ECC2K-109 Update

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Voor u allen wat meer info over het volgende ECC project.

Chris heeft een dealtje gesloten met een aantal mensen waaronder Jay Berg (u allen welbekend van enkele ge-optimaliseerde ECCp-109 clients en deelnemer aan ECCp-109). Ik weet niet prcs of ik mag vertellen hoe dit is gegaan, dus voorlopig doe ik dat niet. Opzich maakt dat ook niet uit.

De server code is af en Jay Berg is momenteel bezig een interface te bouwen voor om de client code. De client code zelf wordt op dit moment nog getest.
Als het mee zit wordt over een paar dagen de eerste beta client gereleased.

Ook bij deze client is het weer mogelijk om offline te grazen.
Het is ook wederom weer mogelijk dp's te emailen.

Verder zal er een verniewing worden doorgevoerd in de manier waarop teams bestaan. De team naam zal voortaan een vast onderdeel zijn van elke machine. Op deze manier kan aan elke machine een unieke team ID worden toegekend evenals een unieke naam voor het systeem. Tevens zorgt dit ervoor dat er de mogelijkheid is stats te produceren per machine, per user en per team.

Voor de mensen die niet volgen waar dit over gaat, één woord: subteams...

Op het momentis er een client die kan draaien op linux/unix systemen en eentje die draait op Win32 machines. Voor beiden is er initieel enkel een CLI (Command Line Interface) client.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

En de hamvraag: hoe zit het met teamhoppen? :)

D3 char(s)

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Woei!! Ik heb er al zin in! :)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 11:33
Goh stats per pc, hebben ze op onze team proxy zitten loeren ofzo ? :)

Maarum als iemand ergens een beta client heeft of een technische beschrijving van de dpstring in de dplist file, dan hou ik me zwaar aanbevolen om zsm onze teamproxy klaar te hebben staan

• E-jey
  • Niet online
Dan hoop ik dat we snel weer kunnen beginnen :) Weet iemand eigenlijk of we gewoon weer bij nul beginnen of dat we gewoon verder gaan zoals het op het einde was????

Verwijderd

Kan je ook dp's van een andere machine flushen dan?

Verwijderd

nieuw project, dus ik denk wel dat we van nul beginnen

• Reley
  • Laatst online: 16:01

Reley

Zoom Zoom

WOEI... de koeie van de BKB staan al te popelen :D

Verwijderd

Reley schreef op 27 oktober 2002 @ 11:12:
WOEI... de koeie van de BKB staan al te popelen :D
TRUG!!!! Afbeeldingslocatie: http://www.teamcoldfusion.nl/smilies/gein/zzwhip.gif

• Reley
  • Laatst online: 16:01

Reley

Zoom Zoom

* Reley schupt ze met moeite weer terug de stal in..... :+

• ColdFusion
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 11:04:
Lijkt me toch wel, anders is het hele ideale van de mogelijkheden om het op inetloze bakken te draaien weg. Wat er waarschijnlijk bedoeld wordt is dat de client ook een soort unieke code meestuurt, zodat je in subteamstats (op de proxy's) onderscheid nog eens kunt maken op pc/client nivo. Dus jantje heeft bv 10 pc's, klik op jantje en je krijgt de stats van die 10 pc's te zien, hoeveel ze apart doen.

Nog meer stats dus :9~

Overigens was dit al mogelijk bij ECCp-109, maar met een slimme truck ;)

Verwijderd

Laten we hopen dat de ecc2k snel begint!
Ik vind het maar niets dat mijn pc 's nachts uitstaat :)
Aggression zal dan vanaf dag 1 meedoen!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

Flapmo

and back is gigi!

ParaNoiMia schreef op 27 oktober 2002 @ 10:41:
Goh stats per pc, hebben ze op onze team proxy zitten loeren ofzo ? :)

Maarum als iemand ergens een beta client heeft of een technische beschrijving van de dpstring in de dplist file, dan hou ik me zwaar aanbevolen om zsm onze teamproxy klaar te hebben staan
Zodra onze proxy up is zal ik weer eens en praatje gaan maken voor een uitbreiding van mijn assortiment aan power (NC weet waarover ik het heb :P)

//edit
Lijkt me toch wel, anders is het hele ideale van de mogelijkheden om het op inetloze bakken te draaien weg. Wat er waarschijnlijk bedoeld wordt is dat de client ook een soort unieke code meestuurt, zodat je in subteamstats (op de proxy's) onderscheid nog eens kunt maken op pc/client nivo. Dus jantje heeft bv 10 pc's, klik op jantje en je krijgt de stats van die 10 pc's te zien, hoeveel ze apart doen.

