffer het protocol uit te zoeken, dat is redelijk gelukt op 1 ding na, het sturen van een ack naar de client. Als ik stuur wat ik denk dat het moet zijn (en wat JBerg heeft bevestigd), dan knalt de client met een melding over foute dp's :(

En het wordt iid pas vrijgegeven over een week ivm security issues. Het nu vrijgeven zou misbruik tot gevolg kunnen hebben oid.
Pagina: 1 2 Laatste