Nog meer stats dus

Overigens was dit al mogelijk bij ECCp-109, maar met een slimme truck
NC had dat al lang op hun proxy >:). Wij hadden eeen berg aan stats, thx to para :P. Stats per pc, per member, per dag, dag history, grafiekjes, mogelijk tot sparen met 1 bak of 2 of 3...(per bak kon je aangeven >:) ) en ga zo maar door :P. Oja de leukste: Members vergelijking, jezelf met iemand anders vergelijken en dan een grafiekje krijgen met zijn output tov die van jou :P. Heerlijk.......

_/-\o_ _/-\o_ PARA _/-\o_ _/-\o_

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• E-jey
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 11:33:
Laten we hopen dat de ecc2k snel begint!
Ik vind het maar niets dat mijn pc 's nachts uitstaat :)
Aggression zal dan vanaf dag 1 meedoen!
Waarom doe je dan geen ander project??

Verwijderd

omdat als ecc2k een beetje snel begint ik dan weer alles daarop over moet omgooien (ban dus gewoon lui

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Yeeey!
Iemand een ETA wanneer het begint enzo?

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 15:02
ZIjn er al specs bekend van het flushen van DP's? en dus de userinf.txt? Als deze 'definitief' zijn, hoor ik het graag. Kan ik nl. ASAP m'n proxy up to date brengen !

Verwijderd

InNuedo schreef op 27 oktober 2002 @ 14:00:
ZIjn er al specs bekend van het flushen van DP's? en dus de userinf.txt? Als deze 'definitief' zijn, hoor ik het graag. Kan ik nl. ASAP m'n proxy up to date brengen !
Als ik zo 'ns je ondertitel bekijk weet je dat allang :)

wel leuk trouwens dat er weer een ECCp'tje aan zit te komen, was toch wel een redelijk ideaal project voor mij...

Jullie horen nog van me ;)

• InNuedo
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 15:37:
[...]
Als ik zo 'ns je ondertitel bekijk weet je dat allang :)
Mwah. Dat staat er alleen, omdat ik m'n proxy ga ombouwen (code van de core en stats gaan opschoning, herbouwing en extra checks krijgen). Maar ik heb de specs nog wel nodig. Maar ben al in overleg met dukebox :)

• ColdFusion
En nog eens miereneuk: Het is ECC2-109, niet ECCp2 of ECC2K-109. Die bestaan niet. ECC2K-108 bestaat wel, die is afgerond. De volgende ECC2K is 130. Wij gaan nu ECC2-109 doen. Grr :)
</miereneuk>
Kijk zelf maar op Certicom

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Blistimo schreef op 27 oktober 2002 @ 10:33:
En de hamvraag: hoe zit het met teamhoppen? :)
Teamhoppen is niet mogelijk.
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 11:04:
Als je bedoelt of het mogelijk is om dp's van een offline machine via flop ofzo vanaf een andere machine te flushen is het antwoord ja.

Nog wat meer info:

De client maakt zoveel mogelijk gebruik van MMX instructies, dus op oude CPU's zonder deze instructies kan draaien wel eens lastig worden.

En Coldfusion: Over wat er op de certicom page staat heb je gelijk. Ik zal het Jay eens vragen. Het moet ECC2-109 of ECC2K-108 zijn. Beiden zijn 109 bits..
Jay heeft het zelf over ECC2K-109, dus vandaar dat ik dat gewoon gebruikt heb.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Verwijderd

Thank you! Battle up!!! :)

• Witlof
  • Laatst online: 20:26
Opzich wel mooi om te zien dat er gedacht wordt aan subteams. Dit is volgens mij voor het eerst bij een DC-project :D

Proxy's zijn hierdoor niet echt meer nodig alleen voor het sparen is het nog wel makkelijk. Brengen hun die ook uit of wordt dat weer eigen makeladij?

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Witlof schreef op 27 oktober 2002 @ 19:18:
Opzich wel mooi om te zien dat er gedacht wordt aan subteams. Dit is volgens mij voor het eerst bij een DC-project :D

Proxy's zijn hierdoor niet echt meer nodig alleen voor het sparen is het nog wel makkelijk. Brengen hun die ook uit of wordt dat weer eigen makeladij?
Nou... er is een kleine complicatie..

Heb het er net even met jay over gehad maar proxies zullen zo goed als nutteloos zijn. Als ik het goed begrepen heb worden de dp's encrypted verstuurd. Proxies zullen de dp's dus niet kunnen uitlezen :/

Verder worden MF's vertraagd :/
De server kijkt eerst hoeveel punten er aankomen, en als dat er teveel zijn wordt die thread op een lager pitje zetten om andere gebruikers niet te storen.
Zoals Jay het zegt: Als er echt veel dp's worden geflushed zul je merken dat je er nog maar een paar per minuut doorheen krijgt gepompt..

Ik ben hierover nog met hem in gesprek, want MF's is juist iets waar we onze spanning vandaan halen. We staan bekend om ons megaflush geweld :) (en nu wil ik niets horen over het einde van ECCp-109 en onze gespaarde dp's..).

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 14:10

Leejow(saait)

Blater

Flapmo schreef op 27 oktober 2002 @ 11:39:
NC had dat al lang op hun proxy >:). Wij hadden eeen berg aan stats, thx to para :P. Stats per pc, per member, per dag, dag history, grafiekjes, mogelijk tot sparen met 1 bak of 2 of 3...(per bak kon je aangeven >:) ) en ga zo maar door :P. Oja de leukste: Members vergelijking, jezelf met iemand anders vergelijken en dan een grafiekje krijgen met zijn output tov die van jou :P. Heerlijk.......

idd, Paranoimia had het echt prima geregeld op de proxy :) ik kon alles prima bijhouden en we hadden zelfs eigen team mijlpalen, nieuwe members, nieuwe pc's :9~

Echt heerlijk als je een enorme Stats-geil bent >:) jammergenoeg zijn de opties bij TSC een stuk beperkt waardoor er een stuk minder persoonlijke stats zijn per subteam maar ik kan er mee leven ;)

Verwijderd

Leejow(saait) schreef op 27 oktober 2002 @ 20:12:
[...]

Echt heerlijk als je een enorme Stats-geil bent >:) jammergenoeg zijn de opties bij TSC een stuk beperkt waardoor er een stuk minder persoonlijke stats zijn per subteam maar ik kan er mee leven ;)
-offtopic-
Al eens op http://145.94.192.103/d2ol/index.cfm?project=tri gekeken?
-/offtopic-

BTW, MF'en moet echt wel kunnen, anders ist niet zo leuk :{

• ColdFusion
Funcracker schreef op 27 oktober 2002 @ 19:49:
Heb het er net even met jay over gehad maar proxies zullen zo goed als nutteloos zijn. Als ik het goed begrepen heb worden de dp's encrypted verstuurd. Proxies zullen de dp's dus niet kunnen uitlezen :/
Ik heb juist iets anders gehoord. Public proxies krijgen wel de sleutel om het de ontcijferen om er stats van te kunnen bouwen. En verder vraag ik mij af of alleen de dp wordt versleuteld of ook de handle erbij. Dat is mij ook niet duidelijk.
Verder worden MF's vertraagd :/
De server kijkt eerst hoeveel punten er aankomen, en als dat er teveel zijn wordt die thread op een lager pitje zetten om andere gebruikers niet te storen.
Zoals Jay het zegt: Als er echt veel dp's worden geflushed zul je merken dat je er nog maar een paar per minuut doorheen krijgt gepompt..
Zal ook wel meevallen denk ik. Bv tijdens de laatste MF die TCF gedaan heeft (400k) is niet alles in 1x verstuurd, maar in batches van 25k. Dan is alleen nog de vraag waar ligt de grens waar een thread op een lower priority komt.

Dus eigenlijk nog te weinig details om iets zinnigs te zeggen atm.

• ParaNoiMia
ColdFusion schreef op 27 oktober 2002 @ 20:40:
[...]

Ik heb juist iets anders gehoord. Public proxies krijgen wel de sleutel om het de ontcijferen om er stats van te kunnen bouwen. En verder vraag ik mij af of alleen de dp wordt versleuteld of ook de handle erbij. Dat is mij ook niet duidelijk.
Ik snap dat hele encrypt verhaal niet, het kost cycles en volgens mij kon er niet mee geklooit worden in het oude project, dus ik zie het nut niet zo.
[...]

Zal ook wel meevallen denk ik. Bv tijdens de laatste MF die TCF gedaan heeft (400k) is niet alles in 1x verstuurd, maar in batches van 25k. Dan is alleen nog de vraag waar ligt de grens waar een thread op een lower priority komt.

Dus eigenlijk nog te weinig details om iets zinnigs te zeggen atm.
Start je vanaf je proxy gewoon 100 threads van 5k :X

Verwijderd

Mooi verhaal op FP KoW :) _/-\o_ _/-\o_

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
WOOOOOOOOOOEEEEEEEIIIIIIIIIIII

Kom maar op met ECC2 109 :) Onze bakken staan te wachten :)

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

n0kn0k schreef op 28 oktober 2002 @ 09:08:
WOOOOOOOOOOEEEEEEEIIIIIIIIIIII

Kom maar op met ECC2 109 :) Onze bakken staan te wachten :)
Same here....

ECCp heeft tenminste fatsoenlijke subteam mogelijkheden en relatief kleine client..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 14:10

Leejow(saait)

Blater

Werkt zo goed en zo snel :s ik bekijk de stats liever via de TSC community site :)

Verwijderd

_/-\o_ Inderdaad _/-\o_

Verwijderd

mee eens, kow: dat heb je mooi gemaakt! :)

• My
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Woei, bijna weer beginnen :D

_/-\o_ mooi verhaaltje Kow! _/-\o_

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

danku, danku :)

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

p-4's zullen wel weer zuigen met dit project ofnie??

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

CaLeX3000 schreef op 28 oktober 2002 @ 16:20:
p-4's zullen wel weer zuigen met dit project ofnie??
zien we snel genoeg ...

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

MadCow schreef op 28 oktober 2002 @ 17:37:
[...]

zien we snel genoeg ...
Hoe snel? :9~

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

mooi!
Eindelijk weer wat mooi nieuws van het ECCp2-109-front :)

En ja, * Loco-Motiv doet dan ook weer mee. Geen idee of het met subteam zal zijn, maar ik denk het wel. Daar om volg ik ook deze draad ivm proxyies e.d.

Ik wacht geduldig af... }:O

last.fm

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

trouwens heb nog een vraagje: kunnen we de source van de clients weer gewoon downen?
de reden is omdat ik hier hoofdzakelijk freebsd draai, en slechte ervaring heb met linux binaries (genome@home b.v.)
iemand info?

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

Ik ga zeker terug meedoen! Al dan niet met ons subteam.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Team Frikandel Speciaal gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weer meedoen.. Zodra iemand ons een client kan leveren zijn we van de party..

Pleaz.. cpu is getting bored.
Afbeeldingslocatie: http://www.d-zgn.com/error.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door RobzQ op 29-10-2002 00:44 . Reden: typo ]

Verwijderd

}:O

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Kan iemand ons misschien vertellen hoe lang het nog duurt voor er clients zijn voor de nieuwe competitie? Dagen? Weken? Maanden?

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Flapmo schreef op 27 oktober 2002 @ 11:39:
[...]

de NC stats waren GEIL!!!!! ik kon er wel de hele avond aanzitten :9

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Verwijderd

/me wordt een beetje gek van vastlopende clients bij een bepaald project dus heeft wel weer zin in een stabiel project zoals ECC2-109 :)

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Nou dikkie ik denk dat je niet teamloos ECCp hoeft te gaan doen ;)

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
Denk dat ik ook maar weer terugkom bij DPC.. :)

Nieuw project, nieuwe kansen.. maar het schijnt dus zo te zjin dat je binnen DPC een subteam op kan richten..? En dat de punten die daar verzameld zijn, daar ook blijven..?

• ColdFusion
Rond eind november is het de bedoeling dat we weer gaan beginnen. Nog een maandje volhouden dus. Meer info is hier te vinden.

Als eerste zullen er alleen clients voor Win32 en *nix zijn. Versies voor andere OS'en (Mac, Solaris etc) staan wel op de planning en zullen later komen. Tevens wordt er aan een client voor multi cpu's gewerkt, dus ala de dnet client, gewoon 1 client voor 2 of meer cpu's.
De client gaat gebruik maken van MMX instructies. Op cpu's zonder MMX zal de client ook behoorlijk bagger presteren, maar er komt nog een aparte versie van de client voor pc's zonder MMX.

De stats gaan waarschijnlijk (close to) realtime worden.

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
:) dat klinkt goed.
Count me in, Muon is lang zo leuk niet als Eccp.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

ColdFusion schreef op 30 oktober 2002 @ 09:26:
Rond eind november is het de bedoeling dat we weer gaan beginnen. Nog een maandje volhouden dus.

De stats gaan waarschijnlijk (close to) realtime worden.
Een maand? Darn, da's nog lang... Maar goed we hebben geen keuze dus niet zeuren RobzQ.

Ik zal de voortgang in de gaten houden en zodra we iets kunnen installeren ben ik erbij..

Verwijderd

Prior to the end of november, da's minder lang dan een maand :P

• DukeBox
  • Niet online
Ik vond de constructie van Chris beter..
1000$ naar de winnaars, en 8000$ naar gnu project..

bij ecc2 word dat 2500$ voor de winnaars.. en 5000$ voor degenen die het project opgezet hebben..
Je kan me veel vertellen, maar ze zijn echt geen 5000$ kwijt aan server/hosting/hardware zeker niet met waar ze het nu op gaan draaien.

Bij deze zal ik daarom ook niet meedoen met ecc2, ik vind het ererg op lijken dat zij het alleen maar doen om er zelf beter van te worden..
50% split among the eCompute ECC2-109 project developers

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

DukeBox schreef op 30 oktober 2002 @ 10:25:
Je kan me veel vertellen, maar ze zijn echt geen 5000$ kwijt aan server/hosting/hardware zeker niet met waar ze het nu op gaan draaien.

[...]
Dus jij doet niet mee omdat de developers er 'iets' mee verdienen. (nadat de kosten eraf gaan) Het lijkt mij dat een dergelijk project begeleiden nogal wat tijd en energie kost. En $5000 -kosten gedeeld door 5 man over een jaar (hoewel het project waarschijnlijk langer gaat duren) vind ik niets hoor.

Verwijderd

Ik ga niet voor het geld, maar voor de stats.... :P
Ik denk dat redelijk wat mensen binnen DPC er zo over denken...
Maar ja, iedereen zijn eigen mening, vrijheid van meningsuiting lijkt me......

• ColdFusion
Het interesseert mij geen drol wat er met dat geld gebeurd. Ik doe mee voor de stats. De winnaars krijgen hier zelfs nog meer als bij ECCp-109. Daar kreeg de organisatie $8000 en dat is gegaan naar FSF, de Free Software Foundation.

En vergeet niet dat bij ECC2 de organisatie niet meer uit slechts 1 man bestaat, maar uit 5 man. Dus voor ze 'verdienen' dan $1000 de man voor 1,5 jaar of langer volledige inzet. Vind ik totaal niet onredelijk.

En nogmaals het zal mij een worst zijn wat er met het geld gebeurd. Als je puur voor het geld wilt meedoen, zou ik zeker niet meedoen.

Verwijderd

Inderdaad een beetje overreacted Duke, volgens mij gaat er behoorlijk wat tijd en moeite in zitten voor het opzetten van zo'n project... $1000,- is dan niet veel voor een jaar of twee jaar al je vrije tijd opgeven...

• ColdFusion
En nog iets: Chris werd gesponsord door het ND met een paar T3 lijnen, hosting etc.
Jayberg en crew hebben dat niet. Die moeten dat uit eigen zak betalen.

Bij RC5 is ook een deel van het prijzengeld naar dnet zelf gegaan overigens.

• DukeBox
  • Niet online
Ik denk dat ik ook maar geld ga vragen voor de proxy/stats.. al die tijd dat ik er in gestopt heb en geld voor mijn dataverkeer.

[ Voor 0% gewijzigd door DukeBox op 30-10-2002 11:40 . Reden: heb er geen zin in ]

Verwijderd

8)7 >:) je gaat je handtekening waarmaken Duke?

• ColdFusion
DukeBox schreef op 30 oktober 2002 @ 11:33:
Ik denk dat ik ook maar geld ga vragen voor de proxy/stats.. al die tijd dat ik er in gestopt heb en geld voor mijn dataverkeer.
Dat is wat anders IMO. Geld vragen of het prijzengeld anders verdelen. De organisatie vraagt geen geld van de deelnemers. Alleen ze pakken een deel van het prijzengeld dat er binnenkomt. Gebeurd bij ieder project waar prijzengeld wordt uitgekeerd. Moet het eerste project nog tegenkomen waar dat niet gebeurd.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Je kunt het ook anders zien, het bedrag dat de winnaar krijgt is 2,5 maal zo hoog als van te voren.

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Maar jij draait je proxy/stats niet in opdracht van... Stel dat jij 1000 dollar zou krijgen om een proxy te draaien, minus de kosten zou je dan wellicht wat overhouden. Niet meer dan logisch dat jij er dan wat voor zou vangen ter betaling voor alle tijd en energie die je erin steekt.

Magoed, blijf vooral weg als je niet aan het aankomend project mee wil doen. Ik zie er niets in om leden dusdanig om te praten dat ze eccp blijven draaien. *zwaait*

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
NG schreef op 30 oktober 2002 @ 12:08:
[...]
Magoed, blijf vooral weg als je niet aan het aankomend project mee wil doen. Ik zie er niets in om leden dusdanig om te praten dat ze eccp blijven draaien. *zwaait*
Ah.. ik zie dat de 'oude' NG weer terug is. Ik had je 'bijtende'opmerkingen al zo lang moeten missen (niet geheel tot mijn spijt overigens)..

Even ontopic:
Voor iedereen die zich verveelt op IRC.. ga hier es heen: #ecc2

Heb zelf even geen tijd om daar rond te hangen, maar DPC moet natuurlijk wel goed vertegenwoordigd worden...

• Theuno
  • Laatst online: 23:46

Theuno

Da Devil Crew

Funcracker schreef op 30 oktober 2002 @ 14:01:
Even ontopic:
Voor iedereen die zich verveelt op IRC.. ga hier es heen: #ecc2
En welke server mocht dat wezen ?
Ik ben het wel ergens tegen gekomen, maar kan het zo snel niet vinden.. :S

edit:
niet dat ik me verveel trouwens..

[ Voor 0% gewijzigd door Theuno op 30-10-2002 14:10 . Reden: verveel ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Theuno schreef op 30 oktober 2002 @ 14:07:
[...]

En welke server mocht dat wezen ?
Ik ben het wel ergens tegen gekomen, maar kan het zo snel niet vinden.. :S

edit:
niet dat ik me verveel trouwens..
Channel: #ECC2 or #DistributedComputing
Server: irc.eCompute.org (ports 80 and 6667)

Ook voor als je, je niet verveelt 8)

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Leuk dat het al aardig opschiet, maar wat is nou het grootte verschil tussen ECCp-109 en ECC2-109??? :?

Juist

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Jeldert schreef op 30 oktober 2002 @ 14:39:
Leuk dat het al aardig opschiet, maar wat is nou het grootte verschil tussen ECCp-109 en ECC2-109??? :?
ECC2-109 word op een andere manier opgelost, waardoor het een heel stuk sneller klaar zal zijn.

Addon:
Estimated Machine days for ECCp-109 9.0 x 10^7
Estimated Machine days for ECC2-109 2.1 x 10^7

Misschien halen we hier niet eens een GF...

[edit]
zie post van Coldfusion hieronder voor de waarheid..
Theuno heeft hiermee geleerd om een Arsian niet zomaar te vertrouwen... :Z

[ Voor 0% gewijzigd door Theuno op 31-10-2002 01:09 . Reden: addon &newedit ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• ColdFusion
Jeldert schreef op 30 oktober 2002 @ 14:39:
The different is the underlying field. The ECCp-109 challenge was defined
over the integers modulo a 109-bit prime number, p. On the other hand, the
ECC2-109 challenge is defined over a field of size exactly 2^{109}. Note that
this is not the integers modulo 2^{109}, which does not form a field. It's a
very different beast altogether. Certicom describes some of these differences
in their tutorials rather well, if you're interested to have a look.
ECCp ECC2 Certicom

Toevoeging:

Bij ECCp werkten we met een elliptische curve, bij ECC2 gaan we rekenen met random en Koblitz curven.

Verwijderd

Theuno schreef op 30 oktober 2002 @ 14:40:
[...]

ECC2-109 word op een andere manier opgelost, waardoor het een heel stuk sneller klaar zal zijn.

Addon:

Hij bedoelt het beveiligingsalgorithme denk ik, niet het project...

Ben ik ook wel benieuwd naar, iemand die dat weet?

• ColdFusion
Theuno schreef op 30 oktober 2002 @ 14:40:
[...]

Addon:

Moet je het wel goed copy pasten ;)
Volgens Certicom was het estimated machine days 9,0 x 10^6 ipv 7 dus ;)

Oftewel 21.000.000 voor ECC2 tegen 9.000.000 voor ECCp. ECC2 is dus ruim een factor 2 groter.

[ Voor 0% gewijzigd door ColdFusion op 30-10-2002 14:53 . Reden: iets verduidelijkt ]

• ParaNoiMia
Tipje:

http://www.doc-hopper.com/forum/viewforum.php?f=1

Daar zijn net wat vragen en antwoorden door Jay Berg gepost.

Proxies zijn iig mogelijk en de source code van de clients wordt gewoon gereleased.

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op 30 oktober 2002 @ 15:21:
Daar zijn net wat vragen en antwoorden door Jay Berg gepost.
Ik ben maar even zo onbeleefd om de zaak te kopieren en hier te posten.
Ik neem aan dat iedereen hier wel Engels kan lezen :P
JayBerg schreef 30 oktober 2002 @ 8:12:

Q1: Will the client work on a certain platform?
A1: Well, we're hoping that the client will eventually get ported to just about every platform. But the initial work is being done to produce three clients. The first clients will be (in no specific order:
1. A standard *nix client for x86 platforms.
2. A Win32 GUI client
3. A Win32 Service

Q2: Can I help beta test?
A2: You wouldn't believe how many people want to get their hands on an early client! But the truth is, each of the developers has a set of beta test people that they're used to working with. If you really want to help, your best bet is to track down one of the developers and convince him to let you help by testing.

Q3: When is ECC2 being released?
A3: Exactly 5 minutes after it's ready to be released! Seriously, we're hoping to get the first clients released in the mid to late November time frame. Work on the other platforms will start before then, but I have no information at this time on when to expect which follow-on client.

Q4: Can we run proxy servers?
A4: All source code will be released, which means people will be able to create proxy servers. But there may be minimal reason for doing proxies, given some of the things we're doing on the project. We're hoping to provide real time stats, ability to do automated DP email submissions for firewall handling, etc.

Q5: Firewall handling? Automated emails?
A5: It is felt that nearly every box has the ability to do SMTP emails. So the client will (probably) have the ability to submit DP's via automated emails. You can either have direct port connection (fastest and easiest for the server), or automated email submissions. Both will work invisibly, without operator involvement.

Q6: What is the client/server protocol?
A6: When we finish the protocol, we'll be posting the details. But at the moment, we're still working on the clients and server, so the protocol will be changing. This also includes which ports will be supported, the server IP, etc.

Q7: Where can I get more information on...?
A7: The best place to ask for information is either here, or on the eCompute IRC server. At least one of the developers is usually available and able to discuss details. Note that since things are still changing, you'll frequently get told "We don't know yet."

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Funcracker schreef op 30 oktober 2002 @ 14:01:
[...]

Ah.. ik zie dat de 'oude' NG weer terug is. Ik had je 'bijtende'opmerkingen al zo lang moeten missen (niet geheel tot mijn spijt overigens)..
:z

De sfeer was aan het einde van eccp109 dermate slecht, ik ergerde me eraan, mijn team ergerde zich eraan en als ik het zo mag geloven had iedereen zwaar de schijt erin. Nu staan we met zijn alle voor een nieuw project, en ja hoor, daar is de eerste al die niet mee wil doen omdat hij iets niet 'eerlijk' vind. Dus zeg ik, werk dan maar lekker niet mee aan het project, anders krijgen we weer net zoals bij eccp109 allemaal leden die steeds maar aangeven dat ze liever weggaan, of erger nog, halverwege weggaan..

Ik vind het prima hoor dat je me niet mag, maar het is erg kortzichtig omdat op 3 opmerkingen te baseren B)

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
NG schreef op 30 oktober 2002 @ 15:42:
[...]
Ik vind het prima hoor dat je me niet mag, maar het is erg kortzichtig omdat op 3 opmerkingen te baseren B)
Hoho.. Ik heb niets gezegd over niet mogen. Ik vond je opmerkingen soms wat jammer, maar dat is het dan ook. Ik ken je verder niet duzzuh.. :+

En ik begrijp je beweegredenen.. Alleen zijn het juist dit soort posts die de sfeer neerhalen.. Persoonlijk zou ik dan niets posten, of het een stukje vriendelijker brengen..

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Oke, dan hou ik erover op :)

hier stond teveel :+

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Funcracker schreef op 27 oktober 2002 @ 19:49:
[...]
Nou... er is een kleine complicatie..

Ik heb overigens ook net gehoord dat dit dus _niet_ het geval is. Lijkt me dus aardig goed nieuws voor de proxybeheerders.

• ParaNoiMia
Encryptie wordt _NIET_ gebruikt, zie dat ecc2 forum waar ik net de url van gaf

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

code:
1
2
3
4
5
[- 15:16:26 -] <DocCoding> is "the dpstring" going to be encrypted?
[- 15:16:31 -] <JBerg> No
[- 15:16:32 -] <DocCoding> ? from the forum...
[- 15:16:38 -] <DocCoding> ok
[- 15:16:39 -] <JBerg> No encryption

Dus idd geen encryption.
Verder zijn proxys dus te maken, sourcecode komt uit.

Nu nog betere koffie...

• My
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

We gaan nou toch niet zeuren over prijzengeld hè??

Dat was bij het vorige project toch ook geen struikelblok, waarom zou het dat nu wel moeten zijn dan? De uiteindelijke winnaar krijgt meer, de organisatie ook. Das toch eerlijk? Helemaal als je ziet wat voor tijd deze mensen erin steken... dit is nog geen minimumloontje hoor... (stel dat het project maar een jaar loopt is 1000 dollar weinig...)

Maar gelukkig zien de vooruitzichten voor dit project er mooit uit, heerlijk veel stats en een goede client (althans zo klinkt het tot nu toe :) )

• n0kn0k
Wat is je rekeningnummer ? Of waar moet ik de kratjes bier laten afleveren :p

Ik heb er geen enkel probleem mee dat de organisatoren die $5000 houden gezien ze met 5 mensen zijn. De responsetijd en service zal dan ook wel een stuk beter worden.

Duke kom op he, ECCp is voorbij dus hopelijk kunnen we nu positief verder gaan :)
Ik heb wel zin om eens een Gigaflush mee te maken :)

• ColdFusion
n0kn0k schreef op 30 oktober 2002 @ 17:30:
De responsetijd en service zal dan ook wel een stuk beter worden.
Wil jij hiermee zeggen dat je die bij ECCp niet goed vond dan?? Ik vond dat Chris altijd erg snel en netjes reageerde. Heb maar weinig projecten gezien waar het allemaal zo soepel gaat/is gegaan.

Het zou al een hele prestatie zijn als de huidige organisatoren dat op hetzelfde niveau weten te houden :)

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

ColdFusion schreef op 30 oktober 2002 @ 18:00:
[...]

Wil jij hiermee zeggen dat je die bij ECCp niet goed vond dan?? Ik vond dat Chris altijd erg snel en netjes reageerde. Heb maar weinig projecten gezien waar het allemaal zo soepel gaat/is gegaan.

Het zou al een hele prestatie zijn als de huidige organisatoren dat op hetzelfde niveau weten te houden :)
Vergeet niet dat het team wat groter is geworden en verdeeld per specialiteit waardoor vragen sneller beantwoord kunnen worden als je maar weet aan wie je hem kunt vragen.

Bovendien is er nu een forum + irc server opgezet rondom ecc2 :)

• DukeBox
  • Niet online
Ach, jullie hebben ook wel gelijk.. was een beetje kortzichtig van mij. Het punt is dat ik het altijd als hobby zie, maar het blijkt dus dat er ook enkelen zijn die er hun 'werk' van maken.
Ik hoop alleen dat ze dan ook echt waarmaken waar zij het voor doen, want zoals ik bij distributed.net gewend ben vond ik zwaar zeug.

Verwijderd

Zal wel een domme vraag ofzo zijn, maar waar gaat dat geld vandaan komen?-Bij ECCp-109 was het een bedrijf dat de weddenschap met chris aanging.

Zijn er nu andere sponsoren ofzo?

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
MrEdge_ schreef op 30 oktober 2002 @ 09:38:
:) dat klinkt goed.
Count me in, Muon is lang zo leuk niet als Eccp.
Wat is ur mis met muon...

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Black-Xjuh schreef op 30 oktober 2002 @ 20:17:
[...]

Wat is ur mis met muon...
Eccp trekt me gewoon veel meer aan omdat ik dat al meer dan een jaar draai. Ik draai nu wel tijdelijk Muon om gewoon iets 'nuttigs' te doen met mijn CPU-Cycles, maar ik doe het niet vrijwillig ;)

• GeniusDex
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 20:12:
Zal wel een domme vraag ofzo zijn, maar waar gaat dat geld vandaan komen?-Bij ECCp-109 was het een bedrijf dat de weddenschap met chris aanging.

Zijn er nu andere sponsoren ofzo?
Dat was Certicom, en ik geloof dat dit ook een challenge van Certicom is :)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

GeniusDex schreef op 30 oktober 2002 @ 21:18:
[...]

Dat was Certicom, en ik geloof dat dit ook een challenge van Certicom is :)
Juist en tevens correct :)

• n0kn0k
ColdFusion schreef op 30 oktober 2002 @ 18:00:
[...]

Geen slecht woord over Chris hoor :p Alleen er is altijd verbetering mogelijk :)

btw :)

DukeBox
Ex-ECCpProxyAdmin

DukeBox
ECC2ProxyAdmin

Dat staat beter :7

• InNuedo
Tja. Ikkuh ben blij dat het opschiet met de ECC2 client.
Ben bijna al bezig met mijn ECC2 Public proxy (jaja, hij zal nog sneller zijn!)

En nog met iets anders... Beetje kleine verrassing ! :) Vanavond denk ik meer info erover ! :)

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 13:47

NightBird

DPC-Crew Coding
DukeBox schreef op 30 oktober 2002 @ 20:01:
Ach, jullie hebben ook wel gelijk.. was een beetje kortzichtig van mij. Het punt is dat ik het altijd als hobby zie, maar het blijkt dus dat er ook enkelen zijn die er hun 'werk' van maken.
Ik hoop alleen dat ze dan ook echt waarmaken waar zij het voor doen, want zoals ik bij distributed.net gewend ben vond ik zwaar zeug.
Ook de mensen van d.net doen het als hobby he ;)
En die zijn met een man of 8 (?) en moeten het doen van $2k voor RC5-64.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

InNuedo schreef op 31 oktober 2002 @ 01:27:
En nog met iets anders... Beetje kleine verrassing ! :) Vanavond denk ik meer info erover ! :)
Woei, I like verassingen!!!

DPC Team ColdFusion

• n0kn0k
InNuedo schreef op 31 oktober 2002 @ 01:27:
Tja. Ikkuh ben blij dat het opschiet met de ECC2 client.
Ben bijna al bezig met mijn ECC2 Public proxy (jaja, hij zal nog sneller zijn!)

En ik maar wachten op de verrassing :(

• Killa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05-2021
Verrassing jaaaaaaaaaaaaaaaa

System Specs

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

DukeBox schreef op 30 oktober 2002 @ 20:01:

Ach, ik vind het niet zo'n probleem.
Alleen, als ze die $ 5000 houden moeten ze ook niet zeuren over een kleine internet verbinding omdat ze geen sponsor hebben :)

Voor de rest steken ze er bergen met tijd in, en dan kan ik begrijpen dat men er wel iets voor terug wil zien.

Een ding is lastig, zodra je geld hiervoor krijgt krijg je hogere eisen van de gebruikers.

• DukeBox
  • Niet online
KoW schreef op 31 oktober 2002 @ 09:29:
[nohtml]
[...]
Een ding is lastig, zodra je geld hiervoor krijgt krijg je hogere eisen van de gebruikers.
Dat is eigenlijk waar ik bang voor ben.. maar laat ik het eerst maar es afwachten voordat ik begin te loeien :P

• n0kn0k
Damn ik kan echt niet wachten tot we gaan starten :) Nu zijn we er vanaf het begin bij :)

Hopelijk blijven al die Ars members een beetje verdeeld over alle andere projecten :)

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmm.. ik vorder met mijn plannen voor Team X-G!

Opdit moment 25 members klaar :p, maar nog wat kan ik binnen Team X-G die voor DPC gaat grazen ook groepen maken?

(verschillende sites die willen joinen via mij:
goten.nl
powerweb.nl
romboutscollege.nl
clubs.nl (??) )

Dus.. tell me more!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Pagina: 1 2 Laatste